Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Maximium
Neuvoja-Jack
Viestit: 504
Liittynyt: Pe Syys 06, 2019 6:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Maximium »

Anti-Bini Laden kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:25 pm
Maximium kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:15 pm
Anti-Bini Laden kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:09 pm

No joo siltä kyllä vaikuttaakin, tuo uudet johtolangat ajoissa esille jne…
Itse tottunut hieman erilaiseen tapaan hoitaa noinkin vakavaa asiaa. Kyllä on peiliin öögaamisen paikka ei voi todellakaan muuta sanoa.
Mut ehkä se on vaan uskottava et tää on se Lapuan oikea ja vastuullinen tapa.
Jos on vasta ite saanu tiedon hiljattain niin miten on voinu kertoo aikasemmin siitä? Kerroppa se?
Mieti nyt oikeesti miten tollaisen tilanteen olisi hoitanut vastuullinen yrittäjä ja poliisi?

Minkä ikäistä porukkaa täällä oikein pyörii. Kun ei sitten sytytä valoja mitenkään päälle.

Eikö nyt jengi tajua ettei tollain aikuisten ihmisten kesken hoideta jotain lasta ulos ravintolasta pää sekaisin. Ja vielä yrittäjä itse ja poliisi kyseessä.
Kyllä vaan uskallan sanoa että melkeen joka paikkakunnalla alaikänen poistetaan raflasta ulos tosta vaan.Ilmeisesti missä asut niin ei tällästä tapahu vaan kaikki tehään miten laissa on määrätty.
Clover

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Clover »

ToTheMoon kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:23 pm Onhan tuo outoa, että nyt tulee tälläinen tieto julki. Emmehän toki tiedä, koska tämä tieto on poliisille mennyt. Jos vasta nyt, vaikkapa viikon sisällä niin miksi ihmeessä vasta nyt? Jos tässä tarkoitetaan sitä nordean kiinteistössä ollutta apteekkia, niin viereisessä liiketilassa on kukkakauppa, jonka oven päällä näyttäisi osoittavan kamera kadulle päin (mapsista katsottu), siinä muutama paikka autolle. Onko kameroista sitten enää hyötyä tässä vaiheessa, JOS tieto poliisille on mennyt vasta hiljattain, pelkäämpä että ei ole enää tallella.
Jos taas kirkon vieressä olevaa wanhaa apteekkia, sen kameravalvonnasta ei ole tietoa. Mapsissa kesäinen kuva ja puut lehdessä, niin en äkkiseltään kameroita nähnyt.
Noita kameratallenteita jäin itsekin miettimään. Tuskin mitään on enää tallella.
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 980
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

Maximium kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:30 pm
Anti-Bini Laden kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:25 pm
Maximium kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:15 pm
Jos on vasta ite saanu tiedon hiljattain niin miten on voinu kertoo aikasemmin siitä? Kerroppa se?
Mieti nyt oikeesti miten tollaisen tilanteen olisi hoitanut vastuullinen yrittäjä ja poliisi?

Minkä ikäistä porukkaa täällä oikein pyörii. Kun ei sitten sytytä valoja mitenkään päälle.

Eikö nyt jengi tajua ettei tollain aikuisten ihmisten kesken hoideta jotain lasta ulos ravintolasta pää sekaisin. Ja vielä yrittäjä itse ja poliisi kyseessä.
Kyllä vaan uskallan sanoa että melkeen joka paikkakunnalla alaikänen poistetaan raflasta ulos tosta vaan.Ilmeisesti missä asut niin ei tällästä tapahu vaan kaikki tehään miten laissa on määrätty.
Ai silloin, kun poliisi käynyt lapsen päälle ja yrittäjän?
Vaikka ite en ole aina toiminut lain mukaan niin kyllä mulla on sen verran vastuuntuntoa, että en antaisi omassa ravintolassa noin käydä.
Mut meitä on moneen hissiin, jokainen hissi ei vie ylös asti.
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Rei5ka
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 10, 2021 11:07 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Rei5ka »

Pitäskö Anti binin jo vetää happea..
Kaikki on jo hoksannu että olet keskenäsi päättänyt että H ja HF sekä ravintola on keissin suurimmat syylliset.
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1161
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Tirehtoori kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:30 pm Tää keskustelu ei mee mihinkään suuntaan kun täällä väki vääntää jostain huhusta kuukauren eikä ajattele asiaa niin että miten tämä uus vinkki vois viärä asiaa etehen päin.
Tämä. Kiinnostaisi ne kolme miestä. Ja myös tuo poken osuus tiedottamisessa ja suhteessa siihen, että jos on saanut potkut. Pidän mahdollisena, että hän ei ole suostunut enää olemaan hiljaa ja päättänyt tehdä oikein. En tiedä. Mutta upea homma jos joku aikuisista on vihdoin kasvattanut munat. Parempi myöhään kuin ei silloinkaan.
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 980
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

Rei5ka kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:47 pm Pitäskö Anti binin jo vetää happea..
Kaikki on jo hoksannu että olet keskenäsi päättänyt että H ja HF sekä ravintola on keissin suurimmat syylliset.
Totta turiset. Pitäis todellakin. Kiitos vinkistä. (:
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Maximium
Neuvoja-Jack
Viestit: 504
Liittynyt: Pe Syys 06, 2019 6:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Maximium »

Sipi kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:52 pm
Tirehtoori kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:30 pm Tää keskustelu ei mee mihinkään suuntaan kun täällä väki vääntää jostain huhusta kuukauren eikä ajattele asiaa niin että miten tämä uus vinkki vois viärä asiaa etehen päin.
Tämä. Kiinnostaisi ne kolme miestä. Ja myös tuo poken osuus tiedottamisessa ja suhteessa siihen, että jos on saanut potkut. Pidän mahdollisena, että hän ei ole suostunut enää olemaan hiljaa ja päättänyt tehdä oikein. En tiedä. Mutta upea homma jos joku aikuisista on vihdoin kasvattanut munat. Parempi myöhään kuin ei silloinkaan.
Uskon että tossa on perää.HF tuntee kuiteskin paljon porukkaa.Itse en HF oo pitäny syyllisenä koko aikana enkä tule.
Xbb15
Remington Steele
Viestit: 209
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2023 8:59 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Xbb15 »

Olen itsekseni pähkäillyt tuota R:n ja H:n nuhjaamista, että ensin pussataan ja sitten painitaan. Vähän outoa. Entäpä jos R. olisikin velkaa H:lle, selittäisikö se tuota?
Milloinkas nämä takapihalla olevat moolokit olikaan tyhjätty?
Liitteet
11 (2).jpg
11 (2).jpg (418.52 KiB) Katsottu 1068 kertaa
AAPELINEN
Remington Steele
Viestit: 243
Liittynyt: La Heinä 11, 2020 3:51 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja AAPELINEN »

Xbb15 kirjoitti: To Tammi 19, 2023 7:18 pm Olen itsekseni pähkäillyt tuota R:n ja H:n nuhjaamista, että ensin pussataan ja sitten painitaan. Vähän outoa. Entäpä jos R. olisikin velkaa H:lle, selittäisikö se tuota?
Milloinkas nämä takapihalla olevat moolokit olikaan tyhjätty?
Nykyaikana on lähes mahdotonta jätteiden mukana mennä hukkaan ellei ole jauhettuna pöntössä. Kaikki koitetaan hyödyntää joten se mahdollisuus on mielestäni aivan minimaalinen
Tirehtoori
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Su Tammi 08, 2023 2:06 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Mitä jos R on lähtenyt jonkun kyytis tai ittekseen rannantien talolle jossa oletettu puukotus tapahtui saman yän aikana.
Sitten mulle selevis että se puukotus ei ilmeesesti tapahtunu siinä taloos tai talon pihas (tämä on kuultua juttua) vaan olisi tapahtunut läheesen rivitalon pihas.

Mä ajattelen asiasta näin että jos siällä taloolla on alettu riahumaan viinan tai muiren huurujen takia ja väki on lähteny karkuun. Yks on päässy 100metriä rivarin pihalle ja puukotettu siihen. Olisko siinä samas rytäkäs voinu olla myös joku nuari miäs joka olis lähteny pakohon ja ehkä saanukki samalla puukoosta.

Sitten paniikissa vahingoittuneena menny jonnekki piiloon jne...

Tää siis täysin spekulaatiota ja syy miksi kohdiatin osan ettinööstä tuonne alueen jokirantaan, sillalle yms.
Viimeksi muokannut Tirehtoori, To Tammi 19, 2023 7:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1161
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Xbb15 kirjoitti: To Tammi 19, 2023 7:18 pm Olen itsekseni pähkäillyt tuota R:n ja H:n nuhjaamista, että ensin pussataan ja sitten painitaan. Vähän outoa. Entäpä jos R. olisikin velkaa H:lle, selittäisikö se tuota?
Milloinkas nämä takapihalla olevat moolokit olikaan tyhjätty?
Ehdottelin näitä molokkeja jo aivan alkumetreillä. Silloin tuntui mahdolliselta, ei enää. Arvuuttelimme suuaukon kokoa ja noiden kuvien perusteella sinne saattaisi avustettuna tuupata pienikokoisen pojan. Tyhjennysvälistä en tiedä, enkä myöskään siitä, miten niin syvällä ruumis jäätyisi.

R:n ja H:n "nuhjaamisesta" kirjoitin myös muutama sivu sitten ja ajattelen edelleen, että R on saattanut kokea H:n lähentelyn kuvottavana ja kiusallisena. On varmasti ainakin vaikuttanut pojan mielialaan jos ei muuta. Tuskin velkoja kuitenkaan silittelemällä ja suutelemalla peritään? Jos tuo pussauskohta nyt on sitä miten se on tulkittu videolta.

On myös hyvin tehokas tapa uhkailla, kun hymyilee kauniisti, kaulailee, suutelee otsalle, ottaa lämpimään halaukseen ja kuiskaa jäätävästi korvaan, että "olet kuollut mies".
AAPELINEN
Remington Steele
Viestit: 243
Liittynyt: La Heinä 11, 2020 3:51 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja AAPELINEN »

Tirehtoori kirjoitti: To Tammi 19, 2023 7:47 pm Mitä jos R on lähtenyt jonkun kyytis tai ittekseen rannantien talolle jossa oletettu puukotus tapahtui saman yän aikana.
Sitten mulle selevis että se puukotus ei ilmeesesti tapahtunu siinä taloos tai talon pihas (tämä on kuultua juttua) vaan olisi tapahtunut läheesen rivitalon pihas.

Mä ajattelen asiasta näin että jos siällä taloolla on alettu riahumaan viinan tai muiren huurujen takia ja väki on lähteny karkuun. Yks on päässy 100metriä rivarin pihalle ja puukotettu siihen. Olisko siinä samas rytäkäs voinu olla myös joku nuari miäs joka olis lähteny pakohon ja ehkä saanukki samalla puukoosta.

Sitten paniikissa vahingoittuneena menny jonnekki piiloon jne...

Tää siis täysin spekulaatiota ja syy miksi kohdiatin osan ettinööstä tuonne alueen jokirantaan, sillalle yms.
Sekin on mahdollista...Käviköhän Rannantien asukit illan aikana hovissa,onko siitä kellään tietoa?
ToTheMoon
Lauri Hanhivaara
Viestit: 144
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2022 12:43 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja ToTheMoon »

Tirehtoori kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:30 pm Jokaane lapualaanen tiätää että kun puhutaan vanhasta apteekista se on kirkon viäres. Siinä oli ennen nuarisotilat yms...

