On Anoi Kaa kirjoitti: Pe Helmi 18, 2022 7:32 pm
Jos näistä nyt mitään järkeä voisi ikinä löytää,
En tiedä, onko kovinkaan usein vahvassa päihtymystilassa tehtyjen henkirikosten kohdalla löydettävissä mitään järkeä. Jos sitä olisi, eihän koko rikosta jostain mitättömästä syystä tapahtuisi. Järkevästi ajatellen joku velka, liian pitkä ryyppy, vittuilu tai väärän muijan paneminen, mitkä näissä usein on motiivina, ei ole usean vuoden istumisen arvoisia asioita.
Itse näitä pohtiessani koitan asettua tekijän nahkoihin ja siihen tilanteeseen ja leikkiä kotitarveprofiloijaa, mutta pieleenhän arviot väkisin välillä menevät. Jos Vilttitossun tiedot pitävät paikkansa, saatan kuitenkin ässä olla oikeilla jäljillä; teko on tehty samassa talossa ja ruumis haluttu äkkiä pois silmistä ja raahattu tai kannnettu rapun poskeen.
Onhan jonkinlaista jatkokäsittelyä ruumiille voinut olla suunnitteilla, mutta päihtyneillä moiset on aiemminkin vastaavissa jäänyt puolitiehen ja ruumis jäänyt jopa mattoon kääritynä samaan asuntoon haisemaan, eikähän Vantaalla virolaismiehn raatoakaan jaksettu raahata kuin naapurin roskikseen.
Henkiset tai fyysiset voimat loppuvat kesken, ei ole välineitä, eikä kalustoa ruumiin pilkkomiseen tai kätkemiseen.
Tarvitaan impulssikontrolliongelmaa pahempaa vikaa päässä, jotta pystyy toimimaan kuten Jaakko Brillin surmannut M. Mecklin.
Vilttitossu kirjoitti: La Helmi 19, 2022 8:58 pm
Nuorin kiinniotetuista Samu Eronen, asuu tuossa talossa ja tapahtumat sijoittuu hänen asuntoon.
Itse olen kuullut, että tekijät ovat tuoneet uhrin asunnosta ulos. Sitä en tiedä oliko silloin elossa vai kuollut.
Uhri on mies, M. M. nimikirjaimet.
Tästä kolmannesta kiinniotetusta en tiedä mitään, tuli yllärinä itsellekkin.