Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Rourke
Scooby-Doo

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Rourke »

Kenen kanssa Rasmus meni sinne Lapuahoviin? Jos meni ystävän kanssa, miksei ystävä poistunut hänen mukaansa? Vaikea kuvitella että itse jäisin tuollaisessa tilanteessa yksin baariin, jos ystävä olisi heitetty pihalle. Vai oliko heitä isompi porukka?
Pumpulissa
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Pumpulissa »

Rourke kirjoitti: To Joulu 08, 2022 8:19 pm Kenen kanssa Rasmus meni sinne Lapuahoviin? Jos meni ystävän kanssa, miksei ystävä poistunut hänen mukaansa? Vaikea kuvitella että itse jäisin tuollaisessa tilanteessa yksin baariin, jos ystävä olisi heitetty pihalle. Vai oliko heitä isompi porukka?
Tätä oon yrittänyt saada selville. Jossain oli, että mennyt ikäistään vanhemman kanssa, jossain taas et sen jimin kanssa.
Millainen ystävä ei lähde mukaan?
Ouagadougou
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Ouagadougou »

Jos mulla olisi meneillään kiva ravintolailta ja kaveri hankkisi itselleen porttikiellon käymällä käsiksi poliisiin tai kehen tahansa, en kyllä välttämättä keskeyttäisi illanviettoa moisen takia, vaikka kaveri olisikin.

Kivittäkää vapaasti. :lol:
TheWatcher
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja TheWatcher »

Reinikka kertoo face-ryhmässä, että hänen puhelimensa on ollut tutkittavana.
Korvapuusti
Alokas

Viesti Kirjoittaja Korvapuusti »

TheWatcher kirjoitti: To Joulu 08, 2022 8:49 pm Reinikka kertoo face-ryhmässä, että hänen puhelimensa on ollut tutkittavana.

Liittyiskö siihen kun porukka täällä puhunu et hänen miehensä ollu puukkohippasilla samaisena yönä?
tabeli
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja tabeli »

Pumpulissa kirjoitti: To Joulu 08, 2022 8:25 pm
Rourke kirjoitti: To Joulu 08, 2022 8:19 pm Kenen kanssa Rasmus meni sinne Lapuahoviin? Jos meni ystävän kanssa, miksei ystävä poistunut hänen mukaansa? Vaikea kuvitella että itse jäisin tuollaisessa tilanteessa yksin baariin, jos ystävä olisi heitetty pihalle. Vai oliko heitä isompi porukka?
Tätä oon yrittänyt saada selville. Jossain oli, että mennyt ikäistään vanhemman kanssa, jossain taas et sen jimin kanssa.
Millainen ystävä ei lähde mukaan?
Eiköhän siellä muitakin tuttuja oo ollut niin en ihmettele että jos yks lentää pihalle niin muut jää jatkamaan iltaa.
maxi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja maxi »

Ouagadougou kirjoitti: To Joulu 08, 2022 7:55 pm Täällä joku ihmetteli, miten Rasmus olisi päätynyt niin huonoon kuntoon, että olisi humpsahtanut jokeen, kun kerran ihan normaalin oloisesti käveli poispäin Lapuanhovilta.

Ihan mahdollista, että povarissa on ollut 'omia eväitä', joita nauttinut kulkiessaan.
Pussikaljaa piilossa jossain ja kävi ulosheittonsa jälkeen hakemassa, pienikokoinen hintelä teini paljonko se tarvii kun sitä alko kokemusta ei taida kuitenkaan kovin montaa vuotta olla. Nousuhumala saattoi kihahtaa nuppiin ulkona.
Elämä on laiffii
maxi
Andy Sipowich NYPD

mitr74 kirjoitti: To Joulu 08, 2022 8:12 pm
AAPELINEN kirjoitti: To Joulu 08, 2022 4:49 pm Eipä niin.... Mutta jos poika on ilmoittanut olevansa kunnossa niin tieto menee vain lähiomaisille... Me "salapoliisit" ei tulla välttämättä sitä koskaan tietämään jos ihminen on on halunnut tietoisesti kadota....Tämän ketjun kun lukee alusta loppuun niin koitapa siinä sitten Lapualla asustaa! Miettikääpä sitä!
Jos Rasmus ilmoittaa olemassaolostaan niin uskoisin, että poliisit ilmoittaisivat siitä julkkisesti ja kehoittaisi ihmisiä lopettamaan etsinnät. Jos syynä tosiaan oli tietoinen katoaminen niin tottakai se jää poliisin ja lähiomaisten jutuksi.
Ei välttämättä jää poliisin ja omaisten väliseksi, on tapauksia joissa poliisi on tiedottanut, että kadonneeseen henkilöön on saatu yhteys ja poliisi on lopettanut tutkinnan tapaukseen liittyen.
Elämä on laiffii
Näsis
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Näsis »

TheWatcher kirjoitti: To Joulu 08, 2022 8:49 pm Reinikka kertoo face-ryhmässä, että hänen puhelimensa on ollut tutkittavana.
Onko mikä ryhmä? Ota screenshotti siitä!
Mokkelo
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Mokkelo »

