Eric Harris & Dylan Klebold

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Tatum
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Tatum »

^ Itselläni on kanssa mennyt jo aika yli tämä kiinnostus kaksikkoa kohtaan. Tänään tallillakin selittelin ihmisille Dylanin ja Ericin motiiveista tekoonsa.

Mutta minkäs näin kiinnostavalle aiheelle mahtaa. Ajattelin että voisin nyt alkaa siirtymään tuonne Pekka-Ericin keskustelun puolelle. Vaihtelua vähän. ;)

Hei miksen löydä Youtubesta sitä videota missä pojat nousevat portaita ! ;o Penkomalla pengonnut olen, mutta löydän ainoastaan vanhoja samoja valvontakamera nauhoja. Hmph.
Viimeksi muokannut Tatum, Ke Kesä 25, 2008 8:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
What would Grissom do ?
Television has brought back murder into the home - where it belongs
- Alfred Hitchcock
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

niinjoo.. sama asia mut eri äijä..Mutta täytyyhän ihmisellä harrastuksia olla!:D
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Natural_Selector
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Natural_Selector »

UUUUUUU
Viimeksi muokannut Natural_Selector, To Tammi 22, 2009 3:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tatum
Hercule Poirotin viikset

Natural_Selector kirjoitti:Tein uuden videon nopeeta. Tein windows movie makerilla, eli aika paska tuli. Ei vaan jaksanut tehdä vegasilla. No, mutta kuitenkin 3:04 kohdassa näkyy vähän sitä kun pojat menevät ruokalan rappuset ylös.

http://youtube.com/watch?v=gRfL5vvG_Yc
Kiitoksia.
Mistäs muuten latailette noita kyseisiä videoita ? Itseänikin kiinnostaisi pari videoo saada aikaiseksi Columbiasta..
What would Grissom do ?
- Alfred Hitchcock
Sakara
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Sakara »

Mukavaa saada uusia tyyppejä mukaan Columbine-keskusteluun. Tervetuloa! Teidän juttuja lueskellessa tulee ihan oma alkuaikojen Columbine-innostus mieleen: saatoin istua koneen ääressä kepeästi parikin vuorokautta putkeen katsomassa Utubesta Columbine-videoita ja lukemassa artikkeleja aiheesta. Univelkaa kertyi, puhumattakaan aihetta sivuavien kirjojen ja elokuvien tilaukseen kuluneista rahoista. Kavereilta alkoi tulla jo melko epäluuloista palautetta, kun onnistuin vääntämään joka keskustelun Columbineen (muutama taisi ihan oikeasti epäillä minunkin suunnittelevan kouluiskua). Itsellänikin Columbine tunkeutui usein uniin (kuten tahtoo käydä, kun jollekin asialle omistautuu kunnolla). Onneksi kevättalvella muut kiireet veivät kaiken aikani ja jouduin pitämään vähän taukoa aiheesta. Nykyisin olen "kohtuukäyttäjä". Siispä varoitan teitä, Columbineen koukuttaa erittäin pahasti (kuten olettekin jo huomanneet). Materiaalin loppumiseen kiinnostus ei ainakaan ihan heti lopu, sitä nimittäin riittää :D
Wrath kirjoitti:Aluksi olin kiinnostunut enemmän Jokelan tapahtumista, mutta Columbinestä luettuani ymmärsin Columbinen olleen suuri inspiraatio Pekalle. Epäilen vahvasti ettei Pekka olisi edes ampunut ellei olisi lukenut Columbinen tapahtumista.
Itsekin olen tuosta hyvin samoilla linjoilla. Columbine sai aikoinaan valtavan paljon julkisuutta ja oli toisaalta ensimmäinen kunnollinen oppilaiden tekemä "joukkoteurastus", joten se antoi siten toimintamallin ja innoituksen nykypäivän kaltaisille massiivisille kouluammuskeluille. Mielenkiintoista ajatella, millainen tilanne olisi nykyään ilman Columbinea. Olisiko esimerkiksi Virginia Techia tapahtunut tuollaisena... Vaikea sanoa. Siitä sen sijaan olen aika varma, että Jokelan tapaus olisi ilman Columbinea voinut hyvinkin jäädä tapahtumatta. Auvinenhan pohti jossain mesekeskustelussaan (muistaakseni), iskisikö kouluun vai ostoskeskukseen, ja päätyi sitten iskemään kouluun lähinnä julkisuusarvon vuoksi (kouluiskujen julkisuusarvohan on tullut selväksi pariinkin otteeseen Columbinen ja sen innoittamina tehtyjen iskujen yhteydessä). Ja vaikkei Auvinen sitä ole tainnut suoraan sanoakaan, epäilemättä ammuskelupaikan valintaan vaikutti myös Ericin ja Dylanin fanitus. Tai ehkä ilman Columbinea koko ajatus ammuskelusta olisi jäänyt syntymättä. Voi olla, että Auvinen olisi vain kaikessa hiljaisuudessa tappanut itsensä, eikä edes saanut päähänsä viedä muita mukanaan.
Good wombs hath born bad sons
-Shakespeare
Wrath
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Wrath »

