Ei silti liittyne tähän?
Raisa Räisäsen, 16 v. katoaminen 16.10.1999 n. klo 23 Tampereen keskustassa (ketju 2)
Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)
^Olen!
Ei silti liittyne tähän?
Ei silti liittyne tähän?
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
-
Criminal Minds
- Harjunpää
No, 76km suuntaansa ajamaan pillurallia jonnekin pikkupitäjään kuulostaa aika absurdilta 
Kenelle kuulostaa kenelle ei. On tuota harrastettu. Käynti kaupungista jonnekin hevon perseeseen ilman sen kummempaa syytä. Ajeltiin vain ajelun vuoksi. Tuossa ei ole mitään ihmeellistä, vaikka olisivat käyneet Huittisissa ihan vaan ajelemassa. Toinen asia on se miksi Raisa ei lähtenyt mukaan, sitä tuskin saadaan tietää. Ehkä ei halunnut, ehkä ei huolittu mukaan, ehkä ei mahtunut eikä kuljettaja halunnut ottaa ylimääräistä kyytiin.Criminal Minds kirjoitti: Su Loka 23, 2022 2:19 pm No, 76km suuntaansa ajamaan pillurallia jonnekin pikkupitäjään kuulostaa aika absurdilta![]()
^No just tämä!!
Ja Huittisten Seurahuone oli kasarilla ja ysärillä aika kuuluisa paikka. Nykyäänhän koko mestaa ei enää ole.
Ja Huittisten Seurahuone oli kasarilla ja ysärillä aika kuuluisa paikka. Nykyäänhän koko mestaa ei enää ole.
Mä harrastin aika usein Tampereella noin 20 vuotiaana vielä 96-97 aikoina kruisailua ennen kuin muutin sieltä pois. Olen ennenkin tänne kirjoittanut, että ei ainakaan itselle eikä kyllä varmasti kavereillekaan olisi tullut mieleenkään lähteä sieltä ajelemaan johonkin Huittisiin. Kruisaillessa haettiin joko yhdessä oloa tai yöelämää enkä usko yhtään siihen että tuo porukka olisi lähtenyt Huittisten Seurahuoneelle ajamaan ja vielä heti takaisinkin. Jos tuollaista väliä olisi joku lähtenyt ajamaan, se olisi kyllä ollut Huittisista Tampereelle päin.Neo7 kirjoitti: Su Loka 23, 2022 2:39 pmKenelle kuulostaa kenelle ei. On tuota harrastettu. Käynti kaupungista jonnekin hevon perseeseen ilman sen kummempaa syytä. Ajeltiin vain ajelun vuoksi. Tuossa ei ole mitään ihmeellistä, vaikka olisivat käyneet Huittisissa ihan vaan ajelemassa. Toinen asia on se miksi Raisa ei lähtenyt mukaan, sitä tuskin saadaan tietää. Ehkä ei halunnut, ehkä ei huolittu mukaan, ehkä ei mahtunut eikä kuljettaja halunnut ottaa ylimääräistä kyytiin.Criminal Minds kirjoitti: Su Loka 23, 2022 2:19 pm No, 76km suuntaansa ajamaan pillurallia jonnekin pikkupitäjään kuulostaa aika absurdilta![]()
Ajatella. Silti sellaista on nuoret harrastaneet.ituhippi kirjoitti: Su Loka 23, 2022 6:35 pmMä harrastin aika usein Tampereella noin 20 vuotiaana vielä 96-97 aikoina kruisailua ennen kuin muutin sieltä pois. Olen ennenkin tänne kirjoittanut, että ei ainakaan itselle eikä kyllä varmasti kavereillekaan olisi tullut mieleenkään lähteä sieltä ajelemaan johonkin Huittisiin. Kruisaillessa haettiin joko yhdessä oloa tai yöelämää enkä usko yhtään siihen että tuo porukka olisi lähtenyt Huittisten Seurahuoneelle ajamaan ja vielä heti