Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Knobster
Adrian Monk

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Hukkuminen tosiaan tapahtuu hiljaa. Oli sitten uimassa kauempana niin kun tajuaa hukkunvansa ei kykene huutamaan, tipahtaessa loukkaa itsensä ja muuten vain se paniikki joka iskee. Jotkut osaavat toki ottaa rauhassa ja pyytää apua mutta aika harvinaista että kukaan kuulee.
Pk_etsijä
Sofia Karppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pk_etsijä »

Kylmään veteen putoava, päihteiden vaikutuksen alainen, väsynyt ei todellakaan kykene huutamaan kovaa, saatika ollenkaan. Sokki elimistölle on niin kova, että voi pysäyttää jopa sydämen hyvin nopeasti. Kylmä kangistaa myös raajat minuuteissa, hypotermia iskee ja keho lamaantuu. Lisäksi märät vaatteet painaa pinnan alle ja jos vähänkin virtaa, niin edesauttaa pinnan alle joutumista. Suosittelen kokeilemaan valvotuissa olosuhteissa normi vaatteet päällä putoamista talvella avantoon, voi olla aika pysäyttävä kokemus ihan selvin päin olevalle, normikuntoiselle ihmiselle.
Nml84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

No nyt tais selvitä syy miksei ole uutisoitu nyt juurikaan enää, äidin toiveesta ainakin viranomaisuutiset pitää matalampaa profiilia josko ois pienempi kynnys tulla kotiin jos on hengissä. Ihan järkeenkäypää jos ei mitään uutta ole uutisoitavaa
Diidii77
Alokas

Viesti Kirjoittaja Diidii77 »

Kendar89 kirjoitti: To Tammi 05, 2023 5:39 pm
Diidii77 kirjoitti: To Tammi 05, 2023 4:30 pm Mua vaivaa kovasti se, että oli humalainen tai ei, niin YLEENSÄ jos veteen joutuu, huutaa apua ja kovaa. :? Ja useimmiten joku sen kuulee.
Hukkuminen tapahtuu yleensä kyllä hiljaa, siksi näitä on myös uimahalleissa
Niin kyllä, hukkuminen. Mutta sillä hetkellä, kun putoaa veteen joenpenkereeltä esim? Vai lamaantuuko siinä hengityslihakset kylmässä vedessä? Kuitenkin esim avantoon pudonnut pystyy huutamaan apua.
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

Nml84 kirjoitti: To Tammi 05, 2023 7:14 pm No nyt tais selvitä syy miksei ole uutisoitu nyt juurikaan enää, äidin toiveesta ainakin viranomaisuutiset pitää matalampaa profiilia josko ois pienempi kynnys tulla kotiin jos on hengissä. Ihan järkeenkäypää jos ei mitään uutta ole uutisoitavaa

Mistä tälläinen fakta?
Itseäni on ainakin ärsyttänyt että poliisien tiedotteissa ei mitään muuta kuin että tutkitaan vinkkejä? Eli odotetaan että jonkun muun vihje ratkaisee keissin? Jos oma lapseni olisi kadoksissa niin ainakin kääntäisin Lapuan keskustan ympäri. Ei äitikään voi uskoa et 2kk elää ilman rahaa yms.
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Nml84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

Viranomaiauutisten viimeisimmässä rasmus päivityksessä vain ihmeteltiin miksei enää julkaista joka päivä kun niin sanottu että tehdään niin olivat kommentoineet että on äidin toiveesta, ehkä muuallekkin tällaisen toiveen esittänyt
urpo-anneli
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja urpo-anneli »

