Henkirikos Riihimäellä 9.2.2022

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)

Re: Henkirikos Riihimäellä 9.2.2022

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Jos näistä nyt mitään järkeä voisi ikinä löytää, niin en vain näe kovin todennäköisenä sitä, että olisivat kipanneet liki alastoman ruumiin ulos talvella ja hinkanneet omalla takillaan seiniä, kun nuo jäljetkin näyttävät enemmän pisaroille kuin pyyhkäisy- tai kosketusjäljille, vaikka vaikeahan tuosta on erottaa mitä eritettä tuo on.

Pidän kuitenkin todennäköisempänä aiemman kerrotun sekä kuvan perusteella sitä, että on päässyt asunnosta ulos, mutta tuupertunut lähistölle ja mahdollisesti lopulta hypotermiaan kuollut. Ruumiinavaus on ydinasemassa, kun asunnossa olleiden tuomiota annostellaan. Toki myös tekninen rikospaikkatutkinta.
Roy Riviera kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 10:38 am Hyvin epätodennäköistä, että teko on tehty kyseisessä talossa. Ihan vain sitä tarkoitin. Eiköhän tuokin tässä tarkennu kun ootellaan.
Lehdessä näyttää nyt olleen, että tapahtumapaikka on ainakin samalla kadulla, en tiedä talosta mitään itse.
Keskiviikkona 9. helmikuuta Riihimäen Oikokadulla tapahtui yksityisasunnossa henkirikos, jota poliisi on tutkinut alusta saakka tappona.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Roy Riviera
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Roy Riviera »

"Lehdessä näyttää nyt olleen, että tapahtumapaikka on ainakin samalla kadulla, en tiedä talosta mitään itse."

No juurikin noin, sama talo kyseessä vaikka ensi tiedot tapahtumasta oli, että olisi "tuotu" tai olisi "tullut" jostain ja nyykähtänyt tuohon oven viereen. Tuossa talossahan ei ole käsittääkseni kuin yksi rappu. Mielenkiintoinen tarina on myös se, että niin uhrilla kuin ainakin toisella vangittuna nyt olevalla olisi sama sukunimi. Vapaaksi päästetty nuorempi henkilö taitaa asua tuossa kyseisessä osoitteessa.
-Xena-
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja -Xena- »

Veljeni asuu tuossa lähellä, oli kuullut huhua, että joku nainen olisi tapettu. En ole aikoihin itse käynyt riihimäellä, mutta siinä oli joku talo, jossa usein oli nuorisoa paljon ryyppäämässä. Luulen, että se on tämä kyseinen talo.
Vain ne jotka rakastavat
näkevät polun siellä
missä muut näkevät muurin.
Vilttitossu
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Vilttitossu »

Nuorin kiinniotetuista Samu Eronen, asuu tuossa talossa ja tapahtumat sijoittuu hänen asuntoon.
Itse olen kuullut, että tekijät ovat tuoneet uhrin asunnosta ulos. Sitä en tiedä oliko silloin elossa vai kuollut.

Uhri on mies, M. M. nimikirjaimet.

Tästä kolmannesta kiinniotetusta en tiedä mitään, tuli yllärinä itsellekkin.
Rajis
Alokas

Viesti Kirjoittaja Rajis »

Vilttitossu kirjoitti: La Helmi 19, 2022 8:58 pm Nuorin kiinniotetuista Samu Eronen, asuu tuossa talossa ja tapahtumat sijoittuu hänen asuntoon.
Itse olen kuullut, että tekijät ovat tuoneet uhrin asunnosta ulos. Sitä en tiedä oliko silloin elossa vai kuollut.

Uhrin nimikirjaimet taitavat kyllä olla M.K. Ainakin äitinsä niin sanoi.
Vilttitossu
Armas Tammelin

Rajis kirjoitti: La Helmi 19, 2022 9:01 pm
Uhrin nimikirjaimet taitavat kyllä olla M.K. Ainakin äitinsä niin sanoi.
Okei! Kiitos korjauksesta, sit on korvanappiin tullut väärää infoa.
VastarannanKiiski
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

On Anoi Kaa kirjoitti: Pe Helmi 18, 2022 7:32 pm Jos näistä nyt mitään järkeä voisi ikinä löytää,
En tiedä, onko kovinkaan usein vahvassa päihtymystilassa tehtyjen henkirikosten kohdalla löydettävissä mitään järkeä. Jos sitä olisi, eihän koko rikosta jostain mitättömästä syystä tapahtuisi. Järkevästi ajatellen joku velka, liian pitkä ryyppy, vittuilu tai väärän muijan paneminen, mitkä näissä usein on motiivina, ei ole usean vuoden istumisen arvoisia asioita.

