Onnettomuusteoria

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

kukkuu kirjoitti: ...Toki mahdollista tuokin, mutta uskoisitko poliisien tosiaan laittaneen ruumiin kasvot alaspäin? Entä miksei kukaan muu ole nähnyt Boismania tässä asennossa?
Asento ei liene täysin mahdoton väliaikaisena, jos ajattelee, miten kaatuneet olivat sodassa kuljetusten välillä. Siellä käyneitä miehiä oli nostelemassa.

Boisman kuitenkin tunnetusti oli nimenomaan selkä alaspäin ja Björklund ylöspäin, joten Sivin muistikuvat ovat voineet sekoittua.

Telkkarissa hän sanoi kertovansa minkä muistaa, mutta saattaa muistaa jotain väärinkin näin pitkän ajan perästä (Sivin omakritiikki muistinvaraisesti).
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

teemu kirjoitti:
kukkuu kirjoitti: ...Toki mahdollista tuokin, mutta uskoisitko poliisien tosiaan laittaneen ruumiin kasvot alaspäin? Entä miksei kukaan muu ole nähnyt Boismania tässä asennossa?
Asento ei liene täysin mahdoton väliaikaisena, jos ajattelee, miten kaatuneet olivat sodassa kuljetusten välillä. Siellä käyneitä miehiä oli nostelemassa.

Boisman kuitenkin tunnetusti oli nimenomaan selkä alaspäin ja Björklund ylöspäin, joten Sivin muistikuvat ovat voineet sekoittua.

Telkkarissa hän sanoi kertovansa minkä muistaa, mutta saattaa muistaa jotain väärinkin näin pitkän ajan perästä (Sivin omakritiikki muistinvaraisesti).
Eikö tuo uhrikuva ole otettu n. 13.00 aikoihin, jolloin paikka oli jo eristetty. Siv ei ole siten voinut olla näkemässä Boismania ulkona teltasta, ellei telttakuva ole täydellinen lavastus.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kun kukkuu väität onnettomuusteoriaan olevan monia tukevia asioita, niin yritä nyt ensin kumota nuo minun vättämäni ja kerro sitten ne tukevat teoriat?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Hessu52 kirjoitti:Voi hyvät hyssykät, ei sillä tavalla olisi saatu tainnutettua kuin korkeintaan yhden.

Koettakaapa kumota nämä faktat:

- Miksi pakosarjasta ei jäänyt palojälkiä uhreihin, eikä teltan pintaan?

- Miksi bensaläikkiä ei olllut teltassa, sillä tuollaisessa kolarissa bensaa olisi taatusti roiskunut telttaan.

- Miksi telttaa päin ajanut/neet ei/vät ole loukanneet itseään, jos sellaisella vauhdilla ovat yleensäkään osuneet telttaa, sillä heidän on pitänyt keirtää Gussen prätkä?

- Viimeisenä, muttei mitättömimpänä, eturenkaan jättämä kuvio teltan pinnasta, sillä sellainen väistämättä jää jo hiljaisessakin nopeudessa kankaaseen, käykää kotona treenamassa vaikka lakanalla ja polkupyörällä, joka ei vanhene koskaan, kuten eräs emeritusprofessori on viisaasti oivaltanut.

Kertokaa osumakohdat teltasta ja missä näette näitä jälkiä, niin saatan alkaa uskoakin, että kolari on mahdollinen, mutta ennemmin en.
Vastataan nyt vielä kerran.

Spekulointisi pakosarjan jättämällä palojäljellä edellyttää pyörän jäävän teltan päälle siten että kuuma osa koskettaa telttaa. En ole omistanut koskaan moottoripyörää, mutta tiedän pakosarjan olevan sijoiteltu tai suojattu siten että siihen ei polta sisäreisiään.

Bensaläikkien kohdalla vähän sama juttu. Edellyttää pyörän jäävän teltan päälle. Aikalaistodistajat ovat kertoneet voimakkaasta bensan hajusta.

