Joo voisihan sitä toivoa, että uudet löydöt sun muut uutisoitaisiin enemmän kokonaisuuksina eikä siten että hei kattokaas me löydettiin tälläistä ja sitten alkaa taas spekulaatio siitä, että mikä juttu nyt taas.hi3 kirjoitti: Ma Loka 04, 2021 10:58 am Ja tuu sitten vasta tekemään lehtijuttu, niin jaksaa suhtautua seuraaviinkin "paljastuksiin" jotenkin vakavasti. Nyt tämä on Seiskan tasoista tekemistä ja se syö pohjaa itse itseltään hyvää vauhtia.
Esimerkiksi se viikon takainen tiedotustilaisuus missä annettiin etukäteen ymmärtää että nyt tulee jotain mullistavaa joka oikeasti tuhoaa JAIC:n raporttia. No ei tullut tipottaisia spekulaatioita ja yksittäisiä mukatodisteita jotka eivät aukottomasti sitten lopulta todistaneetkaan yhtään mitään. Tuossakin kun kuitenkin tutkimus jatkuu niin olisivat tulleet vasta siinä vaiheessa esiin kun koko homma on saatu pakettiin ja kokonaisuus voidaan esitellä.
Mutta toisaalta silleen se mediamaailma nykyisin toimii, että klikkaukset on se pääasia uutisten sisältö tai laadukkuus sivuseikka. Täytyy vaan Estonian suhteen toivoa ettei nyt lähde ihan laukalle tää raha edellä-juttu missä hakemalla haetaan sensaatiolööppejä ilman että on oikeasti jotain tajunnanräjäyttävää faktaa heittää pöytään mikä taas pistää erinäisiä teorioita tuhannen päreiksi. Paljon on uutta nippelihässäkkää tässä tullut kesästä lähtien mutta yhteistä näissä kaikissa on se, että yhtäkään jo ennen näitä löytöjä vellonutta teoriaa ei olla voitu pistää uusienkaan havaintojen jälkeen lopullisesti roskakoriin.
Oikeastaan tässä vaiheessa kaikki mitä itse toivon on se, että pystytään nyt jotenkin joko poissulkea tai sitten antaa vahvat evidenssit sen suuntaan onko reiät tulleet pohjakosketuksesta vaiko eivät. Tämä tulee nyt mun mielestä määrittämään pitkälti sen millaista keskustelua Estoniasta tullaan tulevaisuudessa käymään.