Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Buzzer91
Alibin satunnaislukija

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Buzzer91 »

Tirehtoori kirjoitti: La Tammi 14, 2023 9:34 pm
MissMatlock kirjoitti: La Tammi 14, 2023 9:30 pm
Tirehtoori kirjoitti: La Tammi 14, 2023 3:57 pm Miksi kiinnostunut tutkija on poistettu täältä saitilta? Tupla rekkaus??? Siinä on teille uskottavuutta lisää.

Eihän ko henkilö kertonut mitään faktaa mistään Rasmukseen liittyväästä asiasta. Niinku aiemmin kirjootin niin ei ole kuulemma ollut yhteyres eres kehenkään. (Tämä on ihan vaan kuulopuheesiin peruatuva) Poistatti profiilinsa hyvän provoolun jälkeen tai se poistettiin esim tuplarekkauksen johrosta.
Älä sinäkään usko kaikkea mitä kuulet, jos ei muidenkaan pitäis. ;)
Niinpä ja sen takia aina laitankin mistä tietoni olen saanut että ymmärrätte että on toisen kären tiatoa. Kiitos kun lainasit tuon. Toi esille juuri sen mitä tarkoitinkin.

Joitakin sivuja sitten ennen kuin hiljennyit täältä muutaman muun tavoin itsekin mainostit että olet menossa tutkimaan paikkoja poikasi(?) kanssa? Et ikinä kertonut missä kävit etsimässä ja näkyikö mitään😉

Et myöskään vastannut minun aiempaan kysymykseen miten kukaan EI poliisi tietäisi tutkinnan sisäisiä tietoja koska poliiseillakin on jokaisessa asiassa vaitiolovelvollisuus ja on rikos sitä rikkoa on tapaus sitten selvitetty tai avoin.

Joten (en nyt puolustele ketään) miten voit tietää siitä jos KT on tai ei ole käynyt poliisin juttusilla ilman että et itse ole poliisin sisäpiiristä ja sitä kautta tätä tiedä?

Kuka myöskään vaan normi paikallinen tietäisi tismalleen minkä firman kamerat on käytössä ja minkä ei ja vielä piirtää ne kartalle ellei ole poliisi joka juuri on asiaan tapauksen tiimoilta perehtynyt. Melko hyvä muisti ja nykytietämys sulla jos ihan vaan muuten vaan satut tietämään noista kameroista🤭

Taitaakohan nyt olla niin että meillä on täällä itse salapoliisi linjoilla. Vaikea arvata kukahan poliisi voisi kyseessä ollakkaan kun rasmuksen nimeä googlettaa katoamisen tiimoilta🙈
Tirehtoori
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

"Et myöskään vastannut minun aiempaan kysymykseen miten kukaan EI poliisi tietäisi tutkinnan sisäisiä tietoja koska poliiseillakin on jokaisessa asiassa vaitiolovelvollisuus ja on rikos sitä rikkoa on tapaus sitten selvitetty tai avoin."

Ainut joka on mulle sanonu noin ennen tätä päivää on KT.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Paikalla
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Onpa mielenkiintoista... hmm. Vai olisiko sittenkin niin, että myös poliisit ovat íhmisiä? Suvussani ja lähipiirissäni on useita poliiseja, ja "valitettavasti" he myös käyvät kakalla ja juttelevät kännipäissän kaikenlaista. Se on ihmisyyden merkki. Ei ole olemassa poliisia, joka robotin lailla vaikenisi kaikesta. Tai jos on, niin se on sitten se yksi sadasta. Pankaas nyt valoja päälle ja yrittäkää edes ymmärtää, että jokainen on erehtyväinen.
Ran-Tan-Plan
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ran-Tan-Plan »

Tirehtoorilta olisi tosiaan kiva kuulla, missä on poikansa kanssa käynyt tutkimassa. Ja miksi juuri kyseisessä paikassa/paikoissa ja mikä oli tulos? Mieluummin enemmän näitä, kuin sivukaupalla paatoksellista vuodatusta siitä, kuka on trolli ja kuka ei. Ite vähän epäilin ja epäilen edelleen KT:n aitoutta tai sitten hän on jkv naivi jakaessaan täällä suoria lainauksia jonkun snäpeistä (eri asia, jos on siihen ollut lupa, mutta sittenkin ihmettelen, kuten moni muukin, miksi täytyisi olla tällainen välikäsi).

Ja tosiaan kuulopuheet rakentuvat aina sen mukaan, missä porukoissa liikkuu. Tänään itse kuulin sellaisen version, että hovin takaovesta olisi R:n poistamisen yhteydessä poistunut mustalaisia ja R olisi joutunut heidän kyytiin. Ja kuten joku täällä aikaisemmin hyvin sanoikin, heillä on vahva heimoetu. Kukaan ei siinä porukassa juorua eteenpäin. Mutta tämä siis yksi versio, jonka kuulin paikalliselta. Mä itse olen sen kannalla, että jonkun autoon on noussut. Äideillä on kuitenkin usein hyvä intuitio asioista.