Pyörän jättämä jälki teltassa. Miksi pitäisi edes olla? Riittää että pyörän toinen kylki on kaatuessaan aiheuttanut vammat. Siksi toisekseen, jos telttaan olisi kuivaa tannerta tarttunut, niin viimeistään telttaa suoristettaessa se olisi ravissut pois.

Gussen prätkän kiertäminen? Mikä kiertäminen? Mitä tarkoitat?
Hessu52
Watson itse

Olet oikeassa kukkuu, ettet tiedä moottoripyöristä juurikaan mitään.

Moottosista lähtevä pakosarja on koneen edessä ja kaartuu siitä pyörän sivulle.

Ei tarvitse käyttää pyörää kovinkaan pitkään, kun pakosarja on jo ihan kuuma.

Pakosarja on renkaan jälkeen heti seuraavana osumassa esimerkiksi teltan kylkeen, joka, jos se on osumasta venynyt, kuten uskoisin tuollaisessa onnettomuudessa käyneen, niin osumasta teltan seinämiin olisi jäänyt palojälkiä ja jos pyörä on läpäissyt telttakanakaan, sekä sen jälkeen uhreihin, niin silloin palojälkiä heissä pitäisi olla, vaan ei ollut.

Kun on kyse tuon ajan moottoripyöristä, niin niissä on täyttöaukon tulpassa ollut aina selvä rekä, josta kaasuuntunut bensa on päässyt haihtumaan, tai jonkinlainen painelukitus systeemi, kuitenkin melko yksinkertainen.

Nurin mennessään tällaisesta tankista on varmasti valunut polttoainetta esimerkiksi telttaan ja siitä jää aina oljyinen läikkä, joka ei lähde pois kulumallakaan.

Kun rengas osuu teltan seinään, syntyy ilmiö nimeltä kitka ja tämä kitka aiheuttaa sen, että teltan pintaan jää motukan renkaasta kumia, ei mitään hiekkaa, tai heiniä, joita niitäkin on saattanut jäädä, mutta tämä kumin jälki on se tärkein, eikä sellaista ainakaan minun silmiini teltan seinämissä ole nähtävissä.

Jos moottoripyörä on ollut seisomassa ja sitten se on kaatunut nukkujien päälle, olisi se saattanut aiheuttaa joillekin ruhjetasoisisa vammoja, mutta ei sen kummempaa.

Liikkeellä ollut ei olisi edes osunut telttaan, sillä sen olisi ollut mahdotonta tehdä niin nopeaa käännöstä Gussen prätkän suojaaman teltan takana.

Näillä perusteilla onnettomuus on utopiaa.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

kukkuu, tuo kun Hessu juputtaa Nilsin pyörän kierrosta ts. että se olisi ollut ajolinjalla, johtuu siitä että Hessu ei ole perillä missä teltta oli eikä siitä että minkä verran katvetta Nilsin pyörä teki.

Se on harmi, olisi hyvä kun hän tutustuisi kuviin ja jos mahdolista paikanpäällä tilanteeseen niin ei olisi vääriä johtopäätöksiä.
Hessu52
Watson itse

Olen tutustunut kuviin ja käynyt mittailemassa tontin, ei vaan teltan paikkaa Bodominniemellä.

Siksi kysyin konstalta sitä polun suuntaa, mikä se on "uhrikuvassa", koska konsta ei siihen halunnut vastata, eikä ole vastannut vieläkään.

No polkuhan tuee suunnilleen etuviistosta vasemmalta, jos ottaa kuvaajan ja Gussen motukan takapyörän linjaksi.

Tällöin Gussen motukka on ollut melko vinosti ohjaustankonsa varassa puuta vasten, perä keskemmällä polkua, jota sen "aavemotoristin" olisi pitänyt väistää.

Tätä konsta ei halunnut kertoa.

Poliisit seisovat sellaisen aukkopaikan kohtaa, joka erehdyttävästi näyttää siltä, että polku kulkee siitä, mutta näin ei todellakaan ole.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

papillon kirjoitti:kukkuu, tuo kun Hessu juputtaa Nilsin pyörän kierrosta ts. että se olisi ollut ajolinjalla, johtuu siitä että Hessu ei ole perillä missä teltta oli eikä siitä että minkä verran katvetta Nilsin pyörä teki.

