Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Mua on kiinnostanut tää asia koska olen seuranut oman lapseni samanikäisen kulkua ja kokeiluja. Ollut kauhuissani ja yllätetty täysin halolla päähän miten noi tässä tapauksessa kannabis- jutut on niin yleistä. Voin kuvitella vanhempien huolen omassa tapauksessa kauhu kaverit vaihtui koulun vaihdon yhteydessä ja olin kauhuissani kun en saanutkaan yhteyttä enää mitenkään. Ei ole ollut öitä pois koskaan. Opettelin näitä snäppi-insta- viestimiä. Tytär oli käynyt yksityistä koulua ja kaikki elettiin sellasta turvallista lintukotoelämää vanhemmat opeja ym. tunnetaan toisemme ja muistan nukkuneeni oikein todella makeita unia kun tyttäreni oli yökylässä just tällasen perheen parhaan ystävän luona entisestä koulusta. Sitten kun jäi kiinni kertoikin, että just silloin kun minä olen käännellyt kylkeä makoisasti niin on oltu pilvessä oikein urakalla. Karmeita juttuja jossain kotibileissä isossa talossa jossa kaks siipeä vanhemmat kotona toisessa siivessä niin on kaupiteltu extaasia ja polteltu pilveä. Ikinä ei ole kertonut kuka ja mistä muutakuin ettei ole ottanut kun on essoja myyty. Silti kaikkinensa järkyttävää näistä pitää varoitella koulussa ja joka paikassa tosin en tiedä miten paljon enemmän olisin voinut varoitella! Mun mielestä vaan näistä ei puhuta nuorille yleensä tarpeeksi näköjään. Ei liity Rasmukseen tää mun vuodattelu olen vaan ollut jo pitkään todella järkyttynyt äiti ja jo tyttären mukaan täys kylähullu!
Ei ole vittuilua, vaan ihan tosissani ehdotan, että pitäisit vähän taukoa täältä.Camelot kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 5:04 pm Mua on kiinnostanut tää asia koska olen seuranut oman lapseni samanikäisen kulkua ja kokeiluja. Ollut kauhuissani ja yllätetty täysin halolla päähän miten noi tässä tapauksessa kannabis- jutut on niin yleistä. Voin kuvitella vanhempien huolen omassa tapauksessa kauhu kaverit vaihtui koulun vaihdon yhteydessä ja olin kauhuissani kun en saanutkaan yhteyttä enää mitenkään. Ei ole ollut öitä pois koskaan. Opettelin näitä snäppi-insta- viestimiä. Tytär oli käynyt yksityistä koulua ja kaikki elettiin sellasta turvallista lintukotoelämää vanhemmat opeja ym. tunnetaan toisemme ja muistan nukkuneeni oikein todella makeita unia kun tyttäreni oli yökylässä just tällasen perheen parhaan ystävän luona entisestä koulusta. Sitten kun jäi kiinni kertoikin, että just silloin kun minä olen käännellyt kylkeä makoisasti niin on oltu pilvessä oikein urakalla. Karmeita juttuja jossain kotibileissä isossa talossa jossa kaks siipeä vanhemmat kotona toisessa siivessä niin on kaupiteltu extaasia ja polteltu pilveä. Ikinä ei ole kertonut kuka ja mistä muutakuin ettei ole ottanut kun on essoja myyty. Silti kaikkinensa järkyttävää näistä pitää varoitella koulussa ja joka paikassa tosin en tiedä miten paljon enemmän olisin voinut varoitella! Mun mielestä vaan näistä ei puhuta nuorille yleensä tarpeeksi näköjään. Ei liity Rasmukseen tää mun vuodattelu olen vaan ollut jo pitkään todella järkyttynyt äiti ja jo tyttären mukaan täys kylähullu!
- around blacks, never relax -
Toivottavasti kaikki päättyy hyvin Hyvää Joulua!
Toivomus vain että Rasmus löytyy kunnossa ja elävänä! Toinen toive, että kaikki pääkuolemakauppiaat kuolevat omiin myrkkyihinsä!
