Tupakoiti ravintoloissa äänestys

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

tupakointi ravintoloissa

Kyllä
23
47%
Ei
26
53%

Ääniä yhteensä: 49

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Poltan tupakkia silloin, kun lähden baarikierrokselle. Ennen poltin muulloinkin. En myöskään tykännyt, kun tämä nykyinen laki tuli, mutta olen tottunut.

En koskaan jätä lasia pöytään, jos poistun vessaan tms. Juoma ensin loppuun ja sitten vasta voi käydä vessassa tai röökillä tai mennä tanssimaan. Nimimerkillä "Minäkö vainoharhainen".. :lol:

(Tirskis, korjaa otsikosta sana tupakoiti muotoon tupakointi.)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

PaulaDrew kirjoitti:Eniten minua kuitenkin vituttaa käytännössä se, että lasi pitää jättää pöytään vartioimatta mennäkseen itse tupakalle.
Täsmälleen näin. En ymmärrä, miksei juoman vieminen tupakointipaikalle ole sallittua.
Tampereen Tyttö kirjoitti:En koskaan jätä lasia pöytään, jos poistun vessaan tms. Juoma ensin loppuun ja sitten vasta voi käydä vessassa tai röökillä tai mennä tanssimaan. Nimimerkillä "Minäkö vainoharhainen".. :lol:
Näin juuri kannattaa tehdäkin. Ei tuossa mitään vainoharhaisuutta ole, puhdasta järkeä vain.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Itse en käy ennää säännöllisesti baareissa kun tuo laki tuli, mutta kävin viimeiseksi noin kuukausi sitten Kuopiossa, ja Siilinjärvellä, Vuorelassa, ja silloin vain terasilla missä saa polttaa, ja myös yöllä, vaikka oli kylmää.
Vastuastan tuota lakia jyrkkästi.
Talvellä polttin Rukalle pikkusikarin, sai tietysti potku, mutta ei sakot. Mutta kun tuo tekisivät kaikki, niin laki olisi loppunut siihen.
Kun esim. perjantaina illalla kaikki tupakoitsijat olisivat polttaneet kuten ennen koko maassa, Hyssälän akka ei voi sille mitään. Ei voi 1 ei edes 100 ihmistä mitään kun vastaan tulevat tuhansia ihmisiä.
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Tampereen Tyttö kirjoitti:En koskaan jätä lasia pöytään, jos poistun vessaan tms. Juoma ensin loppuun ja sitten vasta voi käydä vessassa tai röökillä tai mennä tanssimaan. Nimimerkillä "Minäkö vainoharhainen".. :lol:
Tästähän se loppuillan kunto minullakin johtuu, kun kuitenkin tekee mieli polttaa niin usein. :D
Tirskis
Neuvoja-Jack

Kun lain antaja eli, Hyssälä olisi itse vaikkappa kehorakentaja, atleeetinen, valtavasti voimakas nainen, silloin minäkin olisin miettinyt, että kyllä, hän haluaa suomalaisista trveita urheilijoita, ja savu on vaarallista. Mutta kun näen koko akan..lihava, epäurheilullinen, ei lihaksia, mutta valtava maha ja tissit vaan- ei rintalihakset.
Kun hän nostaisi pään ylle vaikka sen, mitä hän painaa, joku 80kg- silloin ajattelisin, että se on koska hän ei poltta- niin ja ehkä itse olisin yrittänut lopettamista tai ainakin vähentämistä.
Mutta hän ei ole mikään esikuva, vain lihava ja rumma akka, jolla vain saataa olla valta käsissä.
antwerpen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja antwerpen »

Tirskis kirjoitti:Kun lain antaja eli, Hyssälä olisi itse vaikkappa kehorakentaja, atleeetinen, valtavasti voimakas nainen, silloin minäkin olisin miettinyt, että kyllä, hän haluaa suomalaisista trveita urheilijoita, ja savu on vaarallista. Mutta kun näen koko akan..lihava, epäurheilullinen, ei lihaksia, mutta valtava maha ja tissit vaan- ei rintalihakset.
Kun hän nostaisi pään ylle vaikka sen, mitä hän painaa, joku 80kg- silloin ajattelisin, että se on koska hän ei poltta- niin ja ehkä itse olisin yrittänut lopettamista tai ainakin vähentämistä.
Mutta hän ei ole mikään esikuva, vain lihava ja rumma akka, jolla vain saataa olla valta käsissä.
:lol:
Mennäänköhän tässä nyt hivenen liikaa henkilökohtaisuuksiin?

Itse en polta, joten minua ei henkilökohtaisesti hetkauta suuntaan eikä toiseem, saako ravintolassa polttaa vai ei.
jsamu84
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja jsamu84 »

Baareissa käynti väheni huomattavasti kun kielto astui voimaan.Ainoat positiiviset puolet löytyy siinä ettei röökiä pala baari-iltoina niin helvetisti ja seuraavan aamun päänsärky on huomattavasti harvempaa.
Idiootit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen.
luolamato
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja luolamato »

Minun elämääni tuo tupakointilaki ei vaikuttanut oikein mitenkään. En polta ja olen baarissa töissä, eikä tupakansavu minua koskaan haitannut (tosin työskentelenkin pelipöydässä jonka läheisyydessä tupakointi on muutenkin aina kielletty, eri asia varmaan tarjoilijoilla/blokkareilla :lol: ). Viihteellä ollessa kessua kyllä menee satunnaisia määriä, mutta ei minua haittaa siirtyä terassille/ulos sauhuttelemaan.

