Miten niin tyhjä? Onhan siellä se sama ilmoitus edelleen, jonka laittoi lähes heti Rasmuksen katoamisen jälkeen... ja kommentit myös, mutta näkyy olevan sitä sakkia, jotka Herraa rukoilee jokaiseen juttuun somessa...Upponalle kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 8:02 pmOliko täällä äsken vielä viittaus JK:n facebookin kommentoijiin ei valtaväestöä, joka viesti häipyi? JK: n face nyt tyhjä.Nml84 kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 7:33 pm No en minäkään vanhempana kertoisi KENELLEKKÄÄN, jos poikani olisikin ottanut yhteyttä, jos mitään pientäkään vaaraa ettei tule sitten kotiin, tai jos joutuu sen vuoksi vaikka hengenvaaraan että tiedetään olevan elossa tms, keksin monta syytä miksi äiti ei kertoisi vaikka olisikin ottanut yhteyttä.
Toivon sydämeni pohjasta että olisikin näin <3
Kunhan nyt jossain olisi hengissä.
Kyllähän niitä tapauksia on kun vanhemmat itse piilotelleet hatkalaista ettei joudu laitokseen ja laitokseen joutuminen nyt vielä pieni syy piilotella jos vertaa siihen että olisi vaikka hengenvaarassa.
Toivottavasti nyt vain ratkeaisi pian ja perhe saisi pojan kotiin tai saisi asian päätökseen ja aloittaa surutyön
Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
-
MissMatlock
- Remington Steele
Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
En tiedä ketä tarkoitat J.K??
Muoks* nyt älysin.
Joo mustalaiset usein tuollai kommentoivat kaikkeen, en kyllä ite ainakaan ihmettele asiaa. Varsinkin katoamisjuttuihin, mustalaisia taitaa olla "kateissa" aika usein, eikös se joku kulttuurijuttukin vähän ole et lähdetään (asiasta en mitään oikeesti tiedä, muistelen vain juttua tuommosta kuulleeni)
Muoks* nyt älysin.
Joo mustalaiset usein tuollai kommentoivat kaikkeen, en kyllä ite ainakaan ihmettele asiaa. Varsinkin katoamisjuttuihin, mustalaisia taitaa olla "kateissa" aika usein, eikös se joku kulttuurijuttukin vähän ole et lähdetään (asiasta en mitään oikeesti tiedä, muistelen vain juttua tuommosta kuulleeni)
Voi taivas tätä ketjua
Tämähän on täynnä epäolennaista paskaa. Spekuloidaan kuka on minkäkin merkin takana. Pahastutaan murteista, joka on muuten meidän rikkaus
Eikö täs nyt kuitenkin pitäisi olla paikka, jossa saadaan spekuloida R katoamista.!? Vain onko se nyt sitten kiellettyä tuon eilisen fb julkaisun jälkeen.? Senkö vuoksi täälä alettiin miettimään toistensa henkilöllisyyksiä
Eikö täs nyt kuitenkin pitäisi olla paikka, jossa saadaan spekuloida R katoamista.!? Vain onko se nyt sitten kiellettyä tuon eilisen fb julkaisun jälkeen.? Senkö vuoksi täälä alettiin miettimään toistensa henkilöllisyyksiä
Mietityttää viisaat voisi kertoa miten nykyisin on? Mikäli näet henkirikoksen tai vaikka joku tietää mitä tässä tapauksessa on käynyt. Uskaltaako kertoa poliisille kun voi joutua todistamaan? Poliisihan tekee kuulustelupöytäkirjan johon kirjaa todistajan nimen? Minulle ainakin tapahtui 90-luvulla niin, että näin parvekkeelta täysin ulkopuolisena henkirikoksen soitin häkeen. Jouduin kertomaan poliisille miten joukkio saartoi 16-vuotiaan ja yksi heistä tappoi hänet. Jouduin kuulusteluihin ja tietysti kirjattiin kaikki tiedot. Sitten menin sanomaan kuulustelleelle poliisille että en halua nimeäni sinne tekijöiden tietoon enkä todistajaksi oikeuteen. Ko poliisi alkoi uhkailla että alkavat syyttämään minua poliisin harhauttamisesta.