Toivomus vain että Rasmus löytyy kunnossa ja elävänä! Toinen toive, että kaikki pääkuolemakauppiaat kuolevat omiin myrkkyihinsä!
Hyvää Joulua.Samat toiveet mullakin.Camelot kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 6:20 pm Toivottavasti kaikki päättyy hyvin Hyvää Joulua!
Ehdotan että kerrot näitä tuntojasi jossain vauva ja vaippa osastoilla.Kuka helvetti on kiinnostunut sinun vuodatteluista.Camelot kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 5:04 pm Mua on kiinnostanut tää asia koska olen seuranut oman lapseni samanikäisen kulkua ja kokeiluja. Ollut kauhuissani ja yllätetty täysin halolla päähän miten noi tässä tapauksessa kannabis- jutut on niin yleistä. Voin kuvitella vanhempien huolen omassa tapauksessa kauhu kaverit vaihtui koulun vaihdon yhteydessä ja olin kauhuissani kun en saanutkaan yhteyttä enää mitenkään. Ei ole ollut öitä pois koskaan. Opettelin näitä snäppi-insta- viestimiä. Tytär oli käynyt yksityistä koulua ja kaikki elettiin sellasta turvallista lintukotoelämää vanhemmat opeja ym. tunnetaan toisemme ja muistan nukkuneeni oikein todella makeita unia kun tyttäreni oli yökylässä just tällasen perheen parhaan ystävän luona entisestä koulusta. Sitten kun jäi kiinni kertoikin, että just silloin kun minä olen käännellyt kylkeä makoisasti niin on oltu pilvessä oikein urakalla. Karmeita juttuja jossain kotibileissä isossa talossa jossa kaks siipeä vanhemmat kotona toisessa siivessä niin on kaupiteltu extaasia ja polteltu pilveä. Ikinä ei ole kertonut kuka ja mistä muutakuin ettei ole ottanut kun on essoja myyty. Silti kaikkinensa järkyttävää näistä pitää varoitella koulussa ja joka paikassa tosin en tiedä miten paljon enemmän olisin voinut varoitella! Mun mielestä vaan näistä ei puhuta nuorille yleensä tarpeeksi näköjään. Ei liity Rasmukseen tää mun vuodattelu olen vaan ollut jo pitkään todella järkyttynyt äiti ja jo tyttären mukaan täys kylähullu!
Tämä on rikosfoorumin kadonneet osasto.
-
Amandalooni
- Olivia Benson
https://yle.fi/a/74-20009889
Tässä pääpiirteittäin Ylen tämänpäiväinen juttu Rasmuksen katoamisesta:
Jäljettömiin kadonneen 16-vuotiaan äiti kritisoi poliisia viivyttelystä – tänä jouluna hän joutui ratkaisemaan, ostaako pojalle lahjoja
Sadoista vihjeistä huolimatta poliisi ei ole päässyt marraskuussa kadonneen 16-vuotiaan Rasmus Takaluoman jäljille. Äiti uskoo, että poika löytyy vielä.
--
Ravintolan omistaja on kertonut Iltasanomille(siirryt toiseen palveluun), että Takaluoman ikä varmistettiin 18-vuotiaaksi sekä ovella että tiskillä. Omistaja sanoo kuulleensa myöhemmin, että henkilöllisyystodistus oli väärennetty.
Äiti ei pidä selitystä uskottavana.
– Miksi olisi paperit tarkistettu tiskillä, jos ne on jo ovella katsottu?
--
Marika Tuominiemi kertoo tuntevansa poliisin nuoruudestaan. Tuominiemen mukaan myös hänen poikansa ja pahoinpitelystä epäilty poliisi tiesivät toisensa.
– Tämä poliisi on myös tiennyt, että Rasmus on alaikäinen. On väärin toimittu, että hänet on vaan heitetty pihalle sieltä, kun siellä on moni tiennyt, että hän on alaikäinen. Sinne olisi pitänyt soittaa poliisit tai sosiaalipäivystys eikä heittää keskellä yötä ulos, Tuominiemi sanoo.
Takaluoman lähtö Lapuahovista tallentui valvontakameraan. Sen jälkeen hänestä ei ole kuulunut. Ylen perjantaina tavoittama Lapuahovin omistajan Zafer Demir ei kommentoi tapausta sen enempää, mitä hän on tähän mennessä julkisuudessa sanonut. Palautevyöry sosiaalisessa mediassa on ollut ikävää ja se jatkuu, vaikka he julkaisisivat vain päivän ruokalistan. Demirin mukaan ravintola ei liity millään tavalla pojan katoamiseen.
--
Aloitettiinko maastoetsinnät liian myöhään?
Äiti kertoo saaneensa tiedon tappelusta heti seuraavana päivänä. Kun poikaa ei lauantaina kuulunut kotiin, Tuominiemi epäili syyksi yöllistä yhteenottoa poliisin kanssa. Hän uskoi poikansa tulevan kotiin sunnuntaina.
– Hänellä on normaalistikin ollut tapana viettää lauantaita kavereiden kanssa. Mutta yleensä silloinkin laittaa viestiä, jos ei tule käymään kotona.
Isänpäivänä 13. marraskuuta Tuominiemi ymmärsi pojan kadonneen ja soitti hätäkeskukseen, josta asia eteni poliisille. Tuominiemen ystävät tekivät ilmoituksia sosiaalisen median eri kanaviin.
– Aloin itse kysellä maastoetsintöjen perään, että saisi jokea katsottua vielä kun se on auki. Jouduin itse perustelemaan, että jos ihminen on kateissa, eikä kukaan saa siihen yhteyttä, niin mielestäni maastoetsinnät on tarpeen suorittaa.
Poliisi julkaisi tiedotteen Rasmus Takaluoman katoamisesta viikon kuluttua äidin ilmoituksesta. Maastoetsinnät aloitettiin vasta 28. marraskuuta, kun katoamisesta oli kulunut jo kaksi viikkoa.
– Mielestäni ne lähtivät viikon liian myöhään ottamaan tosissaan tätä asiaa, Tuominiemi toteaa.
Poliisi: ”Meillä ei ollut tietoa, minne etsinnät kohdennetaan”
Rikoskomisario Jari-Matti Marttalan mukaan maastoetsinnät pyritään aloittamaan nopeasti, jos on tiedossa rajattu alue, mistä kadonnutta etsitään.
– Meillä ei ole ollut tarkkaa tietoa, että minne etsintää kohdennetaan. Myöhemmässä vaiheessa on tullut tietoa havainnoista Lapuan keskustan suunnalta ja sen jälkeen on ruvettu kohdentamaan etsintöjä sinne, Marttala kertoo.
Jari-Matti Marttala sijaistaa katoamisen tutkinnanjohtajaa Harri Teivaanmäkeä tämän vuosiloman ajan.
Poliisi käyttää maastoetsinnöissä usein apuna vapaaehtoista pelastuspalvelua. Marttalan mukaan kaupunkialueella haasteena on, että etsintöjä tehdään usein yksityisillä pihoilla, joille vain poliisilla on lupa mennä.
Marttalan mukaan tiedote katoamisesta pyritään julkaisemaan nopeasti, jos katoamiseen tiedetään liittyvän esimerkiksi merkittävä terveyden- tai hengenvaara.
– Tässä tilanteessa on varmasti ensin pyritty selvittämään mahdollista sijaintia ja sen jälkeen on julkaistu tiedote, Marttala kommentoi Takaluoman katoamisesta tehdyn tiedotteen julkaisuaikaa.
Tällä hetkellä poliisi odottaa uusia vihjeitä, jotka johtaisivat Takaluoman jäljille. Tilanne on poliisinkin mielestä huolestuttava, koska katoamisesta on kulunut jo pitkä aika. Toiveena ja tavoitteena on kuitenkin edelleen, että poika löytyy elossa.
Tuota ihmettelen että poliisilla ei ole ollut tarkkaa tietoa mihin etsintää kohdennetaan. Onkos henkilö edes hukassa jos olisi tarkka tieto sijainnista? Luulisi että nuo viimeiset havainnot pojasta on kerrottu poliisille pikimmiten, mutta tiedä häntä..
Tässä pääpiirteittäin Ylen tämänpäiväinen juttu Rasmuksen katoamisesta:
Jäljettömiin kadonneen 16-vuotiaan äiti kritisoi poliisia viivyttelystä – tänä jouluna hän joutui ratkaisemaan, ostaako pojalle lahjoja
Sadoista vihjeistä huolimatta poliisi ei ole päässyt marraskuussa kadonneen 16-vuotiaan Rasmus Takaluoman jäljille. Äiti uskoo, että poika löytyy vielä.
--
Ravintolan omistaja on kertonut Iltasanomille(siirryt toiseen palveluun), että Takaluoman ikä varmistettiin 18-vuotiaaksi sekä ovella että tiskillä. Omistaja sanoo kuulleensa myöhemmin, että henkilöllisyystodistus oli väärennetty.
Äiti ei pidä selitystä uskottavana.
– Miksi olisi paperit tarkistettu tiskillä, jos ne on jo ovella katsottu?
--
Marika Tuominiemi kertoo tuntevansa poliisin nuoruudestaan. Tuominiemen mukaan myös hänen poikansa ja pahoinpitelystä epäilty poliisi tiesivät toisensa.
– Tämä poliisi on myös tiennyt, että Rasmus on alaikäinen. On väärin toimittu, että hänet on vaan heitetty pihalle sieltä, kun siellä on moni tiennyt, että hän on alaikäinen. Sinne olisi pitänyt soittaa poliisit tai sosiaalipäivystys eikä heittää keskellä yötä ulos, Tuominiemi sanoo.
Takaluoman lähtö Lapuahovista tallentui valvontakameraan. Sen jälkeen hänestä ei ole kuulunut. Ylen perjantaina tavoittama Lapuahovin omistajan Zafer Demir ei kommentoi tapausta sen enempää, mitä hän on tähän mennessä julkisuudessa sanonut. Palautevyöry sosiaalisessa mediassa on ollut ikävää ja se jatkuu, vaikka he julkaisisivat vain päivän ruokalistan. Demirin mukaan ravintola ei liity millään tavalla pojan katoamiseen.
--
Aloitettiinko maastoetsinnät liian myöhään?
Äiti kertoo saaneensa tiedon tappelusta heti seuraavana päivänä. Kun poikaa ei lauantaina kuulunut kotiin, Tuominiemi epäili syyksi yöllistä yhteenottoa poliisin kanssa. Hän uskoi poikansa tulevan kotiin sunnuntaina.
– Hänellä on normaalistikin ollut tapana viettää lauantaita kavereiden kanssa. Mutta yleensä silloinkin laittaa viestiä, jos ei tule käymään kotona.
Isänpäivänä 13. marraskuuta Tuominiemi ymmärsi pojan kadonneen ja soitti hätäkeskukseen, josta asia eteni poliisille. Tuominiemen ystävät tekivät ilmoituksia sosiaalisen median eri kanaviin.
– Aloin itse kysellä maastoetsintöjen perään, että saisi jokea katsottua vielä kun se on auki. Jouduin itse perustelemaan, että jos ihminen on kateissa, eikä kukaan saa siihen yhteyttä, niin mielestäni maastoetsinnät on tarpeen suorittaa.
Poliisi julkaisi tiedotteen Rasmus Takaluoman katoamisesta viikon kuluttua äidin ilmoituksesta. Maastoetsinnät aloitettiin vasta 28. marraskuuta, kun katoamisesta oli kulunut jo kaksi viikkoa.
