Minä olen saanut aineiston perusteella sen käsityksen, että aikalaislääkärit nimenomaan sulkivat pois näyttelemisen mahdollisuuden.awa kirjoitti: ....... Eli näyttelemisen mahdollisuutta ei ole suljettu pois ja tätä ei tehneet aineiston perusteella myöskään aikalaislääkärit. .......
- hymm -
Syyttäjä oli nyt haalinut oikeuteen ryhmän nykyisiä lääkäreitä, jotka näin jälkikäteen olivat taivuteltavissa ja/tai taipuvaisia ottamaan näyttelemisen mahdollisuuden huomioon.
Itse olen pitänyt tätä nimenomaan lähtökohtana. Olen ensin olettanut, että NG on näytellyt ja sitten tarkastellut eri yksityiskohtia. Olen päätynyt siihen arvioon, että NG ei näytellyt. Tuo rooli olisi ollut aivan liian vaativa. Tuolloin 18-vuotias on liian kokematon näyttelemään niin hyvin niin vaativaa roolia. Resurssit eivät riitä siihen! Juuri tätä olen pitänyt tärkeinpänä perusteluna sille, että NG on syytön tuohon tekoon. Tuo näytteleminen olisi liian vaativa tehtävä. Se ei olisi mielestäni onnistunut.
Selväsanaisesti on kantansa ilmaissut aikalaislääkäreistä hypnoosin suorittanut A.Stenbäck. Hänen mielestään on selviö, että tekijä ei voi olla NG. Tässä olen samaa mieltä. Tosin en ole aivan 100 prosenttisen varma. Pieni varaus pitää jättää, koska varmaa tietoa ei tekijästä ole. Eli oma mielipiteeni on, että suurella todennäköisyydellä tekijä ei ole NG, vaan seurueen ulkopuolinen henkilö. Stenbäckin ja Palon lailla en pidä HA:n syyllisyyttä varmana, vaan siihen paikalle on muitakin ehdokkaita.