Se on harmi, olisi hyvä kun hän tutustuisi kuviin ja jos mahdolista paikanpäällä tilanteeseen niin ei olisi vääriä johtopäätöksiä.
Luetun ymmärtäminen olisi myös ihailtavaa.
papillon
Perry Mason

^ Niin se on kukkuu, tuntuu siltä kuin Hessulla olisi semmoinen harhakäsitys että polku paikalle tulisi sitä reittiä mitä Bongarit kulkivat, silloin koivu ja pyörä pitäisi kiertää.

Mutta kun niin ei ole; pääpolku on siinä missä se on aina ollutkin, leveämpänä tosin kuin tuolloin. Maa on kulunut, petäjän juurella oleva kivi oli noihin aikoihin lähes näkymättömissä, nyt se on paljaana.
Hessu52
Watson itse

Oletko kukkuu käynyt koskaan paikalla?

No teltan pääpuoli on ollut melkein polun keskilinjalla ja oviaukkopuoli rannan suuntaan, eli polku ja teltta ovat olleet suunnilleen 90 asteen kulmassa toisiiinsa nähden, siis L kirjaimen muodossa, olkoon L:kirjaimen pitempi viiva teltta ja vaakasuora viiva polku.

Gussen prätkä on ollut noin metrin päässä teltan pääpuolessa nojaamassa koivuun.

Gussen prätkä on vienyt sen aikaisesta polusta, melkein puolet, kun mitataan koivun rungosta ohjaustangon uloinpaan päähän.

Jos ajatellaan, että jonkun pitäisi ajaa päin telttaa, tuo metrin matka on liian lyhyt kääntymiseen, sillä moottoripyörää ei käännetä niin nopeasti kuin auton ratista auton etupyöriä, vaan moottoripyörää ohjataan noin 90% kallistelemalla ajoneuvoa.

Nopeasti ajettaessa ensin oli pitänyt kallistaa vasemmalle ja sen jälkeen heti olikealle, jolloin olisit jo siinä vastakkaisessa männyssä, tai muuten vaan suistunut jyrkältä alas ja satuttanut itseäsi, sen perkelleisesti.

Jos ajat tosi hitaasti ja teet äkillisen ohajusliikkeen ohajustangolla, niin olet taatusti turvallasi maassa.

Hiljaisessa vauhdissa kääntyminen olisi jotenkin mahdollista, mutta silloin kaikki teltassa olleet olisivat jo aikaa sitten havahtuneet moottorin ääneen ja rynnänneet teltasta, joten ei ole luultavaa, että "paplarin" ilkkuvista kirjoituksista huolimatta, kukaan olisi törmännyt prätkällä telttaan.

Olen siitä 100% varma, ja voihan tuon kysyä joltain toiseltakin motoristilta, vaikkapa "motoristikolta", kun ette minua usko.
papillon
Perry Mason

^ Ihan fiksua selostusta, Hessu, muuten mutta ei pidä paikkaansa. Ei Nilsin fillarin stonga mitään puolta polusta peittänyt, sitäpaitai niiden kahden koivun väli on se sama kuin nytkin, eli tilaa on reilusti.
Mikä taho tämä " motoristikko " muuten tässä asiassa on?
Hessu52
Watson itse

Mieti nyt vähän papillon.

Ota se uhrikuva esiin ja katsele sitä, ennen kuin kirjoitat höpöjä.

Motoristikko on mun frendi, tai oikeestaan sukulainen, joka on varmaan työntäny (sitä tietyn merkkistä) prätkää enemmän, kuin meikäläinen ajanut fillarilla, ja meikä oli sentään Sandikassa fillarijääkäri, joten on "putkikamelit" tuttuja.

Paitsi tää nykyinen, jossa on niin paljon vaihteita, etten tiedä miten niitä käytetään ja satulakin on sellainen saakelin suikale, jossa hanuri saa kyytiä ja balderikset roikkuu molemmin puolin satulaa.

Kyllä vanha kunnon Lepperi oli sentään jotain, ja kolmivaihteinen.

