Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Koska näistä videoista puuttuu ääni, tilanteen luonne ja siihen johtaneet syyt jäävät lopulta arvailujen varaan. Miksi Rasmus yleensä otti kontaktia poliisiin, mitä sanoi hänelle? Miten yhteenotto jatkui, esittikö jompikumpi sanallisia uhkauksia? Mistä oli oikeasti kyse? Emme tiedä.
Koska näistä videoista puuttuu ääni, tilanteen luonne ja siihen johtaneet syyt jäävät lopulta arvailujen varaan. Miksi Rasmus yleensä otti kontaktia poliisiin, mitä sanoi hänelle? Miten yhteenotto jatkui, esittikö jompikumpi sanallisia uhkauksia? Mistä oli oikeasti kyse? Emme tiedä.
Kunpa joku paikalla ollut avautuisi tästä.
Ei ne totuutta kerro edes poliiseille.Kyllä jos ite oisin ollu Rassen kaveri ja tuola sillon niin oisin kyllä menny Rassen apuun ehottomasti.Tai vaihtoehtosesti lähteny sen kanssa pois hovista.Tossa porukassa ei tunneta sanontaa et kaveria ei jätetä.
Kunpa joku paikalla ollut avautuisi tästä.
Sehän voi olla, että aihe mistä tapeltiin on niin arka, ja että kaikilla on kädet samassa ämpärissä.
Jos näin on on turha odottaa avautumisia.
On myös sellainenkin asia. Tietoisuus asiasta tekee tekee osallisen. Voihan se olla, että tässä tapauksessa rikoskumppanin.
Minä en kyllä näe poliisin lyövän vaikka miten päin katson. Seisaaltaan ovat ja R rupeaa huitomaan, poliisi ottaa otteen ja painaa rassukan pöytään. Vastapäätä istuva työntää kätensä sekaan ja poliisi huitaisee käden pois.
Ja näyttäisi tosiaan siltä, että imuttelee sen toisen tyypin kanssa.
Äiti yrittää tehdä pojastaan kilttiä enkeliä, vaikka vetänyt päihteitä kotonakin ja ollut pitkin kyliä sekaisin kuin seinäkello. Varmasti äiti on tietoinen myös huumeista, olisivatko jopa yhdessä käyttäneet. Huumeiden takia luultavasti kuitenkin äiti heittänyt ulos ja laitospaikka odottaa. Onko kotona tapahtunut muutakin (varastanut, väkivaltaa, yleistä riehumista).
Yhden huhun mukaan olisi poliisin hoivissa kun on vasikoinut isomman huumejutun, käry käynyt ja hengen lähdöllä uhattu.
Minä tosin veikkaan, että löytyy Kasperista. Elävänä tai kuolleena ihan riippuen siitä miten on rahaa ja onko osannut olla aukomatta päätään.
Olen nyt katsonut tuon videon kuusi kertaa. Minä en löydä ainoatakaan poliisin lyöntiä tuosta. Hän laittaa tuoppinsa pöydälle, ja samalla sekunnilla Rasmus koittaa lyödä häntä legendaarisella nakkikioski-heijarilla. Poliisi ainoastaan niputtaa tuon pikkunilkin todella siististi ilman liioiteltua väkivaltaa.
Poliisi ehkä tuli baariin, tunnisti Rasmuksen ja lempeästi käy sanomassa että nyt kun lähdet niin ei soiteta äitiä hakemaan. Poika itse on aivan sekaisin ja soittaa suutaan sekä koittaa lyödä.
Olen nyt katsonut tuon videon kuusi kertaa. Minä en löydä ainoatakaan poliisin lyöntiä tuosta. Hän laittaa tuoppinsa pöydälle, ja samalla sekunnilla Rasmus koittaa lyödä häntä legendaarisella nakkikioski-heijarilla. Poliisi ainoastaan niputtaa tuon pikkunilkin todella siististi ilman liioiteltua väkivaltaa.
Poliisi ehkä tuli baariin, tunnisti Rasmuksen ja lempeästi käy sanomassa että nyt kun lähdet niin ei soiteta äitiä hakemaan. Poika itse on aivan sekaisin ja soittaa suutaan sekä koittaa lyödä.
Jep, ei siinä ole lyöntiä poliisin toimesta, sellaisen näkee vain koska haluaa niin nähdä.
Rasmus pöydälle, poliisi repäisee/vääntää Rasmuksen oikean käden kasvoiltaan, nopea käden heilautus ylitse että saa Rasmuksen pään vasemman kainalon alle, jonka jälkeen Rasmus hallinnassa jossa ei voi aiheuttaa vahinkoa.
Kristallikallo kirjoitti: To Joulu 15, 2022 4:00 pm
Myöskään en ole huomannut juurikaan kyseenalaistetun tuota löytöpalkkiota. Aika harvalla pyörii pöydillä viisitonnisia. Eli liekö sitä olisi oikeasti tulossakaan, ja toisaalta, velvoittaako lakikaan tuollaista maksamaan?
Olen miettinyt ihan samaa. Ajattelevatko asiasta tietävät, ettei tuota palkkiota maksettaisi kuitenkaan ja siksi kukaan ei puhu? Että palkkio on vaan hätäpäissään heitetty ilmaan ilman realismia? Turha riski vasikoinnista, jos käy niin ettei rahaa tulekaan? Mikään lakihan tuollaiseen ei liity mitenkään.
En tunne ketään asianosaista, olen vaan miettinyt selitystä sille miksi kukaan ei puhu vaikka luvattu palkkio on kohtalaisen suuri.
Viimeksi muokannut laplap, To Joulu 15, 2022 6:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koko keissin kannalta minusta on paljon kiinnostavampaa mitä tapahtuu aikaisemmin,mitä keskustellaan, mihin sävyyn ja kenen kanssa ennen kun tämä poliisin kanssa kontakti tapahtuu.
Viimeksi muokannut Offroad, To Joulu 15, 2022 6:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fehler kirjoitti: To Joulu 15, 2022 12:23 am
Rasmushan oli sanonut perheelleen että menee kaverin kanssa jonnekin muualle perjantaina (Seinäjoki?) ja oli yllätys porukoille että olikin ollut Lapualla baarissa.
Mitä he tekivät siellä toisessa kaupungissa? Jos kyse on päihteistä niin tuliko siellä jo joku riita paikallisten kanssa jonka vuoksi poika etsitty yöllä baarista auton kyytiin ja viskattu jonnekin metsikköön?!
Jos Rasmus on kadonnut rikoksen uhrina , mitä ihmettä hän on 16v ehtinyt tehdä niin pahaa että joku tahtoisi hänet pois päiviltä? Joku syy täytyy olla.
Muistuipa tästä mieleen tapaus omasta nuoruudestani, kun Rasmuksen ikäinen 10-luokkalainen poika koulustamme katosi. Ensin kaikki ajatteli, että se nyt sekoilee jossain, kunnes alettiin jo huolestua. Lopulta poika löytyikin erään huoltoaseman säiliöstä menehtyneenä, ja hänet oli sinne selkeästi tyrkätty. Vahva huhu/tieto kertoi, että kyseessä oli huumeisiin liittyvät kahinat. Olkoonkin sitten vahingossa tapettu, mutta kyllä näitä sattuu etenkin aivoiltaan kehittymättömien nuorten keskuudessa.
Offroad kirjoitti: To Joulu 15, 2022 6:31 pm
Koko keissin kannalta minusta on paljon kiinnostavampaa mitä tapahtuu aikaisemmin,mitä keskustellaan, mihin sävyyn ja kenen kanssa ennen kun tämä poliisin kanssa kontakti tapahtuu.
Tuosta puhelimesta: jos se on vaikka tippunut väännön aikana johonkin lattialle ja joku nisti sen napannut. Kun todennut mistä luurista on kyse, eikä ole sitä muutenkaan saanut avattua, niin nakannut menemään.
Poliisista:
Tuo kaveri on ollut poliisina jo sen verran pitkään että taatusti on selkärangassa asti se, että baarissa on valvontakamerat eikä niiden kuvassa voisikaan mitään hölmöillä. Kuten aiemmin mainittu, mennyt isällisesti komentamaan poikaa kotio ja siitä poika kimmastunut.
Epäilen, että huumeporukat syyllisiä katoamiseen.
Tänään kun on katsellut tätä kirjoittelua täällä niin tulee mieleen, että konstaapeli on nyt muuttanut taktiikkaa ja lopettanut sen ihmisten uhkailemisen . Pyytänyt kaikkia kavereitaan kirjautumaan tänne ja kehumaan kauheasti.
Edelleen kukaan ei tunnusta olevansa konstaapelin ystävä. Ja että konstaapeli on hyvä jätkä.
Yhdeksänkymmentäluvun puolenvälin jälkeen tapasin tuolla mantereella yhden Jorma L , joka sanoi, että hänellä on sellainen pieni konepaja tuolla Pohjanmaalla ja kehui kovasti, että Pohjanmaalla ei ole kun rehellisiä miehiä. Missähän ne nyt on vai onko ajat muuttuneet?
jokusen koira ressu kirjoitti: To Joulu 15, 2022 7:01 pm
Tänään kun on katsellut tätä kirjoittelua täällä niin tulee mieleen, että konstaapeli on nyt muuttanut taktiikkaa ja lopettanut sen ihmisten uhkailemisen . Pyytänyt kaikkia kavereitaan kirjautumaan tänne ja kehumaan kauheasti.
Edelleen kukaan ei tunnusta olevansa konstaapelin ystävä. Ja että konstaapeli on hyvä jätkä.
Yhdeksänkymmentäluvun puolenvälin jälkeen tapasin tuolla mantereella yhden Jorma L , joka sanoi, että hänellä on sellainen pieni konepaja tuolla Pohjanmaalla ja kehui kovasti, että Pohjanmaalla ei ole kun rehellisiä miehiä. Missähän ne nyt on vai onko ajat muuttuneet?
Jep, minäkin liityin tänne jo 2019 että voin nyt 2022 kertoa näkemykseni tuosta videosta.
Konstaapelia en tunne ja voi hyvinkin olla täysi mulkku, siihen en ota kantaa, mutta minä en videolla vaan lyömistä näe.
Se mitä tuohon uhkailemiseen tulee, niin tieto taitaa olla peräisin Viranomaisuutisista?Se taas ei ole mikään "oikea" uutissivusto ja kirjoittelee jo nyt siinä rajoilla että voisi ajatella kunnianloukkauksen rajoilla liikuttavan.
Mikäli uhkailu kuitenkin pitää paikkansa, niin silloinhan kyseinen poliisi on kokovartalo kyrpä ja varmaan uhkailusta myös vastuuseen joutuu.
Meikäkin kirjoittaa tänne nyt ensimmäistä kertaa, terve kaikille!
Oon seurannut tätä palstaa nyt ehkä jo kaksi viikkoa. Kaikkiahan tämän pojan kohtalo kiinnostaa, mutta itse en tiedä mihin kannattaisi uskoa, kun kaikenlaisia huhuja ja teorioita täällä pyörii. Suhtaudun vähän skeptisesti kaikkeen.
Anyway, mua mietityttää se, että olisiko Takaluoma voinut itse hypätä jokeen, tai jotenkin muuten vaan lähtenyt oman käden kautta, kun otetaan huomioon kuitenkin olosuhteet.
- Paskamyrsky baarissa (hävettää tai kaduttaa?)
- Puhelin todennäköisesti hukassa (nuorelle puhelin = elämä, sitä ilman ei selviä)
- Pimeä ja kylmä yö
- Todennäköisesti päihtyneenä
- Huhuttu huumevelka ja muut ongelmat
Riittää vain hetken mielijohde, niin sitten loppuu tarina jo siihen. Varsinkin jos oli päissään.
Asiasta toiseen, jos Takaluoma olisi ollut menossa jollekulle kylään Kasperiin (jos sinne siis oikeasti kyytiä pyysi, en tiedä onko tää varma tieto), niin eiköhän siitä olisi se toinen osapuoli ilmoittanut viranomaisille, että Takaluoma ei koskaan perille päässyt. Siitä selviäisi ehkä jo jotain poliisille.
En usko, että käytti väärennettyjä henkkareita jotta pääsisi Lapuahoviin sisälle. Asun Seinäjoella, ja täälläpäin ainakin harvoin semmoisia näkee, Lapualla tuskin eri juttu. Ne on joko huonosti tehtyjä, tai sitten hinta on aivan omaa luokkaa. 16-vuotiaalla ei sellaiseen ole varaa.
Mun mielestä tuossa näyttää ikäänkuin poliisi löisi itseään. Rasmuksella on hetkeä aiemmin hihat ylhäällä, mutta käsi joka heilahtaa, niin hiha peittää koko käden. En ainakaan muuta käden heilautusta huomannut. Video nyt on sen verran epäselvä, että vaatii useamman katselu kerran, zoomattuna. Ainakin meikäläiseltä.