Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Paikalla
HKV
Rico Tubbs

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja HKV »

Jaakko Terävä kirjoitti: To Tammi 05, 2023 10:20 pm Kuulun niihin, jota yhä pitävät täysin todennäköisenä sitä, että Rasmus on muilutettu. Ihmettelen samalla suuresti sitä kun poliisi ei epäile asiassa/katoamisessa rikosta. Rikos on mielestäni tässä asiassa/katoamisessa aivan mahdollinen.

Minua kiinnostaa kaikki maan ja taivaan välillä, ja toki myös maa, taivas ja avaruus. Niinpä sanon seuraavaa ( ottakaa nyt kumminkin rauhallisesti, minä myös otan, ja olen järjissäni): entäpäs jo humanoidiveljet hakivat Rasmuksen ilma-alukseen? Älkää säikähtäkö vieläkään kun kerron, että Lapualta löytyy tutkija myös nyt esille ottamaani lautaskaappausasiaan, sillä Lapualla asuu monialaisammattimies, joka on Suomen Ufotutkijat ry;n puheenjohtaja.

Ei vaan ihan tosissaan: perinteiseen ja Lapualla paljon käytettyyn muilutukseen uskon tässä asiassa enemmän kuin mihinkään muuhun. Sen paremmin Lapuan- kuin Nurmonjoen laitamilta ei tiettävästi ole sellaisia jälkiä löytynyt, jotka Rasmukselle kuuluisi(vat).
Jos poliisitkin sanoo että ei todennäköisesti ole elossa. Että uskovat vain olevan joessa? Mutta miksei epäillä rikosta jos vaikka hypännytkin jonkun kyytiin ja kokenut kohtalonsa muualla ... Niin rikos. Jos olisi tapaturmaisesti kuollut matkalla kotiin niin olisihan ruumis jo löytynyt.... Että poliisit vain uskovat joki teoriaan kun tapaturman tuskin matkalla kun ei kroppaa.
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
KiinnostunutTutkija

Viesti Kirjoittaja KiinnostunutTutkija »

Toinen spekulaatio johon pystyn antamaan vastauksen josta on paljon uskottu että rasmus olisi hengissä on se,että joku kaveri kertoi rasmuksen avanneen hänen lähettämän viestin snapchatissa pari vk katoamisen jälkeen.

Pari vk katoamisen jälkeen rasmuksen äiti sai poliisilta sen alkuperäisen takavarikoidun puhelimen ja oli lehdellekkin kertonut että heillä on pystyssä lähipiirin kesken oma etsiväryhmä.

Äiti kertoi että kun saivat rasmuksen puhelimen ja alkoivat etsiä sieltä jotain tietoa he olivat kerinneet snapchatissa lukea muutaman viestin ennen kuin sovellus kirjasi itsensä pihalle.

Snapchat siis toimii niin että uusimmat viestit tulevat ensimmäiseksi. Sovellus myös käyttäytyy niin, että jos olet kirjautunut yhdellä laitteella sisälle (tässä tapauksessa rasmuksen alkuperäisellä puhelimella) ja kirjaudut jossain kohtaa myöhemmin samoilla tunnuksilla mutta toisella laitteella niin kirjautuminen jää ”aktiiviseksi” myös siihen alkuperäiseen kirjautumiseen. Sovellus kirjaa itsensä ulos hetken päästä kun sovelluksen avaa uuden kirjautumisen jälkeen vanhalla laitteella.

Tässä tapauksessa siis viestin avannut oli rasmuksen äiti, jonka jälkeen sovellus lukittui (niinkuin hän kertoi lehti jutussakin) koska rasmus oli ottanu snapchat tilinsä käyttöön uudella puhelimella kun vanha oli poliiseilla. Koska äiti avasi sovelluksen kun sai puhelimen takaisin niin siinä kerkeää sen pari viestiä lukea ennen kuin sovellus huomaa päällekkäiset kirjautumiset ja kirjautuu automaattisesti ulos vanhemmasta.

Tämäkään ei ole ollut siis rasmus itse joka viestin avannut. En ymmärrä miten kukaan muu täällä ei ole tajunnut tätä että oli rasmuksen äiti?
Ran-Tan-Plan
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ran-Tan-Plan »

KiinnostunutTutkija kirjoitti: To Tammi 05, 2023 10:25 pm Olen nyt muutaman päivän kerännyt tietoa tuosta xdrasse:sta.