takaisinkin. Jos tuollaista väliä olisi joku lähtenyt ajamaan, se olisi kyllä ollut Huittisista Tampereelle päin.Neo7 kirjoitti: Su Loka 23, 2022 2:39 pmKenelle kuulostaa kenelle ei. On tuota harrastettu. Käynti kaupungista jonnekin hevon perseeseen ilman sen kummempaa syytä. Ajeltiin vain ajelun vuoksi. Tuossa ei ole mitään ihmeellistä, vaikka olisivat käyneet Huittisissa ihan vaan ajelemassa. Toinen asia on se miksi Raisa ei lähtenyt mukaan, sitä tuskin saadaan tietää. Ehkä ei halunnut, ehkä ei huolittu mukaan, ehkä ei mahtunut eikä kuljettaja halunnut ottaa ylimääräistä kyytiin.Criminal Minds kirjoitti: Su Loka 23, 2022 2:19 pm No, 76km suuntaansa ajamaan pillurallia jonnekin pikkupitäjään kuulostaa aika absurdilta![]()
kyllä siihen aikaan oli liikenne toiseen suuntaan,eli huittisista tampereelle,kun tampessa oli baarit auki myöhempään.täällä huidessa meni kiinni jo 24-01.Criminal Minds kirjoitti: Su Loka 23, 2022 1:01 pm Tuo Tampereelta Huittisiin lähtö ei minusta ole koskaan tuntunut todelta. Miksi ihmeessä nuoret lähtisi puoleltaöin Tampereen ydinkeskustasta jonnekin tuppukylään? Johan siinä menee aikaa matkoihinkin edestakas.
Kaverit olisi pitänyt kunnolla kuulustella aikoinaan. Jollei olleet mitään paatuneita rikollisia ni olisivat todennäköisesti laulaneet tekosensa aika pian. Jos eivät olleet syyllisiä mihinkään, niin ainakin olisi saatu totuus illan kulusta.
-
dscullyalien
- Harjunpää
Meilläpäin se meni yleensä niin että Tampereelta lähdettiin vain naapurikuntiin, jos kuski sattui olemaan kotoisin sieltä ja muita kamuja piti kyyditä samalla edestakaisin niille suunnille ja keskustaan. Tampereen keskusta on tuossa iässä vielä ihan unelma, kun sinne pääsee yöelämään vaikka vain ajamaan Hämeenkatua edestakaisin.Neo7 kirjoitti: Su Loka 23, 2022 8:15 pmAjatella. Silti sellaista on nuoret harrastaneet.ituhippi kirjoitti: Su Loka 23, 2022 6:35 pmMä harrastin aika usein Tampereella noin 20 vuotiaana vielä 96-97 aikoina kruisailua ennen kuin muutin sieltä pois. Olen ennenkin tänne kirjoittanut, että ei ainakaan itselle eikä kyllä varmasti kavereillekaan olisi tullut mieleenkään lähteä sieltä ajelemaan johonkin Huittisiin. Kruisaillessa haettiin joko yhdessä oloa tai yöelämää enkä usko yhtään siihen että tuo porukka olisi lähtenyt Huittisten Seurahuoneelle ajamaan ja vielä heti takaisinkin. Jos tuollaista väliä olisi joku lähtenyt ajamaan, se olisi kyllä ollut Huittisista Tampereelle päin.Neo7 kirjoitti: Su Loka 23, 2022 2:39 pm
Kenelle kuulostaa kenelle ei. On tuota harrastettu. Käynti kaupungista jonnekin hevon perseeseen ilman sen kummempaa syytä. Ajeltiin vain ajelun vuoksi. Tuossa ei ole mitään ihmeellistä, vaikka olisivat käyneet Huittisissa ihan vaan ajelemassa. Toinen asia on se miksi Raisa ei lähtenyt mukaan, sitä tuskin saadaan tietää. Ehkä ei halunnut, ehkä ei huolittu mukaan, ehkä ei mahtunut eikä kuljettaja halunnut ottaa ylimääräistä kyytiin.
