Mika Moring (ent. Olander) - 8 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Blindfolds
Hercule Poirotin viikset

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Blindfolds »

URSA kirjoitti: La Joulu 17, 2022 3:43 pm Siis joku persoonallisuushäiriö Moringilla on selvästi ja hän on ollut väkivaltainen ja paska kumppani, mutta ihmettelen vähän mikä lopulta viittaa sittenkään siihen, että kyseessä olisi sarjamurhaaja.
-samankaltaisuudet naisten katoamisissa, ensin viedään paikkoihin kokonaan miehen armoille, sitten kadotaan. Harvemmin päihdeporukoissakaan kadotaan jälkiä jättämättä.
-selkeä viehtymys valtapeleihin
-naisten alistaminen ilman heidän suostumustaan
-liikenneraivo, impulsiivisuus
-saalistava käyttäytyminen
-aiemmat rikokset, ymmärtääkseni alkaneet teini-iässä viimeistään
-manipulatiivisuus, uhrien kontrollointi

-puhdasta spekulointia: nämä tapaukset ovat alkaneet jo miehen nuoruudessa, jolloin on ollut organisoidumpi, eikä ole jäänyt kiinni. Vuosien varrella päihteet ja normaali eskaloituminen on tehnyt tehtävänsä, eikä mies enää hillitse impulssejaan, mitä murhiin tulee.
Touhupuntti
Rico Tubbs

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

URSA kirjoitti: La Joulu 17, 2022 3:21 pm
Mikäli Moring/Olander todella paljastuu sarjamurhaajaksi, en hämmästyisi vaikka uhreissa olisi myös miehiä jutussa kuvaillun liikenneraivon perusteella. Tosin Suomessa ei taida olla tällä hetkellä kadoksissa ketään, jolla olisi ollut hyvä auto mukanaan?

Voisko ajatella ajelevan tahallaan liftarien/bussipysäkkien luona kävelevien ylitse tai pelotellaakseen kohti. Esim. olikohan se bussista kesken kaiken noussut Samu Inomaa(? Mies kenen palestiinalaishuivi löytyi myöhemmin laavulla?), ja samaan voisi ajatella aika montaa kulkijaa ketkä jääneet kateisiin. Voinut ajaessaan nauraa tai naurattaa kyydittävää tyyliin "vittuun mun edestä" "askel pitenee tai henki lyhenee" ja elininoidut viattomia Audin tieltä
Touhupuntti
Rico Tubbs

Blindfolds kirjoitti: La Joulu 17, 2022 4:20 pm
URSA kirjoitti: La Joulu 17, 2022 3:43 pm Siis joku persoonallisuushäiriö Moringilla on selvästi ja hän on ollut väkivaltainen ja paska kumppani, mutta ihmettelen vähän mikä lopulta viittaa sittenkään siihen, että kyseessä olisi sarjamurhaaja.
-samankaltaisuudet naisten katoamisissa, ensin viedään paikkoihin kokonaan miehen armoille, sitten kadotaan. Harvemmin päihdeporukoissakaan kadotaan jälkiä jättämättä.
-selkeä viehtymys valtapeleihin
-naisten alistaminen ilman heidän suostumustaan
-liikenneraivo, impulsiivisuus
-saalistava käyttäytyminen
-aiemmat rikokset, ymmärtääkseni alkaneet teini-iässä viimeistään
-manipulatiivisuus, uhrien kontrollointi

-puhdasta spekulointia: nämä tapaukset ovat alkaneet jo miehen nuoruudessa, jolloin on ollut organisoidumpi, eikä ole jäänyt kiinni. Vuosien varrella päihteet ja normaali eskaloituminen on tehnyt tehtävänsä, eikä mies enää hillitse impulssejaan, mitä murhiin tulee.
Kumminkohan päin on käynyt, että päihteiden käyttö lisääntynyt tekojen seurauksena (samat himot ei enää tulekaan saanut aikaan samaa tyydytystä niin lisäks alkoholia jne ja pahempia alistuksia) vai että alkoholi ottanut yliotteen koska kiinnijäämisen pelko turrutettava tekojen raaentuessa
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Rakkaaseen ja tärkeään autoon olisi ehkä tullut lommoja ja naarmuja päälle ajaessa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Blindfolds kirjoitti: La Joulu 17, 2022 3:18 pm Seksuaalisadistisarjamurhaajilla tekoihin kuuluu useimmiten huolellinen suunnittelu, ennalta valitut toteutuspaikat, vangitseminen, erilaiset kipua aiheuttavat seksitavat, tarkoituksellinen kidutus sekä kuolema useimmiten kuristaen tai puukottaen.

