Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Ullis
Hercule Poirotin viikset

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ullis »

Tirehtoori kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 9:03 pm Musta alakaa tuntua että teitä kiinnostaa enemmän mun henkilöllisyys ku Rasmuksen katuaminen :lol:

Aivan alakaa jännittää minkä idin te mulle viälä keksittä.

Voin sanoa eträ en oo poliisi vaikka piänenä halusinki olla enkä toisaalta oo kunnallispoliitikkokaan.

En tunne Rasmusta enkä sen vanhempia.

Kyselin täällä aiemmin että onko täällä saitilla muita jokka on käyny ettimäs Rasmusta? Ilimeesesti ei oo kun ei kukaan kommentoonu.

Miksi sitte mä tiärän enemmän asioota ku moni muu. Varmaan siksikin kun oon osallistuu ettintööhin vapaa ajallani ja oon paikallisia. Lisäksi en usko noihin höpöhöpö juttuuhin jota täällä jaetaan.
Huomasin häiritsevän seikan jota täällä myös on mainittu.
Puhut välillä ihan normisti ilman murretta & välillä murretta.🫡
Ihanko kaksi eri ihmistä kirjoittelisi samalla tilillä.
Enempiä en ota kantaa henkilöllisyyteesi, eikä tietenkään siinä ole mitään pahaa vaikka läheiset täällä kommentoisivat & katsoisivat mitä muut kommentoivat,niin minäkin tekisin jos läheinen ihminen katoisi,herätti vain kummatusta r.k päivitystä että jostainhan on myös lukenut spekulointeja.
Voihan olla että lukenut niitä myöskin täältä & tuolta ylilaudalta? ..ylilaudan saitti ainaskin ihan hirveää luettavaa,jota ei toivoisi kenenkään kirjoittelevan edes pahimmalle vihamiehelle.

Mutta siis asiasta kukkaruukkuun, hienoa että olet tehnyt etsintöjä & hienoa jos jatkossakin niitä tehdään,kun poliisitkin lopettanut etsinnöt.
Kyllä varmasti sieltä saa naapurustot etsimään & sulkemaan tiettyjä paikkoja pois.
Lapua fb ryhmästäkin varmaan innokkaat etsijät lähtisivät mukaan etsimään.
Valtapallo
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Valtapallo »

Vainut kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 8:20 pm https://imgur.io/a/nFoz0C3

Toivottavasti linkki toimii. Suomi24 löytyi.
Ha-haa tuo on kyllä aika paha.
Mahtava valvontakamerasysteemi paikassa, siinä saa ihan koko baarikansa 'valvoa' mitä hotellin käytävillä tapahtuu.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Olen verrattain uusi tällä palstalla (vaikka loinkin tunnukset jo vuosia sitten) ja kirjoitellut pääsääntöisesti tähän ketjuun. MIkäli olen ymmärtänyt oikein, keskustelu Rasmuksen ympärillä on ilmeisesti poikkeavaa sikäli, että muiden ketjujen keskustelut eivät ole edenneet tällaisiin suuntiin. En kuitenkaan pysty ymmärtämään sitä, miksi sivu ja viesti toisensa jälkeen jankutetaan jonkun kanssakommentoijan henkilöllisyydestä. Eivätkös anonymiteetti ja sananvapaus ole juuri ne syyt, miksi ihmiset täällä kirjoittelevat?

Vilpittömästi en oikein tavoita sitä, miksi jonkun henkilöllisyydellä olisi täällä väliä. Miksi tartutaan jonkun kieleen, fraaseihin, murteeseen, tietoihin tai spekulaatioihin siitä näkökulmasta, että vain paljastamalla julkisesti henkilöllisyytensä täällä kaikille asia jotenkin muuttuisi? Ihmiset, jotka täällä kirjoittavat, tekevät sen yksityishenkilönä. Jos joku meistä on poliisi, hän tekee virkansa puolesta aivan eri asioita kuin täällä aikaa viettäessään. Kuten parturi-kampaajat, bussikuskit, insinöörit, ekonomit ja me kaikki muutkin.

Hienoa, että ylläpito on hereillä näiden turhien jankutusten kanssa. Kun vielä olisi jotain sellaista taikapölyä, jolla saisi ihmiset pysymään asiassa, niin olisi sekin kerrassaan hienoa. Kuten minä juuri nyt, esimerkiksi :lol:
ristweiler
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja ristweiler »

Sipi kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 9:39 pm Olen verrattain uusi tällä palstalla (vaikka loinkin tunnukset jo vuosia sitten) ja kirjoitellut pääsääntöisesti tähän ketjuun. MIkäli olen ymmärtänyt oikein, keskustelu Rasmuksen ympärillä on ilmeisesti poikkeavaa sikäli, että muiden ketjujen keskustelut eivät ole edenneet tällaisiin suuntiin. En kuitenkaan pysty ymmärtämään sitä, miksi sivu ja viesti toisensa jälkeen jankutetaan jonkun kanssakommentoijan henkilöllisyydestä. Eivätkös anonymiteetti ja sananvapaus ole juuri ne syyt, miksi ihmiset täällä kirjoittelevat?

