Kyllä tässä jotain muuta on taustalla kuin tyyny naamalla. Olen saanut sen käsityksen, että jotain selkeää jälkeä ruumiissa on ollut, jonka perusteella on heti epäilty taposta. Poliisin antaminen tietojen sanavalinnoissa tämä käy ilmi.Kitarisa kirjoitti: La Joulu 31, 2022 11:20 amMistä kumpuaa sellainen kummallinen ajatus, joka tekisi psykiatrian ammattilaisista immuuneita mielen häiriöille? Onko aivokirurgi yhtälailla immuuni aivoinfarkteille?Downshifting kirjoitti: Pe Joulu 30, 2022 8:42 pm Niin on, ja toivon että tekijä todetaan syyntakeiseksi ja tuomitaan. Enemmän kallistun tähän, kuin syyntakeettomaksi toteamiseen, siinä saa psykiatrian ammattilainenkin esittää jo enemmänkin sekopäistä. Taustatietoihin pohjaten on mahdotonta, että Roope olisi yhtäkkiä seonnut ja jos huumausaineita ei verestä löydy, todetaan syyntakeiseksi.
Teon ajankohta voisi viitata siihen, että molemmat ovat ehtineet käydä jo nukkumaan. Tekijä saattanut olla myös humalassa. Onko sitten vaimo odottanut miehensä nukahtamista, voidakseen viestitellä eroaikeistaan jonkun ystävänsä kanssa. Tekijä havahtunut tähän ja vaatinut saada nähdä kenen kanssa ja mistä aiheesta yöllä viestittelee.
Se, että uhri olisi kertonut jollekin perheen ulkopuoliselle taholle eroaikeistaan ennen, kuin on antanut puolisolleen edes mahdollisuutta korjata tilannetta, voi tieto olla aamuyön laskuhumalaisesta unesta heränneelle liikaa.
Tyynyä naamalle ja sängyn alle piiloon siksi aikaa että pää selviäisi suunnittelemaan seuraavaa siirtoa.
Mutta niin tai näin, kun laatikosta valikoituu tuollainen vaihde päälle, siinä ei paljon psykiatrian tittelit kantajaansa jeesaile.
Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022
Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta
Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta
Suomessa jokainen lääkäri opiskelee ensin yleislääkäriksi. Sitten viiden vuoden työskentelyn jälkeen voi hakea erikoistumaan. Jokainen erikoislääkäri osaa siis ensiavun ja elvytyksen.Täysi-ikäinen kirjoitti: La Joulu 31, 2022 9:39 am ........
Ei psykiatri mielen tohtorina ja tutkijana nyt mikään ensiavun lääkäri ole. En tiedä onko heillä edes velvoitetta olla ensiaputaitoisia. Ehkä oli jonkun aineen vaikutuksen alaisena, eikä tajunnut/halunnut/uskaltanut ilmoittaa tapahtuneesta.
.......
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
-
Josko
Tyyny kasvoille myös mun veikkaus, mutta voiko siitä poliisi heti nähdä ettei ole luonnollisesti/kohtaukseenGameOver kirjoitti: La Joulu 31, 2022 3:17 pm Kyllä tässä jotain muuta on taustalla kuin tyyny naamalla. Olen saanut sen käsityksen, että jotain selkeää jälkeä ruumiissa on ollut, jonka perusteella on heti epäilty taposta. Poliisin antaminen tietojen sanavalinnoissa tämä käy ilmi.
Onhan epäilty voinut kiinnijäädessään todeta olevansa syyllinen kuolemaan. Mitä siinä sitten enää salaamaan, kun ruumis on käsissä.
"En osallistu keskusteluun, sanonpahan vain."
-
Josko
Ei mitenkään immuuni, mutta kyllä mä ajattelen että hänen taustoillaan on enemmän keinoja ja komtetenssia havainnoida myös itseä ja nähdä omat varomerkit, joiden perusteella toimia. Sitä mä niinkin olen ajatellut, että voiko hyvänä psykiatrina toimia, jos itsellä haasteita mielen kanssa ja kenties siihen myös lääkitys.Kitarisa kirjoitti: La Joulu 31, 2022 11:20 am Mistä kumpuaa sellainen kummallinen ajatus, joka tekisi psykiatrian ammattilaisista immuuneita mielen häiriöille? Onko aivokirurgi yhtälailla immuuni aivoinfarkteille?
Asunnossa oli kuultu moottorisahan ääniä yöllä. Poliisi kielsi että ruumista olisi paloiteltu, mutta on poliisi ennenkin valehdellut omista syistään.
