Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Rietu
Susikoski

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Rietu »

URSA kirjoitti: La Tammi 07, 2023 10:49 am
Rietu kirjoitti: La Tammi 07, 2023 10:29 am
TYC kirjoitti: La Tammi 07, 2023 1:29 am Huomaan. Tätä sivustoa ei ole helppo käyttää. Harmikseni tai onnekseni olen yrittänyt jo noin 2 viikkoa.

Paljon olen lukenut ketjua lävitse että sitten… vihdoin kun kirjoitan jotain, en kirjoittaisi taas samoja.

Nyt voi kuitenkin käydä niin, anteeksi etukäteen. Olen lukenut ketjusta vain noin130-209 sivut. Noin.

Roope oli tuttu mies. Kovin kovin rakas. Fiksu ja hauska ja VILLI!!!

Nyt puhun siitä ajasta kun hän oli juuri valmistunut lääkiksestä. Miä opiskelin muuta yliopistossa.
Lyhennetty.
Vähän toistoa tuli. Kännykän kanssa helkkarin hankalaa.
Mikä vaikeus on sivustoa käyttää?
Teksti on jotensakin naiivi, aivan kuin jokin teini kirjoittaisi täyttä tuubaa.
Ympäripyöreätä, ei mihinkään faktoihin perustuvaa kuvitelmaa.
En ymmärrä alkuunkaan, miksi kirjoittaja retostelee jollain viini-laulu-seksi linjalla.
Sehän on normaalia, kun bailataan kimpassa.
Muuten, Mannerheiminkatu on Porvoossa.
Viisi Penniä kapakka oli Mannerheimintiellä, Helsingissä.
Onpas ihmeellistä kun RT on ollut vapaa sielu lääkiksen jälkeen, eikä lapset kuuluneet suunnitelmiin.
Kirjoittajan kumppanikaan ei ymmärtänyt Roopeen rakastumista.
Kirjoittaja siis seurusteli jonkun kanssa ja bailasi toisen kanssa.
Tämä on ilmeisesti sitä boheemielämää.
Ehkä eniten minua ihmetyttää tuo Maagnus tai Th
omas uintikaverit.
En puolustele epäiltyä yhtään, mutta mahdolliset biseksuaaliset oletukset, käden heilautus oudosti ja liudentuva mussuääni eivät kuulu tänne.
Tuosta tulee lähinnä mieleen Roopen olleen aina luonnostaan taitava löytämään manipuloitavia. Se on mielestäni hyvin tyypillistä persoonallisuushäiriöisille.
Nyt meni yli hilseen.
Roopeko tässä teinitekstissä on manipuloija?
Ikipissis seukkaa jonkun kaa ja rakastaa kamalasti Roopea.
Mitenkä tämän stoorin perusteella Roope on persoonallisuushäiriöinen.
Nyt on jollakin käsitteet pahasti sekaisin.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Anna Nymfi »

Joillakin on taipumus kirjoittaa ja luennoida laveasti. Esim autistit luennoi. ADHD:n suu käy vaahtoen niin, että muut haluavat jo poistua. Yliopistolla autisteja riittää. Kaipa siellä muutama adhd:kin on venyttämässä opintojaan. En ihmettelisi, jos molemmilla bilettäjillä olisi näitä diagnooseja. Murhaajalla sitten vielä pahempia häiriöitä lisäksi. Useinhan kirjolla olevat kokevat tuttuutta ja kohtalotoveruutta, selittämätöntä yhteyttä. Normaalit taas kokevat heidät vieraannuttavina ja torjuttavina. Senhän näkee jo vihasta, jota Elon Musk herättää.
Oppenheimer
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