HKV kirjoitti: To Tammi 05, 2023 7:30 pm.. ..Ei äitikään voi uskoa et 2kk elää ilman rahaa yms.
Tätä minä hieman olen ihmetellyt. Olen saanut sellaisen kuvan että kukaan, mukaanlukien vanhemmat, ei pistä juuri tikkua ristiin Rasmuksen löytymiseksi. Jos olisi oma muksu kyseessä niin totta helvetissä organisoisin ensimmäisenä kaikki kynnelle kykenevät ja tahtovat haravoimaan joka ikisen mahdollisen sekä mahdottoman paikan lähialueilla, kävisin läpi jokaisen lompolon ja lammen joita 20km säteellä löytyy, kävelisin metsät läpi. Aivan kaikkeni tekisin enkä lepäisi ennenkuin penikka löytyisi, ja aktiivisesti vaikka sitten facebookiin päivittäisin mistä on etsitty ja kokoaisin sinne jopa jokaisen kuulopuheen talteen. Mutta perkele, katoamisesta on kulunut vasta n. 2kk ja tuntuu että jokainen tapahtumapitäjässä on käpertynyt johonkin koloon eikä ketään kiinnosta. Voin toki olla väärässä tilannekuvani kanssa.

Jos joku on Rasmuksen tappanut, niin tod. näk. äkkipikaisuuksissaan juurikin joku nisti, tai sitten ns. "isot pojat" - jos siis Rasmus on tiennyt liikaa/jäänyt velkaa/vasikoinut.

On se jännää tämä elämä.
Ouagadougou
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Ouagadougou »

urpo-anneli kirjoitti: To Tammi 05, 2023 8:03 pm
HKV kirjoitti: To Tammi 05, 2023 7:30 pm.. ..Ei äitikään voi uskoa et 2kk elää ilman rahaa yms.
Tätä minä hieman olen ihmetellyt. Olen saanut sellaisen kuvan että kukaan, mukaanlukien vanhemmat, ei pistä juuri tikkua ristiin Rasmuksen löytymiseksi. Jos olisi oma muksu kyseessä niin totta helvetissä organisoisin ensimmäisenä kaikki kynnelle kykenevät ja tahtovat haravoimaan joka ikisen mahdollisen sekä mahdottoman paikan lähialueilla, kävisin läpi jokaisen lompolon ja lammen joita 20km säteellä löytyy, kävelisin metsät läpi. Aivan kaikkeni tekisin enkä lepäisi ennenkuin penikka löytyisi, ja aktiivisesti vaikka sitten facebookiin päivittäisin mistä on etsitty ja kokoaisin sinne jopa jokaisen kuulopuheen talteen. Mutta perkele, katoamisesta on kulunut vasta n. 2kk ja tuntuu että jokainen tapahtumapitäjässä on käpertynyt johonkin koloon eikä ketään kiinnosta. Voin toki olla väärässä tilannekuvani kanssa.

Jos joku on Rasmuksen tappanut, niin tod. näk. äkkipikaisuuksissaan juurikin joku nisti, tai sitten ns. "isot pojat" - jos siis Rasmus on tiennyt liikaa/jäänyt velkaa/vasikoinut.

On se jännää tämä elämä.
Olin alussa sitä mieltä, että poika on joessa. Kuitenkin, mitä pitempi aika on kulunut, sitä vakuuttuneempi olen siitä, että sekä poliisi että vanhemmat tietävät, missä Rasmus on. Selittäisi tapausta ympäröivän passiivisuuden ja hiljaisuuden.

Poliisilla voi olla perusteltu syy vaieta täysin yleisön suuntaan.
Pömppis
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Pömppis »

Okei! Onkohan nuo valot kuitenkaan yöllä päällä? Ei mulla kuitenkaan oikein oo edelleenkään sellainen olo, että olisi sinne mennyt... tai ainakin siitä olis havainto. Hitsi kun saisi jostain tietää, missä kaikkialla Lapuan keskustassa noita valvontakameroita on.
Valot eivät ole yöllä päällä. Tämä kylä on kaupungin valojen osalta täysin pimeä illalla klo 23 alkaen.

Lainausta korjattu
-NILS-
Pömppis
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Pömppis »

Agentti22 kirjoitti: Ke Tammi 04, 2023 8:48 pm
angel_vm78 kirjoitti: Ke Tammi 04, 2023 7:05 pm Tuosta R.K. 15.11. päivityksestä. Yhdessä silminnäkijähavainnossa, joka ei nyt tuossa ylempänä näy

Tätä mä ite ainakin pidän todennäkösenä, nuori poika humalassa ilman puhelinta ja jos vielä menohaluja, niin on voinut hyvinkin nähdä jonkun tutun siinä tai mennyt ainakin etsimään jos näkyisi kavereita autolla liikkeellä.