Tätiliini kirjoitti: To Joulu 08, 2022 7:00 pm Semmoisena muilutuspaikkana tulee tuo louhos mieleen, tämmöiseltä alueeltahan kadonneita on löytynyt etenkin jos kyytiin napattu.
Toi louhos kävi mun mielessä myös viime viikolla. Jokeen se ei oo menny ainakaa vahingos. Mulla on vahva tunne, että tähän liittyy mustalaaset. Ja niille sopis tommonen.. Mustalaiset sen takia, että niitä alueella on paljon ja Jimin johki julkaisuun oli kommentoitu 25 kertaa ja 22 oli manneja. Ne niitä huumeita tuola kauppaa
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Pumpulissa kirjoitti: To Joulu 08, 2022 4:48 pm

Samaa mietin, jos puhelin anastettu ni ainoa syy siihen lienee, et sisältänyt materiaalia, mikä haluttu pois.
Tämä on kiinnostavaa. Kuinka luotettava tieto on siitä, että puhelin olisi ollut tutkittavana? Oon läpikäynyt koko ketjua ja tuo puhelinasia vilahtelee jatkuvasti esiin, mutta asian ympärillä on lähinnä arvailuja. Voidaanko olettaa:
1) Rasmuksella oli puhelimessaan jotain, joka aiheutti hässäkkää?
2) tappelu baarissa johtui puhelimesta tai siinä olevista tiedoista?
3) Rasmus lensi pihalle mutta palasi, koska halusi nimenomaan puhelimensa takaisin?
4) Puhelimeen tallentui illan aikana jotain, mistä syystä se on "hävinnyt"?

Oliko jollakin tietoa siitä, että puhelin olisi hälyttänyt vielä katoamisen jälkeen? Eli mennyt mykäksi vasta seuraavien päivien aikana akun loppumisen myötä vai heti? Toisaalta mikä on "heti", jos katoamista alettiin epäillä vasta vuorokauden kuluttua...
maxi
Andy Sipowich NYPD

Mokkelo kirjoitti: To Joulu 08, 2022 9:36 pm
Tätiliini kirjoitti: To Joulu 08, 2022 7:00 pm Semmoisena muilutuspaikkana tulee tuo louhos mieleen, tämmöiseltä alueeltahan kadonneita on löytynyt etenkin jos kyytiin napattu.
Toi louhos kävi mun mielessä myös viime viikolla. Jokeen se ei oo menny ainakaa vahingos. Mulla on vahva tunne, että tähän liittyy mustalaaset. Ja niille sopis tommonen.. Mustalaiset sen takia, että niitä alueella on paljon ja Jimin johki julkaisuun oli kommentoitu 25 kertaa ja 22 oli manneja. Ne niitä huumeita tuola kauppaa
Mitä ne haluaa 16 vuotiaalta teinipojalta? nythän sitä rahaa olisi tarjolla peräti 5000 euroa äkkiäkös ne keksii millä sen löytöpalkkioon johtavan vihjeen nakkaa tulemaan, sellainen jolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä laitetaan vihjaamaan.
Enpä usko kovin monimutkaiseen juttuun, mutta kaikkihan on mahdollista niinkauan kun toisin faktana todistetaan.
Elämä on laiffii
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

maxi kirjoitti: To Joulu 08, 2022 9:54 pm
Mitä ne haluaa 16 vuotiaalta teinipojalta? nythän sitä rahaa olisi tarjolla peräti 5000 euroa äkkiäkös ne keksii millä sen löytöpalkkioon johtavan vihjeen nakkaa tulemaan, sellainen jolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä laitetaan vihjaamaan.
Enpä usko kovin monimutkaiseen juttuun, mutta kaikkihan on mahdollista niinkauan kun toisin faktana todistetaan.
Olen miettinyt samaa jo aiemmin. Eli ehkä voidaan ajatella pojan olevan melkoisella varmuudella kuollut, koska pian kuukausi on kulunut. Ja mikäli kyse olisi järjestelmällisestä murhasuunnitelmasta, jossa olisi useita osallisia, rahaa olisi varmaan jo yritetty lunastaa jollain keinolla. Siksi tässä skenaariossa, johon liittyy muita ihmisiä vaihtoehtoja on enää yksi. Eli vahinko, kuolemantuottamus, paniikki, jota on edeltänyt jokin satunnainen kohtaaminen Rasmuksen ja jonkun puolitutun tai vastaavan (ei ennalta sovitun) kesken. Silti uskon enemmän siihen, että Rasmus on omia aikojaan ajautunut johonkin, sammunut, kaatunut, nukahtanut. Helvetin surullista. Kunpa joku tieto tulisi. Alkavat varmasti vanhemmatkin jo ymmärtää realiteetit.
Mokkelo
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Mokkelo »

maxi kirjoitti: To Joulu 08, 2022 9:54 pm
Mokkelo kirjoitti: To Joulu 08, 2022 9:36 pm
Huumejuttuja ajattelin..
maxi
Andy Sipowich NYPD

Sammuminen johonkin on yksi vaihtoehto, liian nopeassa tahdissa ryystetty alkoholi on kokemattomalle teinille tehnyt ennenkin tepposet, kännissä harhaillut etäämmälle ja sammunut/ paleltunut, Luulisi tuon palkkion houkuttelevan varsinkin nuorempaa kaartia etsintä tehtäviin jos on maastossa vielä on mahdollista löytyä. Nämä katoamiset on raskaita keissejä omaisille ja kun kyse on alaikäisestä itsesyytökset lisää taakkaa.
Elämä on laiffii
Vastaa Viestiin