Voisi hyvinkin. Oma arvaukseni myös adhd:stä ei kai poisulje muita persoonallisuushäiiöitä? Tappamaan kykenevällä on varmasti paljon vinksallaan. Mereen ajokin on hyvin outo.Juridianom kirjoitti: Ke Tammi 11, 2023 10:13 pm Referaatti käsitteli yleisellä tasolla käsitellä patologista valehtelua.
Näkisin että pysyin aihepiirissä, sillä RT:n teon jälkeinen toiminta viittaa ainakin jonkinnäköiseen kykyyn ja taipumukseen valehdella, vaikka tuskin kyse patologisesta valehtelusta puhtaimmissa muodoissaan. Mikäli arvaukset/spekulaatiot psykopatiaan tai narsismiin liittyen pitäisivät paikkansa, ennemminkin tälläinen persoonallisuushäiriö voisi tätä selittää.
Voi kai. Itse vetäisin patologisen valehtelijan kortin vasta, kun on oikeasti kerta toisensa jälkeen osoitettu valehtelevan. Tämän huomaaminen vie aikaa.Juridianom kirjoitti: Ke Tammi 11, 2023 10:13 pm Mitä tulee palstalla kirjoitteleviin tai niiden takana oleviin ihmisiin, todettakoon ettei edes valistunein psykiatri kykenisi diagnosoimaan ketään kirjoituksiensa perusteella, eikä lennokkainkaan valheellinen sepustus osoita sellaisenaan patologista valehtelua. Huomattavaa kuitenkin on, miten epätodennäköisenä tällaisen kirjoittajan mahdollisuutta pidetään, sillä on tilastollisesti hyvin epätodennäköistä että mittavaa huomiota saanutta rikostekoa koskevaan keskusteluun ei osallistuisi myös patologiseen valehteluun taipuvaisia.
Nopeita päätöksiä olen nähnyt. Naurattaa lukea niitä. Niiden tekijällä ei ole aikaa paneutua.
Voi TYCiä haastaa asiallisesti, esimerkiksi noilla kysymyksillä, mutta ei lyttäämällä maan rakoon, kuten minä sain analyysistäsi tämän vaikutelman: TYC ei ole kukaan, ei ole opiskellut yliopistolla, ei ole mitään. Ei osaa kirjoittaa kuin lukiota käymätön /alakoulun tasoinen (vai miten se meni?) nuori mies. Koin tulkintasi menneen päin mäntyä. JA: tarkoituksena lytätä maahan, jotta saataisiin megalomaaninen provosoitu reaktio.Juridianom kirjoitti: Ke Tammi 11, 2023 10:13 pm Itsekin teen vain johtopäätöksiä ja päädyn toisinaan mielipiteen vapauden nojalla kirjoittamaan vaillinaisen kantani, kuten TYC:in tapauksessa.
Mikäli olisin kiinnostunut TYC:n tarinan todenmukaisuudesta, olisin kysynyt TYC:iltä muun muassa RT:n syntymäpäivän ajankohtaa, RT:n aiempaa opiskeluaikaista osoitetta/kaupunginosaa ym. tietoja joiden oikeellisuuden pystyn tietokannoista varmistamaan. Ja usko minua, hän ei olisi enää voinut muistaa edes kaupunginosaa, vaikka kirjat, viinit ja RT:n isän kantakapakka on kristallinkirkkaana "muistoissa".
Miksi tällaista anonyymia kirjoittajaa ei saisi haastaa, jos perusteltu epäilys syntyy, haastathan ehkä myös minua?
TYC ei ole lytännyt ketään maanrakoon, väittänyt vääräksi identiteetiltään, syyttänyt muita huijareiksi. Huomiota voi kerjätä monella tapaa, kuten tärkeillä tiedon annoilla tai tyrmäävillä analyyseillä... tai voinhan itsekin kerjätä huomiota, kuka tietää. Jos se palkkio oli "vallantunne"?
TYC muistaa Ullanlinnan asumisen.
Yksi asia, mikä pyörii mielessä, mutta unohdan koko ajan kysyä: mitä psykopaatti sitten saa ihmissuhteistaan, jos hän ei välitä kenestäkään ollenkaan? Pelkkä toisen alistaminen? Mihin tämäkin liittyy? Miksi oma seura ei riitä? Miksi se toinen pitäisi sitten tappaa?TYC kirjoitti: La Tammi 07, 2023 8:08 am Joo.
Siksi lähdin kirjoittamaan tätä kautta että se toisi juuri niitä sellaisia piirteitä joita tässä ei ole näkynyt tai on näkynyt vähän.
Tietenkin olen arvioinut itse moneen kertaan miten kaikki on saattanut tapahtua ja millaisia keskusteluja on käyty ennen tapahtunutta.
Sellaista olen pyöritellyt että siellä on paljon padottuna sisään. Hän oli todella vapaan sielun oloinen. Ei yhtään sitoutuvan . Ja kuten täällä joku laittoi aiemmin, uhri ei yhtään vastaa sitä naisihannetta joka hänellä oli.
Mistäs minä tiedän vaikka ne muuttuisivat -nuo ihanteet- moneen kertaan elämän aikana jollain, mutta en usko siihen ollenkaan. En millään.
Auton ajon uskon olleen vahinko sen perusteella mitä tunsin. Just sellainen että ”ohoh” ”voi satans”.
Ullanlinnan asuminen oli oikeesti tärkeä asia. Siellä käveltiin usein ja nyt on niin etten muista varmasti missä ne asunnot olivat missä hän asui. Ensimmäinen oli tosi tosi tosi pieni…sellainen missä sänky kerrossänkynä ja alhaalla kirjoituspöytä. Vaatimaton sisustus (ei juuri mitään persoonallista).
Sitten oli se toinen asunto….jaa-a siellä taisin käydä vain yhden kerran. Se oli hienolla alueella. Pieni sekin mutta puolet isompi kuin edellinen. Sama juttu. Vaatimaton sisustus. Ja vaatimaton pukeutuminen.