Anna Nymfi kirjoitti: La Tammi 07, 2023 11:23 am
Oppenheimer kirjoitti: La Tammi 07, 2023 11:11 am
Rietu kirjoitti: La Tammi 07, 2023 10:29 am
Mikä vaikeus on sivustoa käyttää?
Teksti on jotensakin naiivi, aivan kuin jokin teini kirjoittaisi täyttä tuubaa.
Teksti on täyttä tuubaa, siis keksittyä tarinaa alusta loppuun. Kirjoittaja kertoo opiskelleensa yliopistossa samaan aikaan RT:n kanssa. Tekstistä voi päätellä, ettei kirjoittaja ole yliopistoa nähnytkään. Huvinsa kullakin, mutta kaikkiin vedätyksiin ei kannata mennä mukaan.
Ei välttämättä. Huomaa ajankohta, jolloin kirjoitettu: pe-yönä. Ehkä viinejä taas maisteltu.
Eräs nimimerkki kirjoitti, kuinka mielentilatutkimuksessa olevat kytketään ketjuilla seinään. Sai varmaan hyvät naurut, kun asiaan tartuttiin. Samasta asiasta on kyse myös tässä.Trollien kirjoituksiin ei pidä reagoida.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

Oppenheimer kirjoitti: La Tammi 07, 2023 11:33 am
Anna Nymfi kirjoitti: La Tammi 07, 2023 11:23 am
Oppenheimer kirjoitti: La Tammi 07, 2023 11:11 am
Teksti on täyttä tuubaa, siis keksittyä tarinaa alusta loppuun. Kirjoittaja kertoo opiskelleensa yliopistossa samaan aikaan RT:n kanssa. Tekstistä voi päätellä, ettei kirjoittaja ole yliopistoa nähnytkään. Huvinsa kullakin, mutta kaikkiin vedätyksiin ei kannata mennä mukaan.
Ei välttämättä. Huomaa ajankohta, jolloin kirjoitettu: pe-yönä. Ehkä viinejä taas maisteltu.
Eräs nimimerkki kirjoitti, kuinka mielentilatutkimuksessa olevat kytketään ketjuilla seinään. Sai varmaan hyvät naurut, kun asiaan tartuttiin. Samasta asiasta on kyse myös tässä.Trollien kirjoituksiin ei pidä reagoida.
No, en itse näe kirjoituksessa mitään kummallista. Voisin kirjoittaa omista nuoruuden seikkailuista ihan samalla tavalla. Vähän raisumpiakin juttuja mehusteltaviksi.
Inehmo
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Inehmo »

Olisi ollut uskottavampi, jos olisi kertonut tähän tapaan: "Seurustelin RT:n kanssa parikymppisenä. R oli muutaman vuoden vanhempi. Hän oli luonteeltaan villi ja boheemi eikä karttanut alkoa. Kaksikielisyys ja asuinalue olivat hänelle tärkeitä. En ollut millään uskoa, kun näin hänen nimensä kyseisen tappoepäilyn yhteydessä." Tuo olisi riittänyt. Eikä tuonkaan todenperäisyydestä ole siis mitään takeita.
Skloddi
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Ihmeellistä logiikkaa vähän taas ilmoilla, kun joku täysin nimetön kertoo Roopen nuoruuden mt-ongelmista tai oudosta isästä, semmoinen ollaan valmiita uskomaan muitta mutkitta, se kun tukee omia psykopaattifantasioita tekijästä, mutta kun joku huomattavasti uskottavamman oloisella tekstillä kertookin arvostaneensa ja suorastaan palvoneensa Roopea nuorempana, on kyseessä pakko olla valehteleva trolli... :mrgreen:
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Rietu kirjoitti: La Tammi 07, 2023 11:16 am
URSA kirjoitti: La Tammi 07, 2023 10:49 am Tuosta tulee lähinnä mieleen Roopen olleen aina luonnostaan taitava löytämään manipuloitavia. Se on mielestäni hyvin tyypillistä persoonallisuushäiriöisille.
Nyt meni yli hilseen.
Tarkoitin että jos TYC:n tarinan uskoo, siitä piirtyy lähinnä kuva TYC:stä itsestään henkilönä, joka on melko helposti manipuloitavissa vaikkapa uskomaan seksin julkisilla paikoilla olevan hyvä ajatus. Vaikka todellisuudessa siitä varoitellaan, koska mukaan saattaa tulla kutsumattomia osallistujia. Tosin jos tarina pitää paikkansa, niin sehän on saattanut juuri ollakin bi-Roopen toiveissa. Muutenhan kuva Roopesta jää kirjoituksessa aika ohueksi eikä tuo profiiliin mitään mitä ei olisi jo arvailtu tässä ketjussa.
Topsy
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Topsy »

