Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Svimba
Roger Murtaugh

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Hei toi Rasmus näyttää Alex Roddalta! Just tuli dokkari siitä. Googlettakaa, en osaa laittaa mitään kuvia/linkkejä.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

urpo-anneli kirjoitti: La Joulu 24, 2022 2:20 pm
Amandalooni kirjoitti: La Joulu 24, 2022 2:03 pm
kauriinmetsästäjä kirjoitti: La Joulu 24, 2022 12:32 pm Mitenkä äiti ei ole tarkemmin seurannut poikansa tekemisiä vaikka on juuri ollut poliisin ja sossun kanssa tekemisissä pojan huume ja väkivaltakuvioista.
Voin sanoo 16v. äitinä, et seuraan kaikin mahdollisin tavoin. Silti en voi tietää kaikkea mitä vapaa-ajallaan tekee. Kotona kiltti, muualla käytös aivan eri, ja näistä kuullut jälkeenpäin. Oon koittanu rajottaa menoja, tai paikkoja, mut ite en oo pystynyt pitää pois niistä. Jos sul o keinot, miten 16v pidetään ruodus, ni kuuntelen mielelläni.
Se on se kuuluisa JOKU ROTI - eli kuri.

Isänä ainakin haen aina lapseni jos ovat jossain iltamyöhällä, koska en luota jokaiseen vastaantulijaan varsinkaan vkloppuiltaisin. Kertovat myös tasan tarkkaan missä ovat jos satun kysymään. Eivätkä he valita kun on kotiintuloaika ja Isä hakee. Nousee ainakin kynnys mihinkään viina- tai huumekokeiluihin, eikä tarvitse vanhempien menettää yöuniaan. Ei minun ole koskaan tarvinnu kytätä penskoja, ja ongelmilta on ainakin toistaiseksi vältytty.

Monella vain tuntuu olevan se asenne nykypäivänä että kuria ei tartte, ja on normaalia yläasteikäiselle juoda viinaa ja polttaa pilveä. Seuraksista saa joka päivä lukea lehdistä.
Meil ysilt vkol- ja kympilt kotiintuloajat. Pari kertaa maisteltu olutta ja sähköröökii, neki loppunu jo. Ongelma on ollut itsetunnossa, sitä pitänyt korostaa väkivallalla, puolustanut/kouluttanut nuorempiaan kiusanneita. Siks lähtee huostaanottoon nyt. On erilaisia elämiä, vituttaa toisten päteminen ja luulo, et kaikki ois kotioloista kiinni.
MissMonk
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja MissMonk »

Kun täällä nyt nuorista halutaan keskustella, niin on mullakin 15v poika. Polttaa tupakkaa, on polttanut jo jokusen vuoden. On myös juonut alkoholia mutta ei se siitä sen pahempaa ihmistä tee. Itse tein noita samoja asioita 15-vuotiaana. Poika on paljon kotona, pelaa koneella. Lisäks laskettelee. Harvoin edes käy keskustassa.
Tarkoitan vaan, että ei tuollaiset tavat nuoresta mitään pahista tee. Se on se luonne (joka mahdollisesti periytyy), mikä tekee ihmisestä väkivaltaisen, riidanhaluisen jne. Rasmushan vissiin oli just tollanen riidanhaastaja.
En todellakaan usko että olis lähteny minnekään porukkaan enää baaristaheiton jälkeen, vaan mennyt jonnekin haavojaan nuolemaan, koska koviksen (lue suositun tyypin) ylpeys saanut kolauksen.
Tätiliini
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Tätiliini »

Kyllä täällä taas moralisoidaan. Nuoret harrastavat kyllä päivälläkin seksiä, päiväkännejä, pössyytelyä ja muuta mitä te luulette heidän iltaisin tekevän. Mikään lieka ja hakeminen ei moisia estä, päinvastoin pahentaa.
Itse ollaan nuoria oltu, vielä pahempia kuin nykypäivän teinit.
Jättäkää ko.kommentit vauva.fi palstalle, tämä on murhainfo.
Murheli
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Totta on, että ennen teini-ikäisten juominen oli normi, johon ei oikein kukaan puuttunut. Itsekin sitä paljon harrastin, mutta normaaliksi aikuiseksi kasvoin. Itselläni oli siihen aikaan hyvin kielteinen kanta kaikkiin muihin huumaaviin aineisiin, mikä varmasti esti mitään silloin kokeilemasta. Parikymppisenä sitten totesin, että alkoholi ei mulle oikein sovi, ja liikaakin sitä voisi kulua. Ja siksi lopetin sen käytön oikeastaan kokonaan. Omia lapsia on useampia, joista yksi on absolutisti, eikä ole koskaan alkoholia tai muuta kokeillut, eikä kuulemma aio kokeilla. Muut taas kohtuukäyttäjiä, eli ottavat harkiten ja harvoin, eivätkä silloinkaan änkyräkänniä. Kasvatus on ollut kuuntelevaa ja keskustelevaa. Läsnäoloa ja selkeät ruoka-ajat ja koulunkäyntipakko. Varmaan mukana on tuuriakin, mutta itse koen onnistuneeni heidän kanssaan.

