veniard kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 6:37 am
Alan ammatilaiset todenneet että tuossa ei näy mitään väärää. Noin juuri pitää toimia, sanovat. Kyllä. Ihan maalikkona voisi kuvitella että tuollaisen reuhtojan kanssa voisi 1 vs 1 tilanteessa olla tilanne myös muille asiakkaille vaarallinen.
Joku meni sit kuitenkin pieleen. Kuristuko takki tai jokin muu kaulan alueelle niin että hapen saanti loppu? Eihän tuota pysty näkemään kun uhri makaa maassa mäti puoli alas päin.
En tiedä, onko toimintatavat ja otteet sitten väärät tai opetettu epätarkasti, kun "oikein" toimimalla ihmisestä lähtee henki?
Joku tässä yhtälössä mättää.
Olen miettinyt sitäkin, että ihmisillä on aika usein sokea usko,että asiat menevät aina oikein, sillä tavalla kuin kuuluukin. Totuus valkenee siinä kohtaa, kun itse joutuu aivan kohtuuttomaan tilanteeseen. Moni hyvinvointivaltioon uskonut on tämän huomannut viime aikoina yrittäessään saada hoitopaikkaa ikääntyneelle ja muistisairaalle vanhemmalleen tai istuessaan vuorokauden päivystyksessä. Kohtuuttomien sähkölaskujen kanssa maksuhäiriömerkintöjä saaneille tai homeasuntohelvettiin joutuneille on valjennut, että turvaverkkojen läpi kohti pohjaa mätkähtelee ihmisiä, jotka eivät ole tehneet mitään väärää. Poliisien ja vartijoiden toimintakaan ei aina kestä päivänvaloa. Luulisi Avarnissa tulleiden törkeyksien hieman lisäävän uskoa siihen, että tässäkin saattaa olla kyse pahasta ylilyönnistä.
Minua kiinnostaisi sekin, mitkä ovat olleet myyjän antamat alkutiedot.. mikä tilanne on ollut ja onko asiakkaan käytöstä liioiteltu tai tilanteen vakavuudesta tullut joku väärinkäsitys. Kai aika normi reaktio olisi ärtyä, jos suht tavanomainen tilanne (ääntä korotettu, kun asia ei suju, eiköhän näin ole jokainen joskus tehnyt) yllättäen muuttuu sellaiseksi, että vartijat tuuppivat ja lyövät ketoon.
Minusta nainen vaikuttaa enemmän hätääntyneeltä ja itkuiselta silläkin videolla, jolla puhuu "kuusi kuisesta". Eikö vaiheessa siinä vartijat olisi voineet pakittaa ja kuunnella ja jututtaa naista ja tarvittaessa saattaa hänet ulos?