Saako lapsia kurittaa?
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Järjen käyttö sallittua. Lasten kasvattamisessakin. Tai kuten on tullut huomattua, teit niin tai näin niin väärin teit. Stna. Ja sitten kuitenkin kun tullaan aikuiseksi, niin kasvoihan niistä ihmisiä kuitenkin...
Kuten Yö eräässä laulussaan toteaa: "Oisit viisaampi kuin isäs aikoinaan, kunpa oppisit ajattelemaan.."
Kuten Yö eräässä laulussaan toteaa: "Oisit viisaampi kuin isäs aikoinaan, kunpa oppisit ajattelemaan.."
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Kannustus kuulostaa hyvältä, mutta ei toimi kaikilla. Jos lasta kannustaa varomattomasti, ulkonaisesti ja "oppikirjojen" mukaan, fiksu lapsi menee lukkoon eikä ala millekään. Kannustuksen tulee olla aina sopusoinnussa lapsen oman käsityksen kanssa esim. taidoistaan tai hyvästä suhtautumisestaan johonkin asiaan.
Siksi kannustus vaatii vanhemmalta hyvin tarkkaa vainua ja lapsensa tuntemusta. Kunnon uraäiti menee siinä helposti halpaan.
Siksi kannustus vaatii vanhemmalta hyvin tarkkaa vainua ja lapsensa tuntemusta. Kunnon uraäiti menee siinä helposti halpaan.
Nothing is quite what it seems
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Tämä olen monesti kuulut. Monesti juuri pikkulapset saivat mua nauramaan.
Tunnen Savossa yhden käverin, hänelle 4-8vuotiaat tytöt, ja ukki, joka on laitoksessa, koska on Alzheimer. Kerran joulu-aikana ukki oli laitoksesta kotona, mäkin kävin siellä talossa.
Ukki oli yöllä pissanut lasten huoneessa maton päälle-tytöt olivat huutaneet että """isiiii, ukki kävi kuseksiii meidää mattoooon""". Kaveri ei uskonut että lapset puhuvat totta, koska tyttöillä oli aina juttuja. Ja vasta kun tytöt huusivat isää 6 kertaa, isä meni katsomaan, ja- totta, matto oli aivan märkä ja haisi. Ukki oli seonut, ei muistanut vessään.
Mä olin nauranut kippurassa.... siine on jo aikaa monta vuotta.
Tunnen Savossa yhden käverin, hänelle 4-8vuotiaat tytöt, ja ukki, joka on laitoksessa, koska on Alzheimer. Kerran joulu-aikana ukki oli laitoksesta kotona, mäkin kävin siellä talossa.
Ukki oli yöllä pissanut lasten huoneessa maton päälle-tytöt olivat huutaneet että """isiiii, ukki kävi kuseksiii meidää mattoooon""". Kaveri ei uskonut että lapset puhuvat totta, koska tyttöillä oli aina juttuja. Ja vasta kun tytöt huusivat isää 6 kertaa, isä meni katsomaan, ja- totta, matto oli aivan märkä ja haisi. Ukki oli seonut, ei muistanut vessään.
Mä olin nauranut kippurassa.... siine on jo aikaa monta vuotta.
-
Katsa
-
Maxwell Smart
- Nikke Knatterton
Mä olen kasvanut 70-luvulla Tshekinmaassa, ja silloin oli sellainen kasvatus. Muistan vielä nyt eka luokalla kun opettaja veti mut tukasta taulun eteen ja sain kepillä koko luokan edessä- syy oli että olin puhunut ja nauranut, häirikköinnut tunnilla. Kun olin jatkanut, opettaja oli soittanut vanhemmille, ja sain piiskaa vielä kotonakin.
Nimenomaan vanhaa kunnon maalaisjärkeä käyttämällä pääsee tässäkin pitkälle. Itse en ole kurittanut koskaan ketään tenavista fyysisesti, mutta harkitusti ääntä korottamallakin ne uskoo. Se äänen korottaminenkin vaan kärsii inflaation, jos sitä tekee liian usein.Tampereen Tyttö kirjoitti:Järjen käyttö sallittua.
Ellen väärin muista, niin taitaa olla Pauli Matti Juhanin sanoittamana biisi.Tampereen Tyttö kirjoitti:Kuten Yö eräässä laulussaan toteaa: "Oisit viisaampi kuin isäs aikoinaan, kunpa oppisit ajattelemaan.."
Viimeksi muokannut -Hale-, Pe Heinä 25, 2008 11:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.