– Mielestäni ne lähtivät viikon liian myöhään ottamaan tosissaan tätä asiaa, Tuominiemi toteaa.
Poliisi: ”Meillä ei ollut tietoa, minne etsinnät kohdennetaan”
Rikoskomisario Jari-Matti Marttalan mukaan maastoetsinnät pyritään aloittamaan nopeasti, jos on tiedossa rajattu alue, mistä kadonnutta etsitään.
– Meillä ei ole ollut tarkkaa tietoa, että minne etsintää kohdennetaan. Myöhemmässä vaiheessa on tullut tietoa havainnoista Lapuan keskustan suunnalta ja sen jälkeen on ruvettu kohdentamaan etsintöjä sinne, Marttala kertoo.
Jari-Matti Marttala sijaistaa katoamisen tutkinnanjohtajaa Harri Teivaanmäkeä tämän vuosiloman ajan.
Poliisi käyttää maastoetsinnöissä usein apuna vapaaehtoista pelastuspalvelua. Marttalan mukaan kaupunkialueella haasteena on, että etsintöjä tehdään usein yksityisillä pihoilla, joille vain poliisilla on lupa mennä.
Marttalan mukaan tiedote katoamisesta pyritään julkaisemaan nopeasti, jos katoamiseen tiedetään liittyvän esimerkiksi merkittävä terveyden- tai hengenvaara.
– Tässä tilanteessa on varmasti ensin pyritty selvittämään mahdollista sijaintia ja sen jälkeen on julkaistu tiedote, Marttala kommentoi Takaluoman katoamisesta tehdyn tiedotteen julkaisuaikaa.
Tällä hetkellä poliisi odottaa uusia vihjeitä, jotka johtaisivat Takaluoman jäljille. Tilanne on poliisinkin mielestä huolestuttava, koska katoamisesta on kulunut jo pitkä aika. Toiveena ja tavoitteena on kuitenkin edelleen, että poika löytyy elossa.
Tuota ihmettelen että poliisilla ei ole ollut tarkkaa tietoa mihin etsintää kohdennetaan. Onkos henkilö edes hukassa jos olisi tarkka tieto sijainnista? Luulisi että nuo viimeiset havainnot pojasta on kerrottu poliisille pikimmiten, mutta tiedä häntä..
Maybe it's your brother
-
tuntematon68
- Aloitteleva Besserwisser
Järjetöntä paskaa kirjoitellaan täällä. Osa luulee et tää kyttä on katoamisen takana ja ties mitä muuta. Kannattaa uskoo kaikki mitä tänne kirjoitellaan. Sillä kytällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Totuutta en tiedä mut tuskin on poika elossa enään.Jamesii kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 10:39 pmMe faktantaitajat ollaan kyllä yksiä keskustelupalstojen mätäpaiseita, aina pilaamassa lennokkaat keskustelut. Se vaan on niin mukavaa ärsyttää ihmisiä faktoilla. Tai ihmistähän ei voi ärsyttää, ihminen ärsyyntyy tai on ärsyyntymättä.Monster kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 10:05 pm Älä nyt saatana tule heti pilaamaan hyvin alkanutta öyhötystä millään väsyneillä faktoilla, justiin kun oltiin leipomassa vahtimestarista syyllistä.
En tulkitsisi liikaa noita snäppi/insta tilejä ja viestejä. Tuon ikäiset voi tehdä ihan läpällä feikkitilejä, vaikka katoamisen jälkeenkin, eivät ymmärrä miten vakavasta asiasta on kyse (mikä ei toki poissulje sitä että tietävät Rasmuksen piilottelevan). Varsinkin poikaporukoissa on tuossa iässä se "kova jätkä kulttuuri", varmasti ollut ihan aina, ja saadaan vähemmän fiksuja päähänpistoja.
En liikaa myöskään painottaisi äidin ajatuksia poikansa vapaa-ajan vietosta. Vanhemmat harvoin tietä kaikkea teinien menoista ja noista voi kuitenkin päätellä varoitusmerkkejä olleen, veikkaan että vain jäävuoren huippu.
