Henkirikokset Helsingissa: Murhakierros 2008 - työryhmä

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Raid

Henkirikokset Helsingissa: Murhakierros 2008 - työryhmä

Viesti Kirjoittaja Raid »

Murhakierros 2008 - Työryhmä teki hyvää työtä ja on koonnut artikkelin/artikkelit kierroksestaan.

Murhainfossa on monenlaisia ryhmia ja alan harrastajia. Murhakierros 2008 - Työryhmä sai alkunsa viime jouluna ja on tehnyt hyvää jälkeä. Viimeaikoina aktiivisten kirjoittajien hyvia alustuksia on ollut ilo lukea ja niita on pystytty laittamaan etusivulle. Taillaista aktiviteettia itse henkilokohtaisesti toivon.

Juttu luettavissa etusivulla: http://www.murha.info

Tai suoraan artikkeliin: http://www.murha.info/index.php?id=36

RAID
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

^Kiitos Raid kannustavista sanoistasi. Omasta ja luultavasti Työryhmänkin puolesta voin sanoa, että tämän tyyppinen työskentely on ollut erittäin antoisaa ja mielenkiintoista. Unohtamatta hauskuutta!

Nyt toivoisinkin lukijoilta palautetta itse artikkelista, ajatuksia ko. kaltaisesta toiminnasta ja tietysti myös kommentteja itse tapauksiin liittyen. Ideat jatkoa varten otetaan suurella mielenkiinnolla vastaan -olisiko joku halukas tulemaan mukaan yhteistyöhön? Minkälaisia työskentelytapoja ja proggiksia on noilla muilla mainituilla porukoilla?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Heheh, Kylliseni, sitä palautetta saadaan varmaan vasta syksypimeällä.... kunhan armaat kanssaminfoilijamme selviävät alkujärkytyksestään (siis ajatuksesta, että "me rohkeat" todellakin toteutettiin tää...) :shock: 8)

-kiitos vielä kerran "matkanjohtajalle"-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Aika upeata toimintaa. Jos olisin Suomessa, ymppäytyisin mukaan.

Hullu idea: pyytää mukaan joku näistä ns. meedioista kiertelemään paikkoja. Antaa kertoa omat "fiiliksentä" siitä mitä tapahtui. Näitähän on, jotka kertovat saavansa näkyjä, kun koskettavat esinettä tai tapahtumapaikan rakennuksia.
Ranta-Suutari
Alibin satunnaislukija

Seurantaa ilmasta

Viesti Kirjoittaja Ranta-Suutari »

Kannattaa liittää toiselle ikkunalle viereen ilmakuva kyseisestä paikasta, kun näitä tapauksia lukee. Esimerkiksi tuo Tokoinrannan juttu aukeaa aivan uudella tavalla. Löytyy vaikkapa täältä:

http://kartat.eniro.fi/
Huikkanen on hiljaa; portsari vain naurahtaa!
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Minusta tuo murhakierros vaikuttaa todella mukavalta idealta ja myös äärettömän kiehtovalta omalla tavallaan. Itse kammoaisin avata suuni jollain murhapaikalla ja selostaa tapahtumia (tai mistä sitä tietää, jos innostuisikin). Minua kiinnostaisi paikalla olleilta kysyä, että millainen fiilis teille tuli itse paikoilla käydessä?
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Heh, puoli päivää matkustettuani olin sen verran pyörällä päästäni, että en ensin hirveästi osannut fiilistellä. Hetken päästä innostuin sitten kavereitten tekemästä pohjatyöstä ja jotakin sain itsekin änkytetyksi 8)

Ehkä selkeimmät fiilikset tuli siellä Susannen alaovella, kun istuttiin pihapöydän ympärillä keskustemassa. Tuli mieleen, että mitähän ko. talon asukkaat ajattelevat nähdessään meidät siinä istuskelemassa. Ilmeisesti kukaan ei kuitenkaan kuullut, kun pähkäiltiin sitä, kuristiko surmaaja Susannea jo alaovella pystyäkseen raahaamaan hänet sinne pyörävarastoon... ja toinen topikki tuli siitä, kuristettiinko Susanne paidalla vai huivilla, kun lähdeaineistossa taisi olla ristiriitaisuutta ko. asiasta.
Mitään meediofiiliksiä ei kyllä ainakaan mulle tullut, mutta mähän olenkin maailman järkevin ihminen, enkä usko huuhaahan (ainakaan paljoa) :wink:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kylli
Perry Mason

Minua taas kiinnostaisi tietää mikä siinä sinua Howie kauhistuttaisi? Aihe vaiko esiintyminen?