On se vähän outoa että tytöt on olleet liikkeellä väärillä papereilla keskustan baareissa, päässeet sisälle, ja yhtäkkiä tämä keskeytyy kaverista eroamiseen ja kyseiseen autoilureissuun. Olisi kiva tietää miten suunniteltu tämän toisen tytön ilta oli ja tiesikö Raisa hänen suunnitelmansa lähteä kesken illan johonkin. Kuvio on epäonninen, jos Raisa uskoi pääsevänsä tuolla kyydillä Pirkkalaan eikä muita vaihtoehtoja ollut edes mietitty.
-
MestariJpää
- Alokas
Olen siinä käsityksessä, että viimeisin melko varma havainto Raisasta on tehty Tampereen Seurahuoneella. Ilmeisesti Seurahuoneen portsarit tai muukaan henkilökunta ei muista Raisaa. Yksinään liikkunut nuori nainen kyllä jäisi portsareiden mieleen, ainakin minulle jäisi.Tampereen Tyttö kirjoitti: Ti Loka 18, 2022 7:46 pm Seurahuonetta vastapäätä Hämeenpuistossa oli vielä 90-luvun alussa NNKY:n nuorten naisten asuntola.
Tampereelle opiskelemaan tai vaikka töitäkin tekemään tulleita likkoja. Edullinen asua, omat huoneet ja muuten yhteiset tilat.
Ei välttämättä ollut enää tuolloin siinä käytössä, enkä NNKY: tä tai NMKY: tä välttämättä yhdistä tähän ollenkaan.
Noh, joka tapauksessa itsekin vasta nyt huomasin, että NMKY:n tilat sijaitsevat Seurahuonetta vastapäätä. Eikös se ole vähän ihmeellistä, että Raisa oli päivällä pelaamassa koripalloa tien toisella puolella ja käsittäkseni myös katoamista seuraavana päivänäkin (sunnuntaina) hän olisi mennyt peliin tuomariksi tms. vai muistanko väärin? Siis se tässä ihmetyttää, että viimeisin havainto Raisasta on ravintolasta, joka sattuu sijaitsemaan vastapäätä sitä paikkaa, jossa hän oli katoamispäivänä, olisi ollut seuraavanakin päivänä ja missä kaiketi muutenkin koripallon vuoksi usein kävi. Päätyikö Raisa NMKY:n tiloihin Seurahuoneelta? Vai oliko hän pyrkimässä NMKY:n tiloihin, mutta päätyikin johonkin kyseisen rakennuksen asuntoon? Jos viimeinen havainto Raisasta on Seurahuoneelta, niin minun käsitykseni mukaan nimenomaan Seurahuoneen läheisyydessä on jotain täytynyt tapahtua. Muussa tapauksessa hänen liikkeistään olisi tehty tämän jälkeenkin havaintoja.
Onhan noita NMKY:n tiloja tässä ketjussa väläytelty ihan viime aikoina.
Itse en usko, että Raisa sinne olisi pyrkinyt/viety.
Itse en usko, että Raisa sinne olisi pyrkinyt/viety.
Mun mielestä tuo täällä paljonkin epäilty huumekuvio ei oikein, no, sovi kuvioon. Tosiaan muistetaan nyt taas, että keskustellaan asioista, jotka tapahtuivat maailmassa yli 20 vuotta sitten. Nykyisin asia voisi olla toisin, ja toki huumeita oli satavilla myös ysärin lopulla, mutta urheilulukiolainen alaikäisine tai juuri täysi-ikäistyneine kavereineen ei sovi siihen jengiin, jotka huumeita käyttivät tai kokeilivat tuohon aikaan. Kyllä teinien pääasiallinen päänsekoitusaine oli alkoholi. Ja joku yliannostus ja yliannostuksen ottaneen kippaaminen jonnekin Tampereen ja Huittisten välille ja että koko teinijengi olisi asiasta ihan hiljaa vuosikymmenet - no en usko ollenkaan tällaiseen skenaarioon. Itse olen Raisaa muutaman vuoden vanhempi ja pyörinyt ysärin lopulla paljon Tampereen yöelämässä ja lisäksi tiennyt ajan teinien elämästä omien about Raisan ikäisten sisarusten kautta, niin siksi en näe tällaista huumemeininkiä juurikaan todennäköisenä. Ja tiedän kyllä tuolta ajalta ihmisiä, jotka aineita vetivät.