En sitten tiedä miten realistista on kuukausisotalla piilottelu. Ehkä jos täysi-ikäisiä kavereita löytyy?
Kuitenkin alkaisi omaan mieleen se jokeen tai muualle ulos katoaminen tuntumaan todennäköisemmältä.
En liikaa myöskään painottaisi äidin ajatuksia poikansa vapaa-ajan vietosta. Vanhemmat harvoin tietä kaikkea teinien menoista ja noista voi kuitenkin päätellä varoitusmerkkejä olleen, veikkaan että vain jäävuoren huippu.
En sitten tiedä miten realistista on kuukausisotalla piilottelu. Ehkä jos täysi-ikäisiä kavereita löytyy?
Kuitenkin alkaisi omaan mieleen se jokeen tai muualle ulos katoaminen tuntumaan todennäköisemmältä.
We stopped looking for monsters under our bed,
because we realized they are inside of us.
because we realized they are inside of us.
Kyllä musta sillä on merkitystä et Rasmuksen kavereita seuraa tätä xdrassea ja kommentoinut sillä jo ilmeisesti ennen katoamistaan, eli selvästi jonkun tili ollut ja on, eikä ole nyt vasta luotu. Toki nuo kaverit on voineet vasta nyt katoamisen jälkeen alkaa seuraamaan sitä.Paamu kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 10:39 pm En tulkitsisi liikaa noita snäppi/insta tilejä ja viestejä. Tuon ikäiset voi tehdä ihan läpällä feikkitilejä, vaikka katoamisen jälkeenkin, eivät ymmärrä miten vakavasta asiasta on kyse (mikä ei toki poissulje sitä että tietävät Rasmuksen piilottelevan). Varsinkin poikaporukoissa on tuossa iässä se "kova jätkä kulttuuri", varmasti ollut ihan aina, ja saadaan vähemmän fiksuja päähänpistoja.
Miksi mä en näe instassa noita kaikkia vastauksia niihin kommentteihin somalikersan instassa? Tuttava katsoi niitä myös ja hänellä näkyi vastauksia jossa joku esim kertoi että snapillä lähetelty jotain viestejä tms, mulla siinä kohtaa ei näy mitään vastauksia, ainoastaan noita Rasmuksen vanhempia mitä on kommentoinut.
-
tuntematon68
- Aloitteleva Besserwisser
Onhan tämä ikävä asia ja toivottavasti poika löytyy elävänä tai kuolleena kunhan löytyy. Keväällä voi hyvinkin nousta pintaa jostain tai sitten on päätynyt jonkun kyytiin ja tilanne on voinut päätyä henkirikokseksi, autolla ruumis on saatu hyvinkin kauas ja jopa hävitettyä kokonaan. Ei voi kuin toivoa parasta ja varmaan poliisit tekee kaiken voitavan asian selvittämiseksi ja tutkii jokaisen järkevän vihjeen. Jouluja kaikille.Camelot kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 5:04 pm Mua on kiinnostanut tää asia koska olen seuranut oman lapseni samanikäisen kulkua ja kokeiluja. Ollut kauhuissani ja yllätetty täysin halolla päähän miten noi tässä tapauksessa kannabis- jutut on niin yleistä. Voin kuvitella vanhempien huolen omassa tapauksessa kauhu kaverit vaihtui koulun vaihdon yhteydessä ja olin kauhuissani kun en saanutkaan yhteyttä enää mitenkään. Ei ole ollut öitä pois koskaan. Opettelin näitä snäppi-insta- viestimiä. Tytär oli käynyt yksityistä koulua ja kaikki elettiin sellasta turvallista lintukotoelämää vanhemmat opeja ym. tunnetaan toisemme ja muistan nukkuneeni oikein todella makeita unia kun tyttäreni oli yökylässä just tällasen perheen parhaan ystävän luona entisestä koulusta. Sitten kun jäi kiinni kertoikin, että just silloin kun minä olen käännellyt kylkeä makoisasti niin on oltu pilvessä oikein urakalla. Karmeita juttuja jossain kotibileissä isossa talossa jossa kaks siipeä vanhemmat kotona toisessa siivessä niin on kaupiteltu extaasia ja polteltu pilveä. Ikinä ei ole kertonut kuka ja mistä muutakuin ettei ole ottanut kun on essoja myyty. Silti kaikkinensa järkyttävää näistä pitää varoitella koulussa ja joka paikassa tosin en tiedä miten paljon enemmän olisin voinut varoitella! Mun mielestä vaan näistä ei puhuta nuorille yleensä tarpeeksi näköjään. Ei liity Rasmukseen tää mun vuodattelu olen vaan ollut jo pitkään todella järkyttynyt äiti ja jo tyttären mukaan täys kylähullu!
