Häh???persearska kirjoitti: To Marras 11, 2021 7:05 am Jos pidät poliisin toimintaa alaarvoisena niin miksi pyydät apua enää poliisilta?
Tee tutkinta itse.
Sitten kun olet varma rikoksesta niin mieti hetki tätä: jos löydät syyllisen tuomiolle, minä maksan jos tulee hylky, sinä maksat.
Eli veisititkö esim. Tutkinnanjohtajana täällä esitetyt väitteet eteen päin oikeuteen asti.
Antaa perspektiiviä tutkimukseen mikä on totta ja mikä mutua.
Itse aloittaisin kumoamalla kahden henkilön silminnäkijähavainnosta miehen menevän metsään.
Selvitä ja varmista havainto vieläkö kerrottu pitää paikkaansa tuntomerkkejä myöten.
Jos tarina ei ole muuttunut ja havainto on luotetta niin voi voi.
Seuraavaksi vie penkin päällinen dna testiin.
Sitten ennen kuin kerrot niin mutta kun toinen näkijöistä on mukana tässä katoamiseesa, todista se.
Ei käytäntö toimi noin. Ei oikeuteen noin vain viedä asioita, ikinä, ensin pitäisi tehdä hyvää työtä, tarvittaessa tällaisessa asiassa syyttäjälle etc. Ensin pitäisi saada asia rikostutkintalinjalle.
Poliisillahan on halutessaan pikkasen eri valtuudet asiaa tutkia. Mäkelä ei sitä käyttänyt mikä on todella harmi, alkumetreillä jos olisi hoitanut hommansa, todennäköisesti verovaroja olisi säästynyt pitkä centti ja tapaus olisi varmastikin ratkennut.
Kovaa ristikuulustelua päälle laittaisin itse, jos olisin virkani puolesta asiaa hoitamassa. Taktista keinoa ja telekuuntelua päälle, ankaran kuulustelun yhteydessä taktikointia. Kuitenkin Jani on valheesta kiinni jäänyt, se syyksi.
Kyse on nyt siitä, että kauniisti sanottuna, tutkinta hoidettu todella huonosti. Ei siitä, että ei ole oikeuteen viety. Eri prosesseja täysin. Ensin pitää tutkia, että voi syyttäjälle viedä, tällainen tapaus jos kyseessä.
Verorahoilla palkka maksetaan poliisille, niin meinaatko tosissasi, että kriittinen tarkastelu ei ole sallittua?!
Kyllähän se painetta poliisille tuo, kun media huutaa kritiikkiä, aiheellisesti.
Ja kyllä, omaa tutkintaa tulee tehtyä myös niillä keinoin mitä siviili-ihminen pystyy, mutta kyllä niistä irtoavat vihjeet lähtee poliisin taholle.
Pakko kysyä esimerkkikysymys. Miten pa, jos kävisit vaikkapa lääkärissä ja lääkäri kohtelisi huonosti, eikä tutkisi ollenkaan vaivaa minkä vuoksi vastaanotolla kävisit. Kritisoisitko? Ajattelisitko, että nyt täytyy ja kuuluu tutkia itse? Tai tekisi kymmenen hoitovirhettä lumipalloefektinä, niiden seurauksena saisit vaikka jalka-amputaation ja pienen aivoverenvuodon, sairaskuluineen. Myhäilisitkö vain? Nyt valoja päälle.