Yggdrasil kirjoitti: Su Marras 06, 2022 7:54 pm
Muistelen että Ramin mukaan auto oli musta alunperin ja siitähän tämä autolinja lähtee kai. Mikä musta tässä on hulluinta on tuo epäily että on kai viimeinen joka on nähny raisan elossa ihan kun Rami tietäs että Raisa on kuollu.
Ehkei auton väri muuttunutkaan, vaan autoja olikin kaksi: Sinivalkoinen ja musta.
Aamulehden jutusta:
Renko kertoo, että hän oli käynyt tytön kanssa aivan tavanomaista keskustelua. Kun he olivat jutelleet aikansa, Sokoksen kulmalle ajoi sinivalkoinen jenkkiauto. ”Autossa oli kolme jätkää. He ruuvasivat ikkunat auki ja rupesivat huutelemaan nätille likalle vähän siihen malliin, että ’tule tänne, niin jutellaan’
ja sitten (tai toisaalta):
Iltalehden haastattelusta:
Matti Tanner: -Ja sitten näit, että siihen tuli musta auto?
Rami Renko: -Kyllä, musta jenkkivehje
Matti Tanner: -Ja ketä oli autossa?
Rami Renko: -Siellä oli kaks miestä jäi sinne, kun yks tuli siihen ulos sitte houkutteleen Raisaa
Matti Tanner: -Ja näit, kun hän lähti autolla?
Rami Renko: -Juu-juu, kun se kotio odotti kyytiä, mutta sehän tiedetään nyt, että ei se oo kotona vieläkään
Matti Tanner: -Joo, eli omasta mielestäsi olet viimeinen, joka hänet on nähnyt
Rami Renko: -Olen, olen. Mä olen siitä kertonukki, että olen viimeinen, joka on nähnyt sen…
Minua vieläkin hämää, mistä alun perin ja tarkalleen ottaen on revitty juttuun mukaan Cadillac vm 1957 ellei sitten siitä valvontakameran kuvasta, jossa mielestäni ennemmin on musta Chevrolet Bel Air 1956.