–" Mitä kauemmas mennään, niin todennäköisyys valitettavasti vain pienenee. Ei tässä kuitenkaan sellaisissa ajoissa eletä, että pelkäisimme pahinta."
Näin sanoo kuusi viikkoa katoamisen jälkeen vt. tutkinnanjohtaja. Kommentti on minusta aika uskomaton. Olisi mukava tietää, minkälaisiin lapsen katoamista koskeviin tilastoihin hän vetoaa tällä ajatuksellaan.
Näin sanoo kuusi viikkoa katoamisen jälkeen vt. tutkinnanjohtaja. Kommentti on minusta aika uskomaton. Olisi mukava tietää, minkälaisiin lapsen katoamista koskeviin tilastoihin hän vetoaa tällä ajatuksellaan.
Poliisi taitaa tietää hurjasti enemmän tapahtuneesta kuin me muut..Sipi kirjoitti: La Joulu 24, 2022 1:20 am –" Mitä kauemmas mennään, niin todennäköisyys valitettavasti vain pienenee. Ei tässä kuitenkaan sellaisissa ajoissa eletä, että pelkäisimme pahinta."
-
SuklaaMehu
- Alokas
Lueskelin äsken Rasmuksen kuvan kommentteja, siellä oli joku kirjottanut, että Rasmus olis jotain snäppejä availlut ja siitä oli täälläkin puhetta. Snapchat tosiaan avaa itsestään snäpit 31 päivän kuluttua, ellei niitä vastaanottaja itse avaa. En huomannut ainakaan että kukaan olis tätä täällä kertonut.
Sain itekkin tosiaan tietää vahingossa kun asiaa jouduin googlaamaan. Sain nimittäin pienet sydänkohtaukset pari vuotta takaperin, kun kuollut ystävä avas mun lähettämät snäpit.
Sain itekkin tosiaan tietää vahingossa kun asiaa jouduin googlaamaan. Sain nimittäin pienet sydänkohtaukset pari vuotta takaperin, kun kuollut ystävä avas mun lähettämät snäpit.
-
Katajanmarja
- Alokas
Täällä kun ollut puhetta noista ig:stä ja snäpistä jne... Mä en oo missään vaiheessa uskonut, että Rasmus piilottelisi omaehtoisesti. Nyt kuitenkin kun näin yhtä sukulaisnuorta, ja kysäisin häneltä että tietääkö hän tästä Rasmuksesta mitään (ei asuta samalla paikkakunnalla mutta samoilla hoodeilla kuitenkin), niin tämä nuori sanoi, että hän ei itse tunne Rasmusta, mutta hänen kaveri tuntee ja tämä kaveri "tiesi kuulemma ainakin yhdessä vaiheessa, että missä Rasmus oli". Varmistin vielä, että ai nyt katoamisen aikaan ja vastasi myöntävästi. Enempää hän ei asiasta suostunut puhumaan. Voihan nämä huhut olla ihan vain just niitä huhuja, mutta mulle tuli fiilis että nuorison kesken valitsisi sellainen käsitys että Rasmus on "vain hatkaamassa"..