Omasta puolestani voin sanoa että kokemus oli todella mielenkiintoinen vaikka ainakin jälkeenpäin melko työläs. Materiaalin penkominen ja käsitteleminen vie aikaa ja energiaa vaikka onkin tuhottoman mielenkiintoista. Mutta ainakin itselle tuolla lailla perehtyminen joihinkin tapauksiin on paljon tehokkaampaa kuin "vain" lukemalla. Lienee toiminnallinen minäni joka kaipaa sen tekemisen siihen luetun ympärille jotta asia menee jakeluun.

Ihan ekaa kertaa tavatessa ei tällainen onnistuisi. Kuten raportissa kerrottiin tätä suunniteltiin melko pitkään. Ja ainakin itse luultavasti jännittäisin hirvittävästi mikäli joutuisin ventovieraille esittelemään alustuksiani ja ajatuksiani. Se ei olisi enää hauskaa, joka osaltaan oli erittäin oleellinen asia!

Päivä oli erittäin raskas, illalla nukutti niin ettei viinikään maistunut. Mutta nyt kaipaa jo seuraavaa kierrosta... :shock: :wink:
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Kylli kirjoitti:Minua taas kiinnostaisi tietää mikä siinä sinua Howie kauhistuttaisi? Aihe vaiko esiintyminen?
Esiintyminen. Jos aihe kauhistuttaisi, niin en kai pyörisi täällä ja olisi näin aktiivinen :D
Kylli
Perry Mason

Kun porukka ja aihe (tapaus) tulee tutuksi niin se ei enää huoleta. Ja ketään ei tietenkään vaadita esiintymään. Tervetuloa :wink:
Primavera
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Howler kirjoitti:Esiintyminen. Jos aihe kauhistuttaisi, niin en kai pyörisi täällä ja olisi näin aktiivinen :D
Esiintymiskammoonkin voi saada apua. 8)

Mielestäni kokonaisuus on hyvä. Täytyy myöntää, että epähelsinkiläisenä olin sivuuttanut osan tapauksista, mutta nyt taidankin käydä ketjuja läpi ajan kanssa.

Johdannot on laadittu niin, että ne houkuttelevat lukemaan. Joissakin ehkä voisi olla selkeämmin esillä jo aluksi se, että kyse on vielä selvittämättömistä rikoksista. Lisäksi joissakin johdannoissa ohjattiin lukijaa jo tekemään tulkintoja tapahtuneesta. Itse pidän eniten lyhyistä ja ytimekkäistä, mahdollisimman neutraaleista johdannoista.

Kesällä on hyvin aikaa, ja allekirjoittanut olisi voinut vaikka tulla paikan päälle jotakin tapausta pohtimaan, jos olisi ollut tiedossa, että tällaista kaavaillaan.

Hyvää työtä ryhmältä kokonaisuudessaan. * peukkuja*
vasikka
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Hyvää työtä olitte tehneet alustuksissanne ja pohdinnoissa. Itsekin olisin voinut innostua tuollaisesta kierroksesta. Pitäisi vaan olla riittävät aineistot, jotta voisi perehtyä tarpeeksi hyvin johonkin pimeään ja kiinnostavaan tapaukseen.
silentservice
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja silentservice »

Mahtavaa työtä ja esimerkillistä tiimitoimintaa! Suuret kiitokset työryhmälle laadukkaasta raportoinnista. Iskipäs melkein kademieli kun tuollaisia kierroksia järjestelette. Tuli sellainen tunne, että pitäisi itsekin tehdä jotain konkreettista tämän hienon foorumin eteen...
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

silentservice kirjoitti: Tuli sellainen tunne, että pitäisi itsekin tehdä jotain konkreettista tämän hienon foorumin eteen...
Murhan? Tapon? Pahoinpitelyn? Ryöstön? Raiskauksen? jne. :lol:

Ei vaiskaan! Hienoa työtä Teiltä ryhmäläiset! Ihana lukea juttujanne, harmi etten itse juurikaan ehdi tehdä tätä "pohjatyötä" tällä hetkellä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
silentservice
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja silentservice »

TT! You name it, i`ll take it... 8)
Tarkoitin kyllä enempi tällä toisella puolella puuhailua... :wink:
Vastaa Viestiin