Eilisaamu kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 7:04 pm
Kiitos nimimerkki niinaina linkistä. Mullikan mielestä tosin on loogista että poliisille ei ole ollut tärkeää naapuri silminnäkijänä ketä asunnolla ollut, koska Antti on nähty hengissä myöhemmin. Vaikka naapurin kertomus on ristiriidassa "Jaakon" tarinan kanssa? Mullikka kirjoitti siis näin : "Poliisin tietojen valossa nuo havainnot eivät silti välttämättä vaikuta kovin oleellisilta Antin katoamisen suhteen."
TässäKIN kohti mullikan kirjoitus perustuu siihen että luotto on poliisiin, ja ilmeisesti myös "Jaakkoon", eikä siis tällaisesta naapurin havainnosta tarvitse välittää. Tällainen ajattelutapa väitetystä puolueettomasta näkökulmasta vaikuttaa oudolle Antin tapauksessa. Jos Mullikka haluaa perustaa tutkimuksensa faktoihin, miten "Jaakon" antama lausunto on fakta, jos on ristiriidassa silminnäkijän kertomukseen, jolla ei ole edes ollut mahdollisuutta antaa lausuntoa poliisille, ja näin ollen tulla vasta faktaksi?
"Jaakkoon" en luota, kun en koko miestä edes tunne. Uskon kuitenkin poliisin tarkastaneen ja varmistaneen hänen kertomiaan asioita ja etsineen hänen kertomuksestaan epäjohdonmukaisuuksia, aukkoja ja ristiriitoja. Angelin tapahtumistahan poliisi totesi "Jaakon" kertomuksen sopivan muiden kuultujen havaintoihin. Ovat siis vertailleet havaintoja keskenään, eivätkä ole löytäneet ristiriitoja, jotka horjuttaisivat "Jaakon" uskottavuutta.
Tarkentaisitko mikä naapurin kertomuksessa ja "Jaakon" tarinassa on ristiriidassa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin naapuri ei tunnistanut Antin asunnossa olleita eikä osaa kertoa oliko "Jaakko" tuossa vaiheessa paikalla. Kadonneet ohjelmassa kerrottiin Antin ja "Jaakon" viettäneen myöhäisiltaa Antin asunnolla, eikä tuosta käy ilmi milloin "Jaakko" on asunnolle saapunut. Tosin kaikki kellonajat tuntuvat muutenkin olevan arvioita ja niissä on isoja heittoja. Mitä sellaista "Jaakko" siis on kertonut illasta Antin asunnolla, joka on ristiriidassa naapurin kertomuksen kanssa? Ja mistä tuon voi tarkistaa?
En tiedä faktoja, mutta pyrin mahdollisuuksien mukaan varmistamaan tietojen todenperäisyyden ja ristiriitaisten tietojen osalta pyrin arvioimaan kumpi on uskottavampi lähde. Esimerkiksi tuo väitteesi, ettei silminnäkijälle annettu mahdollisuutta antaa lausuntoa poliisille osoittautui vääräksi, kun kuuntelin tuon todistajan itse kertovan asiasta. Hän itse kertoi antaneensa tietonsa poliisille ja poliisin kirjanneen tiedot ylös. Pidän tässä tapauksessa todistajan omaa lausumaa uskottavampana kuin sinun sanaasi. Eli tuossa kohdassa sinä itse levitit väärää tietoa heti sen perään, kun ihmettelit luottoani poliisiin.