JasseHames kirjoitti: Ti Marras 01, 2022 8:36 pmAuktoriteettiin vetoamista eli tyypillinen argumentointivirhe. Kuka tahansa väitteitä esittääkin, niin hänen on esitettävä väitteelleen ja argumentoinnilleen pätevät lähteet. Tämä koskee siis myös profiloijia, poppaukkoja ja muita shamaaneita.
Ja satutko tietämään yhtään, mitä tarkoittaa tieteellisessä kontekstissa vertaisarvioitu tutkimus?! Ota selvää ennen kuin alat höpöttelemään mitään shamaaniesi kirjoittamien kirjojen sisällöistä. Kirjoja ei ole tieteellisesti vertaisarvioitu vaan kustannusyhtiö on julkaissut shamaanien hengentuotokset sellaisinaan lähinnä tehdäkseen taloudellista tuottoa. Eli ne ovat edelleen samaa kokemusperäistä poppaukkoilua, ellei väitteille esitetä lähteitä tai ellei tutkimusta ole vertaisarvioitu.
Ketäköhän sä nyt yrität kusettaa tässä hommassa? Alunperin kommentoin, että profiloinnin kehittäjän mukaan profiileita ei voi olla monta, vaan on vain yksi profiili, joka on sitten enemmän, tai vähemmän tarkka. Kyse ei ole mistään auktoriteettiin vetoamisesta, vaan toin esiin profiloinnin kehittäjän näkemyksen asiasta. Sä olet sitten laittamassa tätä kommenttia nyt minun suuhun ja pyrit täysin lonkalta heittäen kumoamaan sen.
Ei ole mikään argumentointivirhe tuoda asiaan profiloinnin kehittäjän näkemys, kun mietitään sitä, että onko KRP:lla JSM:sta kaksi profiilia. Minulla ei ole tästä asiasta mitään syvempää tietoa muuten, kuin tämä asiantuntijan kommentti. Se, että jaoin kommentin foorumilla, on ihan normaalia keskustelupalstakeskustelua, enkä tarvitse mitään vertaisarvioitua tutkimusta siihen, että minulla on lupa tällainen asia täällä jakaa.
Itse syyllistyt tässä ad hominem -argumentointivirheeseen. Mitään muuta argumentointivirhettä ei ole tapahtunut.
JasseHames kirjoitti: Ti Marras 01, 2022 8:36 pmJa sitten profilijat/shamaanit kertovat, mihin tilastoihin/tutkimuksiin tekemänsä rikoksentekijän profiilin perustavat. Ennen kuin esittävät validia argumentointia (ml. pätevät lähteet), niin kyse on vain shamanismista ja poppaukkoilusta.
JasseHames kirjoitti: La Loka 29, 2022 10:48 pmYhtään viitettä vertaisarvioituun tutkimukseen sinulta ei tule. Kuten edellä totesin, niin luulen, ettet tätä ennen ole edes tiennyt, mitä tarkoittaa vertaisarviointi. Ja toistan taas saman, että Kellyn ja muiden shamaanien on aivan samalla tavalla esitettävä väitteidensä tueksi pätevät lähteet kuin kenen tahansa muunkin.
Profilointiin liittyvää tutkimusta löytyy verkosta. Esim. KRP:n tekemä tutkimus liittyen kuristamalla tehtyihin henkirikoksiin. Douglas, Ressler ja Hazelwood tekivät 70-luvulla tutkimusta, jossa haastateltiin sarjamurhaajia. Tämä toimi pohjana sarjamurhaajiin liittyvälle nykyaikaiselle profiloinnille.
Se, että yrität väittää tässä, että arviosi siitä, että JSM jätti Hellun surmaamisen kesken monipersoonallisuushäiriön vuoksi, olisi yhtä pätevä, kuin poliisin käyttämä profilointi, koska et ole nähnyt tutkimuksia, joihin profilointi perustuu, on argumentointivirhe.
Vieläkin omituisempana pidän tätä, että yrität kieltää profiloinnista keskustelun tässä aiheessa sillä perusteella, että et ole nähnyt tutkimuksia, mutta voit kuitenkin itse mielestäsi heittää täysin lonkalta näitä juttujasi.