Juttelin muutaman rasmuksen insta kuviin kommentoineen kanssa SEKÄ V.A.n kanssa joka näkyi valvontanauhoillq rasmuksen kanssa terassilla, eli viimeisimpiä ketä hänet on nähnyt.

Kavereiden kanssa keskustelun jälkeen sain kuvan etteivät hekään usko rasmuksen vain piilottelevan. Ovat myös oikeasti huolissaan.

Eli tämä xdrasse mysteeri on nyt selvitetty eikä ole rasmus itse. Joten turhat spekulaatiot siitä että rasmus olisi tämän profiilin takana on turhaa.
Kysyitkö, mitä kaverit uskovat Rasmukselle käyneen? Tai muuta tietoa tuosta illasta?
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Mulle ei ainakaan tuo snapchat-kuvio oo ollut epäselvä, johan jossain muuallakin luki aiemmin, että snäpit aukeaa jotenkin automaattisesti 30 päivän päästä, jos niitä ei oo avattu. Tai jotain vastaavaa, oon liian vanha snäppiin, enkä tajuu. 🤣

Hienoa, että uskalsit kysyä Rasmuksen kaverilta asioita. Et kysellyt sen tarkemmin tästä Lapuahovi-kahakasta tai millä mielin Rasmus oli, tai mistä olivat poliisin kanssa vääntäneet?
KiinnostunutTutkija

Ran-Tan-Plan kirjoitti: To Tammi 05, 2023 10:41 pm
KiinnostunutTutkija kirjoitti: To Tammi 05, 2023 10:25 pm Olen nyt muutaman päivän kerännyt tietoa tuosta xdrasse:sta.

Juttelin muutaman rasmuksen insta kuviin kommentoineen kanssa SEKÄ V.A.n kanssa joka näkyi valvontanauhoillq rasmuksen kanssa terassilla, eli viimeisimpiä ketä hänet on nähnyt.

Kavereiden kanssa keskustelun jälkeen sain kuvan etteivät hekään usko rasmuksen vain piilottelevan. Ovat myös oikeasti huolissaan.

Eli tämä xdrasse mysteeri on nyt selvitetty eikä ole rasmus itse. Joten turhat spekulaatiot siitä että rasmus olisi tämän profiilin takana on turhaa.
Kysyitkö, mitä kaverit uskovat Rasmukselle käyneen? Tai muuta tietoa tuosta illasta?

En halunnut kysellä heti sen enempää etteivät kaverit pelästy ja kerro sitten mitään.. kyselin heiltä eilen tästä xdrassesta. Huomenna voin palata asiaan ja kysyä tietääkö tämä kapakassa mukana ollut kaveri mistä riita lähti ynm. Huomasin että kaverit olivat yllättävänkin halukkaita ja avoimia juttelemaan rasmuksesta kun olen itsekin suht samaa ikäluokkaa varsinkin V.A. Kanssa. Varmasti helpompi jutella samaa ikäluokkaa olevalle kuin jos kunnolla aikuiset hyökkäis kyselemään. Lähestyin vähän varoen kun ei voi tietää pitävätkö kaverit rasmuksesta utelusta vai menevätkö lukkoon. Poliisi varmasti nämä asiat on jo heiltä kuullustellutkin aiemmin
Xbb15
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Xbb15 »

Diidii77 kirjoitti: To Tammi 05, 2023 7:25 pm
Kendar89 kirjoitti: To Tammi 05, 2023 5:39 pm
Diidii77 kirjoitti: To Tammi 05, 2023 4:30 pm Mua vaivaa kovasti se, että oli humalainen tai ei, niin YLEENSÄ jos veteen joutuu, huutaa apua ja kovaa. :? Ja useimmiten joku sen kuulee.
Hukkuminen tapahtuu yleensä kyllä hiljaa, siksi näitä on myös uimahalleissa
Niin kyllä, hukkuminen. Mutta sillä hetkellä, kun putoaa veteen joenpenkereeltä esim? Vai lamaantuuko siinä hengityslihakset kylmässä vedessä? Kuitenkin esim avantoon pudonnut pystyy huutamaan apua.
Näin lähellä jokea tuo aiemmin mainittu kävelypolku kulkee. Arvioikaa itse onko tuonne helppo horjahtaa ja pääseekö ylös.
Liitteet
joki1 (2).jpg
joki1 (2).jpg (457.54 KiB) Katsottu 1764 kertaa
joki2 (1).jpg
joki2 (1).jpg (464.99 KiB) Katsottu 1764 kertaa
JoMi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja JoMi »