Eli lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna: ihan sama. 8)
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

aluksi kauhistelin lakimuutosta. oluen kanssa kuuluu polttaa röökiä, samoin kuin kahvinkin. oon kuitenkin huomannut että oma polttamiseni on vähentynyt kun pitää ulkona rampata. vaatteet ja hiukset eivät enää haise baari-illan jälkeen. se on melkein virkistävää käydä välillä haukkaamassa happea eikä viettää koko iltaa suljetussa tilassa savun keskellä.

huonoja puolia on mm. se, ettei tupakan haju enää peitä alleen muita (yleensä vanhan viinan,oksennuksen tms.) hajuja. narikassa ja ovella tulee ruuhkaa kun jengi loikkii sisään ja ulos. etenkään kulttuuribaarit ei ole enää entisellään ilman hämyistä ja savuista tunnelmaa.. mutta hei! nyt on kesä! puistossa tai pihalla saa polttaa ja pussikalja tulee huomattavasti halvemmaksi kuin baarissa istuminen :wink:
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

antwerpen kirjoitti:
Tirskis kirjoitti:Kun lain antaja eli, Hyssälä olisi itse vaikkappa kehorakentaja, atleeetinen, valtavasti voimakas nainen, silloin minäkin olisin miettinyt, että kyllä, hän haluaa suomalaisista trveita urheilijoita, ja savu on vaarallista. Mutta kun näen koko akan..lihava, epäurheilullinen, ei lihaksia, mutta valtava maha ja tissit vaan- ei rintalihakset.
:lol:
Mennäänköhän tässä nyt hivenen liikaa henkilökohtaisuuksiin?

Itse en polta, joten minua ei henkilökohtaisesti hetkauta suuntaan eikä toiseem, saako ravintolassa polttaa vai ei.
Niinpä, ärsyttää ilkeät ihmiset :) .

Ex-suurtupakoijana olen pelkästään hyvilläni, kun vaatteet eivät ravintolaillan jälkeisenä aamulla haise tupakalle, vaikka saatan silloin tällöin itsekin viihteellä tupakoida. Aina on joka ravintolasta jonkinlainen koppi nikotinisteille löytynyt, ainakin meilläpäin, tai sitten en ole sattunut täysin savuttomiin paikkoihin.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Joo mut toi koppisysteemi on muuten hyvä mutta sekin kusee siihen että juomia ei saa viedä sinne, jumalauta ees kahvia (röökinpolttajat tietää miten ehdoton kahvin kanssa on rööki) :D
Tirskis
Neuvoja-Jack

Ottakaa sitten ne juomat mukaan. Kun noin tekevät kaikki asiakkaat koko maassa, laki ei voi sille mitään. Ei voi sakotaa koko ajan tuhansia ihmisiä, eikä heitä ulos ravintolasta-silloin ravintolat olisivat tyhjät, omistajat ja henkilökunta työttömät. Silloin pitäisi keksia paremmat lait.
neitix
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja neitix »

Ainoa asia, joka tossa tupakointikiellossa ärsyttää, niin yksinkertasesti vituttaa kävellä lasten kanssa lähiostarin läpi kauppaan, kun joka helvetin kolmen baarin edessä poltetaan tupakkaa ja spurgut saattaa huudella ja pitää meteliä. Olen ihan sopeutunu kyllä ite tupakoitsijana uusiin sääntöihin enkä baarissa kovin usein ravaakaan.
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

Lapsellista ja naurettavaa vedota "henkilökunnan suojelemiseen tupakansavulta". Suojellaan sitten terveydenhuoltohenkilökuntaa sairailta ja poliiseja kriminaaleilta. Ammatinvalintakysymys mielestäni.

Koko tupakkalaki on mielestäni suuri taantuma vapaasssa yhteiskunnassa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

pekkaeric kirjoitti:Lapsellista ja naurettavaa vedota "henkilökunnan suojelemiseen tupakansavulta". Suojellaan sitten terveydenhuoltohenkilökuntaa sairailta ja poliiseja kriminaaleilta. Ammatinvalintakysymys mielestäni.
Saman lain ansiosta sairaaloissa ei enää tupakoida joka paikassa. Tupakoimattomat potilaatkin suojeltuvat. Miksi kaikkien pitäisi kärsiä yhden hölmöilystä, kun se on kohtalaisen helposti estettävissä?

Terveydenhuollon ja poliisin tehtävänä on huolehtia myös yleisestä terveydestä ja turvallisuudesta. Jokaisella on oikeus puhtaaseen, savuttomaan ilmaan.

Kaikki tupakoijat: kokeilkaapa olla ilman tupakkaa muutama kuukausi, niin huomaatte, miten itsekkäitä useimmat tupakoijat ovat.
Vastaa Viestiin