SPR kiihottaa kansanryhmää kohtaan EOA:n luvalla?!?
Samaa taitaa sanoa kauppias, joka kieltää mustalaisilta pääsyn kauppaan sillä verukkeella, että mustalaiset syyllistyvät erittäin usein myymälävarkauksiin - mutta kas kummaa, kauppias saa siitä syytteet ja tuomion mutta SPR ei! HAH!Kaljukostaja kirjoitti:Oikeasti nuo rajoitukset on tehty ihan perustelluista syistä. Tiedätkö kuinka kallista tuo veripankin ylläpito on, äin ollen on ymmärrettävää että riskiryhmät rajataan automaattisesti ulkopuolelle.
On mustalaisen oma valinta käyttää kansallispukua ja olla sen vuoksi pääsemättä kauppaan. Vai mitä?Ja toisaalta, on sinun oma valintasi harrastaa seksiä miesten kanssa - ei SPR:n.
Mustalaisetkin voivat olla ilman kansallispukua, jos pääsy kauppaan on heille niin tärkeää.Joten jos pääsy luovuttamaan verta on sinulle niin tärkeä, niin voithan elää selibaatissa.
Ei tässä ole mitään henkilökohtaista. Oletko ihan oikeasti niin pihalla, kuten toki miltei kaikki tämän ketjun juntit ovat, että luulevat TAAS, että minä kirjoitan asiasta X koska se asia X ajaa/estää minun asiaani? En. Kirjoitan, koska juttu on ns. perseestä, väärä, epälooginen ja laiton.En minäkään ala hillumaan, vaikka en saa verta luovuttaa.
Ymmärrän toki hyvin, että sinä et kiinnitä huomita mihinkään vääryyksiin mitä ympäröivässä maailmassa tapahtuu, niin kauan kun SINÄ et joudu vääryyden kohteeksi. Sinusta on yhdentekevää, miten paljon vääryyttä MUUT joutuvat kärsimään, et sinä siitä nosta meteliä. Minä nostan. Siinä olennainen ero ajattelussamme ja moraalissamme.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Ymmärrämme kyllä, että sinua harmittaa, ettet voi luovuttaa verta.markja kirjoitti: että luulevat TAAS, että minä kirjoitan asiasta X koska se asia X ajaa/estää minun asiaani? En.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Laki on eri mieltä:markja kirjoitti: On mustalaisen oma valinta käyttää kansallispukua ja olla sen vuoksi pääsemättä kauppaan. Vai mitä?
Mustalaisetkin voivat olla ilman kansallispukua, jos pääsy kauppaan on heille niin tärkeää.
Lakia sovelletaan lisäksi etnisen alkuperän perusteella tapahtuvaan syrjintään, kun kysymys on:
4) asumisen taikka yleisölle tarjottavien tai yleisön saatavilla olevien irtaimen tai kiinteän omaisuuden taikka palvelujen tarjonnasta tai saatavuudesta muissa kuin yksityisten henkilöiden välisissä suhteissa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
turakainen
- Poliisikoira Rex
Re: SPR kiihottaa kansanryhmää kohtaan EOA:n luvalla?!?
markja kirjoitti:Miksi SPR saa leimata KAIKKI homomiehet omasta ja muiden terveydestä piittaamattomiksi, irtosuhteita harrastaviksi HIV:iä levittäviksi rietastelijoiksi, ja kieltää kategorisesti kaikilta homoilta sen vuoksi verenluovutuksen?
Miksi eduskunnan oikeusasiamies HYVÄKSYY kyseisen menettelyn, eikä vaadi SPR:ää syytteeseen kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan?
Syrjiikö SPR myöskin neekereitä verenluovutuksessa sillä perusteella, että tilastollisesti katsottuna neekereillä esiintyy enemmän HIV:iä per kapita kuin valkoihoisilla? Jos ei - miksi SPR syrjii samalla perusteella homomiehiä?
Miettikää tätä. Miettikää. Kirjoitin itsekin asiasta jo blogiini.http://suomaliansanomat.blogspot.com/20 ... it-ei.html
SPR saa kertoa totuudenmukaisesti, että homoseksuaalisesti suuntautuneiden miesten keskuudessa on HIV-positiivisia monikymmenkertaisesti enemmän kuin heteroiden keskuudessa
...
Kuitenkin Mikko Puumalaisen ja Mika Illmanin mielestä on kiellettyä kertoa, että maahanmuuttajat tekevät raiskauksia 20 kertaa enemmän per henki kuin suomalaiset.
...
Miksi on laillista kertoa homojen ja heteroiden välisiä eroja sukupuolitautien yleisyydessä, mutta ei ole laillista kertoa suomalaisten ja maahanmuuttajien välisiä tilastollisia eroja rikollisuudessa?
