Mitäs tällä tarkoitat?AAPELINEN kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:54 pm Aina täällä välillä kirjoitellaan tuijottelijoista. Menkää lauantaina 28.01 Lapuan S-Marketin pihalle klo 12-14 välisenä aikana niin saattaa olla että voitte kysyä asianosaiselta itseltään mitä se tuijotti vai heittikö vaan smalltolkkia tiskillä!
Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
-
Tirehtoori
- Harjunpää
Miksi osallistun? Varmaan samasta syystä kuin suurin osa muutaki porukkaa.Ullis kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:52 pmMua vähän hämää kans kyllä äskeisissä tirehtoorin puheissa myös se että hän sanoo tietävänsä paljon asioista, mutta silti ei niitä havaintojaan tuo julki, toivottavasti edes poliisille tuo tietonsa julki edes.Newintown kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:40 pmEt usko KT tietoihin millään asteikolla, mutta silti hän tiesi videolla olevien nimet. Eli et usko hänen paljastamiin nimiin, mutta kuitenkin osui oikeaan? Mua ei kiinnosta ne nimet, mutta jos sinä tiedät KT sanomat nimet oikein, niin kohteliasta olisi se sanoa että KT kertomat nimet eivät paikkaansa pidä! Mulle on ihan yks ketun lysti ketä tänne kirjoittelee, mutta en tykkää siitä yhtään että pyritään viemään asioita väärille raiteille. Siitä syystä sua täällä epäillään. Onko siis läheisesi sotkeutunut asiaan edes välillisesti ja siksi hänen kanssaan osasit joesta etsiä?Tirehtoori kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:32 pm
No mä vastaan sulle.
Mieti jos KT on laittanut nimet videolta nimim. Mierille. KT ei laittanut nimiä missään vaiheessa tänne kaikkien saataville. Nyt Butleri sanoo tiätävänsä ne nimet. Mistä Butleri ne olis saanut sitten? Olisko Butler kuitenkin erelleen KT itte?? En voi tietää.
Mä oon kauan sitten anonu etten julkaise kenenkään nimiä, koska se ei palvele ketään. Ei oo mun tehtävä paljastaa kenenkään videolla esiintyvän nimeä jod on olettamus että siitä on henkilölle haittaa ja syytön ihiminem saa siitä paskaa niskaan.
Tottakai isoo osa paikallisia tuntoo melekeen kaikki jokka videolla on.
Eniten mua naurattaa Butlerin jatkuva yritys kääntää asiaa pois KT:n henkilöspekulaatiosta. Aika useen se kääntääsen mua kohtaan. Ja sillä on oikeus siihen ihan yhtälailla kuin kaikilla muillakin kirjoottelijoolla. Sitähän spekulaatio on.
Olen sotkeentunut asiaan joo. Varsinkin täällä foorumilla ja siinä että meitä on jokusen verran ihmisiä jotka tekevät etsintöjä vapaa aikana (toki aika vähän enää kukaan ettii).
Mutta siltikin oon erelleen samaa miältä että en usko KT nimimerkin tiatoihin millään asteikolla.
Joten esitän tirehtoorille kysymyksen: mikä on motivaatiosi edes lukea spekulointeja/osallistua spekulointiin jos tiedät kaikesta kaiken,mikset ole jo löytänyt poikaa vai oletko kenties itse osallinen tai jopa rasse🫣
Ja jos todella et ole osallinen/rasse,niin kerro ihmeessä myös miksi lapualaiset hiljenevät asiasta?
Ja Lapualaaset hiljenevät? Tätä mun on vaikia ymmärtää. Miten niin hiljenöövät. Täällähän mäkin ja moni muu Lapualaanen puhuu asiasta koko ajan. Se että ei varmaan oo mitään annettavaa asialle enempää niin on vaikia tuara uutta asiaa esille tapauksesta. Lapuallahan asiasta puhutaan kuitenkin erelleen. Uskoosin että poliisilla on kaikki tiato mitä tapauksesta on annettavaa kenelläkään ollu.
Se että te ette asioosta tiärä ei tarkoota etteikö Lapualla ja poliisissa asioosta tiäretä. En mäkään huutele kenenkään nimiä julkisesti ettei siitä tule kenellekkään haittaa.
Eniten mua ehkä täs jutus häirittöö nämä olettamukset mitä suuri osa teistä pitää jo ihan totena. On perseen myymistä, velkoja, kovia huumeeta yms. Kaikki somessa esitetyt trollaukset muuttuu heti toreksi teirän keskuures eikä oo minkäänlaista suoratinta siihen asiaan.
Oon ollu ettimäs Rasmusta tavalla tai toisella viikosta kaksi asti. Oon tutkinu jokirantoja/jokia, autiotaloja, navettoja, mettää ja ojanpohojia. Ja joo olen toivonu monta kertaa että kloppi löytyys vaan ei oo löytyny. Mulla on ihan oma olettamus siitä että keväällä löyretään joesta. Se on mun olettamus johon uskon eniten. En kiellä sitä etteikö olisi voinu tapahtua jotain muutakin, mutta vahvasti uskon siihen että on joutunu jokeen.
Miksi en jaksa vastata Butlerille. Syy on siinä ettei lasten kans jaksa tavallista enempää vängätä. Se ei viä tätä asiaa kuitenkaan eteenpäin ja siksi ignorraan oikiastaan kaikki sen spekulaatiot. Ei oo mitään tuonu tähän keskusteluun ennenkään. Samoin ohitan kaikki muunkin epäoleellisen keskustelun joka ei viä asiaa eteenpäin.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Tänne en ala nimiä syyttömistä laittamaan mutta vaalijuttuja kaupan pihalla lauantaina!Sala666 kirjoitti: La Tammi 21, 2023 1:04 pmMitäs tällä tarkoitat?AAPELINEN kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:54 pm Aina täällä välillä kirjoitellaan tuijottelijoista. Menkää lauantaina 28.01 Lapuan S-Marketin pihalle klo 12-14 välisenä aikana niin saattaa olla että voitte kysyä asianosaiselta itseltään mitä se tuijotti vai heittikö vaan smalltolkkia tiskillä!
Lähes lapualaisena kommentoin tuota, miksi lapualaiset vaikenevat. Omalta kohdaltani voin sanoa, että ehkä minäkin tiedän jotakin, mutta tietoni ovat yhdistelty eri suunnista kuulemista ja täältä lukemistani palasista. Eli niiden kaikkien tietojen todenperäisyydestä en voi olla täysin varma. Siksi kynnys kirjoittaa ne tänne, on korkea. Lisäksi siihen se, että Lapualla olla on kovin pienet piirit ja ”kaikki tietävät toisensa” (kärjistäen) eli kenellekään en halua ongelmia, kun en voi tietojani mistään vahvistaa täysin oikeiksi.
Ja tietenkin sitä haluaa myös oman kohtansa varmistaa, ettei joudu vaikeuksiin mahdollisen perättömän tiedon levittämisestä.
Ja tietenkin sitä haluaa myös oman kohtansa varmistaa, ettei joudu vaikeuksiin mahdollisen perättömän tiedon levittämisestä.
-
Hiljainenkulkija
- Aloitteleva Besserwisser
KT saattanut saada nimet ihan vain somesta, niinkuin moni muukin joka jaksanut nähdä vaivaa. Tai sitten yksinkertaisesti tunsi/tiesi ne?
Suurin osa ihmisistä ajattelee että poika on joessa, joten aivan normaalia että porukka sieltä etsii. Itsekkin olen sitämieltä, että jokeen se on mennyt joko omasta halusta tai jokun avustamana. Ja se että poliisi on kerran koiran kanssa ajanut pienen pätkän joesta, ei kerro vielä mitään. Se olisi pitänyt naarat kunnolla.