Itse en kyllä uskalla puhua kavereilleni kiinnostuksesta tähän aiheeseen. Jo tieto että luen tätä keskustelupalstaa sai muutaman todella epäluuloiseksi ja kyselemään mielenterveyttäni. :o Ja vanhemmilta pitää salata kaikki kirjatilaukset ja hakea posti ekana, nimittäin aivan varmasti tulisi jotain keittiöpsykologista tilitystä muuten... :D
serialist
Olivia Benson

heh.. minä ja toinen isosiskoni ollaan molemmat kiinnostuneita rikoksista ja mm. sarjamurhaajista joten kai tämä kulkee suvussa.:D Yksi kaverinikin on ihan täysillä mukana columbine-hulluudessa..Olen kyllä ihmetellytkin ettei kukaan ole koskaan kyseenalaistanut kiinnostuksen kohteitani, mutta hyvä kai niin. Eipähän tartte millee psykologille selitellä että "tää on vaan harrastus u know." :D
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
- Jack Handy -
Sakara
Remington Steele

Pitäähän sitä harrastuksia olla. Joidenkin päähän ei vain uppoa, että Columbinesta voi olla hyper-kiinnostunut ilman, että ihailee poikia tai suunnittelisi mitään vastaavanlaista. Itsellä tosin sattui sikäli pahaan saumaan tämä innostus, että oli juuri alkanut harrastaa ampumista (tosin jo pari kuukautta aikaisemmin). Saattoihan se toki vaikuttaa epäillyttävältä, että olin vähän aiemmin kertonut käyneeni ampumaradalla ja sitten yllättäin aloin puhua kouluiskuista... :D Ja etenkin, kun Jokela oli juuri tapahtunut.
-Shakespeare
serialist
Olivia Benson

Pakko sanoa, että toi oli aika paha sattuma. "Juu, siis ootteks kuullu columbinesta? Ainii, kävin ampumaradalla tänää.." :D voin vaan kuvitella. Se on vielä pahempaa jos on ollut huono päivä ja kiroaa klassisesti että "vois vaikka vaan ampua kaikki." ja samalla pyörii joku columbine -video youtubessa. On meinaan käynyt noin joskus ja sai kyllä selitellä vaikkei porukka vissiin ees yhdistäny noita toisiinsa.enivei.:D
- Jack Handy -
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