Toi Huittinen on kyllä erikoinen valinta, tosiaan kun Tampere oli enemmänkin se mesta, johon saatettiin ajella pienemmistä pitäjistä bilettämään. Mutta toisaalta itse olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja Tampereen yöelämä näytti ysärin lopulla parikymppisestä aivan unelmalta, joten en toisaalta tiedä, miten asian kokivat vaikka ne, jotka olivat ikänsä asuneet Tampereella. Ja mehän ei myöskään tiedetä, oliko joku autoilijoista, tai vaikka kuski, vaikka kotoisin Huittisten suunnalta ja halusi siksi kavereineen pillurallata sinne suunnalle ja käydä tutussa yökerhossa pyörähtämässä - vaikka se erikoiselta kuulostaakin. Mutta tosiaan sitäkin jengiä oli, ketkä tykkäsi ajella autolla.
Muuten toi nuoren naisen laittaminen autoon Hämeenkadulla on saanut nyt tarpeettoman suuria sävyjä täällä. Jossain alkuperäislähteessä mainittiin tosiaan, että joku oli nähnyt, kun nuorta naista "laitetaan" autoon, tai että tilanteesta olisi saanut vaikutelman, että kyseessä olisi ollut ei ihan pakottaminen, mutta ei täysin oma-aloitteinenkaan autoon istuminen. Ei kuitenkaan mikään kiljuvan ihmisen kaappaaminen kyytiin, kuten nyt asia on täällä alettu esittää.
Toi Huittinen on kyllä erikoinen valinta, tosiaan kun Tampere oli enemmänkin se mesta, johon saatettiin ajella pienemmistä pitäjistä bilettämään. Mutta toisaalta itse olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja Tampereen yöelämä näytti ysärin lopulla parikymppisestä aivan unelmalta, joten en toisaalta tiedä, miten asian kokivat vaikka ne, jotka olivat ikänsä asuneet Tampereella. Ja mehän ei myöskään tiedetä, oliko joku autoilijoista, tai vaikka kuski, vaikka kotoisin Huittisten suunnalta ja halusi siksi kavereineen pillurallata sinne suunnalle ja käydä tutussa yökerhossa pyörähtämässä - vaikka se erikoiselta kuulostaakin. Mutta tosiaan sitäkin jengiä oli, ketkä tykkäsi ajella autolla.
Muuten toi nuoren naisen laittaminen autoon Hämeenkadulla on saanut nyt tarpeettoman suuria sävyjä täällä. Jossain alkuperäislähteessä mainittiin tosiaan, että joku oli nähnyt, kun nuorta naista "laitetaan" autoon, tai että tilanteesta olisi saanut vaikutelman, että kyseessä olisi ollut ei ihan pakottaminen, mutta ei täysin oma-aloitteinenkaan autoon istuminen. Ei kuitenkaan mikään kiljuvan ihmisen kaappaaminen kyytiin, kuten nyt asia on täällä alettu esittää.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Ja heti alkuunsa autohavaintoja oli useampi erilainen. Oli mm kullanvärinen henkilöauto, johon talutettiin nuorta naista yms. Joko sinä iltana taluteltiin hirveästi nuoria naisia autoihin, tai jotkut innostuivat keksimään asioita.
Nokialaiset nuoret ovat tietääkseni ainakin olleet kovia ajelemaan vaikka Huittisiinkin, jos siellä tuttuja on. Yleensäkin lähikuntien kaiffarit ajelevat pidempiä matkoja huvikseen. Vaikka pikareissu Yyteriin ja takaisin. Huittisten Seurahuone oli tunnettu siitä, että sinne pääsi alaikäisenäkin helposti sisälle.
Jos joku oli sieltä päin kotoisin?
Tämä baskeripäinen nainen kiinnostaisi yksilöidä. Onkohan meidän keskusteluissamme yhdistetty useamman eri ihmisen tietoja/tuntomerkkejä? Olen valitettavasti puhelimen varassa palstan suhteen, enkä pysty kovin kätevästi jälleen lukemaan kaikkea täällä Raisasta kirjoitettua. Etsisin kaiken tästä naisesta kirjoitetun ja yrittäisin selvittää kuka hän on. Tai keitä he ovat. Itselleni on annettu yksi vinkki, mutta selvitin taustoja, enkä aivan vakuuttunut.