Itseäni on jäänyt askarruttamaan poliisin toiminta. On kerrottu, että ilmoituksia katoamisesta on tullut useammista lähteistä ja tämän vuoksi poliisissakin asia on otettu astetta vakavammin. Uhrin lähipiiri on pitänyt katoamista erittäin outona ja epätavanomaisena sekä lisäksi mahdollisesti tuonut esille Roopeen liittyviä epäilyksiä tai omituista käytöstä/riitoja tms. Tämän tiedon valossa poliisipartio on käynyt "vain" jututtamassa Roopea perjantai-iltana. Tuolloinhan on ollut jo käytettävissä puhelimen paikkatiedot huolestuneiden lähipiiriläisten tietojen lisäksi. Eikö partion olisi ehdotomasti pitänyt tehdä kotietsintä asunnossa heti ensikäynillä perjantaina? Poliisi uskoi kuitenkin kiltisti Roopen sepityksen uhrin töihin lähdöstä aamulla normaalisti.
ruusumaa
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

TYC:n tarina on kyllä edelleen täällä. Ei sitä oo poistettu.

Itse olin kahden vaiheilla, uskonko siihen vai en, mut sanotaan niin, että totta toinen puoli :lol:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Waterfall
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Waterfall »

Aumura kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 10:49 pm
Waterfall kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 10:33 pm
Llame kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 10:17 pm

Vikin puhelin ja kengät olivat kotona koko ajan to-la. Tämä sisäpiiri tietoa.
Kylmähermoinen epäilty kun oli uhrin kanssa kokonaisen päivän samassa asunnossa. Kuka pystyisi tuollaiseen.
Tämä myös on psykoosikeskustelun kannalta mielenkiintoinen seikka. Jos epäillyllä pitkään mt-ongelmia/psykoosisairautta, niin olisiko uhri oikeasti halunnut järjestää kotonaan juhlat psykoottisen henkilön kanssa? Vuosia kuitenkin olleet yhdessä ja jos epäillyn mielentila mt-sairauden vuoksi graavissa vaiheessa, niin tuskin olisi vaimo ryhtynyt moiseen yritelmään. Akuutti psykoosi puolestaan vaatii sen laukaisevan tekijän, mutta mikä se olisi ollut? Jos epäilty käyttänyt huumeita jo pitkään, niistä aiheutuva psykoosi epätodennäköinen. Toisaalta jos se nuoruuden laitosjakso johtunut esim. kannabispsykoosista, olisi se voinut uusia. Mutta eikä hän ollut tässä välissäkin käyttänyt? Tuohon aikaan laitoshoitoon päässyt/joutunut helpommin kuin nykyisin, vakava masennuskin voinut sinne viedä.

Olen hoitanut useampaakin henkilöä, jotka tehneet päihdepsykoosissaan tappamalleen ruumiille aika karmeita juttuja, mutta tiedossani ei ole ainuttakaan tapausta, joka olisi noin coolisti hetki tapahtuman jälkeen viranomaisten kanssa vuorovaikuttanut.
Ilmeisesti epäilty oli ainakin näennäisesti hyvässä kunnossa. Jos olisi ollut huonossa kunnossa nii pikkujouluja ei kai olisi yritetty järjestää.

Tappo voi olla impulsiivinen ja äkkinäinen. Toivottavasti epäilty ei näyttele mielisairasta välttyäkseen vankilalta.
Inehmo
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Inehmo »

Skloddi kirjoitti: La Tammi 07, 2023 12:08 pm
Inehmo kirjoitti: La Tammi 07, 2023 11:46 am
Anna Nymfi kirjoitti: La Tammi 07, 2023 11:37 am

No, en itse näe kirjoituksessa mitään kummallista. Voisin kirjoittaa omista nuoruuden seikkailuista ihan samalla tavalla. Vähän raisumpiakin juttuja mehusteltaviksi.
Ylläpito lienee poistanut tekstin, kun se ei enää näy TYC-nimimerkkihaulla. Taisi mennä liian kauas aiheesta.

Olisi ollut uskottavampi, jos olisi kertonut tähän tapaan: "Seurustelin RT:n kanssa parikymppisenä. R oli muutaman vuoden vanhempi. Hän oli luonteeltaan villi ja boheemi eikä karttanut alkoa. Kaksikielisyys ja asuinalue olivat hänelle tärkeitä. En ollut millään uskoa, kun näin hänen nimensä kyseisen tappoepäilyn yhteydessä." Tuo olisi riittänyt. Eikä tuonkaan todenperäisyydestä ole siis mitään takeita.
Haku on huono, mutta teksti on kyllä yhä alasivulla 211 eli niinkin kaukana kuin kaksi sivua taaksepäin.

Ihmeellistä logiikkaa vähän taas ilmoilla, kun joku täysin nimetön kertoo Roopen nuoruuden mt-ongelmista tai oudosta isästä, semmoinen ollaan valmiita uskomaan muitta mutkitta, se kun tukee omia psykopaattifantasioita tekijästä, mutta kun joku huomattavasti uskottavamman oloisella tekstillä kertookin arvostaneensa ja suorastaan palvoneensa Roopea nuorempana, on kyseessä pakko olla valehteleva trolli... :mrgreen:
Kiitos huomiosta, että teksti löytyy vielä manuaalisesti selaamalla.

Ei RT:n ihailu herättänyt minulla epäilyksiä vaan pikemminkin lavea tyyli, turha toistelu ja jonkinnäköinen exhibitionismi. Joko ei akateemista koulutusta, jurrissa oltu tai joku ADHD pääsi valloilleen. Sitäkin on kirjoitetussa tekstissä mahdollisuus suitsia.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

URSA kirjoitti: La Tammi 07, 2023 12:27 pm
URSA kirjoitti: La Tammi 07, 2023 10:49 am Tuosta tulee lähinnä mieleen Roopen olleen aina luonnostaan taitava löytämään manipuloitavia. Se on mielestäni hyvin tyypillistä persoonallisuushäiriöisille.
Nyt meni yli hilseen.
Tarkoitin että jos TYC:n tarinan uskoo, siitä piirtyy lähinnä kuva TYC:stä itsestään henkilönä, joka on melko helposti manipuloitavissa vaikkapa uskomaan seksin julkisilla paikoilla olevan hyvä ajatus. Vaikka todellisuudessa siitä varoitellaan, koska mukaan saattaa tulla kutsumattomia osallistujia. Tosin jos tarina pitää paikkansa, niin sehän on saattanut juuri ollakin bi-Roopen toiveissa. Muutenhan kuva Roopesta jää kirjoituksessa aika ohueksi eikä tuo profiiliin mitään mitä ei olisi jo arvailtu tässä ketjussa.
Voi tietenkin olla, että kirjoittaja on hyväuskoinen. Itse olin nuorena niin seikkailunhaluinen, että raahasin kerran poikaystäväni junasta suoraan asemalta maisemaan sekstailemaan, enkä malttanut odottaa kotiin asti. Eipä tullut mieleenkään, että siellä lähiössä kukaan olisi tullut kumpareen taakse heinikkoon osallistumaan, eikä mies varmaan olisi katsonut hyvälläkään. Miehen idea tämä ei ollut. Olenpa puuhastellut muutakin. Enää en niin toimisi, vaikka ihan jännät muistot niistä jäi.
TYC
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja TYC »

Jaa. No mielelläni olen teini. Se olisi ilo.
Olen ollut aika väsynyt. Tällainen vaivaa mieltä. Taidan olla itse ADHD tai add joten johdonmukaisuuteni ei ole mitä mainiointa.