En tiedä millanen nuorisokulttuuri Lapualla on, mutta ainakin monella pikkukylällä nuoret parkittaa autoilla tietyissä paikoissa ja ajelee kylää ympäriinsä ja yleensä juurikin tuohon aikaan viikonloppuisin.
Voisko tää kyseinen parkkipaikka olla sellanen, mihin 16v suuntaa katteleen näkyykö tuttuja tai ”menoja” ja sitä kautta jatkopaikkaa?
Tämä Lapuahovin viereinen entinen K Kauppa, minkä suuntaan Rasse lähtenyt, on täällä juuri se nuorten parkkipaikka missä hengailevat.
Toinen on kirkon parkkipaikka, samassa suunnassa, noin 0,5km päässä.

Lainaus korjattu
-NILS-
Karo35
Alokas

Viesti Kirjoittaja Karo35 »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/79ca ... 84dbd7ba9c
Eilen klo 21:20 (muokattu eilen klo 21:42)

Poliisi Rasmus Takaluoman katoamisesta: ”Mitä kauemmin on kateissa, sitä epätodennäköisempää löytää elossa”

Lapualainen Rasmus Takaluoma katosi marraskuussa. Hänestä ei ole tehty yhtään varmistettua havaintoa sen jälkeen.

16-vuotiasta Rasmus Takaluomaa ei olla nähty marraskuun 12. päivän jälkeen.

Pohjanmaan poliisille on tullut vihjeitä useita satoja. Varmistettua havaintoa pojasta ei olla kuitenkaan tehty.

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Harri Teivaanmäki kertoo, että osa vihjeistä on tarkistettu, osa on vielä prosessissa.

Vihjeitä Takaluoman mahdollisesta sijainnista ei ole. Sen vuoksi häntä ei ole viime aikoina etsitty aktiivisesti maastosta tai vesistöistä.

– Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä epätodennäköisempää on, että kadonnut henkilö löytyy kunnossa tai elossa, Heivaanmäki kertoo.

Hän puhuu poliisityön kokemuksella, mutta täsmentää, että ei ole ennustaja.

– Toki on nuoria, jotka katoaa ja löytyy jostain Espanjan etelärannikolta. Tässä tapauksessa mikään ei viittaa siihen, että (Takaluoma) olisi muualla kuin Suomessa.

Heivaanmäen mukaan merkkejä ei ole siitä, että Takaluoma olisi yhä elossa.

Rikoskomisario kertoo luottavansa siihen, että mikäli joku Takaluoman tietävä tai tunteva henkilö tietäisi tapauksesta enemmän, poliisille oltaisiin ilmoitettu.

Poliisi myös Heivaanmäen mukaan kertoisi varmoista havainnoista julkisuuteen, sillä Takaluoman katoamistapaus on herättänyt paljon huomiota.

Tällä hetkellä poliisilla ei ole Heivaanmäen mukaan syytä epäillä, että katoamiseen liittyisi rikosta. Myöskään muiden henkilöiden osallisuutta katoamiseen ei epäillä.

Otsikko tummennettu, lisätty uutisen julkaisuajankohta
-NILS-
jmk1991
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja jmk1991 »

Eli alkaa poliisi myös olla jo sitä mieltä että todennäköisesti ei elävänä tule löytymään.

Pitkä lainaus korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
jmk1991
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja jmk1991 »

urpo-anneli kirjoitti: To Tammi 05, 2023 8:03 pm

On se jännää tämä elämä.

Mitä enemmän aikaa menny, ja kun mitään ei ole selvinnyt edelleenkään, ihmettelen myös itse tätä että vaikuttaa siltä että Rasmusta ei aktiivisesti etsitä, jotenkin kaikki vaikuttaa siltä , tietenkään en tiedä olenko oikeassa, vai väärässä mutta tältä se vaikuttaa . Jotenki just Ihmetyttää moni asia, kuten kuvien yms jakaminen,jakaisin itse joka paikkaan jos oma lapsi katoaisi, etsisin yötä päivää parhaani mukaan, vaikka vuorottelisin kumppanin kans, pyytäisin kaikki kynnelle kykenevät auttamaan, jututtaisin kaikkia jotka vois jotain tietää, tekisin asiasta niin ison ja nostaisin meteliä asiasta niin paljon että joka paikassa tiedettäis että mun lapsi on kateissa. Tämä on jotenki pimennossa kokoajan,lukuunottamatta uutisia mitä välillä lukee. Miksei esim Rasmuksen äiti oo itse liittynyt Suomeen, face, Insta yms ja jaa pojan kuvia yms..... Niin itse ainakin tekisin jos en somessa olis. Valitettavasti tätä menoa jää ikuiseksi mysteeriksi mitä on mahd tapahtunut, ellei poika ole elossa jossain.