JasseHames kirjoitti: La Loka 29, 2022 10:48 pmEi, en ole noin väittänyt vaan kertonut epäilemästäni henkilöstä. Sinulla on nyt ongelmia luetun ymmärtämisessä tai jotain muuta.
Tässä kyllä aika selvästi esität, että Hellun jutun kesken jääminen liittyisi dissosiaatioon, aiemmin olet kirjoittanut tästä näkemyksestäsi enemmänkin:
JasseHames kirjoitti: Ma Loka 24, 2022 9:01 pmTässä on 1-2 ensimmäistä tekoa jäänyt keskeneräisiksi, mikä omasta mielestäni voisi viitata dissosioimiseen. Se myös voisi viitata siihen, ettei tekijä ollut syyllistynyt ennen Lukkarista henkirikoksiin.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JasseHames kirjoitti: La Loka 29, 2022 10:48 pmMuistankohan muuten aivan väärin, että shamanismisi perusteella väitit tekijää antisosiaaliseksi persoonallisuudeksi, joka muka poissulkee dissosiatiivisen identiteettihäiriön. Huomasitko, että linkkaamassani vertaisarvioidussa psykiatrisessa tutkimuksessa antisosiaalinen persoonallisuushäiriö on kuitenkin tosiasiassa liitännäishäiriönä 23 prosentilla dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä kärsivillä. Faktat eivät sinua näytä pahemmin kiinnostavan vaan lähinnä omiin käsityksiisi sopimattomien teorioiden "poissulkeminen" shamanismisi keinoin. Jotain vajaaälyisiä tuo toiminta voi vakuuttaa, mutta ei kannata pitää kaikkia muita aivan tyhminä.
Olen kirjoittanut, että mielestäni sarjamurhaajan toiminta liittyy paremminkin antisosiaalisen persoonallisuushäiriön patologiaan, kuin monipersoonallisuushäiriön patologiaan etenkin, kun kyseessä on järjestäytyneesti toimiva sarjamurhaaja, joka ajelee autollaan ja tarjoaa kyytejä.
Tutkimusten mukaan 90% sarjamurhaajista omaa psykopaattisen, tai sosiopaattisen persoonallisuuden.
JasseHames kirjoitti: La Loka 29, 2022 10:48 pmToivottavasti kukaan ei kerro kaltaisellesi tyypille yhtään mitään eikä varsinkaan tarkkoja henkilötietoja vaan ilmoittaa niistä poliiseille.
Kyllä, minun pitäisi olla pelkästään sinun näkemystesi varassa, eikä missään nimessä yhteydessä kenenkään muun kanssa aiheeseen liittyen.
JasseHames kirjoitti: La Loka 29, 2022 10:48 pmNyt alkaa haiskahtamaan oikeasti jo trollaukselta mutta sinun puoleltasi. Epävakaa persoonallisuus
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ep%C3%A4v ... onallisuus on persoonallisuushäiriö ja täten mielenhäiriö. Ja comorbid disorder on suomeksi liitännäishäiriö (comorbidity monihäiriöisyys). Vaikka ymmärtäähän sen, että haluat määritellä psykiatrisiakin käsitteitä uudelleen, jotta ne sopisivat omiin käsityksiisi asioista. Tuo on vähintäänkin älyllisesti epärehellistä.
Tämä oli viimeinen viesti, jonka uhraan vastatakseni ilmeisesti pätemiseen pyrkiviin roskapuheisiisi.
Puhe oli siis siitä, että väitit, että olen väärässä siinä, että epävakaa persoonallisuushäiriö olisi sen henkilön persoonallisuus. Et nyt vastaa edelleenkään tähän, että miten olen siinä väärässä.
Tuo viimeinen rivi on ihan hauskaa valtafantasiointia siitä, että olisin sinusta riippuvainen. Kyseinen fraasi on muuten aika klassikkokamaa dissosiaatiohäiriön omaavien jutuissa virtuaalimaailman keskusteluissa. Huomaa, että olit itse tässä se, joka vaati minulta vertaisarvioituja tutkimuksia, jotta saan jakaa profilointiin liittyvää materiaalia ja, että tämä keskustelu on nyt liittynyt vain ja ainoastaan tähän vaatimukseesi.
Split-dissillä voi tietysti koittaa väittää itselleen jotain muuta.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden