Saako lapsia kurittaa?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Pennuille piiskaa?

Kyllä
35
52%
Ei
32
48%

Ääniä yhteensä: 67

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Järjen käyttö sallittua. Lasten kasvattamisessakin. Tai kuten on tullut huomattua, teit niin tai näin niin väärin teit. Stna. Ja sitten kuitenkin kun tullaan aikuiseksi, niin kasvoihan niistä ihmisiä kuitenkin...

Kuten Yö eräässä laulussaan toteaa: "Oisit viisaampi kuin isäs aikoinaan, kunpa oppisit ajattelemaan.."
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Kannustus kuulostaa hyvältä, mutta ei toimi kaikilla. Jos lasta kannustaa varomattomasti, ulkonaisesti ja "oppikirjojen" mukaan, fiksu lapsi menee lukkoon eikä ala millekään. Kannustuksen tulee olla aina sopusoinnussa lapsen oman käsityksen kanssa esim. taidoistaan tai hyvästä suhtautumisestaan johonkin asiaan.

Siksi kannustus vaatii vanhemmalta hyvin tarkkaa vainua ja lapsensa tuntemusta. Kunnon uraäiti menee siinä helposti halpaan.
Nothing is quite what it seems
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Kannustus on: "Perkele, saatana turvat kii kakarat. Saatte hampurilaista, karkkia, kuten vain olette jo hiljaaaaa""
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Ehei, Tirskis, tuohan on uhkailua ja lahjontaa :lol:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Maybrick
Perry Mason

^ :D Tuossakin pitää silti TUNTEA lapsi että mitä sille tarjoaa hiljaaolemisen palkaksi. Meillä ei hampurilaiset ja karkit toimisi. :wink:
Tirskis
Neuvoja-Jack

Tämä olen monesti kuulut. Monesti juuri pikkulapset saivat mua nauramaan.
Tunnen Savossa yhden käverin, hänelle 4-8vuotiaat tytöt, ja ukki, joka on laitoksessa, koska on Alzheimer. Kerran joulu-aikana ukki oli laitoksesta kotona, mäkin kävin siellä talossa.
Ukki oli yöllä pissanut lasten huoneessa maton päälle-tytöt olivat huutaneet että """isiiii, ukki kävi kuseksiii meidää mattoooon""". Kaveri ei uskonut että lapset puhuvat totta, koska tyttöillä oli aina juttuja. Ja vasta kun tytöt huusivat isää 6 kertaa, isä meni katsomaan, ja- totta, matto oli aivan märkä ja haisi. Ukki oli seonut, ei muistanut vessään.
Mä olin nauranut kippurassa.... siine on jo aikaa monta vuotta.
Maybrick
Perry Mason

Kun nyt ajattelen ja muistan saaneeni piiskaa useamman kerran, niin silti minua ei ole mielestäni pahoinpidelty. Koskaan. Kummallista.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Itse sain monesti selkäsaunan äidiltä, eikä tuntuu että se oli pahoinpitely. Mä olin ansainnut sen, kun olin kiukuinen.
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Tirskis kirjoitti:Itse sain monesti selkäsaunan äidiltä, eikä tuntuu että se oli pahoinpitely. Mä olin ansainnut sen, kun olin kiukuinen.
JES! Turpaan vaan kaikkia jotka eivät ole hyvällä tuulella ja iloisia!!! :P
Maybrick
Perry Mason

JES! Turpaan vaan kaikkia jotka eivät ole hyvällä tuulella ja iloisia!!! Razz
Elä ny Katsa niuhota... tiiät kai mitä Tirskis meinaa. Me aiheesta selkäsaunan saaneet ymmärretään nämä asiat, ei olla katkeria. :)
Maxwell Smart
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Maxwell Smart »

Mieluummin piiskaa, kun et annetaan kasvaa ku pellossa.
Maybrick
Perry Mason

^ Agree. Järki kaikessa mut tuo ylläoleva on totta.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Mä olen kasvanut 70-luvulla Tshekinmaassa, ja silloin oli sellainen kasvatus. Muistan vielä nyt eka luokalla kun opettaja veti mut tukasta taulun eteen ja sain kepillä koko luokan edessä- syy oli että olin puhunut ja nauranut, häirikköinnut tunnilla. Kun olin jatkanut, opettaja oli soittanut vanhemmille, ja sain piiskaa vielä kotonakin.
Maybrick
Perry Mason

Kun olin jatkanut, opettaja oli soittanut vanhemmille, ja sain piiskaa vielä kotonakin.
Olet aika karski ja kokenut, Tirskis! Lopetitko sitten tunnilla pulinan?
-Hale-
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja -Hale- »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Järjen käyttö sallittua.
Nimenomaan vanhaa kunnon maalaisjärkeä käyttämällä pääsee tässäkin pitkälle. Itse en ole kurittanut koskaan ketään tenavista fyysisesti, mutta harkitusti ääntä korottamallakin ne uskoo. Se äänen korottaminenkin vaan kärsii inflaation, jos sitä tekee liian usein.
Tampereen Tyttö kirjoitti:Kuten Yö eräässä laulussaan toteaa: "Oisit viisaampi kuin isäs aikoinaan, kunpa oppisit ajattelemaan.."
Ellen väärin muista, niin taitaa olla Pauli Matti Juhanin sanoittamana biisi.
Viimeksi muokannut -Hale-, Pe Heinä 25, 2008 11:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin