Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Katalo
Susikoski

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Katalo »

Paikkakunnan tuntevana täytyy myös vahvistaa, että jos lähtisin Lapuahovilta Rasmuksen kodin suuntaan, niin kävelisin juuri tuota reittiä - Mariantallin takaa Oskarinkadulle ja siitä suoraan Kauppakadulle TAI sitten puiston kautta, silloin mahdollisuutena myös Asemakadun kautta kulku. Mariantallin sivusta pääsee myös osuuspankin talon takaa Kauppakadulle kapeaa kiveystä pitkin, mutta silloin olisi pitänyt jäädä kameraan.
Sitä pidän todella epätodennäköisenä, että olisi mennyt kotiin päin sitä jokirannassa kulkevaa polkua pitkin. Se pidentäisi vain matkaa, enkä keksi miksi teinipoika ihan huvin vuoksi kiertäisi sitä kautta.

Edelleen pohdin sitä, onko Oskarinkadulla sijaitseva autiotalo tarkistettu.
KiinnostunutTutkija

Viesti Kirjoittaja KiinnostunutTutkija »

Tirehtoori kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 2:35 pm Nuasta ep:n kuvapalvelun ja apteekin kameroosta ei oo varmuutta kuinka laajasti kuvaavat. Mutta hovin oven päällä olevasta kamerasta (ei terassinkamera) näkyy tallille asti.

Mä ihimettelen kun täällä joku hokoo sitä että paluuvideota ei oo julkistettu. No ihan selevästi nua julkistetut videot on joku henkilökunnasta nauhoottanu näytön kautta kännykällä. Ei niitä ainakaan mikään virallinen taho oo julkistanu.

Mutta kuten saanoon. Mun jutut on täysin spekulaatiota vailla faktaa mihinkä kenenkään kannattaas luattaa.
Pimeällä tuskin näkyy siitä toisestakaan kamerasta hirveesti kauemmas🤔 siinä oli myös puita ennen tietä myös edessä. Epäilen kyllä että ois missään videossa näkyny se että kävelee koko matkan mariantallille asti. Jos näkyis niin eikö siitä sit ois näkyny myös tämä kääntymis suunta minne jatkoi?

Toivottavasti on tarkistettu tuo apteekin kamera sitten tässä tapauksessa myös. Joku täällä väitti aiemmin tietävänsä kuka videot on vuotanu ja sanoi sillon että me kaikki yllättyisimme vastauksesta. Tiedä sitten oliko trolli.
Tirehtoori
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Mä nyt innostuin...

Ainut reitti missä välttää kamerat ja pääsöö jokirantaan. Kohti kotia ja kohti kävelysiltaa.

Voi olla notta oon ihan vääräs mutta tähän mä uskon.

Screenshot_20230108_151419_Maps_3.jpg
Screenshot_20230108_151419_Maps_3.jpg (66.54 KiB) Katsottu 911 kertaa
Kartan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
KiinnostunutTutkija

Viesti Kirjoittaja KiinnostunutTutkija »

Tää tapaus on kyllä ihan kun jostain elokuvasta… toivottavasti tulis jo kohta lopputekstit ja juoni tässä selviäis.. liian monta kysymysmerkkiä ja eri ihmisten toimintoja kysymysmerkillä.. olen kyllä samaa mieltä tuosta että joku yrittää tutkintaan tahallaan näppinsä laittaa niin ettei totuus ikinä selviä. Lapuanhovin koko porukka omistajineen ja portsareineen myös tosi omituisia.
Tirehtoori
Harjunpää

KiinnostunutTutkija kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 3:20 pm Tää tapaus on kyllä ihan kun jostain elokuvasta… toivottavasti tulis jo kohta lopputekstit ja juoni tässä selviäis.. liian monta kysymysmerkkiä ja eri ihmisten toimintoja kysymysmerkillä.. olen kyllä samaa mieltä tuosta että joku yrittää tutkintaan tahallaan näppinsä laittaa niin ettei totuus ikinä selviä. Lapuanhovin koko porukka omistajineen ja portsareineen myös tosi omituisia.
Kyllä tiätysti on ihmeellisiä asioota kun sellaasia keksii. Veikkaan kuitenkin että olen oikiassa ja seltys on kävelysillan kautta lapuanjokeen. Alajoelta löytyy kevät tuluvien jälkehe vaikka toivoosin että löytyys hengis jostaki.
angel_vm78
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja angel_vm78 »

Mrsala kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 12:40 pm Olen kuullut huhuja että rasmus olisi kysynyt kyytiä jonnekin ja vihamiehet olivat nähneet ilmoituksen ja ottaneet rasmuksen kyytiin ja matkalla tapahtunut peruuttamattomia.
On mahdollista että tapahtumat lapuahovin jälkeen mennyt näin. Selittyisi yhtäkkinen katoaminen. (Onko mennyt "vihamiesten" kyytiin vapaaehtoisesti vai pakotettuna?)
Nml84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

Kuka ja missä niistä tuijottelevista miehistä kysyi kuvan kera alunalkaen? Missä se kuva oli siis ekan kerran? Sama luultavasti kuvannut videotkin, koska tuo on taas eri kamerasta kuvattu mitä videopätkät.