serialist kirjoitti:Se on vielä pahempaa jos on ollut huono päivä ja kiroaa klassisesti että "vois vaikka vaan ampua kaikki." ja samalla pyörii joku columbine -video youtubessa. On meinaan käynyt noin joskus ja sai kyllä selitellä vaikkei porukka vissiin ees yhdistäny noita toisiinsa.enivei.:D
Minusta on erittäin harmillista, ettei muu maailma tunnu jakavan sitä huumorintajua ja ilmaisuja, joita minä käytän. "Vittu, vois vaikka tappaa sen ja sen" on ihan normaali sanonta minulle. Kuolemalla vitsailen myös päivittäin, heitän läppää siitä ja vastaavaa. Tämän takia olen joutunut ongelmiin jo ala-asteelta lähtien, jolloin huolestuneet opettajat alkoivat ottamaan yhteyttä vanhempiini puheideni vuoksi. Vanhemmat siinä sitten selittelivät, että se on normaalia, no worries.

Minä saatan ihan hyvin alkaa puhumaan kouluammuskeluista tai vastaavista porukoissa ilman sen kummempaa kimmoketta ja jatkaa aihetta sen jälkeen vaikka juuri ammuskelulla.

Tosin, yleensä näitä keskusteluita käyn vain tuttujen ihmisten kanssa. Yleisesti minut tunnetaan kai hiljaisena ja vähäpuheisena ihmisenä, joka on semmoinen.. hissukka, hieman ehkä nörtähtävä tapaus. Olisi hauskaa nähdä mitä ajatuksia heräisi siinn vaiheessa jos pääsisivät edes hetkeksi pääni sisälle. Ha ha. Olisi aika loistavaa.

No mutta, kuukauden VoDKa-tietopaketti meni siinä.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

eetfuk
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja eetfuk »

Tuli just katottua tuo "Bowling for Columbine" ja oli ihan kiinnostavia juttuja. Olis löytyny Youtube:sta mutta ehdin vuokrata :D

Tässä tuo Columbinen pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=o5eDwdKtgI0
Sakara
Remington Steele

VoDKa kirjoitti: Tosin, yleensä näitä keskusteluita käyn vain tuttujen ihmisten kanssa. Yleisesti minut tunnetaan kai hiljaisena ja vähäpuheisena ihmisenä, joka on semmoinen.. hissukka, hieman ehkä nörtähtävä tapaus. Olisi hauskaa nähdä mitä ajatuksia heräisi siinnä vaiheessa jos pääsisivät edes hetkeksi pääni sisälle. Ha ha. Olisi aika loistavaa.
Itse koin koulaikoina ne hiljaiset tapaukset kaikkein pelottavimmiksi. Sellaisiahan Eric ja Dylankin loppujenlopuksi aika pitkälti vaikuttivat olleen, toki väkivallasta kiinnostuminen näkyi videoissa ja puheissa (ja olihan tietysti tämä Ericin ja Brooksin välinen riita), mutta loppujen lopuksi kuitenkaan pojat eivät varmastikaan olleet avoimesti väkivaltaisten raggareiden maineessa, vaan ihan tavallisia hiljaisia poikia. Sellaisista ei vain pysty mitenkään päättelemään, mitä pään sisällä liikkuu...
serialist kirjoitti:Pakko sanoa, että toi oli aika paha sattuma. "Juu, siis ootteks kuullu columbinesta? Ainii, kävin ampumaradalla tänää.." :D voin vaan kuvitella. Se on vielä pahempaa jos on ollut huono päivä ja kiroaa klassisesti että "vois vaikka vaan ampua kaikki." ja samalla pyörii joku columbine -video youtubessa. On meinaan käynyt noin joskus ja sai kyllä selitellä vaikkei porukka vissiin ees yhdistäny noita toisiinsa.enivei.:D
Hehheh, itselläni tulee onneksi nykyisin melko harvoin heitettyä "vois vaikka ampua kaikki"-tyylistä kamaa (toisin kuin vielä joskus yläasteella ja lukiossa: tehtiin kaverien kanssa eliminoitavien listoja ym, tietysti ihan tsoukilla, mutta...). Jos nyt olisi tuohon päälle vielä ilmennyt aggressiivista käyttäytymistä, niin olisin varmaan lukkojen takana :D
-Shakespeare
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Sakara kirjoitti:Pakko osallistua Ericin ulkonäköä koskevaan keskusteluun: itsekin olen vähän sillä linjalla, että melko nörtin näköinen poikahan tuo Eric kieltämättä oli. Ei kuitenkaan mitenkään ruma, lähinnä neutraalin näköinen. Suurin "ongelma" ulkonäössä varmaankin oli juuri tuo hintelähkö olemus ja toisaalta melko erikoinen pukeutumistyyli (kun nyt vaikka katsoo noita videoita, joissa Eric hengailee koulussa: paita housuissa ym. 8) ). Pituusasiaan pitää mainita, että muistaakseni Ericiltä löytyi pituutta kuitenkin 174 senttiä, eli eihän hän nyt mikään ihan kääpiö ollut. Toki kaikki kaverit taisivat olla jotain yli 180 senttisiä (kuten Dylankin), joten kavereidensa rinnalla Eric vaikutti entistäkin pienemmältä (minkä huomaa katsellessa noita poikien videoita).