En tiedä mitä sinä hyödyt minun haukkumisestani. Puhuin historiaa. Ajattelin että se avaa ehkä joillekin syytetyn luonnetta.

Minä en retostele.
Häpeän.

Asiat voi käsittää monella tavalla.

Se miten asiat ovat olleet eivät kerro sitä miten asiat ovat nyt.

En voi muuttaa opiskeluaikojeni hullutteluja, eikä onneksi tarvitsekaan.

Mutta retostelu….miten tuo kirjoittamani asia olisi pitänyt ilmaista? Jotenkin sivistyneemmin? Käyttäen esimerkiksi viinistä ja ruoasta sanaa yhteiset ”gastronomiset ja kulinaristiset mielenkiinnon kohteet sekä läheisyyden tarve”.

Se mikä sinulle on retostelua on minulle ihan normaali elämää. Retostelua on mielestäni se jos kehuu ystävilleen jotain asiaa. Tässä ei ollut tarkoitus kehua vaan puhua miten minä olen hänet joskus kohdannut ja kokenut. Joku toinen on toisella tavalla.

Ja tämä päivä ei ole kuin eilinen.

Harmi että sana seksi aiheutti noin suurta ärtymystä. Tämä jää tähän.
TYC
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja TYC »

Anna Nymfi kirjoitti: La Tammi 07, 2023 12:46 pm
URSA kirjoitti: La Tammi 07, 2023 12:27 pm
Nyt meni yli hilseen.
Voi tietenkin olla, että kirjoittaja on hyväuskoinen. Itse olin nuorena niin seikkailunhaluinen, että raahasin kerran poikaystäväni junasta suoraan asemalta maisemaan sekstailemaan, enkä malttanut odottaa kotiin asti. Eipä tullut mieleenkään, että siellä lähiössä kukaan olisi tullut kumpareen taakse heinikkoon osallistumaan, eikä mies varmaan olisi katsonut hyvälläkään. Miehen idea tämä ei ollut. Olenpa puuhastellut muutakin. Enää en niin toimisi, vaikka ihan jännät muistot niistä jäi.

Olen ollut aivan tavallinen nuori. Sana tavallinen on tietenkin kiistan alainen, mutta en ole ollut mitenkään erityinen nuori. Sellainen kympin tyttö koulussa, ahkera ja tunnollinen, mutta kovasti poikien/miesten perään. Eli melko monta samanlaista löytyy maailmasta.

Joskus varmaan olen ollut myös hyväuskoinen ja joskus puolestani valehdellut vähintään valkoisia pojille/miehille itse.
Aika tasan on varmaan mennyt jättämiset/pettämiset/rakastamiset/valheet.

Pahaa on tullut vastaan mutta valitettavasti en itsellenikään kunnian seppelettä laittaisi.

Se on menneisyyttä . Tänään on tänään. Huomista ei vielä viitsi miettiä.
TYC
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja TYC »

Inehmo kirjoitti: La Tammi 07, 2023 11:46 am
Anna Nymfi kirjoitti: La Tammi 07, 2023 11:37 am
Oppenheimer kirjoitti: La Tammi 07, 2023 11:33 am
Ylläpito lienee poistanut tekstin, kun se ei enää näy TYC-nimimerkkihaulla. Taisi mennä liian kauas aiheesta.

Ai täällä neuvotaan miten tulee kirjoittaa?

Tämä selvä. Kiitos siitä.
En mitään menetä siinä että kirjoitukseni jää tähän. Pienempikin vinkki olisi riittänyt.

Se oli muisto. Kyllä. Kirjoitan niin pitkästi että sitä ei jaksa kuulema lukea. Olen tietoinen tästä.

Jos joku on ollut hurjan rakastunut, niin se ei unohdu koskaan ja tällaisessa tilanteessa on aika järkyttynyt jonkin aikaa (tämä vuolaspuheisuus korostuu).

Mutta kiitos vinkistä. Kirjoittelen tästä lähtien omassa mielessäni ja keskityn töihini.
Vastaa Viestiin