Suurin osa ihmisistä ajattelee että poika on joessa, joten aivan normaalia että porukka sieltä etsii. Itsekkin olen sitämieltä, että jokeen se on mennyt joko omasta halusta tai jokun avustamana. Ja se että poliisi on kerran koiran kanssa ajanut pienen pätkän joesta, ei kerro vielä mitään. Se olisi pitänyt naarat kunnolla.
Aiemmin kirjoitit ettei lapualla juuri kukaan enää etsi ja nyt sanot että etsii ja siksi sinäkin etsit? Ristiriitaa.. taas.Tirehtoori kirjoitti: La Tammi 21, 2023 1:05 pmMiksi osallistun? Varmaan samasta syystä kuin suurin osa muutaki porukkaa.Ullis kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:52 pmMua vähän hämää kans kyllä äskeisissä tirehtoorin puheissa myös se että hän sanoo tietävänsä paljon asioista, mutta silti ei niitä havaintojaan tuo julki, toivottavasti edes poliisille tuo tietonsa julki edes.Newintown kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:40 pm
Et usko KT tietoihin millään asteikolla, mutta silti hän tiesi videolla olevien nimet. Eli et usko hänen paljastamiin nimiin, mutta kuitenkin osui oikeaan? Mua ei kiinnosta ne nimet, mutta jos sinä tiedät KT sanomat nimet oikein, niin kohteliasta olisi se sanoa että KT kertomat nimet eivät paikkaansa pidä! Mulle on ihan yks ketun lysti ketä tänne kirjoittelee, mutta en tykkää siitä yhtään että pyritään viemään asioita väärille raiteille. Siitä syystä sua täällä epäillään. Onko siis läheisesi sotkeutunut asiaan edes välillisesti ja siksi hänen kanssaan osasit joesta etsiä?
Joten esitän tirehtoorille kysymyksen: mikä on motivaatiosi edes lukea spekulointeja/osallistua spekulointiin jos tiedät kaikesta kaiken,mikset ole jo löytänyt poikaa vai oletko kenties itse osallinen tai jopa rasse🫣
Ja jos todella et ole osallinen/rasse,niin kerro ihmeessä myös miksi lapualaiset hiljenevät asiasta?
Ja Lapualaaset hiljenevät? Tätä mun on vaikia ymmärtää. Miten niin hiljenöövät. Täällähän mäkin ja moni muu Lapualaanen puhuu asiasta koko ajan. Se että ei varmaan oo mitään annettavaa asialle enempää niin on vaikia tuara uutta asiaa esille tapauksesta. Lapuallahan asiasta puhutaan kuitenkin erelleen. Uskoosin että poliisilla on kaikki tiato mitä tapauksesta on annettavaa kenelläkään ollu.
Se että te ette asioosta tiärä ei tarkoota etteikö Lapualla ja poliisissa asioosta tiäretä. En mäkään huutele kenenkään nimiä julkisesti ettei siitä tule kenellekkään haittaa.
Eniten mua ehkä täs jutus häirittöö nämä olettamukset mitä suuri osa teistä pitää jo ihan totena. On perseen myymistä, velkoja, kovia huumeeta yms. Kaikki somessa esitetyt trollaukset muuttuu heti toreksi teirän keskuures eikä oo minkäänlaista suoratinta siihen asiaan.
Oon ollu ettimäs Rasmusta tavalla tai toisella viikosta kaksi asti. Oon tutkinu jokirantoja/jokia, autiotaloja, navettoja, mettää ja ojanpohojia. Ja joo olen toivonu monta kertaa että kloppi löytyys vaan ei oo löytyny. Mulla on ihan oma olettamus siitä että keväällä löyretään joesta. Se on mun olettamus johon uskon eniten. En kiellä sitä etteikö olisi voinu tapahtua jotain muutakin, mutta vahvasti uskon siihen että on joutunu jokeen.
Miksi en jaksa vastata Butlerille. Syy on siinä ettei lasten kans jaksa tavallista enempää vängätä. Se ei viä tätä asiaa kuitenkaan eteenpäin ja siksi ignorraan oikiastaan kaikki sen spekulaatiot. Ei oo mitään tuonu tähän keskusteluun ennenkään. Samoin ohitan kaikki muunkin epäoleellisen keskustelun joka ei viä asiaa eteenpäin.