Tuolle teinien Dylanin ja Ericin ihkuttelulle olen itsekin monia kertoja naureskellut (erityisesti You Tubesta löytyy aivan hämärää porukkaa). Samanlaisia laihoja nörttipoikia on varmasti näiden teinienkin koulut pullollaan, mutta jostain kumman syystä vasta, kun nörtin ansioluettelosta löytyy 13 ihmisen (+itsensä) tappaminen, alkaa kiinnostamaan... Aiemmin oli puhetta Ericin karismasta, mutta kun nyt vaikka katsoo Ericiä hengaamassa ruokalassa kavereidensa kanssa (varmaan kuitenkin antaa kaikkein realistisimman kuvan "oikeasta Ericistä", koska muissa videoissa vetää enemmän tai vähemmän jotain roolia), en oikein tajua, mitä karismaattista niissä esiintyvässä huonoryhtisessä, hermostuneen oloisessa ja oudosti ilmeilevässä Ericissä on. No ehkä makunsa kullakin... Toki päiväkirjamerkintöjen kautta tuleva kuva itsevarmasta ja myös varsin itsetietoisesta Ericistä on jotain, minkä ihailun jo jollain tasolla ymmärrän, mutta jotenkin vain on jäänyt sellainen fiilis, että käytännössä tätä Ericiä ei ehkä koskaan ollut olemassakaan...
Sakara, tällä kommentilla tavoitit mielestäni olennaista fanituksesta. "Karismaattinen Eric" ei todella kovin karismaattinen esimerkiksi k.o. videossa ole.. Ja kun katsoo "Radioactivity"(?) videota kyllä se aikamoinen ruipelo on ollut!
Tatum
Hercule Poirotin viikset

Katsoin juuri Elephantin. Näyttelijät oli valittu hyvin, mutta itse elokuva oli pettymys. Ensinnäkin se miten Eric kuoli, olin ihan järkyttynyt. Odotin enemmän ampumisella mässäilyä enkä noin rauhallista meininkiä. Ja elokuva tosiaan loppui kesken kaiken. No, seuraavaksi sitten Zero Day. Toivottavasti olisi vähän parempi..

Ja sitten täytyy kehitellä elokuvista videoita youtubeen kun Columbinen aidot materiaalit on vielä hankkimatta.
What would Grissom do ?
- Alfred Hitchcock
serialist
Olivia Benson

Youtubessa ei näe enää kaikkia columbine videoita mitä ennen. :shock: Jotkut on poistettu kokonaan ilmeisesti niiden väkivaltaisuuden vuoksi. Itse en ainakaan näe vaikka olisinkin kirjautunut sisälle ja ikä riittäisi (:D) Crap. Jos joku tietää mistä muualta niitä voi katsoa, kertokaa ihmeessä!
- Jack Handy -
Lukittu