Sain lopulta syyttäjän kiinni joka lupasi tehdä kaikkensa etten joudu oikeuteen ja arvosteli ko.poliisia että on tehnyt väärin kun uhkaili minua. En joutunut, mutta kyllä pelkäsin sen jälkeen vähän kaikkea ja pitkään. Muistaakseni sen jälkeen puhuttu, että todistajia voitaisi jotenkin suojella. Minulle sanoi poliisi että syytetyllä on oikeus tietää kuka syyttää ja mistä? Siinä jutussa oli kyllä sitten paljon muitakin silminnäkijöitä en ollut ainoa. Mietin miten esim. tässä jutussa voisiko joku olla vaan hiljaa kun ei uskalla kertoa edm. syistä ja otetaanko edes vihjeet todesta jos et mene poliisille omalla nimellä kertomaan? Jätetäänkö nimettömät tutkimatta tyyliin mikään vihje ei ole johtanut toimiin?
Tehty yksi riviväli tekstiin
-NILS-
Sain lopulta syyttäjän kiinni joka lupasi tehdä kaikkensa etten joudu oikeuteen ja arvosteli ko.poliisia että on tehnyt väärin kun uhkaili minua. En joutunut, mutta kyllä pelkäsin sen jälkeen vähän kaikkea ja pitkään. Muistaakseni sen jälkeen puhuttu, että todistajia voitaisi jotenkin suojella. Minulle sanoi poliisi että syytetyllä on oikeus tietää kuka syyttää ja mistä? Siinä jutussa oli kyllä sitten paljon muitakin silminnäkijöitä en ollut ainoa. Mietin miten esim. tässä jutussa voisiko joku olla vaan hiljaa kun ei uskalla kertoa edm. syistä ja otetaanko edes vihjeet todesta jos et mene poliisille omalla nimellä kertomaan? Jätetäänkö nimettömät tutkimatta tyyliin mikään vihje ei ole johtanut toimiin?
Tehty yksi riviväli tekstiin
-NILS-
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Ooh, mul oli ikävä sua. Yks harvoist, kuka toi tietämyst asiasta tänne.Mokkelo kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:36 pm Voi taivas tätä ketjuaTämähän on täynnä epäolennaista paskaa. Spekuloidaan kuka on minkäkin merkin takana. Pahastutaan murteista, joka on muuten meidän rikkaus
![]()
Eikö täs nyt kuitenkin pitäisi olla paikka, jossa saadaan spekuloida R katoamista.!? Vain onko se nyt sitten kiellettyä tuon eilisen fb julkaisun jälkeen.? Senkö vuoksi täälä alettiin miettimään toistensa henkilöllisyyksiä![]()
En tiedä kuka on JK, se 9v.sit kadonnut, vai kirjvirhe ja RK.
Miks ei voi nimil, mitkä on yleises tiedos, kirjottaa kokonaan?
Täysin samaa mieltä. Tämä tapaus voisi näin ratketa nopeastikin!Työmiehenhymy kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 7:21 pm Poliisin pitäis nyt muuttaa rikosnimike ja hakea jokaikinen rasmuksen "kaveri" kaappihoitoon
....sillä tämä selviää. Menny Muilutus liian pitkälle jne..
selittää myös sen että lapuan nuorisolta ei ole tihkunut mitään vihjettä.
tietävät mutta eivät uskalla puhua.
eli ei ole joessa ainakaan omasta tahdosta.
kaverit....joku niistä tietää.
-
Tirehtoori
- Harjunpää
Mikä nimike muka pitäis muuytaa? Eherotuksia.Sle kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 10:15 pmTäysin samaa mieltä. Tämä tapaus voisi näin ratketa nopeastikin!Työmiehenhymy kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 7:21 pm Poliisin pitäis nyt muuttaa rikosnimike ja hakea jokaikinen rasmuksen "kaveri" kaappihoitoon
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
-
TiiliaTaalia
- Lauri Hanhivaara
Kokeillaas taas. Toissa iltana 2kertaa rustasin pitkät viestit. Mutta kun painoin lähetä niin simpsalapim teksti katos eikä koskaan ketjuun ilmaantunut.