Vilpittömästi en oikein tavoita sitä, miksi jonkun henkilöllisyydellä olisi täällä väliä. Miksi tartutaan jonkun kieleen, fraaseihin, murteeseen, tietoihin tai spekulaatioihin siitä näkökulmasta, että vain paljastamalla julkisesti henkilöllisyytensä täällä kaikille asia jotenkin muuttuisi? Ihmiset, jotka täällä kirjoittavat, tekevät sen yksityishenkilönä. Jos joku meistä on poliisi, hän tekee virkansa puolesta aivan eri asioita kuin täällä aikaa viettäessään. Kuten parturi-kampaajat, bussikuskit, insinöörit, ekonomit ja me kaikki muutkin.

Hienoa, että ylläpito on hereillä näiden turhien jankutusten kanssa. Kun vielä olisi jotain sellaista taikapölyä, jolla saisi ihmiset pysymään asiassa, niin olisi sekin kerrassaan hienoa. Kuten minä juuri nyt, esimerkiksi :lol:
Harmi, kun ei voi tykätä, pakko kirjoittaa ot-viesti.
Mutta olet täysin oikeassa, hyvin muotoiltu. Samaa mieltä. Valitetaan, että ketju on lukukelvoton ja sitten suolletaan itse kaikkea jonninjoutavaa henkilöllisyysarvailua.

Minulle on täysin sama, vaikka täällä olisi koko Rasmuksen suku ja Pohjanmaan poliisilaitoksen väki.
Tietty jos ootte, kertokaa välillä jotain uutta jutunjuureksi, jookosta? :D
Tirehtoori
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Olis hyvä kun olis kartta mihin kaikki tutkitut paikat on merkattu.
Pystyys sen perusteella suorittamaan etsintöjä ja ei tulisi samoja paikkoja koluttua ku muukki.

Nyt on sateeren takia lumiki jo melekee lähteny niin vois jotaki löytää jos löyrettävis on.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

HKV kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 7:26 pm Tämän päivän R.K julkaisusta.
Ei saisi näemmä spekuloida asiaa netissä? 🤔 Screenshot_20230115-192459.jpg
Tämähän on lähes suora kopio tänne kirjoitetusta viestistä. Tietty ei faktana saa mitään sanoa mutta spekulaatio ja teoriat tietääkseni ovat aivan sallittuja :)

e: toki täällä ovat lähteneet "totuudet" aivan käsistä.
mätlokki
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mätlokki »

Vankivapaana kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 6:31 pm Moneltako r:n puhelin on sammunut - käsittääkseni poliisilla on mahdollisuus selvittää milloin puhelin on viimeksi yhdistänyt mastoon? Tällä nyt voitaisiin päätellä, että onko puhelimesta vaan akku loppunut vai viittaako aika johonkin muuhun (hukkumiseen/väkivallantekoon).

Vai onko niin että kun ei epäillä katoamisen suhteen rikosta niin tällaisia perustietojakaan ei poliisi saa?
Ymmärtääkseni ei tarvita epäilyä rikoksesta, mutta:
Poliisihallitus - Kadonneen henkilön etsintä ja poliisitutkinta kirjoitti:Edellytyksenä kuitenkin on, että kyseinen henkilö on ilmeisessä hädässä
tai välittömässä vaarassa. Hätäpaikannuksen tekeminen edellyttää aina
perusteltua olettamaa hätäpaikannuksen kohteena olevan henkilön olemisesta akuutissa hengen tai terveyden vaarassa.
https://pelastuskoiraliitto.fi/wp-conte ... tkinta.pdf
Lueskelin tämän aikani kuluksi, ihan mielenkiintoista faktaakin tähän väliin :)

Mitä tuohon Rasmuksen puhelimeen tulee, siitä ei kyllä kauhean tarkasti olla mitään manittu, paitsi että siihen ei olla saatu katoamisen jälkeen yhteyttä (äiti) ja että puhelimen tiedot päättyvät Lapuahoviin (poliisi)
Viimeksi muokannut mätlokki, Su Tammi 15, 2023 11:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paikalla
MissMonk
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja MissMonk »