Ja vedät taas esille asioita joista täällä ei ole puhuttu pitkiin aikoihin eli tämäkin kommenttisi oli aivan turhaa täynnä olevaa selittelyä.
Yrittäisit edes saada nimimerkit oikein ja kirjoitustyylisi yhtenäiseksi edes yhdessä viestissä niin uskottavuutesi olisi vähän korkeammalla.
Sinun kommenttejasi en ole moneen viikkoon enää ottanut todesta koska yrität tahallaan vain sekoittaa pakkaa väärään suuntaan. Tsemppiä sinulle jatkoon, toivottavasti tulet vastuuseen teoistasi jossain kohtaa.
Viimeksi muokannut Buzzer91, La Tammi 21, 2023 1:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Tirehtoori pelkää, mitä KT sai selville? Liittyikö Tirehtooriin? Siks mustamaalaa KT:ta ja koittaa muutenkin kääntää katseet muualle?
KT kertoi nimet yv:llä parille, on etsitty ja todettu, et nimet vastaa videolla olevia hlöitä. Silti Tirehtoori väittää, et KT keksi päästään kaiken.
RK vastas Viranomaisuutisissa josain välissä jollekin, et äiti pyytänyt, ettei jaeta katoamisilmoitusta enää. Silti nyt kumminkin pari päivää sitten itse jakoi ilmoituksen ja pyysi kaikkia jakamaan sitä mahdollisimman paljon! Outoa toimintaa.
Tirehtoori ei tosiaan vastaa hälle monesti esitettyihin kysymyksiin, vaan sivuuttaa ne.
Miksi nimiä ei voi kertoa, jotka esiintyvät videolla? Heitä ei syytetä mistään. Ainoo kenen nimi noista on mainittu, on VA eli Valtteri Alponen. (Vai onko ennen mainittu? Nyt kumminkin on ja varmaan bännejä tästä saan)
Itse en osaa etsiä tai löytää noita muita nimikirjaimet omaavia tyyppejä.
Mikä Tirehtoori sun suhde R perheeseen tai videolla oleviin on? Vai ootko jopa RK tai hänen mies? Voit olla myös itse Härsilä, ku oot ollu nii poliisipositiivinen? Vai ihailet vaan, koska sun haaveammattina oli nuorempana päästä poliisiks? Kuulutko samaan hirviporukkaan? Näätkö, et sun epäilyt KT:ta kohtaan käänty sua itseään vastaan. Pystytkö vastaamaan, vai onko "nalle taskussa"?
KT kertoi nimet yv:llä parille, on etsitty ja todettu, et nimet vastaa videolla olevia hlöitä. Silti Tirehtoori väittää, et KT keksi päästään kaiken.
RK vastas Viranomaisuutisissa josain välissä jollekin, et äiti pyytänyt, ettei jaeta katoamisilmoitusta enää. Silti nyt kumminkin pari päivää sitten itse jakoi ilmoituksen ja pyysi kaikkia jakamaan sitä mahdollisimman paljon! Outoa toimintaa.
Tirehtoori ei tosiaan vastaa hälle monesti esitettyihin kysymyksiin, vaan sivuuttaa ne.
Miksi nimiä ei voi kertoa, jotka esiintyvät videolla? Heitä ei syytetä mistään. Ainoo kenen nimi noista on mainittu, on VA eli Valtteri Alponen. (Vai onko ennen mainittu? Nyt kumminkin on ja varmaan bännejä tästä saan)
Itse en osaa etsiä tai löytää noita muita nimikirjaimet omaavia tyyppejä.
Mikä Tirehtoori sun suhde R perheeseen tai videolla oleviin on? Vai ootko jopa RK tai hänen mies? Voit olla myös itse Härsilä, ku oot ollu nii poliisipositiivinen? Vai ihailet vaan, koska sun haaveammattina oli nuorempana päästä poliisiks? Kuulutko samaan hirviporukkaan? Näätkö, et sun epäilyt KT:ta kohtaan käänty sua itseään vastaan. Pystytkö vastaamaan, vai onko "nalle taskussa"?