En tiedä.... Jotenki tuntuu että tässä Rasmuksen tapauksessa mennään pintakaasulla, ei etsitä poikaa tosissaan, vähän hälläväliä asenne....
Jaakko Terävä
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Jaakko Terävä »

Kuulun niihin, jota yhä pitävät täysin todennäköisenä sitä, että Rasmus on muilutettu. Ihmettelen samalla suuresti sitä kun poliisi ei epäile asiassa/katoamisessa rikosta. Rikos on mielestäni tässä asiassa/katoamisessa aivan mahdollinen.

Minua kiinnostaa kaikki maan ja taivaan välillä, ja toki myös maa, taivas ja avaruus. Niinpä sanon seuraavaa ( ottakaa nyt kumminkin rauhallisesti, minä myös otan, ja olen järjissäni): entäpäs jo humanoidiveljet hakivat Rasmuksen ilma-alukseen? Älkää säikähtäkö vieläkään kun kerron, että Lapualta löytyy tutkija myös nyt esille ottamaani lautaskaappausasiaan, sillä Lapualla asuu monialaisammattimies, joka on Suomen Ufotutkijat ry;n puheenjohtaja.

Ei vaan ihan tosissaan: perinteiseen ja Lapualla paljon käytettyyn muilutukseen uskon tässä asiassa enemmän kuin mihinkään muuhun. Sen paremmin Lapuan- kuin Nurmonjoen laitamilta ei tiettävästi ole sellaisia jälkiä löytynyt, jotka Rasmukselle kuuluisi(vat).
Elämässä on mielenkiintoisia asioita enemmän kuin mitä on aikaa niihin perehtymiseen
KiinnostunutTutkija

Viesti Kirjoittaja KiinnostunutTutkija »

Olen nyt muutaman päivän kerännyt tietoa tuosta xdrasse:sta.

Juttelin muutaman rasmuksen insta kuviin kommentoineen kanssa SEKÄ V.A.n kanssa joka näkyi valvontanauhoillq rasmuksen kanssa terassilla, eli viimeisimpiä ketä hänet on nähnyt.

Lähetin xdrassen profiilista kuvan ja kysyin kenen profiili tämä on. Rasmuksen tietävä, mutta ei läheinen kaveri vastasi että ei tiedä, ja siksi seurasi profiilia. Hänen kaverit kaikki väittää että olisi itse rasmuksen. Kertoi että on laittanut viestiä profiiliin monesti mutta ei ole saanut vastausta.

Laitoun myös itse viestiä tälle xdrasselle ja yritin houkutella niin että jos olisi oikea rasmus vastaisi. Sain vastauksen ”sori mut nyt on iha väärä rasmus😂

V.A:lta kyselin samoja kysymyksiä xdrassesta kuin myös tuosta ella.04480. Tämä Rasmuksen läheinen kaveri vastasi että tuo xdrasse on joku pilailija, jonka nimi on oikeastikin rasmus mutta tekee pilaa eikä ole oikea rasmus. Tiesi kertoa että tämä xdrasse on 2004 syntynyt poika. Tuosta ella profiilista ei osannut sanoa mitään.

Kavereiden kanssa keskustelun jälkeen sain kuvan etteivät hekään usko rasmuksen vain piilottelevan. Ovat myös oikeasti huolissaan.

Eli tämä xdrasse mysteeri on nyt selvitetty eikä ole rasmus itse. Joten turhat spekulaatiot siitä että rasmus olisi tämän profiilin takana on turhaa.
Vastaa Viestiin