"Huomasin häiritsevän seikan jota täällä myös on mainittu.
Puhut välillä ihan normisti ilman murretta & välillä murretta"

Sori en oo opetellu oikeita lainauksia mut oon kiinnittänyt huomion samaan jo usean sivun verran. Samassakin viestissä voi olla sekä "murretta" että yleiskieltä. Murrekin välillä horjuvaa/liioiteltua. Toki voi olla että oon väärässä, taikka asialla ei ole merkitystä varsinkaan Raamuksen löytämisessä, mutta jotenkin outoo että joku haluaa esittää pohjanmaalasta/lapualaista liioitellulla murteellaan.. :roll:
Gartman69
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Kuulustelkaa portsaria vielä uudestaan - ellei ole sitä vielä toistamiseen tehty. Jos on tehty toistamiseen niin sittenkin vielä uudestaan.
Paikalla
MissMonk
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja MissMonk »

Lisäks kysyisin vielä, onko se joki edelleen jäässä vaikka on näin leutoa? Aattelin vaan kun mun asuinkaupungissa joki jäätyy ainoastaan kovimmilla pakkasilla, eikä todellakaan nyt oo jäässä. Meidän kohdalta joen leveys ehkä 50 metriä. Ei siis mikään valtava joki ole kyseessä.
urpo-anneli
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja urpo-anneli »

Tirehtoori kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 9:03 pm Musta alakaa tuntua että teitä kiinnostaa enemmän mun henkilöllisyys ku Rasmuksen katuaminen :lol:

Aivan alakaa jännittää minkä idin te mulle viälä keksittä.
Tuskin sillä sinun henkilöllisyydellä on mitään merkitystä kenellekään, älä huoli. Ainoastaan sinun kirjotuksilla suhteessa muiden kirjuituksiin, sekä aktuaalisella faktalla ja tapahtumien kululla. Tää tapaus poikkeaa muista samankaltaisista tapauksista sekavauudessaan niin monen epämääräsen ja sattumanvaraisen yksityiskohdan vuoksi että jo sen takia tapaus ja siihen liittyvät kommentoinnit ja huhut saavat ihmiset spekuloimaan ja pohtimaan sen lisäksi mitä ns. tiedetään. Samaa tekee poliisi.

Monesti ihmisten logiikka, intuitio, päättelykyky sekä havainnointikyky ratkaisee näitä asioita. Aivan sama oletko poliisi vai serkun koiran entinen kaima. Kaikesta on hyötyä jos olet heikomman puolella.
Buzzer91
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Buzzer91 »

Knobster kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 11:04 pm
HKV kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 7:26 pm Tämän päivän R.K julkaisusta.
Ei saisi näemmä spekuloida asiaa netissä? 🤔 Screenshot_20230115-192459.jpg
Tämähän on lähes suora kopio tänne kirjoitetusta viestistä. Tietty ei faktana saa mitään sanoa mutta spekulaatio ja teoriat tietääkseni ovat aivan sallittuja :)

e: toki täällä ovat lähteneet "totuudet" aivan käsistä.

Mikä tässä oli siis täältä suoraan kopioitua?
urpo-anneli
Armas Tammelin

Tällainen sivuhuomautus että minua suuresti ärsyttää tämä lähes universaali fakta tietyiltä tahoilta että (mm. tämän tapauksen kohdalla) teoretisointi on kielletty tavan kansalaisen osalta. Mitä helevettiä oikeasti, melkein sama kuin sanoisi että mielikuvitus on rikos.
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Jatketaan vaan spekulointia kuten ennenkin - jos siitä poliisin tutkimukset häiriintyy niin eipä oo häävejä tutkijoita. :lol: Omaisten luulis tietävän, että juttu kulkee, halus tai ei. Kaikki skenaariot käydään läpi. Ilman netin ihmeellistä maailmaa ne käytäis mm. Shellin baarissa!
urpo-anneli
Armas Tammelin

MissMatlock kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 11:36 pm Jatketaan vaan spekulointia kuten ennenkin - jos siitä poliisin tutkimukset häiriintyy niin eipä oo häävejä tutkijoita. :lol: Omaisten luulis tietävän, että juttu kulkee, halus tai ei. Kaikki skenaariot käydään läpi. Ilman netin ihmeellistä maailmaa ne käytäis mm. Shellin baarissa!
Juuri näin, kiitos! Suurin osa täälä kirjoittevien jutuista taitaa tähdätä kuitenkin siihen että niistä olisi nimenomaan apua tutkimuksille ja tapauksen selvittämiselle.

edit: hoonosoomi
Vastaa Viestiin