Edit: Ja syy siihen, miksi toivotaan jo matalampaa profiilia voi olla myös se, että mitä enemmän asiaa puidaan ja asia saa julkisuutta, sitä pienemmät mahdollisuudet on, että joku oikeasti asianomainen puhuu sivu suunsa. Näin kävi varmaan myös Madeleinen tapauksessa.
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Tirehtoori kirjoitti: La Tammi 14, 2023 3:31 pm Tuan kiinnostuneen tutkijan jutut tais olla ihan höpöä? Ei ole ollut kuulemma yhteydessä äitiin eikä poliisiin. Tämä siis ihan toisaalta kuultua enkä voi tietystikkään sanoa varmaksi.

Mun miälestä tyyppi provooli hyvin.
Tirehtoori kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 2:36 am "Et myöskään vastannut minun aiempaan kysymykseen miten kukaan EI poliisi tietäisi tutkinnan sisäisiä tietoja koska poliiseillakin on jokaisessa asiassa vaitiolovelvollisuus ja on rikos sitä rikkoa on tapaus sitten selvitetty tai avoin."

Ainut joka on mulle sanonu noin ennen tätä päivää on KT.
Tuossa eilisessä viestissähän sä vasta asiasta puhut, niin miten KT siitä olis voinut kysyä?

Eiköhän keskitytä itse tapaukseen, eikä ihmisiin täällä.
Topelius
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Topelius »

MissMatlock kirjoitti: La Tammi 14, 2023 3:51 pm Monestakin syystä. Esim. jutuissa täällä tuli sellaista tietoa, jota ei vois keksiä päästään. Perustele sä, miksi se sun mielestä olis trolli?
Kaikki voi keksiä päästään!
Topelius
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Topelius »

MissMatlock kirjoitti: La Tammi 14, 2023 4:04 pm Niin, ehkäpä poisti ne tunnukset syystä jota jokainen voi itse miettiä, ja seurailee vaan sivusta keskustelua kuten itse sanoikin. Ei se silti tarkoita, että olis trolli. Eikös sellainen jatkais juttujen kehittelyä ja hämmentämistä täällä?
Niinhän se jatkoikin kunnes jäi rysän päältä kiinni.
mler
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mler »

HKV kirjoitti: La Tammi 14, 2023 6:39 pm Ööö mistä sä nyt tiedät mitä KIINNOSTUNUT TUTKIJA on viesteissä V.A kanssa vaihtanut????
No katsopas kun täällä on sellainen toiminto kuin yksityisviestit ja tutkija ei tänne ketjuun julkaissut kaikkia tietojaan.

Lainaustornia lyhennelty
-NILS-
ristweiler
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja ristweiler »

Tirehtööri paikallisena osaa varmaan kertoa, kun etsinnöistä tietää, että onko paikallisia autiotaloja käyty tutkimassa?

Joku sanoi, että Rasmuksen lapsuudenkotikin Poutuntiellä on tyhjillään. Onko siis poliisi tai vapaaehtoiset käyneet kiertämässä rakennuksia (jos eivät sisään ole päässeet tai voineet luvatta mennä) sillä silmällä, olisiko humalaisen nuoren mahdollista päästä niihin sisään?

Ja tosiaan en tarkoita keskustan rakennuksia, koska uakon vahvasti, että tuolainen nuori sälli humalapäissään voisi hyvin lähteä pitkällekin marssille.
Mokkelo
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Mokkelo »

Xbb15 kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 12:00 am
Nml84 kirjoitti: To Tammi 05, 2023 11:25 pm Siis miten niin moni sanonut että ei sinne jokeen vahingossa voi horjahtaa ja ilmeisesti kukaan ei sinne ole ikinä tippunut edes, kuvien perusteella kyllä helpostikkin saattais horjahtaa.

Onko tuo kuvien kohta siis kotimatkan varrella tai siinä lähistöllä
Alle 350 metriä
Ei tuo kyllä mikään looginen reitti kotia ole
Nml84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

No todella hyvä että tunnus poistunut, jos tähän jotain rikosta liittyy tai vasikointia niin ei kyllä ole viisasta täällä kertoa tuollaisia asioita
Mokkelo
Susikoski

urpo-anneli kirjoitti: Ti Tammi 10, 2023 10:46 am Mietin myös skenaariota jollainen on täysin mahdollinen(?):

TAKSI - rasmus on päissään ajeluttanut taksilla itseään ja jos ei olekaan ollut rahaa eikä sitä puhelinta mukana jossa suojakuorissa monella on maksukortit. Kuski suivaantunut ja jättänyt Rasmuksen johonkin keskelle ei mitään. Mites tämmöstä asiaa sitten lähtis selvittämään?

ps. Pyydän anteeksi niiltä ihmisiltä joita kirjoitukseni aikaisemmin loukkasi tai häiritsi muilla tavoin. En puolustele kirjoitustani millään tavalla, sekä yritän hillitä itseni ja harkita tästedes tarkemmin mitä kirjoitan ennenkuin lähetän viestini.
Nyt on kyse niin pienestä paikasta, että uskon jokaisen Lapuan taxin vievän pojan kotiin, oli rahaa tai ei.. Oon itekki päässy Lapualla joskus ilmaiseksi baarista kotiin taxilla ku oli paska keli. Toki ajat on muuttuneet, mutta en silti lähtis tällästä miettii sen enempää..
Mokkelo
Susikoski