Vähemmän yllättäen tutkimus on lähinnä amerikkalaista. Meillä sarjamurhaajatkin lienevät päihdeongelmaisia impulssikontrollin puutteesta kärsiviä raasuja.
Aikoinaan FBI puhui organisoidusta ja epäorganisoiduista sarjamurhaajista. Moring menisi selvästi jälkimmäisiin.
Se on myytti, että kaikki sarjamurhaajat pitävät yllä perhekulissia, ovat työyhteisön arvostettuja jäseniä, suunnittelevat
tarkasti tekonsa ja niin edelleen vaikka näitä John Wayne Gacyjäkin on. Ainakin yhtä paljon on tätä epäorganisoitua tyyppiä, jota luonnehtii syrjäytyminen, päihteet ja impulsiiviset teot. Peter Vronskyn kirjat aiheesta ovat hyviä.
Blindfolds
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Blindfolds »

Mat-Lock kirjoitti: La Joulu 17, 2022 4:38 pm Aikoinaan FBI puhui organisoidusta ja epäorganisoiduista sarjamurhaajista. Moring menisi selvästi jälkimmäisiin.
Se on myytti, että kaikki sarjamurhaajat pitävät yllä perhekulissia, ovat työyhteisön arvostettuja jäseniä, suunnittelevat
tarkasti tekonsa ja niin edelleen vaikka näitä John Wayne Gacyjäkin on.
Ja vielä erikseen mixed-ryhmästä näiden välissä. Tässä erottelin sarjamurhaajat ja seksuaalisadistisarjamurhaajat (jota tämä keskiarvo koski). Mutta ei ole mikään tässä maailmassa monoliitti, ei edes murhamiehet.

Joka tapauksessa ikävyydestään huolimatta kiintoisa tapaus, vaikka ehkä valtaosa meistä sarjamurhaajalasit silmillään etsiikin tästä piirteitä, jotka ehkä nostaisivat tämän "tavanomaisten" päihdenaissurmien sumasta johonkin muuhun.
MissMaapl
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MissMaapl »

pieninainen kirjoitti: La Joulu 17, 2022 4:13 pm Tää on hieman vaikeaa ja vähän traumaattistakin, ja olo on aika lamaantunut ja ajatukset sekavia kun paljastui näin pahaksi tän ihmisen toiminta.
Täällä mainitaan mm se kun en osaa sanoa as kuvasta erityisemmin muuta ihan tuttua kun korviksen jne,
mutta kun on ns sulkenut pois mielestään pakottamalla ihmisen, on vaikea sanoa äkkiseltään mitään.
esimerkiksi siitä kuvasta jossa henkilö on vanhempi kun mitä oli kun itse nähnyt viimeksi.
Mulla on muistin perukoilla hämärä kuva Mikasta ns alle 21v, ja itse olin alussa vielä alaikänen kun tutustuttiin. Silloin oli mm pitkät hiukset, (ainakin mun mielikuvassa) ja oli laihempi ainakin kasvoista kun as kuvassa.
Vaikka vielä -96 näin kyseisen henkilön en ole painanut mieleen minkä näköinen ees sillon oli,
Ystävältäni kysyin tuosta as kuvasta, niin samalta näyttää kyllä kun olander joka paukahti yllättäen yöllä ovelle -95/96.