Olen alusta saakka seurannut ketjua. Surullista kuinka monelle itse Rasmus on sivuseikka. Mitä hemmetin väliä sillä on mitenkä kukin kirjoittaa jos pääpointin saa kuitenkin selville viesteistä. Mitä ihmettä tää Tirehtöörin henkilöllisyyden vääntäminen on? Tai kirjoittaako murteella vai ei? Pitäiskö näiden jahkaajien keskustella yv viestein tai tehdä oma ketju aiheesta. Miten se edesauttaa selvittämään mitä Rasmukselle kävi ja missä Rasmus on?
Ja kuinka lennoikkaita juttuja
Huume keisari ja mafiooso. Mafioosot perässä ja mafioosot hiljentelee täällä anonyymisti kirjoittelevia henkilöitä. Ohhohhoh pitäiskö jättää jännärifilmien katteluu vähemmälle
Ja mitä hiivattia tänne tai kellekkään kuuluu jonku Härsilän seksiseikkailut. Tai miten on joku pettänyt jotakin. Miten liittyy oikeesti Rasmuksen katoamiseen tai miten jeesaa Rasmuksen löytymiseen
Itse asun hyvin kaukana. En oo koskaan Lapualla käynytkään. Eikö ole hienoa että mukana on paikallisia jotka voi kertoo mitä siellä ympärillä tapahtuu. Miten siellä on etsitty jne. Ja etsiä myös itse! Olisinkin lähempänä niin varmasti olisin myös tarpomassa ja etsimässä. Ollaan saatu kuulla kameroiden sijainteja ja järkeviä kulkureittejä ynnämuuta oleellista. Vaikka kuin on murteella kirjotettu niin hyvin on ymmärretty. Eikö? Josko nyt ketju keskittyisi Rasmukseen eikä täällä kirjoittelijoihin. Jooko?
Olen alusta saakka seurannut ketjua. Surullista kuinka monelle itse Rasmus on sivuseikka. Mitä hemmetin väliä sillä on mitenkä kukin kirjoittaa jos pääpointin saa kuitenkin selville viesteistä. Mitä ihmettä tää Tirehtöörin henkilöllisyyden vääntäminen on? Tai kirjoittaako murteella vai ei? Pitäiskö näiden jahkaajien keskustella yv viestein tai tehdä oma ketju aiheesta. Miten se edesauttaa selvittämään mitä Rasmukselle kävi ja missä Rasmus on?
Ja kuinka lennoikkaita juttuja
Ja mitä hiivattia tänne tai kellekkään kuuluu jonku Härsilän seksiseikkailut. Tai miten on joku pettänyt jotakin. Miten liittyy oikeesti Rasmuksen katoamiseen tai miten jeesaa Rasmuksen löytymiseen
Itse asun hyvin kaukana. En oo koskaan Lapualla käynytkään. Eikö ole hienoa että mukana on paikallisia jotka voi kertoo mitä siellä ympärillä tapahtuu. Miten siellä on etsitty jne. Ja etsiä myös itse! Olisinkin lähempänä niin varmasti olisin myös tarpomassa ja etsimässä. Ollaan saatu kuulla kameroiden sijainteja ja järkeviä kulkureittejä ynnämuuta oleellista. Vaikka kuin on murteella kirjotettu niin hyvin on ymmärretty. Eikö? Josko nyt ketju keskittyisi Rasmukseen eikä täällä kirjoittelijoihin. Jooko?
No tiedän, mitä tiedän. Taas vähän enemmän, mutta en oikeastaan mitään etsintöjen kannalta olennaista. Huhuja olen kuullut -aika luotettavalta taholta-, että poika olisi ollut enemmänkin tekemisissä mustalaisten kanssa. Myös pääkaupunkiseudusta olen jotain mietteitä kuullut, mutta tosiaan vain kuulopuheita. Enkä sen enempää viitsi spekuloida tuota pkseutua, ettei se kohta ole täysin faktaaAmandalooni kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:59 pmOoh, mul oli ikävä sua. Yks harvoist, kuka toi tietämyst asiasta tänne.Mokkelo kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:36 pm Voi taivas tätä ketjuaTämähän on täynnä epäolennaista paskaa. Spekuloidaan kuka on minkäkin merkin takana. Pahastutaan murteista, joka on muuten meidän rikkaus
![]()
Eikö täs nyt kuitenkin pitäisi olla paikka, jossa saadaan spekuloida R katoamista.!? Vain onko se nyt sitten kiellettyä tuon eilisen fb julkaisun jälkeen.? Senkö vuoksi täälä alettiin miettimään toistensa henkilöllisyyksiä![]()
En tiedä kuka on JK, se 9v.sit kadonnut, vai kirjvirhe ja RK.
Miks ei voi nimil, mitkä on yleises tiedos, kirjottaa kokonaan?
Itse olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että poika on muilutettu jossain ja sen takana ei ole paikalliset eikä kantaväestö..
Onkohan sitä toista jokea kukaan käynyt kattomas.? Onkohan se nyt sitten Kyröjoki Simpsiön takana...Kitinojalla. Mietin vaan, että sinne päin, kun lähtee, on vastas paljon metsää ja peltoa, johon olis helppo toinen jättää... Ehkä sekin paikka on omaisten toimesta jo koluttu.
JK on RK:n poika. Rasmuksen kaveri, vissiin ihan hyväkin kaveri. En nimiä uskalla tänne laittaa, ettei pahastuta nimien julki tuomisesta. Olkoonkin jo kaikkien tiedossa, mutta kuitenkin.
Äläs ny, unohdit parhaat palat. Meillähän oli täällä ketjussa taannoin myös selvänäkijä, joka kertoi varmuudella tietävänsä, mitä Rasmukselle tapahtui ja tulevansa kertomaan asian sen jälkeen, kun poika on löytynyt, niin voimme kaikki sitten todeta hänen olleen oikeassa.TiiliaTaalia kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 10:25 pm
Ja kuinka lennoikkaita juttujaHuume keisari ja mafiooso. Mafioosot perässä ja mafioosot hiljentelee täällä anonyymisti kirjoittelevia henkilöitä. Ohhohhoh pitäiskö jättää jännärifilmien katteluu vähemmälle
![]()
Ja mitä hiivattia tänne tai kellekkään kuuluu jonku Härsilän seksiseikkailut. Tai miten on joku pettänyt jotakin. Miten liittyy oikeesti Rasmuksen katoamiseen tai miten jeesaa Rasmuksen löytymiseen![]()
Ei ollut kyllä aivan selvänä se näkijä.
Paria asiaa kun tänne on koittanu oikaista niin joku susikoira tyrmännyt pystyyn ja kommentit poistettu lautamiespuheina tai jonain muuna.
Myöhemmin tarjottuja asoita olen ennemmin jo esittänyt, samoinkuin väitteitä mitä pystyn faktana kumota.
Ei vaan kelpaa, jatkakaa teidän tiedoilla ja oikeilla oletuksilla
Myöhemmin tarjottuja asoita olen ennemmin jo esittänyt, samoinkuin väitteitä mitä pystyn faktana kumota.
Ei vaan kelpaa, jatkakaa teidän tiedoilla ja oikeilla oletuksilla
Kukaan ei vastannut mun kysymykseen onko se joki edelleen jäässä? (Itse asun joen varrella eikä se jäädy kun kovimmilla pakkasilla, esim nyt on täysin sula.)
Mistä täällä porukka tietää mitä Lapualla tehdään, puhutaan, etsitään tai ollaan etsimättä? Pitäisikö jokaisen lapualaisen tulla tänne kertomaan tietonsa? Porukka spekuloi kun ei kukaan (kaverit) puhu ja miksei kukaan kerro mitään. Tännekö niiden lapualaisnuorten pitäisi kirjautua ja tulla kertomaan? Ja jos lapualaiset puhuu poliisille, pitäisikö poliisin kaikki kuulemansa tänne tai Ilta-Sanomiin kertoa?