Nokialaiset nuoret ovat tietääkseni ainakin olleet kovia ajelemaan vaikka Huittisiinkin, jos siellä tuttuja on. Yleensäkin lähikuntien kaiffarit ajelevat pidempiä matkoja huvikseen. Vaikka pikareissu Yyteriin ja takaisin. Huittisten Seurahuone oli tunnettu siitä, että sinne pääsi alaikäisenäkin helposti sisälle.
Jos joku oli sieltä päin kotoisin?
Tämä baskeripäinen nainen kiinnostaisi yksilöidä. Onkohan meidän keskusteluissamme yhdistetty useamman eri ihmisen tietoja/tuntomerkkejä? Olen valitettavasti puhelimen varassa palstan suhteen, enkä pysty kovin kätevästi jälleen lukemaan kaikkea täällä Raisasta kirjoitettua. Etsisin kaiken tästä naisesta kirjoitetun ja yrittäisin selvittää kuka hän on. Tai keitä he ovat. Itselleni on annettu yksi vinkki, mutta selvitin taustoja, enkä aivan vakuuttunut.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
-
Criminal Minds
- Harjunpää
Jos tarkoitit mun viestiä, en missään väittänyt, että kirkuva tyttö olis tuupattu autoon hämppärillä, vaan että armonkalliolla kuuluvat kirkaisut saattoivat tulla, kun Raisa pyrki ulos liikkuvasta autosta, johon oli noussut hämeenkadulta.calath kirjoitti: Ma Loka 24, 2022 9:36 am Mun mielestä tuo täällä paljonkin epäilty huumekuvio ei oikein, no, sovi kuvioon. Tosiaan muistetaan nyt taas, että keskustellaan asioista, jotka tapahtuivat maailmassa yli 20 vuotta sitten. Nykyisin asia voisi olla toisin, ja toki huumeita oli satavilla myös ysärin lopulla, mutta urheilulukiolainen alaikäisine tai juuri täysi-ikäistyneine kavereineen ei sovi siihen jengiin, jotka huumeita käyttivät tai kokeilivat tuohon aikaan. Kyllä teinien pääasiallinen päänsekoitusaine oli alkoholi. Ja joku yliannostus ja yliannostuksen ottaneen kippaaminen jonnekin Tampereen ja Huittisten välille ja että koko teinijengi olisi asiasta ihan hiljaa vuosikymmenet - no en usko ollenkaan tällaiseen skenaarioon. Itse olen Raisaa muutaman vuoden vanhempi ja pyörinyt ysärin lopulla paljon Tampereen yöelämässä ja lisäksi tiennyt ajan teinien elämästä omien about Raisan ikäisten sisarusten kautta, niin siksi en näe tällaista huumemeininkiä juurikaan todennäköisenä. Ja tiedän kyllä tuolta ajalta ihmisiä, jotka aineita vetivät.
-
Criminal Minds
- Harjunpää
Jos tarkoitit mun viestiä, en missään väittänyt, että kirkuva tyttö olis tuupattu autoon hämppärillä, vaan että armonkalliolla kuuluvat kirkaisut saattoivat tulla, kun Raisa pyrki ulos liikkuvasta autosta, johon oli noussut hämeenkadulta.calath kirjoitti: Ma Loka 24, 2022 9:36 am Mun mielestä tuo täällä paljonkin epäilty huumekuvio ei oikein, no, sovi kuvioon. Tosiaan muistetaan nyt taas, että keskustellaan asioista, jotka tapahtuivat maailmassa yli 20 vuotta sitten. Nykyisin asia voisi olla toisin, ja toki huumeita oli satavilla myös ysärin lopulla, mutta urheilulukiolainen alaikäisine tai juuri täysi-ikäistyneine kavereineen ei sovi siihen jengiin, jotka huumeita käyttivät tai kokeilivat tuohon aikaan. Kyllä teinien pääasiallinen päänsekoitusaine oli alkoholi. Ja joku yliannostus ja yliannostuksen ottaneen kippaaminen jonnekin Tampereen ja Huittisten välille ja että koko teinijengi olisi asiasta ihan hiljaa vuosikymmenet - no en usko ollenkaan tällaiseen skenaarioon. Itse olen Raisaa muutaman vuoden vanhempi ja pyörinyt ysärin lopulla paljon Tampereen yöelämässä ja lisäksi tiennyt ajan teinien elämästä omien about Raisan ikäisten sisarusten kautta, niin siksi en näe tällaista huumemeininkiä juurikaan todennäköisenä. Ja tiedän kyllä tuolta ajalta ihmisiä, jotka aineita vetivät.