Älkää olettako asioota heti ensimmääsenä vaan miättikää niitä ensin ennen ku kirjootatta shaibaa. Kukaan ei tiärä mistä tiato on perääsin. Ja sitten ku joku siitä kerroo saa sen heti kivittää. Ainaki bini laden vois vetää happia välillä.

Olettamuksena mun miälestä erikoosen hyvä jos on ollu siällä apteekilla. Samana yänä oli oletettu puukotus just siällä suunnalla kaupunkia. Sitä aluetta sais siis tutkia enemmän jos vihije on totta.

Tää keskustelu ei mee mihinkään suuntaan kun täällä väki vääntää jostain huhusta kuukauren eikä ajattele asiaa niin että miten tämä uus vinkki vois viärä asiaa etehen päin. Täällä on aivan liian monta henkistäkersaa keskustelemas.
Lapualaiset tietää myös, että se kirjoitetaan Wanha apteekki. HF ei tietääkseni ole paikallinen, joten ei välttämättä tiedä sitä. Mutta ei nyt takerruta siihen sen enempää, tärkeintä on että poliisilla on oikeat tiedot.
Sähän olit siellä suunnalla tutkinu rannat? Jos poliisilla olikin tästä havainnosta jo tieto ja sen takia siellä teki etsintöjä? Vai onko sulla varma tieto, että liittyi puukotukseen?
Tirehtoori
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Su Tammi 08, 2023 2:06 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Silloon kun olin riipisen sillan alapualella tutkimas kuulin ohikulkijalta sillalla että poliisi oli tutkinu aluetta. Sitä en tiärä onko tutkinu puukotuksen vai Rassen takia.

Ja en oo koskaan kuullu että vanahaa apteekkia sanottaa wanhaksi apteekiksi. Ja moon jo vanha ihiminen. Vaikkakin netissä näyttää seurakunnan sivuulla kirjootusasu olevan w:lla. On jotaki nykyaikaasta hömpötystä tuallaanen :lol:
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Tirehtoori
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Su Tammi 08, 2023 2:06 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

AAPELINEN kirjoitti: To Tammi 19, 2023 7:51 pm
Tirehtoori kirjoitti: To Tammi 19, 2023 7:47 pm Mitä jos R on lähtenyt jonkun kyytis tai ittekseen rannantien talolle jossa oletettu puukotus tapahtui saman yän aikana.
Sitten mulle selevis että se puukotus ei ilmeesesti tapahtunu siinä taloos tai talon pihas (tämä on kuultua juttua) vaan olisi tapahtunut läheesen rivitalon pihas.

Mä ajattelen asiasta näin että jos siällä taloolla on alettu riahumaan viinan tai muiren huurujen takia ja väki on lähteny karkuun. Yks on päässy 100metriä rivarin pihalle ja puukotettu siihen. Olisko siinä samas rytäkäs voinu olla myös joku nuari miäs joka olis lähteny pakohon ja ehkä saanukki samalla puukoosta.

Sitten paniikissa vahingoittuneena menny jonnekki piiloon jne...

Tää siis täysin spekulaatiota ja syy miksi kohdiatin osan ettinööstä tuonne alueen jokirantaan, sillalle yms.
Sekin on mahdollista...Käviköhän Rannantien asukit illan aikana hovissa,onko siitä kellään tietoa?
En ainakaan videoosta tunnista kumpaakaan. En oo kuullu siitä puhuttavan.

Johonkuhan tätä etrintää ja katoqmista pitää kohristaa ja tää on pitkästä aikaa hyvä suunta jos on apteekilta havaanto.
Ei se ainakaan tuata nujakkaa jankkaamalla mee eteenpäin tää asia.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Vastaa Viestiin