Lisäksi tuntuu siltä, että täällä aina halutaan epäillä rikosta koska se on jännää!
Jokea on poliisin toimesta tutkittu juu, mutta eipä mitenkään tarkasti.
Lampi johon Karoliina Kesti hukkui tutkittiin myös, muttei löydetty kuin kenkä, eikä sitäkään tunnistettu kuuluvaksi tytölle, vaikka myöhemmin toinen kenkä löytyi pintaan nousseen tytön jalasta.
No joo, itse kuitenkin veikkaan edelleen Rasmuksen viina/huumepäissään kaatuneen jokeen esim rannassa kusella käydessään, taikka menneen sillankaiteelle temppuilemaan ja (ehkä tapaturmaisesti) pudonneen. Luulen myös poliisin uskovan tähän jokivaihtoehtoon koska ei aktiivisesti etsitä - jääkansi kun peittää salaisuudet alleen.
Mistä täällä porukka tietää mitä Lapualla tehdään, puhutaan, etsitään tai ollaan etsimättä? Pitäisikö jokaisen lapualaisen tulla tänne kertomaan tietonsa? Porukka spekuloi kun ei kukaan (kaverit) puhu ja miksei kukaan kerro mitään. Tännekö niiden lapualaisnuorten pitäisi kirjautua ja tulla kertomaan? Ja jos lapualaiset puhuu poliisille, pitäisikö poliisin kaikki kuulemansa tänne tai Ilta-Sanomiin kertoa?
Lisäksi tuntuu siltä, että täällä aina halutaan epäillä rikosta koska se on jännää!
Jokea on poliisin toimesta tutkittu juu, mutta eipä mitenkään tarkasti.
Lampi johon Karoliina Kesti hukkui tutkittiin myös, muttei löydetty kuin kenkä, eikä sitäkään tunnistettu kuuluvaksi tytölle, vaikka myöhemmin toinen kenkä löytyi pintaan nousseen tytön jalasta.
No joo, itse kuitenkin veikkaan edelleen Rasmuksen viina/huumepäissään kaatuneen jokeen esim rannassa kusella käydessään, taikka menneen sillankaiteelle temppuilemaan ja (ehkä tapaturmaisesti) pudonneen. Luulen myös poliisin uskovan tähän jokivaihtoehtoon koska ei aktiivisesti etsitä - jääkansi kun peittää salaisuudet alleen.
-
Työmiehenhymy
- Scooby-Doo
tutkia tapausta henkirikoksena !Tirehtoori kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 10:18 pmMikä nimike muka pitäis muuytaa? Eherotuksia.Sle kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 10:15 pmTäysin samaa mieltä. Tämä tapaus voisi näin ratketa nopeastikin!Työmiehenhymy kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 7:21 pm Poliisin pitäis nyt muuttaa rikosnimike ja hakea jokaikinen rasmuksen "kaveri" kaappihoitoon
jotta voi pitää epäiltyjä viikon pari sukkasillaan
-
Tirehtoori
- Harjunpää
Ei kai ny mitää tutkita henkirikoksena jos ei ole merkkejä että sellaane on tapahtunu 
Edit. Poliisi on sanonut moneen kertaan että katoamista ei epäillä rikoksena. Ja rikokseen viittaavaa ei ole havaittu.
Edit. Poliisi on sanonut moneen kertaan että katoamista ei epäillä rikoksena. Ja rikokseen viittaavaa ei ole havaittu.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Muutamaa asiaa olen koittanut korjata mitä täälä on todeksi väitetty jotka ei pidä paikkansa.
Ps. Ne videot/niistä otetut kuvakaappaukset on samalta iltaa
Poistettu marisemista viestien tasosta ja salaliitosta
-NILS-
Ps. Ne videot/niistä otetut kuvakaappaukset on samalta iltaa
Poistettu marisemista viestien tasosta ja salaliitosta
-NILS-
Viimeksi muokannut vomppis, Ma Tammi 16, 2023 11:13 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.