Netflixillä ilmestyi uusi elokuva, jo paljon puhetta ilmeisesti synnyttänyt, Glass Onion. Olen pari kertaa aloittanut sen katsomisen, mutta ei ole oikein innostanut. Nyt kuitenkin törmäsin Guardianin mielipidesivun juttuun ja alkoi oikeasti kiinnistaa. Tähän tämän sivuston aiheseen liittyen, mahtaako Suomessakin tietyissä piireissä olla vähän samanlaista vaikka sitten minikoossa, superrikkaita kun täällä on harvassa, eikä sveduissakaan ehkä kovin montaa, mutta sittenki...
https://www.theguardian.com/commentisfr ... -you-think
https://www.theguardian.com/commentisfr ... -you-think
Riippuu diagnoosista onko sairaudentuntoa. Skitsofreenikoilla ja bipoilla ei ole, voivat olla täysin sekaisin ja vielä hoidosta päästyäänkin väittävät olleensa terveitä ja aiheettomasti viety pakkohoitoon.Josko kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:09 pm
Ei mitenkään immuuni, mutta kyllä mä ajattelen että hänen taustoillaan on enemmän keinoja ja komtetenssia havainnoida myös itseä ja nähdä omat varomerkit, joiden perusteella toimia. Sitä mä niinkin olen ajatellut, että voiko hyvänä psykiatrina toimia, jos itsellä haasteita mielen kanssa ja kenties siihen myös lääkitys.
Sitä en ymmärrä että skitsofreenikko/bipo voisi työskennellä lääkärinä. Ovat vastuussa ihmishengistä. Esim. lentäjältä lähtee heti lentoluvat jos todetaan tällainen sairaus, jopa masennus vie luvat pysyvästi.
padlock kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:10 pm Asunnossa oli kuultu moottorisahan ääniä yöllä. Poliisi kielsi että ruumista olisi paloiteltu, mutta on poliisi ennenkin valehdellut omista syistään.
Sen tiedan, etta poliisi ei aina kerro totuutta ja hyva niin, kun tutkinta viela kesken.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
Uhri ei ollut uimataidoton. Sen voi todeta jälkimmäiseltä Vironaltaan valvontakameran tallenteelta, jossa näkyy seitsemän uivan henkilön päät. Kuusi autossa ollutta ja seitsemäs on todennäköisesti lehtijutuissa mainittu poliisi.Mikisu kirjoitti: La Joulu 31, 2022 1:44 pm Käsityksiin teon suunnitelmallisuudesta voi vastata vaihtoehtohaasteella. Miten itse olisitte murhanneet samassa tilanteessa? Pystyn äkkipäätä keksimään parempiakin tapoja. Hukkuminen uhrin kesäpaikassa, vieläpä niin, että epäillyn paikallaoloa ei pystytä todistamaan. Tämä tietysti vaatii hieman työstämistä, jos uhri oli uimataidoton (oliko? Käsitys on elänyt palstoilla, mutta se ei ole vahvistettua tietoa). Sähköiskut tai häkämyrkytykset ovat astetta vaativampia, mutta eivät älykkäälle ja tunnottomalle mahdottomia.
En siis pidä tekoa suunnitelmallisena, enkä välttämättä edes uhrin persoonaa mitenkään ratkaisevana tekijänä siinä, että näin kävi. Aika moni meistä olisi varmaankin toiminut kuten uhri. Varoitusmerkit eivät aina ole niin selviä ja mukautuminen, tottumus, tai riippuvuus jota rakkaudeksi luullaan, johtaa usein itselle haitallisiin tilanteisiin.
Voi olla hyvinkin taitava työssään, mutta suutarilla ei välttämättä itsellään ole kuummoisia kenkiä, joten ei välttämättä koe myöskään tarvetta itsereflektioinnille.Josko kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:09 pmEi mitenkään immuuni, mutta kyllä mä ajattelen että hänen taustoillaan on enemmän keinoja ja komtetenssia havainnoida myös itseä ja nähdä omat varomerkit, joiden perusteella toimia. Sitä mä niinkin olen ajatellut, että voiko hyvänä psykiatrina toimia, jos itsellä haasteita mielen kanssa ja kenties siihen myös lääkitys.Kitarisa kirjoitti: La Joulu 31, 2022 11:20 am Mistä kumpuaa sellainen kummallinen ajatus, joka tekisi psykiatrian ammattilaisista immuuneita mielen häiriöille? Onko aivokirurgi yhtälailla immuuni aivoinfarkteille?
Lihava lääkäri voi olla varsin pätevä antamaan ravitsemusneuvoja. Voi olla jopa niin hyvä, että se antaa samat virheet anteeksi omalta osalta.
Tämäpä tämä. Aamuöinen, todennäköisesti humalatilan edesauttama pariskuntariita on päätynyt siihen niin kovin perinteiseen lopulliseen ylilyöntiin eli rouvan kuolemaan. Mitään suunnitelmallisuutta ei tule tämän tapauksen taustalta löytymään.MEG kirjoitti: La Joulu 31, 2022 1:24 pm Suomen väkivaltakuolemista on huomattava osa puolison surmia. Niissä riittäisi keskustelua jos surmaajia analysoitaisiin yhtä intensiivisesti kuin tämän Ullanlinnan kiehtovan persoonan olemusta ja motiiveja. Tämä keskustelu on suuntautunut liikaa epäillyn psyyken pohtimiseen , paska ei pöyhimällä parane. Lukuisissa surmissa ei tekijä itsekään osaa selvittää motiiviaan.
Tikkasen yrityksen tilillä on kerrottu olleen yli 200 000 euroa, ei siinä varmaan nyt kovin pahasti ahdista, vaikka neljännes tai viidennes olisikin uhattuna. Avioehdostakin on mielestäni kirjoitettu, että se oli se hyvin perinteinen: molemmilla oli tiukasti omat rahansa ja omaisuutensa sekä yksinoikeus niihin. Lisäksi oikeus kaikkeen omaan tulevaan omaisuutensa, eli osaketuottoihin, palkkoihin jne, ilman että puolisolla on siihen mitään oikeutta.Täysi-ikäinen kirjoitti: La Joulu 31, 2022 11:00 am Olen pohtinut samaa. On kerrottu että avioehto oli, mutta ei sitä millainen avioehto. Jos avioehto on koskenut pelkkää eroa ja jompikumpi on halunnut erota, psykiatrilta olisi lähtenyt hulppea elämä ja asunto. Vaikkei hän itsekään mikään pienituloinen ollut, tulot olivat pudonneet reilusti eikä töissäkään ollut käynyt kuukausiin. Ja suuret tulotkaan eivät riitä jos menot ovat vielä suuremmat. Emme tiedä millainen rahankäyttäjiä hän on, ainakin päihteet kelpasivat.
Missäs näin hurjia on väitetty, että faktana kehtaat esittää? Vahva veikkaus, että moottorisahat menee kyllä ihan samaan perättömien huhujen sarjaan kuin ahkio ja lumikengätkin.padlock kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:10 pm Asunnossa oli kuultu moottorisahan ääniä yöllä. Poliisi kielsi että ruumista olisi paloiteltu, mutta on poliisi ennenkin valehdellut omista syistään.
-
Olivia Benson
- Harjunpää
Ei ole kuultu eikä ole paloiteltu, jonkun tahallisen harhauttajan horinoita levität nyt faktoina.padlock kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:10 pm Asunnossa oli kuultu moottorisahan ääniä yöllä. Poliisi kielsi että ruumista olisi paloiteltu, mutta on poliisi ennenkin valehdellut omista syistään.
"If you're looking for sympathy, look it up in the dictionary. It's somewhere between shit and syphilis." - Joe Kenda
Tähän en usko, kyllä pidätetylle luetaan oikeudet ja se on sitten siinä jo tunnustus. Kyllä oikeuspsykiatri hieman osaa sitä prosessia.MissMaapl kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:06 pm Onhan epäilty voinut kiinnijäädessään todeta olevansa syyllinen kuolemaan. Mitä siinä sitten enää salaamaan, kun ruumis on käsissä.
Ei Suomessa lueta mitään oikeuksia niin kuin jenkkileffoissa. Ja mistä tulee tämä huhuilu nyt, että yrittäisi kiistää syyllisyytensä? Tuskin yrittää, eiköhän tuo mene katumusvaihteella tästä tuomion loppuun asti.GameOver kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:51 pmTähän en usko, kyllä pidätetylle luetaan oikeudet ja se on sitten siinä jo tunnustus. Kyllä oikeuspsykiatri hieman osaa sitä prosessia.MissMaapl kirjoitti: La Joulu 31, 2022 4:06 pm Onhan epäilty voinut kiinnijäädessään todeta olevansa syyllinen kuolemaan. Mitä siinä sitten enää salaamaan, kun ruumis on käsissä.