KiinnostunutTutkija kirjoitti: To Tammi 05, 2023 10:25 pm

Laitoun myös itse viestiä tälle xdrasselle ja yritin houkutella niin että jos olisi oikea rasmus vastaisi. Sain vastauksen ”sori mut nyt on iha väärä rasmus😂
Jos nyt olisikin niin hyvä tilanne, että Rasmus jostain syystä olisi piilotellut pari kuukautta ja päivittelisi xdrassena instaa, myöntäisi jollekin random sedälle tai tädille että okeiokei, Rassehan se tässä?
KiinnostunutTutkija

MissMatlock kirjoitti: To Tammi 05, 2023 10:46 pm Mulle ei ainakaan tuo snapchat-kuvio oo ollut epäselvä, johan jossain muuallakin luki aiemmin, että snäpit aukeaa jotenkin automaattisesti 30 päivän päästä, jos niitä ei oo avattu. Tai jotain vastaavaa, oon liian vanha snäppiin, enkä tajuu. 🤣

Hienoa, että uskalsit kysyä Rasmuksen kaverilta asioita. Et kysellyt sen tarkemmin tästä Lapuahovi-kahakasta tai millä mielin Rasmus oli, tai mistä olivat poliisin kanssa vääntäneet?

En halunnu pelästyttää kaveria heti hirveellä kyselyryöpyllä kun varmasti muutkin häneltä kyselleet. Kyselin vain noista ig-tileistä. Ajattelin etten häiritse kaveria sen enempää varmasti surullista hänellekkin että oli viimeisimpiä joka rasmuksen näki.
KiinnostunutTutkija

JoMi kirjoitti: To Tammi 05, 2023 11:03 pm
KiinnostunutTutkija kirjoitti: To Tammi 05, 2023 10:25 pm

Laitoun myös itse viestiä tälle xdrasselle ja yritin houkutella niin että jos olisi oikea rasmus vastaisi. Sain vastauksen ”sori mut nyt on iha väärä rasmus😂
Jos nyt olisikin niin hyvä tilanne, että Rasmus jostain syystä olisi piilotellut pari kuukautta ja päivittelisi xdrassena instaa, myöntäisi jollekin random sedälle tai tädille että okeiokei, Rassehan se tässä?

En laittanut viestiä omalla profiililla vaan kokonaan uudella käyttäjänimellä ”tarjoanapua”. Tarjosin viestissä apua ja rahaa jos tilanne sitä vaatisi ja siksi piilottelee sekä vakuutin etten kertoisi kenellekkään asiasta vaan haluaisin vain varmuuden että rasmus on kunnossa.

Tuo vastaus jo selvensi ja rasmuksen kaverin vastaus että on täysin väärä rasmus. Tämä rasmus on joku lapsi joka ei ymmärrä tilanteen vakavuutta. Tai nyt ilmeisesti on ymmärtänyt. Tyhmää yrittää vääntää enää tästä xdrassesta rasmuksen profiilia kun ei selvästikkään ole hän. Olisi hän edes yhdellä kaverille ilmoittanut ja nuorten keskuudessa sana leviää AINA vaikka ois miten hyviä kavereita varsinkin kun kyseessä on tälläinen katoaminen.
Viimeksi muokannut KiinnostunutTutkija, To Tammi 05, 2023 11:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nml84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

Harmi tuo xdrasse 🙄 nyt ei ole sit enää oikein mitään johtolankaa 🙈

Ei he mitään sanoneet siitä kun seuraa kuitenkin aika montaa Rasmuksen tuttua/kaveria ja toisinpäin🤷‍♂️ luulisi että joku kenet kuitenkin tuntevat. Jos siellä tuolleen pystyy nimeä vaihtamaan niin tiedä sitten millä nimellä aiemmin on ollut ja siksi kaverit seuraavat jos joku tuttu
Ran-Tan-Plan
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ran-Tan-Plan »