Onko sinulta evätty verenluovutus yllämainitusta syystä
Irrelevanttia.turakainen kirjoitti: Onko sinulta evätty verenluovutus yllämainitusta syystä![]()
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
-
turakainen
- Poliisikoira Rex
markja kirjoitti:Irrelevanttia.turakainen kirjoitti: Onko sinulta evätty verenluovutus yllämainitusta syystä![]()
On tai ei mutta kiellolla on ihan terveydelliset syyt eli aids oli 80 luvulla homo tauti. Suomessakin on ihmisiä saanut tartunnan verensiirron yhteydessä Tuo homokielto liittyy niihin aikooihin kun aids teki tuloaan ja testimenetelmiä vasta kehitettiin. en tiedä onko se onohtunut mutta eikös aids leviä nyt enemmän hetero ja narkomaani porukoissa. Minusta voisi kyllä miettiä tuota kieltoa kun tuntuu siltä että homopiireissä tiedostetaan asiat aidsin suhteen ehkä kaikista parhaiten eri väetöryhmissä ja eikös kaikki veri testata veripalvelun toimesta?
Huoh!
En kommentoi tähän muuten, kuin että ihme, ettei ole vedetty luuydinrekisteriä tähän sekaan?
Kiinnostuneille voin sanoa, että samat säännöt sielläkin kuin verenluovutuksella.
Ja, jokainen joka joskus saa luovutettua verta, on ymmärtääkseni siitä kiitollinen ja etenkin siitä, että Suomessa nykypäivänä todella harvinaista saada siitä mitään tautia!!
Kyllä mä ymmärrän, että jokaisella mielipiteet, mutta:
Oletko itse valmis ottamaan vastaa verta, jos pieninkään mahdollisuus saada jokin tartuntatauti siitä?
En kommentoi tähän muuten, kuin että ihme, ettei ole vedetty luuydinrekisteriä tähän sekaan?
Kiinnostuneille voin sanoa, että samat säännöt sielläkin kuin verenluovutuksella.
Ja, jokainen joka joskus saa luovutettua verta, on ymmärtääkseni siitä kiitollinen ja etenkin siitä, että Suomessa nykypäivänä todella harvinaista saada siitä mitään tautia!!
Kyllä mä ymmärrän, että jokaisella mielipiteet, mutta:
Oletko itse valmis ottamaan vastaa verta, jos pieninkään mahdollisuus saada jokin tartuntatauti siitä?
Elä elämäsi niin kuin voit, ellet voi elää sitä niin kuin haluat!
-
turakainen
- Poliisikoira Rex
markja kirjoitti:No kun ei voi niin ei voi. Ei kaupassa asioiminenkaan ole kansalaisoikeus ja jos kauppias kieltää mustalaisilta pääsyn kauppaansa, hän syyllistyy rikokseen.Porin kirjoitti:Verenluovutus, kuten todettua, ei ole kansalaisoikeus ja SPR saa millä kriteerillä tahansa valita luovuttajat.
Aivan ja jos mustalainen käy kaupassa ja varastaa niin siitä ei kärsi kun kauppias Mutta jos homo tartuttaa siirtoverellä terveen ihmisen niin se on kuolemaksi. Suomessa on kuitenkin ihmisiä saanut hivin verensiirrossa yhden tiedän varmasti ja muistakin olen aika varma. Jos muistelee aidssin alkuaikoja niin se oli homotauti vaikka nykyään ei ehkä niin paljon . Ja jos SPR tekee jonkun syrjintärikoksen niin miksi se ei ole saannut edeshuomautusta mistään ja käytättö jatkuu. Vaikka kaikki veri testataan niin silti veripalvelulla on oikeus määritellä luovutuskelpoiset. Ja luulen että nääinä aikoina kun luovuttajista on pulaa niin on aika tarkasti mietitty näitä rajoja, Mutta silti homokielto on voimassa. Näitä asioita ei ainakaan markus- setä päätä vaan siellä on paljon viisaampia kuin m-setä
^... niinpä. Suosittelen että Markus ystävällisesti ottaa luurin käteensä ja tekee kantelun SPR:stä, se lienee tuloksellisempaa kuin lapsellinen itku-potku-raivari täällä Minfossa. (Markukselta luulisi tuon prosessin nostamisen luontuvan, mieshän on kävelevä valitusautomaatti)
...tai ehkäpä onkin vain hauskempaa räiskyttää vettä kuin hypätä oikeasti uimaan... -tanan pelle, minkäs itselleen voi.
...tai ehkäpä onkin vain hauskempaa räiskyttää vettä kuin hypätä oikeasti uimaan... -tanan pelle, minkäs itselleen voi.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Kyllähän sitä nyt saa itkupotkuraivarin, jos on kiihottunut kansanryhmää kohtaan.
-
turakainen
- Poliisikoira Rex
Eikös se ole selvää että puhujat ja tekijät on erikseen.Ja onhan asiasta miustaakseni valitettu mutta käytäntö on jäänyt voimaan.senkin pitäisi kertoa jotaoin markus sedälleetsijä kirjoitti:^... niinpä. Suosittelen että Markus ystävällisesti ottaa luurin käteensä ja tekee kantelun SPR:stä, se lienee tuloksellisempaa kuin lapsellinen itku-potku-raivari täällä Minfossa. (Markukselta luulisi tuon prosessin nostamisen luontuvan, mieshän on kävelevä valitusautomaatti)