Tirehtoori kertoo sivulla 258, että kun oli jokea/rantaa tutkinut, oli kuullut että poliisi on siellä jo ollut mutta etsinnät liittyi puukotukseen.Buzzer91 kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:24 pmNewintown kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:22 pmMyönnätkö siis että olet täällä vaan kääntääksesi muiden spekuja muualle? Vai pitäiskö teititellä, oletteko te. Onko joku sun läheinen sotkeutunut asiaan jollain tavalla ja siitä syystä pyrit kumoamaan kaiken? Ohitat tarkoituksella sinulle tehtyjä kysymyksiä. Miksi et kerro tänne jos kerran niin paljon muita enemmän tiedät?Tirehtoori kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:04 pm Ei oo KT tänne nimiä julkaissukkaa missään välissä vaikka Butleri niin väittääki.
Ja joo tiärän paljon enemmän kuin uskottekaan. Osaan luetella videolta melekeen kaikkien nimet ja jopa osootteet.
Mulla on oma syyni epäällä toisten kertomuksia jo sen pohojalta.
Olen esittänyt hänelle tässä nyt varmaan 3vk ajan erinäisiä kysymyksiä jotka hän ohittaa ja kääntää aiheen muuhun henkilöön tai aiheeseen vastaamatta kertaakaan siihen mitä kysytään. Hänellä ei ole puhtaat jauhot pussissa
297 sivulla kysyn onko hänellä varma tieto, että liittyi puukotukseen, johon hän vastaakin ettei tiedä kumpaan tapaukseen liittyy. 298 vastaan hänelle, jossa näkyy kyseinen lainaus, jossa sanoo liittyvän puukotukseen. Tähän hän ei sitten enää kommentoikaan mitään.
Erikoista, ensin tietää ja sitten ei enää tiedäkään.
-
Tirehtoori
- Harjunpää
Mistä oletat ettei niitä tiatoja oo poliisille annettu.??
On tänne kyllä pesiytyny ihime pellejä olettamuksiensa kanssa
On tänne kyllä pesiytyny ihime pellejä olettamuksiensa kanssa
Minä sain nimet tutkijalta joka sai ne V.A:lta. Etsin itse kasvot nimille ja totesin olevan samat tyypit kuin videolla. Eilen listasin pöydässä istuneet tänne, ja faktoilla mentiin, eikös näin Tirehtoori?Tirehtoori kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:32 pmNo mä vastaan sulle.Newintown kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:22 pmMyönnätkö siis että olet täällä vaan kääntääksesi muiden spekuja muualle? Vai pitäiskö teititellä, oletteko te. Onko joku sun läheinen sotkeutunut asiaan jollain tavalla ja siitä syystä pyrit kumoamaan kaiken? Ohitat tarkoituksella sinulle tehtyjä kysymyksiä. Miksi et kerro tänne jos kerran niin paljon muita enemmän tiedät?Tirehtoori kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:04 pm Ei oo KT tänne nimiä julkaissukkaa missään välissä vaikka Butleri niin väittääki.
Ja joo tiärän paljon enemmän kuin uskottekaan. Osaan luetella videolta melekeen kaikkien nimet ja jopa osootteet.
Mulla on oma syyni epäällä toisten kertomuksia jo sen pohojalta.
Mieti jos KT on laittanut nimet videolta nimim. Mierille. KT ei laittanut nimiä missään vaiheessa tänne kaikkien saataville. Nyt Butleri sanoo tiätävänsä ne nimet. Mistä Butleri ne olis saanut sitten? Olisko Butler kuitenkin erelleen KT itte?? En voi tietää.
Mä oon kauan sitten anonu etten julkaise kenenkään nimiä, koska se ei palvele ketään. Ei oo mun tehtävä paljastaa kenenkään videolla esiintyvän nimeä jod on olettamus että siitä on henkilölle haittaa ja syytön ihiminem saa siitä paskaa niskaan.