Oliskohan vanhempien mahdollista saada aktivoitua toi snäppisovellus uudestaan tekemällä pyynnön (jonnekin) tälläisessä tilanteessa? Ja vaikka viestit tosiaan avatessa häviävätkin, onko niitä mitenkään mahdollista palauttaa? Jos ei itse, niin joku taho? Itse ainakin vanhempana haluaisin tietää, jos sieltä löytyisi jotain, joka antaisi jotain tietoa jostakin.
KiinnostunutTutkija

Nml84 kirjoitti: To Tammi 05, 2023 11:07 pm Harmi tuo xdrasse 🙄 nyt ei ole sit enää oikein mitään johtolankaa 🙈

Ei he mitään sanoneet siitä kun seuraa kuitenkin aika montaa Rasmuksen tuttua/kaveria ja toisinpäin🤷‍♂️ luulisi että joku kenet kuitenkin tuntevat. Jos siellä tuolleen pystyy nimeä vaihtamaan niin tiedä sitten millä nimellä aiemmin on ollut ja siksi kaverit seuraavat jos joku tuttu

He keiltä kysyin vastasi että seuraavat tätä siksi että eivät tienneet ketä profiilin takana oli ja koska kommentoi rasmuksen oikeaan profiiliin. Pyysivät seurata xdrassea jos olisi ollut kuvia josta tietäisi kuka tämä on. Eli nämä rasmusta ja xdrassea seuraavat alkoivat seurata xdrassea samasta syystä kuin kaikki muutkin .. kiinnostuksesta kuka hän on. Eivät siis seuranneet tätä ennen kun alkoi kommentoimaan rasmuksen kuvaan .
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

KiinnostunutTutkija kirjoitti: To Tammi 05, 2023 11:03 pm
MissMatlock kirjoitti: To Tammi 05, 2023 10:46 pm Mulle ei ainakaan tuo snapchat-kuvio oo ollut epäselvä, johan jossain muuallakin luki aiemmin, että snäpit aukeaa jotenkin automaattisesti 30 päivän päästä, jos niitä ei oo avattu. Tai jotain vastaavaa, oon liian vanha snäppiin, enkä tajuu. 🤣

En halunnu pelästyttää kaveria heti hirveellä kyselyryöpyllä kun varmasti muutkin häneltä kyselleet. Kyselin vain noista ig-tileistä. Ajattelin etten häiritse kaveria sen enempää varmasti surullista hänellekkin että oli viimeisimpiä joka rasmuksen näki.
Joo, ei kannata liikaa kysellä. Saattavathan he nyt seurata tietysti tätä foorumiakin, ja uskon, ettet oo ainoa heiltä kyselevä - mutta se onkin just se tapa millä asian hoitaa, ja kaikkihan me nyt vaan haluttais löytää Rasmus.
KiinnostunutTutkija

Ran-Tan-Plan kirjoitti: To Tammi 05, 2023 11:09 pm Oliskohan vanhempien mahdollista saada aktivoitua toi snäppisovellus uudestaan tekemällä pyynnön (jonnekin) tälläisessä tilanteessa? Ja vaikka viestit tosiaan avatessa häviävätkin, onko niitä mitenkään mahdollista palauttaa? Jos ei itse, niin joku taho? Itse ainakin vanhempana haluaisin tietää, jos sieltä löytyisi jotain, joka antaisi jotain tietoa jostakin.

Käytän snäppiä eniten someista ja viestejä ei pysty palauttamaan sen jälkeen kun poistuvat. Viestit poistuu kun olet avannut viestin. En myöskään usko että sovelluksen haltija suostuu tälläisessäkään tapauksessa tunnuksia kenellekkään antamaan yksityisyydensuoja syistä. Ja sovelluskin ulkomaalainen joka myös mutkistaa tätä.
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

No kyllä poliisi pystyy tilejä seuraa, vaik luuri ois hornan tuutissa. Menee nyt vähän hulvattomaks jutut. Joku löys 3 rassea instasta, eiköhä niit suomest aika mont löydy rasse-nimisii. Nyt vähän valoja päälle.. A-K:n juttu kuulostaa todennäköisämmältä kuin mikään muu. Misäs sivul se mahto ol? Onko se tääl viel vai poistettu? Ehkä ny kandeis näil oman elämänsä yksityisetsivil ottaa ne nimikirjaimet taltee ja äkkii ettii ne, enne ku neki muuttaa nimes ku tääl mainostetaan..
Vastaa Viestiin