Itse näitä pohtiessani koitan asettua tekijän nahkoihin ja siihen tilanteeseen ja leikkiä kotitarveprofiloijaa, mutta pieleenhän arviot väkisin välillä menevät. Jos Vilttitossun tiedot pitävät paikkansa, saatan kuitenkin ässä olla oikeilla jäljillä; teko on tehty samassa talossa ja ruumis haluttu äkkiä pois silmistä ja raahattu tai kannnettu rapun poskeen.
Onhan jonkinlaista jatkokäsittelyä ruumiille voinut olla suunnitteilla, mutta päihtyneillä moiset on aiemminkin vastaavissa jäänyt puolitiehen ja ruumis jäänyt jopa mattoon kääritynä samaan asuntoon haisemaan, eikähän Vantaalla virolaismiehn raatoakaan jaksettu raahata kuin naapurin roskikseen.
Henkiset tai fyysiset voimat loppuvat kesken, ei ole välineitä, eikä kalustoa ruumiin pilkkomiseen tai kätkemiseen.
Tarvitaan impulssikontrolliongelmaa pahempaa vikaa päässä, jotta pystyy toimimaan kuten Jaakko Brillin surmannut M. Mecklin.
Vilttitossu kirjoitti: La Helmi 19, 2022 8:58 pm Nuorin kiinniotetuista Samu Eronen, asuu tuossa talossa ja tapahtumat sijoittuu hänen asuntoon.

040annamunolla
Alokas

Viesti Kirjoittaja 040annamunolla »

Asun itse kyseisessä talossa ja minua on kuulusteltu kyseiseen tappoon liittyen (myös muitakin naapureita on kuulusteltu).
Asunto jossa tappo tapahtui asuu tämä nuorempi aikaisemmin kiinniotettu, joka on päästetty vapaaksi.
Vilttitossu
Armas Tammelin

Onkohan tästä mitään uutta tietoa?
Roy Riviera
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Roy Riviera »

Mitäpä uutta ? Joko tuomiot on luettu ?
Steelblade
Alokas

Viesti Kirjoittaja Steelblade »

Kyllähän tuo Sauli vapaana kävelee, että ei varmaankaan ole tuomioita jaeltu...
kasakka
Alokas

Viesti Kirjoittaja kasakka »

Oikeus käsittely tässä tapauksessa on 21.11.2023
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

On kyllä ...vetin kauan kestänyt tämän jutun tutkimus! Mitään ei ole jutusta uutisoitu pitkään aikaan, ei esitutkinnan valmistumisesta, ei syytteiden nostamisesta, ei mahdollisesta MTT:stä, ei mistään... Toivottavasti edes oikeudenkäynnistä tiedotetaan jotain!
Matti Ja Maija
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

kasakka kirjoitti: Ma Marras 20, 2023 2:32 pm Oikeus käsittely tässä tapauksessa on 21.11.2023
Mitään juoruja ole edes mediassa tästä.

Onko mitään uutta tullut tietoon murhainfolle?

Vangittua epäiltyä tai tuomittua? Nimeä on vaille.
Slava Ukraini! <3

JanitaSlima nauraa joka paikkaan. :D

Bänniä hänelle.
McCall
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja McCall »

Nimiä vaille edelleen, vaikka hovissakin on jo istuttu.
Hämeen Sanomat 10.12.2024 / https://www.hameensanomat.fi/paikalliset/8132508

Tekaistun velan perintä johti kuolemaan Riihimäellä – Hovioikeus lievensi metalliputkella polviin hakanneen tuomiota useilla vuosilla

Yksi kolmesta tuomitusta sai huomattavan lievennyksen tuomioonsa hovioikeudessa.

Riihimäelle muualta saapunutta miestä pahoinpideltiin kahden päivän ajan kerrostaloasunnossa, kunnes hän kuoli saamiinsa vammoihin.

Kolmen miehen joukko pahoinpiteli miestä vuoden 2022 helmikuussa tekaistun velan perimiseksi. Muutaman sadan euron suuruisen velan perusteena pidettiin sitä, että uhri oli aiemmin samana talvena tehnyt yhdestä miehistä rikosilmoituksen poliisille.

Wc:hen suljettua puolustuskyvytöntä miestä hakattiin metalliputkella sekä lyötiin ja potkittiin niin, että tämä sai vammoja kaikkialle vartaloonsa. Lopullisena kuolinsyynä oli aivovamma, jonka mies sai kun tämän pää polkaistiin jalalla lattiaa vasten.

Viime helmikuussa Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa syyttäjä vaati kolmelle pahoinpitelyyn osallistuneelle miehelle tuomiota murhasta tai taposta. Käräjäoikeus tuomitsi kaikki kolme miestä törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä kuolemantuottamuksesta viiden vuoden ehdottomaan vankeuteen.

Kaksi miehistä tuomittiin myös hautarauhan rikkomisesta, kun he olivat raahanneet lähes alastoman ruumiin rappukäytävän kautta ulos lumiselle kiveykselle.

Yksi tuomituista valitti tuomiostaan Turun hovioikeuteen. Hän myönsi houkutelleensa uhrin asunnolleen ja lyöneensä tätä polviin metalliputkella, mutta kiisti muuten osallistuneensa kuolemaan johtaneeseen pahoinpitelyyn. Hän kertoi yrittäneensä myös tyynnytellä muita tekijöitä.

Hovioikeus hylkäsi vuonna 1984 syntyneen miehen tuomion törkeästä kuolemantuottamuksesta ja katsoi tämän syyllistyneen pahoinpitelyyn ja hautarauhan rikkomiseen. Näin viiden vuoden ehdoton vankeustuomio lyheni puolen vuoden ehdolliseksi tuomioksi. Mies on ollut asian johdosta aiemmin vangittuna noin yhdeksän kuukauden ajan.
...
Hovin antama tuomio ei ole vielä lainvoimainen.
Vastaa Viestiin