Tottakai isoo osa paikallisia tuntoo melekeen kaikki jokka videolla on.
Eniten mua naurattaa Butlerin jatkuva yritys kääntää asiaa pois KT:n henkilöspekulaatiosta. Aika useen se kääntääsen mua kohtaan. Ja sillä on oikeus siihen ihan yhtälailla kuin kaikilla muillakin kirjoottelijoolla. Sitähän spekulaatio on.
Olen sotkeentunut asiaan joo. Varsinkin täällä foorumilla ja siinä että meitä on jokusen verran ihmisiä jotka tekevät etsintöjä vapaa aikana (toki aika vähän enää kukaan ettii).
Mutta siltikin oon erelleen samaa miältä että en usko KT nimimerkin tiatoihin millään asteikolla.
Tiedän myös sen että en ole ainoa joka on vaihtanut viestiä tutkijan kanssa, en tiedä paljonko on jakanut tietojaan muille.
Sain myös kaikenlaista muuta viestiä nähtäväkseni, kuten listan kysymyksistä joita R.K halusi tutkijan esittävän V.A:lle. (Huom, nimenomaan R K halusi lisää vastauksia, äiti ei kysymyksiä listannut!) Kysymyksissä oli myös kolme etunimeä, näille hahmoille oletan löytäneeni myös sukunimet, eikä tarvinnut edes jokaisen Lapualaisen somea kääntää ympäri.
R.K on yli-innokas. Se on käynyt ilmi niin somesta kuin yhteydenpidosta tutkijalle. Jään kyllä mielenkiinnolla odottamaan, mikä on hänen poikansa osuus illan/katoamisen suhteen kun tämä tapaus lopulta ratkeaa.
-
angel_vm78
- Nikke Knatterton
Sen verran voinet kertoa oliko Rasmuksen pöytäseurassa lapuahovissa olleet sekä nämä ns tuijottajamiehet paikallisia, jostainpäin etelä-pohjanmaata vaiko ihan muualta?Tirehtoori kirjoitti: La Tammi 21, 2023 12:32 pm Mutta siltikin oon erelleen samaa miältä että en usko KT nimimerkin tiatoihin millään asteikolla.
Lainaustorni kaadettu. Muutama viesti poistettu. Ketjun aihe on mainittu otsikossa, Keskustelut toisista nimimerkeistä Lautamiehiin.
-NILS-
Ja kuvissa oleva Kalju pukumies muistuttaa erittäin paljon erästä "aktiivista seurueen jäsentä."Ruupertus kirjoitti: Pe Tammi 20, 2023 11:43 pm Alajärvellä käynnistä on spekuloitu aika vähän ja ei siitä taida paljon olla tietoakaan mutta tuli vaan mieleen että sieleä on pieneksi paikkakunnaksi
toiminut viime vuosina.. mitenkä sanoisi, aktiivisia seurueita.
Nyt jäitä hattuun! Tuntematta henkilökohtaisesti R.K:ta, niin en silti lainkaan ihmettele, jos hän on huolissaan Rasmuksen katoamisesta. Heti alkuunsa hän jakoi somessa katoamisilmoituksia, KOSKA vanhemmat eivät olleet somessa. Toisekseen, eikö R.K ole kasvatusalan asiantuntija (KM) ja sitä kautta huolissaan niin lapualaisista nuorista ja myös etelä-pohjalaisista. Hänellä on merkittävät luottamustoimet ja sitä kautta häneltä kyllä vaaditaan myös vastuunottoa. Hän on Lapuan kaupunginvaltuuston jäsen, samoin kaupunginhallituksen jäsen sekä hän kuuluu Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen aluevaltuustoon. Ja eikö hän työskentele lastensuojelualalla. En siis lainkaan ihmettele hänen esiintuloaan somessa. Ihmettelen sitä, miten muut lapualaiset vastuunkantajat vaikenevat.Zorro7 kirjoitti: La Tammi 21, 2023 7:37 am Täällä myös yksi joka epäilee että hänen poika mahdollisesti tietäisi asioista.