Ran-Tan-Plan kirjoitti: Pe Tammi 13, 2023 10:38 am
LokakuunLapsi kirjoitti: Pe Tammi 13, 2023 10:21 am
Ran-Tan-Plan kirjoitti: Pe Tammi 13, 2023 9:57 am
Velkaa voi tulla, jos kamat takavarikoidaan. Kaiketi joku perä tuossa mökkikeississä on, koska puhelin on tällöin takavarikoitu, eikä poliisi takavarikoi laitteita minkään kannabiksen takia. Joku, korostan joku, "tiesi" Rasmuksen myyneen kannabista, subua, nuuskaa ja piriä. Tiedä sitten. Mutta pelkästä kannabiksesta tuskin on kyse epäilyssä, enkä ota kantaa, onko tosiaan diilannut vai ei, mutta epäilys on täytynyt olla.
Olet oikeassa, että niinhän se vaikeasti maksettavissa oleva velka voi syntyä, jos suuri määrä kamaa syystä tai toisesta joutuu poliisin haltuun.

Vaikea silti ymmärtää, miksi R:lla olisi ollut mukanaan jossain mökkibileissä niin paljon ainetta, että sen menetettyään jäisi järjettömät velat päälle. Ehkä kokemattomuus voisi tällaisen sitten selittää. Kuten myös sen, että on yleensä jäänyt paikalle kamat päällä, jos on epäilyskään siitä, että poliisit on paikalle tulossa (esim. ei ole tiennyt, että tällaisissa överitapauksissa tulee ambulanssin kylkiäisenä usein paikalle myös poliisi).

Nyt on toppuuteltava kuitenkin ja muistettava, että spekua kaikki, enkä tarkoita jauhaa tai alleviivata R:n mahdollista huumeiden myyntiä.
Samaa itekin mietin, että miksi olis niin paljon mukana. Paitsi, jos R on samalla reissulla saanu kamat. Olikos bileet sjoella vai missä? Ja ei kai kukaan ole jäänyt kiinni varsinaisesti kama hallussa (kama yritetty piilottaa), mutta huhun mukaan R olisi ollut ainoa epäilty. Toisaalta jotkut sanovat, että mökkibileet on pelkkää huhua, toiset vahvistavat. Samoin jotkut, jotka väittävät tuntevansa Rasmuksen, epäilevät kaikkea diilaamiseen liittyvää, toiset tutut taas vahvistavat. Mä ajattelen, niin kuin äitikin sanoi, Rasmuksella on ollut elämässä jotain, mitä ei kaikki kaveritkaan ole tienneet.

Edit: Jossain joku kertoi tietävänsä, että joku oli ottanut kaman itelleen keissin yhteydessä.
Bileet on ollut Lapualla, Lakaluomalla. Reilu 20km keskustasta Kuortaneelle päin. Tiedän tytön, joka veti överit ja kyllä R on sen aineen bileisiin tuonut. Ja sen verran myynti/huijariporukkaa tuo Rasmuksen perhe on, että en ihmettelisi pojan jotain hämärähommia harrastavan.
Mokkelo
Susikoski

Buzzer91 kirjoitti: To Tammi 12, 2023 10:17 pm
mler kirjoitti: To Tammi 12, 2023 9:47 pm Olisiko OD kuitenkin Odens?
Jimi ei ole emojipaita.
Joku oli laudalla vai 24 tosiaan väittänyt nähneensä kun Rasmus on pakotettu Jimin autoon.
Jimin äiti oli somessa kumonnut huhut siitä että poikansa liittyisi mitenkään katoamiseen...

Niin no jos sun lapsen nimi tulis ilmi tämmösessä jutussa ja vielä noin niin varmaan sinäkin haluaisit kumota huhut vaikka ei totutta tietäisikään. Ja moniko äiti uskoo omastaan tuollaista / osais epäillä. Ehkä oiskin jotakin perää? En ymmärrä kuka osais keksiäkkään nimenomaan R.K pojasta tuollaista ja varsinkin jos kerran he olivat ilmeisesti ne jotka kävivät alajärvellä aiemmin J & R. Näin ainakin huhuttu että oli häntä kyydissä
Tottakai Jimin äiti kumoaa kaikki väitteen poikaansa kohtaan. Hän on kuitenkin luottamustehtävissä Lapualla. Mainehan siinä menee, jos pojan huumesekoilut tulee julki. Oon alust asti ollut sitä mieltä, että hän peittelee jotain. Ja tiedän hänen osaavan sen homman hyvinkin
urpo-anneli
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja urpo-anneli »

Noniin, pikkuhiljaa alkaa uutta tietoa tippumaan, nyt vaan popkornit tulille.

Kyllähän se muilutus on aivan yhtä todennäköistä huumehommien takia kuin jokeen meneminen.
Vastaa Viestiin