Joo ei mun mielestä ollut tuo. Jossain aiemmin oli suorempi viittaus nimenomaan Hämeenkatuun.Criminal Minds kirjoitti: Ma Loka 24, 2022 10:30 amJos tarkoitit mun viestiä, en missään väittänyt, että kirkuva tyttö olis tuupattu autoon hämppärillä, vaan että armonkalliolla kuuluvat kirkaisut saattoivat tulla, kun Raisa pyrki ulos liikkuvasta autosta, johon oli noussut hämeenkadulta.calath kirjoitti: Ma Loka 24, 2022 9:36 am Mun mielestä tuo täällä paljonkin epäilty huumekuvio ei oikein, no, sovi kuvioon. Tosiaan muistetaan nyt taas, että keskustellaan asioista, jotka tapahtuivat maailmassa yli 20 vuotta sitten. Nykyisin asia voisi olla toisin, ja toki huumeita oli satavilla myös ysärin lopulla, mutta urheilulukiolainen alaikäisine tai juuri täysi-ikäistyneine kavereineen ei sovi siihen jengiin, jotka huumeita käyttivät tai kokeilivat tuohon aikaan. Kyllä teinien pääasiallinen päänsekoitusaine oli alkoholi. Ja joku yliannostus ja yliannostuksen ottaneen kippaaminen jonnekin Tampereen ja Huittisten välille ja että koko teinijengi olisi asiasta ihan hiljaa vuosikymmenet - no en usko ollenkaan tällaiseen skenaarioon. Itse olen Raisaa muutaman vuoden vanhempi ja pyörinyt ysärin lopulla paljon Tampereen yöelämässä ja lisäksi tiennyt ajan teinien elämästä omien about Raisan ikäisten sisarusten kautta, niin siksi en näe tällaista huumemeininkiä juurikaan todennäköisenä. Ja tiedän kyllä tuolta ajalta ihmisiä, jotka aineita vetivät.
Mutta mitä Armonkallion huutoihin tulee niin ei liikkuvassa autossa olevasta ihmisestä lähde sellaista asuntoon sisälle asti kuuluvaa ääntä miksikä tuota karmaisevaa huutoa on kuvattu - ei vaikka asunnossa olisi ikkuna raollaan. Mulle niistä huutojen kuvaamisista on tullut ennemminkin fiilis, että jotakuta olisi esim lyöty puukolla - tarkoittamatta nyt liikaa spekuloida, että Raisalle olisi tehty niin, vaan ennemminkin sitä tilannetta, missä voisit yhtäkkiä rääkäistä niin karmaisevasti, että lähitalon tyypitkin kuvaavat huutoa normaalista kaupunkiäänistä erottuvaksi selkäpiitä riipivän pelottavaksi huudoksi. Mähän olen siis mielessäni kuvitellut tapahtumaketjun, joka on mennyt niin, että se epämiellyttävä lyhyempi nainen on kävellyt Raisan kanssa Armonkalliolle esim niille autotalleille tai jotain, ja sitten siellä on sattunut jotain, mikä on aiheuttanut riipivän huudon, ja sitten kaahattu kiireellä autolla pois paikalta, Raisa kyydissä. Eli joo autoon laittaminenkin olisi tapahtunut mutta ei suinkaan Hämeenkadulla vaan Armonkalliolla.