Henkirikokset Helsingissa: Murhakierros 2008 - työryhmä
-
Raid
Henkirikokset Helsingissa: Murhakierros 2008 - työryhmä
Murhakierros 2008 - Työryhmä teki hyvää työtä ja on koonnut artikkelin/artikkelit kierroksestaan.
Murhainfossa on monenlaisia ryhmia ja alan harrastajia. Murhakierros 2008 - Työryhmä sai alkunsa viime jouluna ja on tehnyt hyvää jälkeä. Viimeaikoina aktiivisten kirjoittajien hyvia alustuksia on ollut ilo lukea ja niita on pystytty laittamaan etusivulle. Taillaista aktiviteettia itse henkilokohtaisesti toivon.
Juttu luettavissa etusivulla: http://www.murha.info
Tai suoraan artikkeliin: http://www.murha.info/index.php?id=36
RAID
Murhainfossa on monenlaisia ryhmia ja alan harrastajia. Murhakierros 2008 - Työryhmä sai alkunsa viime jouluna ja on tehnyt hyvää jälkeä. Viimeaikoina aktiivisten kirjoittajien hyvia alustuksia on ollut ilo lukea ja niita on pystytty laittamaan etusivulle. Taillaista aktiviteettia itse henkilokohtaisesti toivon.
Juttu luettavissa etusivulla: http://www.murha.info
Tai suoraan artikkeliin: http://www.murha.info/index.php?id=36
RAID
^Kiitos Raid kannustavista sanoistasi. Omasta ja luultavasti Työryhmänkin puolesta voin sanoa, että tämän tyyppinen työskentely on ollut erittäin antoisaa ja mielenkiintoista. Unohtamatta hauskuutta!
Nyt toivoisinkin lukijoilta palautetta itse artikkelista, ajatuksia ko. kaltaisesta toiminnasta ja tietysti myös kommentteja itse tapauksiin liittyen. Ideat jatkoa varten otetaan suurella mielenkiinnolla vastaan -olisiko joku halukas tulemaan mukaan yhteistyöhön? Minkälaisia työskentelytapoja ja proggiksia on noilla muilla mainituilla porukoilla?
Nyt toivoisinkin lukijoilta palautetta itse artikkelista, ajatuksia ko. kaltaisesta toiminnasta ja tietysti myös kommentteja itse tapauksiin liittyen. Ideat jatkoa varten otetaan suurella mielenkiinnolla vastaan -olisiko joku halukas tulemaan mukaan yhteistyöhön? Minkälaisia työskentelytapoja ja proggiksia on noilla muilla mainituilla porukoilla?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
-
Ranta-Suutari
- Alibin satunnaislukija
Seurantaa ilmasta
Kannattaa liittää toiselle ikkunalle viereen ilmakuva kyseisestä paikasta, kun näitä tapauksia lukee. Esimerkiksi tuo Tokoinrannan juttu aukeaa aivan uudella tavalla. Löytyy vaikkapa täältä:
http://kartat.eniro.fi/
http://kartat.eniro.fi/
Huikkanen on hiljaa; portsari vain naurahtaa!
Minusta tuo murhakierros vaikuttaa todella mukavalta idealta ja myös äärettömän kiehtovalta omalla tavallaan. Itse kammoaisin avata suuni jollain murhapaikalla ja selostaa tapahtumia (tai mistä sitä tietää, jos innostuisikin). Minua kiinnostaisi paikalla olleilta kysyä, että millainen fiilis teille tuli itse paikoilla käydessä?
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
^Heh, puoli päivää matkustettuani olin sen verran pyörällä päästäni, että en ensin hirveästi osannut fiilistellä. Hetken päästä innostuin sitten kavereitten tekemästä pohjatyöstä ja jotakin sain itsekin änkytetyksi
Ehkä selkeimmät fiilikset tuli siellä Susannen alaovella, kun istuttiin pihapöydän ympärillä keskustemassa. Tuli mieleen, että mitähän ko. talon asukkaat ajattelevat nähdessään meidät siinä istuskelemassa. Ilmeisesti kukaan ei kuitenkaan kuullut, kun pähkäiltiin sitä, kuristiko surmaaja Susannea jo alaovella pystyäkseen raahaamaan hänet sinne pyörävarastoon... ja toinen topikki tuli siitä, kuristettiinko Susanne paidalla vai huivilla, kun lähdeaineistossa taisi olla ristiriitaisuutta ko. asiasta.