Sitä epäilen että olisiko isommin osallinen mihinkään, ehkä pakotettu? Vai sattuisiko vaan tietämään mutta ehdottomasti kielletty kertomasta mitään tai käy huonosti?
Äiti pelkää ehkä poikansa puolesta tai sitten joko maineensa puolesta.(tai molemmat)
Spekulaatiota
Tässä tämä mättääkin.Tirehtoori kirjoitti: La Tammi 21, 2023 1:31 pmTämä...Else kirjoitti: La Tammi 21, 2023 1:09 pm Lähes lapualaisena kommentoin tuota, miksi lapualaiset vaikenevat. Omalta kohdaltani voin sanoa, että ehkä minäkin tiedän jotakin, mutta tietoni ovat yhdistelty eri suunnista kuulemista ja täältä lukemistani palasista. Eli niiden kaikkien tietojen todenperäisyydestä en voi olla täysin varma. Siksi kynnys kirjoittaa ne tänne, on korkea. Lisäksi siihen se, että Lapualla olla on kovin pienet piirit ja ”kaikki tietävät toisensa” (kärjistäen) eli kenellekään en halua ongelmia, kun en voi tietojani mistään vahvistaa täysin oikeiksi.
Muttaku kaikille pitääs kertoa
Erelleenkin vaikka te että tiärä niin ei tarkoota etteikö muuta tiätääsi asioota.
Lällätellään että tiedetään muttei kerrota.
Mitä helvetin virkaa on olla spekuloimassa täällä jos tiedetään melkeinpä tapahtumien kulku & tekijätkin.
Siinä vaiheessa kannattaisi ihan poliisienvihje numeroon laittaa vihjettä niin ehkä tämä joskus ratkeisi myös poliisille. Vai onko tämäkin kynnyskysymys ”kun en ole varma” Ei ihme ettei juttu ratkea kun HALUTAAN puolustella tekijöitä eikä niitä uskalleta tuoda julki.=hiljennytään.
Kertokaa edes kadonneen pojan äidille tietonne,
Ainiin mut sit voi tulla löytymisen jälkeen pätemään,että tiedettiin kokoajan mutta ”ei oltu varmoja”
-
Tirehtoori
- Harjunpää
Tästä oon sama mieltä. Uskon ainakin että RK on puhtaasti huolissaan ja kokee varmasti virkansakin puolesta että sen on otettava osaa tähän juttuhun.thinker2 kirjoitti: La Tammi 21, 2023 1:58 pmNyt jäitä hattuun! Tuntematta henkilökohtaisesti R.K:ta, niin en silti lainkaan ihmettele, jos hän on huolissaan Rasmuksen katoamisesta. Heti alkuunsa hän jakoi somessa katoamisilmoituksia, KOSKA vanhemmat eivät olleet somessa. Toisekseen, eikö R.K ole kasvatusalan asiantuntija (KM) ja sitä kautta huolissaan niin lapualaisista nuorista ja myös etelä-pohjalaisista. Hänellä on merkittävät luottamustoimet ja sitä kautta häneltä kyllä vaaditaan myös vastuunottoa. Hän on Lapuan kaupunginvaltuuston jäsen, samoin kaupunginhallituksen jäsen sekä hän kuuluu Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen aluevaltuustoon. Ja eikö hän työskentele lastensuojelualalla. En siis lainkaan ihmettele hänen esiintuloaan somessa. Ihmettelen sitä, miten muut lapualaiset vastuunkantajat vaikenevat.Zorro7 kirjoitti: La Tammi 21, 2023 7:37 am Täällä myös yksi joka epäilee että hänen poika mahdollisesti tietäisi asioista.
Sitä epäilen että olisiko isommin osallinen mihinkään, ehkä pakotettu? Vai sattuisiko vaan tietämään mutta ehdottomasti kielletty kertomasta mitään tai käy huonosti?
Äiti pelkää ehkä poikansa puolesta tai sitten joko maineensa puolesta.(tai molemmat)
Spekulaatiota