Ja KYLLÄ, joku muu motiivi kuin Rasmuksen löytäminen ollut tuossa ulkovideon julkaisussa
angel_vm78
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja angel_vm78 »

Mrsala kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 1:07 pm Jos joku vaan pääsee katsomaan lassilantien kameroita niin kannattaa tsekata ne koska uskon että siitä pääsee näkemään mitä rapelle käy.
Ei taida päästä kameroihin käsiksi muut kuin virkavalta???

Suosittelen laittamaan tämän vinkin tsekattavaksi poliisille :idea:

Havaintoja Rasmuksesta pyydetään Pohjanmaan poliisilaitoksen vihjenumeroon 0295 415 501 tai sähköpostilla [email protected]
Viimeksi muokannut angel_vm78, Su Tammi 08, 2023 4:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hudson
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Hudson »

Miksi niin moni on sitä mieltä että 16v haluaisi klo 1 aikaan mennä jo kotiin? Tuskinpa vaan. Johonkin muualle on mennyt/ollut menossa todennäköisemmin!
Tirehtoori
Harjunpää

Kun näitä lukoo tuloo miäleen että poijaat keksii väkisin värikästä juttua :lol:
altitude
Susikoski

Viesti Kirjoittaja altitude »

Onko tuolla kävelysillalla kamera?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009244681.html

” Äiti muistuttaa, ettei mihinkään Lapuan keskustan monista valvontakameroista tallentunut todistetta, että Rasmus olisi kulkenut kohti jokirantaa saati, että hän olisi ollut jokirannassa tai sillalla.”
Tirehtoori
Harjunpää

Kävelysiltaa ei kuvaa mikään kamera. Ja sinne sillalle pääsee oskarikadun kautta ilman että jää kameraan.
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Joo, voi olla että on jotenkin loppujen lopuksi päätynyt jokeen, mutta kuten aiemmin oon sanonut, en muista yhtäkään tapausta elämäni ajalta Lapualta, että sinne joku olis kännissä ajautunut ja hukkunut.

Teinit ei kävele yhtään ylimääräistä, ja kotiin ei todellakaan lähde kesken hyvän humalan. Olisko lähtenyt muka yläkoulun pihaan klo 1 tietämättä onko siellä ketään? Puhelinta ei oo käyttänyt. Ja muutenkin, eikö siellä pyöri ne yläkouluikäiset?

Aloitin täällä ketjussa epäilemällä, että joko Rasmus on tuupertunut jonnekin (ja nyt jos ei oo edes oikeita paikkoja katseltu vaan pyöritty pelkästään Marian Tallin hoodeilla, niin...) tai mennyt/joutunut johonkin kyytiin, jossa mahdollisesti tullut riitaa ja poika on jätetty keskelle ei mitään, hengissä tai hengettömänä. Edelleen oon samaa mieltä.
mler
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mler »

Mrsala kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 12:40 pm Olen kuullut huhuja että rasmus olisi kysynyt kyytiä jonnekin ja vihamiehet olivat nähneet ilmoituksen ja ottaneet rasmuksen kyytiin ja matkalla tapahtunut peruuttamattomia.
Kyytiin menemisestä on juoruja kulkenut tässä pitkin matkaa ja sitähän se äitikin epäili jossain haastattelussa.

Tässä yksi juoru
"Väitetään että eräs 17v naskali olis Rasmuksen tappanut, ottanut kyytiin Lapuanhovilta 7000-9000 euron arvoisen nuuskavelan takia. En tietenkään usko että tuollaisessa voisi olla mitään perää, mutta olen ennenkin erehtynyt. Jätetty johki tien varteen pahassa kunnossa, ja painellut siitä sivummalle ja menehtynyt sinne. Jotain sellaista näiden tapausten takana yleensä on, mutten nyt ihan purematta niele tuota että muka kakaroiden nuuska hommissa liikkuu kymmeniä tonneja. Koska, tokihan se raha näkyy ja sillä ostetaan, jos sitä jolla kulla on."

Löytyy täältä
https://m.facebook.com/groups/271152841 ... 233465391/
altitude
Susikoski

Viesti Kirjoittaja altitude »

Olen sitä puhelinta miettinyt. Joutui varmaan ottaa hyllystä jonkun vanhan käytetyn sijaispuhelimeksi kun oma oli poliisilla. Ei takuulla uutta ostettu tilalle. Niissä on sitten akut mitä on ja etenkin vanhemmat iPhonet teki syksyn kolealla ja kostealla sekä talvella aina sitä että vaikka akkua oli, kun otit sen taskusta niin akku muka tyhjeni ja puhelin sammui.

En tiedä kuinka nuo joen toisen puolen asukkaat on tonttinsa haravoineet kun koko ajan on toitotettu ettei ole ylittänyt jokea. Kai sitä vois johonkin paikallispuskaradioon tämän mahdollisuuden jakaa ja muistutella ihmisiä vielä myös sillä alueella.
Vastaa Viestiin