Silloin aikoinaan en edes kertonut ystäville tai muillekaan mitään noista riepotteluista jne. Itseasiassa vasta nyt kerroin asiasta.
Itse pääsin ns helpolla fyysisesti ajatellen, henkinen puoli oli pahempi mulle.
Tässä ns lamaantuu lisää senkin takia että nyt tämä uusin julkisuuteen tullut kuva on niin tutun näköinen että varmasti on jossain tullut vastaan tuonkin ikäisenä.
Tällä hetkellä kaikki on sekaisin päässä. Ja periaatteessa tunteina päällimmäisenä itseviha, syyllistäminen jne kun en aikoinaan kertonut asiasta. Aikanaan myös syytin itseäni tapahtuneista.
Mennään siihen mikä Mikassa viehätti ehkäpä, itse alaikäisenä tyttönä varmaankin se aluksi kun oli ihan söpö "pahapoika", en osaa sanoa miksi ns pahapoika viehätti.
Osasi olla todella huomaavainen ja kultainen, ja 95% ajasta olikin nuorelle tytölle ihanaa aikaa. Ne loput 5% ei niin ihanaa, mutta alkuun niitä niin pyydeltiin anteeksi jne.
On todella vaikea varmasti ymmärtää miksi jotkut jäävät paskaan ja väkivaltaiseenkin suhteeseen. Jos ja kun olet rakastunut, niin aluksi ajattelee et kyllä tää tästä ja se loppuu . Sitten sä jäätkin siihen tilanteeseen ja suhteeseen henkisesti jumiin eikä välttämättä uskalla erota. Pelkää esim just sitä et mitä sit käy jos jätän ton.
Tää tiesi missä asun, tunsi mun perhettä ja kaverit, ns samassa kaveripiirissä oltiin, et en ois ees oikeastaan päässyt karkuun ellen ois pistänyt välejä poikki lähes koko kaveripiiriin. (Ja näin sit lopulta jouduin tekemään suurimmaksi osaksi. Vaikka oli väkivaltaa, silti ne tunteet oli niin suuret että en halunnut edes "erota" aluksi.)
Asia ois ollut eri, jos oisin kertonut tapahtuneista sillon. Olisin voinut "erota" vaan helposti, ja pysyä ns kavereiden kanssa. Jälkeenpäin ymmärrän vasta että mun lähimmät oisi uskoneet mua ja pysyneet mun rinnalla ja tukena. ja nämä "erota" on heittomerkeillä osittain siksi, että vaikka tapailtiin pitkällä aika välillä, niin ei sentään kuitenkaan koko aika, vaan oli välejäkin tapailuissa, ja aina kun tämä osui kohdalle mä tyhmänä lähdin mukaan.

Tää henkilö vaan sattui ainakin nuorena olemaan niin hyvä manipuloimaan ja puhumaan itsensä tärkeäksi. Ja sai uskomaan että välittää ja kaikkea. Ja että osittain itse aiheutin hänen kiukkupuuskia.
Paskaa tässä on se että vaikka oon ns pakoillut kohta jo melkein 30v, silti oon usein miettinyt mitä mahtaa kuulua ja missä menee jne, koska suljin paskan pois mielestä ja oli oikeesti myös paljon hyvää noissa ajoissa.
Se on varmaa että mikäli ei tuomita ja saada linnaan pitkäksi aikaa, ja näkee nämä niin osaa kyllä yhdistää muhun. Ja myös kyllä löytää halutessaan. Ja koska tässä nyt oon paljastanut kuka olen (Mikalle ja samalla osalle tutuista) voin jo sanoa tän että sitä en tiedä yhtään kuinka pahaksi asiat ois menneet mutta Mikan äidin ansiosta mä pääsin tästä pois kun olin pahin aika. On vittumaista lukea edes mitään negatiivista hänestä. Ei tosiaan ollut mikään äidistä johtuvaa . Ainakaan mun mielestä ja mun aikana.
Mikäli tämä Mikan äiti lukee tätä, niin haluan sanoa sulle ison kiitoksen.