Mitään meediofiiliksiä ei kyllä ainakaan mulle tullut, mutta mähän olenkin maailman järkevin ihminen, enkä usko huuhaahan (ainakaan paljoa)
Ehkä selkeimmät fiilikset tuli siellä Susannen alaovella, kun istuttiin pihapöydän ympärillä keskustemassa. Tuli mieleen, että mitähän ko. talon asukkaat ajattelevat nähdessään meidät siinä istuskelemassa. Ilmeisesti kukaan ei kuitenkaan kuullut, kun pähkäiltiin sitä, kuristiko surmaaja Susannea jo alaovella pystyäkseen raahaamaan hänet sinne pyörävarastoon... ja toinen topikki tuli siitä, kuristettiinko Susanne paidalla vai huivilla, kun lähdeaineistossa taisi olla ristiriitaisuutta ko. asiasta.
Mitään meediofiiliksiä ei kyllä ainakaan mulle tullut, mutta mähän olenkin maailman järkevin ihminen, enkä usko huuhaahan (ainakaan paljoa)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Minua taas kiinnostaisi tietää mikä siinä sinua Howie kauhistuttaisi? Aihe vaiko esiintyminen?
Omasta puolestani voin sanoa että kokemus oli todella mielenkiintoinen vaikka ainakin jälkeenpäin melko työläs. Materiaalin penkominen ja käsitteleminen vie aikaa ja energiaa vaikka onkin tuhottoman mielenkiintoista. Mutta ainakin itselle tuolla lailla perehtyminen joihinkin tapauksiin on paljon tehokkaampaa kuin "vain" lukemalla. Lienee toiminnallinen minäni joka kaipaa sen tekemisen siihen luetun ympärille jotta asia menee jakeluun.
Ihan ekaa kertaa tavatessa ei tällainen onnistuisi. Kuten raportissa kerrottiin tätä suunniteltiin melko pitkään. Ja ainakin itse luultavasti jännittäisin hirvittävästi mikäli joutuisin ventovieraille esittelemään alustuksiani ja ajatuksiani. Se ei olisi enää hauskaa, joka osaltaan oli erittäin oleellinen asia!
Päivä oli erittäin raskas, illalla nukutti niin ettei viinikään maistunut. Mutta nyt kaipaa jo seuraavaa kierrosta...

Omasta puolestani voin sanoa että kokemus oli todella mielenkiintoinen vaikka ainakin jälkeenpäin melko työläs. Materiaalin penkominen ja käsitteleminen vie aikaa ja energiaa vaikka onkin tuhottoman mielenkiintoista. Mutta ainakin itselle tuolla lailla perehtyminen joihinkin tapauksiin on paljon tehokkaampaa kuin "vain" lukemalla. Lienee toiminnallinen minäni joka kaipaa sen tekemisen siihen luetun ympärille jotta asia menee jakeluun.
Ihan ekaa kertaa tavatessa ei tällainen onnistuisi. Kuten raportissa kerrottiin tätä suunniteltiin melko pitkään. Ja ainakin itse luultavasti jännittäisin hirvittävästi mikäli joutuisin ventovieraille esittelemään alustuksiani ja ajatuksiani. Se ei olisi enää hauskaa, joka osaltaan oli erittäin oleellinen asia!
Päivä oli erittäin raskas, illalla nukutti niin ettei viinikään maistunut. Mutta nyt kaipaa jo seuraavaa kierrosta...
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Esiintymiskammoonkin voi saada apua.Howler kirjoitti:Esiintyminen. Jos aihe kauhistuttaisi, niin en kai pyörisi täällä ja olisi näin aktiivinen
Mielestäni kokonaisuus on hyvä. Täytyy myöntää, että epähelsinkiläisenä olin sivuuttanut osan tapauksista, mutta nyt taidankin käydä ketjuja läpi ajan kanssa.
Johdannot on laadittu niin, että ne houkuttelevat lukemaan. Joissakin ehkä voisi olla selkeämmin esillä jo aluksi se, että kyse on vielä selvittämättömistä rikoksista. Lisäksi joissakin johdannoissa ohjattiin lukijaa jo tekemään tulkintoja tapahtuneesta. Itse pidän eniten lyhyistä ja ytimekkäistä, mahdollisimman neutraaleista johdannoista.
Kesällä on hyvin aikaa, ja allekirjoittanut olisi voinut vaikka tulla paikan päälle jotakin tapausta pohtimaan, jos olisi ollut tiedossa, että tällaista kaavaillaan.
Hyvää työtä ryhmältä kokonaisuudessaan. * peukkuja*
-
silentservice
- Sabrina Duncan
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Murhan? Tapon? Pahoinpitelyn? Ryöstön? Raiskauksen? jne.silentservice kirjoitti: Tuli sellainen tunne, että pitäisi itsekin tehdä jotain konkreettista tämän hienon foorumin eteen...
Ei vaiskaan! Hienoa työtä Teiltä ryhmäläiset! Ihana lukea juttujanne, harmi etten itse juurikaan ehdi tehdä tätä "pohjatyötä" tällä hetkellä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
-
silentservice
- Sabrina Duncan