Offtopicciahan tämä oli, mutta haluan toivottaa rauhallista joulua Rasmuksen omaisille, läheisille ja ystäville. En osaa edes kuvitella kuinka kauhealta täytyy tuntua kun läheinen on kadoksissa. Toivotaan parasta, ja voimia ottaa vastaan sen mitä vastaan tulee
Voi voi, kun päättyi elämän koi
wonderland
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja wonderland »

MissMonk kirjoitti: La Joulu 24, 2022 5:17 pm Kun täällä nyt nuorista halutaan keskustella, niin on mullakin 15v poika. Polttaa tupakkaa, on polttanut jo jokusen vuoden. On myös juonut alkoholia mutta ei se siitä sen pahempaa ihmistä tee. Itse tein noita samoja asioita 15-vuotiaana. Poika on paljon kotona, pelaa koneella. Lisäks laskettelee. Harvoin edes käy keskustassa.
Tarkoitan vaan, että ei tuollaiset tavat nuoresta mitään pahista tee. Se on se luonne (joka mahdollisesti periytyy), mikä tekee ihmisestä väkivaltaisen, riidanhaluisen jne. Rasmushan vissiin oli just tollanen riidanhaastaja.
En todellakaan usko että olis lähteny minnekään porukkaan enää baaristaheiton jälkeen, vaan mennyt jonnekin haavojaan nuolemaan, koska koviksen (lue suositun tyypin) ylpeys saanut kolauksen.
Nuoruuden päihdekokeilut on tosiaan iät ajat olleet yleisiä ja suurin osa niistä lienee selviää ilman haavereita. Teinihumalassa alttius tapaturmiin kuitenkin lisääntyy, jos on huimapään vikaa. Muistan kuinka tuossa Rasmuksen iässä alkoholi meni helposti jäseniin ja oli hoipertelua. Vaikka meno oli joskus huteraa, silti mentiin meren pinnan alla olevan kaatuneen puun rungon päälle ja käveltiin siellä merivedessä sen pinnan alla olevan puunrungon päällä. Onneksi kukaan ei keikahtanut mereen. Myöhemmin parikymppisenä tuli kiipeiltyä kaiteilla baari-iltojen päätteeksi. Onneksi ei tippunut niiltä kaiteilta veteen. Ihan vaan muistutuksena, että jos on luonteeltaan vähän huimapää, kännissä saattaa lähteä kiipeilyt ja kaiteilla keikkumiset ihan lapasesta etenkin teininä, kun silloin ei humalassakaan ajattele kovin pitkälle.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
qsym
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja qsym »

Svimba kirjoitti: La Joulu 24, 2022 3:17 pm Hei toi Rasmus näyttää Alex Roddalta! Just tuli dokkari siitä. Googlettakaa, en osaa laittaa mitään kuvia/linkkejä.
Googleta ite termi "kasvosokeus". Sulla on se, tuo ei näytä tippaakaan rasmukselta, paitsi tukan osalta.
maxi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja maxi »

Amandalooni kirjoitti: La Joulu 24, 2022 3:42 pm Meil ysilt vkol- ja kympilt kotiintuloajat. Pari kertaa maisteltu olutta ja sähköröökii, neki loppunu jo. Ongelma on ollut itsetunnossa, sitä pitänyt korostaa väkivallalla, puolustanut/kouluttanut nuorempiaan kiusanneita. Siks lähtee huostaanottoon nyt. On erilaisia elämiä, vituttaa toisten päteminen ja luulo, et kaikki ois kotioloista kiinni.
Välttämättä se huostaanotto ei ole paras tapa toimia, sitä monesti luullaan niin, mutta olen nähnyt niitä huostaanotettuja ja niiden huostassa oloaikana kasvaneita ongelmia. Kotioloista se ei ole myöskään aina kiinni miten nuori käyttäytyy ja toimii. Rajat on luotava jo hyvin nuorena eli siinä vaiheessa jo kun lapsi ymmärtää puhetta.
Jos aletaan toimia silloin kun ensimmäisiä yhteenottoja tai selkkauksia tulee ollaan jo myöhässä. Riittävän nuorena rajojen asettamisella luodaan äiteinä ja isinä auktoriteetti jota lapsi arvostaa ja kunnioittaa.

Itse olen niinkin iäkäs jo, että lapsuuteni oli -60 luvulla. Tuli kokeiltua rajoja mikä kuuluu kasvuun ja aikuistumiseen, mutta vanhempien kunnioittaminen oli tabu. Selkään tuli hyvinkin pienistä asioista ja siitä olen iki kiitollinen, että vanhempani vaativat kotitöihin osallistumista. Se tapa kasvatti vastuuntuntoa ja perheen arvostusta sekä yhteisöllisyyttä.

Nykyajan vanhemmat ovat toisenlaisia kasvattajia johtuen paljolti yhteiskunnan luomista kasvatuksellisista rajoitteista, ruumiillinen kurittaminen on kielletty silti yhtään katkennutta luuta tai ylimääräistä mustelmaa en ole mukanani kantanut vaikka noreasta koivuvitsasta paljaille pakaroilla tulikin joskus. Niin tyhmiä ei kuitenkaan oltu, että olisi jatkuvasti otettu sitä vastaan vaan opittiin rajat miten tulee ja kuuluu toimia ja käyttäytyä.

Peräänkuulutan edelleen kasvatuksellisia asioita ja varsinkin niiden kohdalla joiden luonne osoittautuu jo pienenä lapsena kovapäiseksi on oltava tarkkana.
Itsellä on 16 teinipoika ja hänen kanssaan ei ole ollut isoja ongelmia, toistoja käyttäytmisasioissa sekä siinä kotiintulotouhussa selkeät rajat joista pidetään kiinni, katson että klo.21 arkisin kotiintuleminen on liian myöhäinen.

En tarkoita että kersoja tulee piestä ja heilua kepin kanssa kotona, vaan ettei siihen tarvitse mennä, niin aikaisin rajoittamaan ja asettamaan selkeät pelisäännöt.

Kadonneen kotioloista en tiedä miten on toimittu, mutta jotain viitteitä saa tuosta jatkuvasta menemisistä mitä on annettu harjoittaa.
Elämä on laiffii
Ouagadougou
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Ouagadougou »

Tätiliini kirjoitti: La Joulu 24, 2022 7:53 pm Kyllä täällä taas moralisoidaan. Nuoret harrastavat kyllä päivälläkin seksiä, päiväkännejä, pössyytelyä ja muuta mitä te luulette heidän iltaisin tekevän. Mikään lieka ja hakeminen ei moisia estä, päinvastoin pahentaa.
No eivät harrasta. Puhu vain oman jälkikasvusi puolesta.

Oksettavaa, että nuorten rappiollista elämää yritetään puolustella ja jotenkin oikeuttaa.
Emelie DeWitt
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Emelie DeWitt »

Tämä oli varmaan se mainittu poliisioperaatio Seinäjoella, vanhasta kuismasta oli juttua mutten tiedä onko se joku paikka vai henkilö

https://yle.fi/a/74-20010268?utm_medium ... book-share
qsym
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja qsym »

Ouagadougou kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 12:23 am
Tätiliini kirjoitti: La Joulu 24, 2022 7:53 pm Kyllä täällä taas moralisoidaan. Nuoret harrastavat kyllä päivälläkin seksiä, päiväkännejä, pössyytelyä ja muuta mitä te luulette heidän iltaisin tekevän. Mikään lieka ja hakeminen ei moisia estä, päinvastoin pahentaa.

Oksettavaa, että nuorten rappiollista elämää yritetään puolustella ja jotenkin oikeuttaa.
En tiiä pelleleitkö vai oletko yksinkertasesti vaan noin pihalla nykynuorison elämästä. Mutta kyllä se melko hurjaa touhua on turhan nuorilla tyypeillä tietyillä asuinalueilla. Oon nähny nuoria jotka parikymppisenä näyttävät kolmivitosilta ja hampaat lähteny metan vedon takia, rikosrekisteri voi olla kymmensivuinen.
Ei kukaan varmaan yritä oikeuttaa mitään, mutta ei se asia muutu silmät sulkemalla, se vaan on totta tykkäsit siitä tai et.
Pääkaupunki seudulla löytyy 12 vuotiaita sekakäyttäjiä, mitä oon lukenu. Kaikilla kun ei mene niin hyvin ku sun lapsillas, valitettavasti.
Ouagadougou
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Ouagadougou »

qsym kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 6:52 am
Ouagadougou kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 12:23 am

En tiiä pelleleitkö vai oletko yksinkertasesti vaan noin pihalla nykynuorison elämästä. Mutta kyllä se melko hurjaa touhua on turhan nuorilla tyypeillä tietyillä asuinalueilla. Oon nähny nuoria jotka parikymppisenä näyttävät kolmivitosilta ja hampaat lähteny metan vedon takia, rikosrekisteri voi olla kymmensivuinen.
Ei kukaan varmaan yritä oikeuttaa mitään, mutta ei se asia muutu silmät sulkemalla, se vaan on totta tykkäsit siitä tai et.
Pääkaupunki seudulla löytyy 12 vuotiaita sekakäyttäjiä, mitä oon lukenu. Kaikilla kun ei mene niin hyvin ku sun lapsillas, valitettavasti.
En tarkoittanutkaan, ettei olisi nuoria, jotka juovat, käyttävät huumeita ym.ym. Tottakai on! SUURIN OSA nuorista on silti ihan 'normaaleja'; hoitavat opiskelunsa ja harrastavat, ja kun käyvät viihteellä, homma pysyy hallinnassa.

Tälle palstalle on pesiytynyt ihmeellinen väärin ymmärtämisen eetos. Se kuuluisa sisälukutaito! :roll:

Jatkossa enemmän ketjun tapauksesta ja vähemmän nuorista yleensä sekä omista kasvatusmetodeista
-NILS-
Nanie
Alokas

Viesti Kirjoittaja Nanie »

Huomaa, että täällä ei enää kenelläkään ole mitään uutta lisättävää alkuperäiseen asiaan, eli Rasmuksen katoamiseen. Onhan sitä jo spekuloitukin hyvin monelta kantilta. Ei huvita tässä ketjussa lukea, miten kukin lapsensa kasvattaa ja missä olosuhteissa.

Juurikin näin. Useampi viesti poistettu. Niille omille kasvatusmetodeille sekä maaseudun nuorten huumeidenkäytölle voitte perustaa oman ketjun.
-NILS-
Aldrig
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Aldrig »

Nanie kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 2:23 pm Huomaa, että täällä ei enää kenelläkään ole mitään uutta lisättävää alkuperäiseen asiaan, eli Rasmuksen katoamiseen. Onhan sitä jo spekuloitukin hyvin monelta kantilta. Ei huvita tässä ketjussa lukea, miten kukin lapsensa kasvattaa ja missä olosuhteissa.
Tämä ketju on täysin paskottu.Ei täällä puhuta itse asiasta eli Rasmuksen katoamista.Täällä kaikenlaiset maailmanparantajat keskustelevat omista kakaroistaan,,niiden kotiintuloajoista,tupakanpoltosta jne.Tai miten itse aloittiravintoloissa käynnit,röökaamiset jne.Nämä n 10 postaajaa pitäisi häätää jonnekin vauva.fi sivustoille kertoilemaan viisauksiaan omaan vertaistukiryhmään ,neuvoja antamaan miten lapsia kasvatetaan,miten asetetaan kotiintuloajat jne..Aivan väärällä foorumilla nämä äityliinit viisauksiaan jakavat.
Hermione
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Bachelor kirjoitti: To Joulu 15, 2022 11:37 pm

Toivottavasti syyttäjällä on tilanteesta videoita eri kulmasta ja muita mahdollisia todisteita, nimittäin näiden nähtyjen perusteella on aika hatarat perusteet syyttää, saati tuomita kumpaakaan osapuolta pahoinpitelystä.
Ei välttämättä riitä näyttö pahoinpitelyyn, mutta ainakin virkavelvollisuuden rikkomiseen riittää, koska episodin päättymisen jälkeen paikalle ei hälytetty poliisipartiota eikä tehty lastensuojeluilmoitusta vaan sen sijaan voimakeinojen kohteeksi joutuneen lapsen annettiin poistua / poistettiin paikalta päihtyneenä. Ja nyt poika on sitten kateissa ja varmennettu viimeinen sijainti sekä ajankohta sijoittuu tuohon ravintolaan ja hiukan videotallenteen kuvaamisen jälkeiseen aikaan.

Anteeksi, olen 50 sivua jäljessä tässä keskustelussa.
Vastaa Viestiin