Kyllä meni sekavaksi, ja järjettömäksi romaaniksi koko kirjoitus. Tyhmältä tuntuu kirjottaa näitä, mutta nyt mä voin jo "puhua" tästä kaikesta mitä oon pitänyt sisällä ja "salannut vuosikymmeniä". Ihana päästä purkamaan tätä. Nyt kun luen tätä just julkasua ennen, niin ohhoh kun on sekava. Tätä oon aloittanut kirjailemaan jo monta tuntia sitten, ja jatkuvasti muokkailen ja poistelen osia. Hämmentävää ja varmaan kadun vielä tuota lähetä nappulan painamista.. tai kadun jo ja hävettää/nolottaa.
(ursan teksti on todella osuva tossa edellä, aika paljon sitä just mitä ajattelen itsekin)
Vaikuttaa siltä, että Mika on muuttunut vuosien myötä pahemmaksi. Ja että valikoinut yhä heikompia uhreja. Näitä kertomuksia yhdistää se, että Mika on uhkaillut varsin suorasanaisesti jopa kuolemalla. Päihteiden käyttö ei ole ollut hänellä itselläänkään hallinnassa, ja sehän lisää impulsiivisuutta.

Edellisiin kirjoituksiin liittyen mietin myös, että jos Mika ei olekaan itse aktiivisesti toiminut tappajana, vaan jättänyt uhrit vailla mahdollisuutta selviytyä jonnekin keskelle ei mitään.
"En osallistu keskusteluun, sanonpahan vain."
Hjelppoheikki
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Hjelppoheikki »

Vai metallimies. Mitä mahtaa olla Motonetistä ostettu. Se saattaa avata millä kropsua hävitetty.
Peni
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Peni »

Hjelppoheikki kirjoitti: La Joulu 17, 2022 5:10 pm Vai metallimies. Mitä mahtaa olla Motonetistä ostettu. Se saattaa avata millä kropsua hävitetty.
Lipeää?
Somalit on neekereitten mustalaisia.
Touhupuntti
Rico Tubbs

Peni kirjoitti: La Joulu 17, 2022 5:24 pm
Hjelppoheikki kirjoitti: La Joulu 17, 2022 5:10 pm Vai metallimies. Mitä mahtaa olla Motonetistä ostettu. Se saattaa avata millä kropsua hävitetty.
Lipeää?
Muurahaishappoa ja amme täyteen ja korkki auki
HaiFisch
Susikoski

Viesti Kirjoittaja HaiFisch »

Oli pakko rekisteröityä kun keissi kuumottaa.

Sain alkuviikosta tutulta naiselta viestiä, ja hän kertoi että oli tämän mestarin kanssa yöpynyt kaikkiaan 6 kertaa eri paikoissa. Nyt oli vasta lehdestä lukenut minkälainen hyypiö on kyseessä. Meinasi kuulemma mennä aamukahvit väärään kurkkuun...
Tänä kesänä nainen laittoi mulle viestiä, että oli jo tosta vuorokautta Ruotsinpyhtään Markkinamäellä erään miehen kanssa ja olivat yöpyneet siellä. Mietin että wtf, onpas outoa? Ei siellä mitään virallista majoitusta ole, eikä tietääkseni mitään laavua tms. Aika lähellä kotihoodeja niin tiedän paikan.

Oli vielä tietämättään sohaissut käärmeenpesää ja todennut Moringille että: "-Onkohan se Riina jossain näissä metsissä?"
Ei ollut kaveri kuulemma reagoinut mitenkään. Kylmä kuin talvimatikka.
Kuulemma 3kk sitten oli tullut viimeisin kutsu eräretkelle, ei ollut mennyt.

Lisäksi olivat yöpyneet jossain Sipoon korvessa muut kerrat. Oli herra kuulemma ollut hiljainen, ei yrittänyt vongata eikä väkisin saada perää.
Sitä vaan mietin, että mikä laukaisee sen toisen, tai kolmannen persoonan esiin? Kun puhunut itsestään kolmannessa persoonassa saalistaessaan tai suorittaessaan yllätysrakastelua.
-Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä-
Touhupuntti
Rico Tubbs

HaiFisch kirjoitti: La Joulu 17, 2022 6:16 pm Oli pakko rekisteröityä kun keissi kuumottaa.