Tässä "rimpuiluraudassa" on keskellä kolme eri kokoista ratasta ja taka kapassa vissiin kahdeksan, kaksi vaihdevipua, joista kuulema saa aina oikeat välitykset, joopa.
papillon
Perry Mason

Hessu, kuten sanoin olen katsonut kuvan jos toisenkin, arvelisin itsellänikin olevan melko tarkkaan kaikki tähän aiheeseen netissä pyörineet kuvat jotka talteen on saanut.

Lisäksi kaikista pidätyksenjälkeisistä iltapäivälehdistä ,kuin myös parista päivälehdestä niissä olleet kuvat olen scannannut, lisäksi lukuisista vanhemmista julkaisuista, lehdistä ja kirjoista.

Olen myös toimittanut tätä aineistoa eteenpäin halukkaille iloisesti mielelläni, sillä edellytyksellä ettei kyselijä ei ole ollut mulkku. :lol:
Ja on niitä pitkä liuta toimitettuna katseltavissa yleisessä kansiossakin, niihin pääsy taas on toisissa käsissä, jotka eivät ole minun.

Mutta: Niihin kuviin, uhrikuvaan, lavastuskuviin, niiden yhteensovituksiin ja paikalla asiaa tarkastellen, olen varma että siitä mahtuu tuon onnettomuusteorian mukaan prätkällä tulemaan, kaatumaan. Amen.

Nimittäin jos tulee etelästä, sitä pääpolkua. Seppo Vuolion mukaan polku teki -60 ympyrän niemessä, sitä en tiedä menikö se nykyisiä reittejä pitkin vai ei, mutta periaatteessa sitä pystyi kiertämään niinkin päin.

Silloin vain ei ole törmäysteoriassa mieltä, mäkinen maasto, pitempi lenkki, meteliä kauemmin, ei käy..

Mutta jos joku polun tunteva tulla pöräytti vauhdilla tuttua polkua esiintymään niemennokkaan ja takaisin, niin polulla ollut teltta saattoi yllättää, vaikka sen siellä olo samalla kylällä oli kaikkien tiedossa, kioskin tietotoimisto toimi.
papillon
Perry Mason

Mutta kaikenkaikkiaan jaarittelu ja jankutus tuostakin että mahtuuko vai mahdu ei oikein etene näin, siitä on eri näkemykset ja sillä selvä.

Asia selviäisi kaselmuksessa niemessä, toki siinäkin saattaisi tulla taas turhaa ympyrän sulkemista vuosikymmenten jälkeen, joku koirankusettaja soittaisi kännykällä hätäkeskukseen:

" Iso remmi päälle ja sassiin, humalaiset tappelevat taas Boodomilla...."

Kev. :shock:
Hessu52
Watson itse

Joo, jokuhan siitä saisi sen de ja vuun(on toi Pelkiankieli päässy sitten ruostumaan), kun saaressa teltta olisi kasassa ja "veristä" porukkaa lappaisi ympäriinsä.

Joku veisi kenkiä kätköön ja joku vaaleatakkinen odottaisi kello kuutta, että pääsisi käymään keskiniemessä, ei muuten, mutta se kaikki kymmenen koria IV kaljaa, josta olisi särpinyt suurimman osan, olisi saanut kello kuuden miehelle kusihädän ja keskiniemessä olisi vähiten porukkaa.

Olisko muuten se kello kuuden mies ollut just sellaisella asialla keskiniemessä, kun on ajatellut käydä ensin murhaniemessä tarpeillaan, mutta nähnyt jonkun hiipparin siellä huseeraavan ja kääntynytkin takaisin ja mennyt keskiniemeen?

Kivilahti saisi itse tulla istumaan vahtipaikalleen ja me sitten ihan "vahingossa" pois lähtiessä unohdettaisiin se sinne paikoilleen, kauankohan viihtyisi paikoillaan?

Siinähän se muutama päivä mukavasti vierähtäisi performanssia esittäen, joten halukkaita vain riviin.

Mikäs se Kivilahden puhelinumero olikaan, ai tossa onki Gusse joo soitetaas ........!
Vastaa Viestiin