Sain alkuviikosta tutulta naiselta viestiä, ja hän kertoi että oli tämän mestarin kanssa yöpynyt kaikkiaan 6 kertaa eri paikoissa. Nyt oli vasta lehdestä lukenut minkälainen hyypiö on kyseessä. Meinasi kuulemma mennä aamukahvit väärään kurkkuun...
Tänä kesänä nainen laittoi mulle viestiä, että oli jo tosta vuorokautta Ruotsinpyhtään Markkinamäellä erään miehen kanssa ja olivat yöpyneet siellä. Mietin että wtf, onpas outoa? Ei siellä mitään virallista majoitusta ole, eikä tietääkseni mitään laavua tms. Aika lähellä kotihoodeja niin tiedän paikan.

Oli vielä tietämättään sohaissut käärmeenpesää ja todennut Moringille että: "-Onkohan se Riina jossain näissä metsissä?"
Ei ollut kaveri kuulemma reagoinut mitenkään. Kylmä kuin talvimatikka.
Kuulemma 3kk sitten oli tullut viimeisin kutsu eräretkelle, ei ollut mennyt.

Lisäksi olivat yöpyneet jossain Sipoon korvessa muut kerrat. Oli herra kuulemma ollut hiljainen, ei yrittänyt vongata eikä väkisin saada perää.
Sitä vaan mietin, että mikä laukaisee sen toisen, tai kolmannen persoonan esiin? Kun puhunut itsestään kolmannessa persoonassa saalistaessaan tai suorittaessaan yllätysrakastelua.
Voiskohan se kivenkolo kahvipannuineen Riina tapauksessa olla tonkin ukon "Metsämaja"?
vasikka
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Tämä Kuikkohan oli sen 10 vuotta Mikaakin vanhempi. Mistäs sen tietää, mutta minusta aika löyhä yhteys. Sattuuhan näitä muutenkin. En laske tummille hiuksille juurikaan painoarvoa yhteydessä Moringiin.
dazu kirjoitti: Pe Joulu 16, 2022 10:36 pm
vasikka kirjoitti: Pe Joulu 16, 2022 12:16 pmTämän sanottuanikaan en usko muiden tapausten (kuin Arvan ja Miiinalaisen) liittyvän Moringiin tällä tietoa.
Mites Tiina Kuikka, joka oli kateissa 6 vuotta ennen, kuin luut löydettiin? Kuikka sopis tummahiuksisena ja päihdepiireissä pyörineenä tähän. Oleskeli Jyväskylässä, mut joku väitti Moringin liikkuneen siellä jossain vaiheessa.
pate22

Viesti Kirjoittaja pate22 »

Good moring everyone! Naiset näyttää tykkäävän jännämiehistä. No Mika voi olla Moring, mutta ei ainakaan boring :lol: Naiset tuntuu olevan idiootteja, kun oikeasti kiltti ja hyväsydäminen mies dumpataan koska ”ei ole kipinää” mutta sitten mennään yhteen hakkaaajan ja uhkailijan kanssa, koska vaara saa pillun märäksi. Ja miehetkö on niitä, jotka ajattelee alapäällään? Kyllä se on naiset ja sen näkee tästäkin jutusta.
Dana S
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Dana S »

Hei kaikki!
Nyt oli viimein pakko luoda tunnukset, kun on tullut käytyä läpi useampi ketju, mm. Seppäsen, Penttilän ja nyt tämä Moringin ketju.

Mulle tuli vaan mieleen, että oliko tää otettu jo kiinni, kun se postinjakajatyttö murhattiin? Muuten ei ehkä oikein sopisi, mutta Moringilla on ollut tapana ajella pitkiinsä ja varsinkin yöllä. Olisi siis voinut hyvinkin törmätä tähän tyttöseen? Väkivalta sopisi myös, lyöminen, potkiminen, hiuksista vetäminen ja maassa olevankin potkiminen, eli raaka väkivalta. Ja eikös siinäkin lähellä ollut joku heikompiosaisten asuntola tai vastaava, vai muistanko väärin?

Älkää nyt kuitenkaan kivittäkö, kuhan tässä noviisina mietin :D
Vastaa Viestiin