Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Else
Susikoski

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Else »

Roki80 kirjoitti: La Tammi 21, 2023 4:41 pm Rasmus oli kakaroille Lapuan ja lähikuntien suurin myyjä, Rasmus kylmeni kun ei osannut pitää suutaan kiinni! Alajärven porukat pistivät kylmäksi....
Onko tämä oma aavistelusi vai onko faktaa?
varmaa
Susikoski

Viesti Kirjoittaja varmaa »

urpo-anneli kirjoitti: La Tammi 21, 2023 4:32 pm
Onko sen pukumiehen henkilöllisyys selvinny. Ainakin sen verran että Alajärveltä? Ja pyörii jossain "seurueessa"?

En tiedä miksi mulla on kokoajan ollut sellanen tunne että juurikin tämä kyseinen henkilö tietää mikä on homman nimi tämän tapauksen osalta.
Alajärveltä??
Ihan paikallinen. Mikäli samasta tyypistä puhutaan.
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Roki80 kirjoitti: La Tammi 21, 2023 4:41 pm Rasmus oli kakaroille Lapuan ja lähikuntien suurin myyjä, Rasmus kylmeni kun ei osannut pitää suutaan kiinni! Alajärven porukat pistivät kylmäksi....
Jassoo. Oliko mitään faktaa heittää väittämisistäs?
K9Wifey
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

mler kirjoitti: La Tammi 21, 2023 2:50 pm Hetkinen. Eikö tuo uusi sulho ole yhtä kuin sama henkilö joka sai Reinikan (ex)mieheltä puukkoa?
Tämän isä on ollut unelmahäät-ohjelmassa.

Näin olen keskusteluista ymmärtänyt että juuri tuota tyyppiä puukotettiin Rasmuksen katoamisyönä. Korjatkaa jos juoru on väärä.
Vähän OT, mut oliko se isä se, joka ei vienyt morsiantaan häävalssiin vaa kaaso sit hoiti homman?
Niinku oon tänne jo aikaisemmin laittanut niin jos ne mökkibileet ja niiden seuraukset (pikkutytön överit, R:n äiti haukkunut kaikki vanhemmat, ja tehny lasut) on totta niin vrm aika monella henkilöllä ollut kaunoja Takaluomia kohtaan... Ja vielä ne velat, 7-9K, jotka ilmeisesti syntyivät takavarikosta plus jotainpitikirjoittaamutunohdinmitä.
Mut vielä se, et äiti kieltänyt kaiken katoamiseen liittyvän julkaisun - vissiin poliitikko RK ollut ainoa, joka noita ilmoja jakanut. Mut MIKSI? Just kattonu TC-jenkkisarjoja, joissa katoamisista tehdään suuri haloo jo suunnilleen ennenku 24 h umpeutuu. Ja nyt pitäis vaieta - ja vaiettuhan onkin, ku ei oo esim. uutisoinnissa noussut tää asia esiin. Miks vaikeneminen, oi miks? No, ehkä tää jää ikuiseksi mysteeriksi kuten Antti Hoon tapaus mm.
RL11/6 kirjoitti: Ma Tammi 13, 2025 7:22 pm Poistettu mielipuolista mölinää.
-NILS-
urpo-anneli
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja urpo-anneli »

varmaa kirjoitti: La Tammi 21, 2023 4:56 pm
Onko sen pukumiehen henkilöllisyys selvinny. Ainakin sen verran että Alajärveltä? Ja pyörii jossain "seurueessa"?

En tiedä miksi mulla on kokoajan ollut sellanen tunne että juurikin tämä kyseinen henkilö tietää mikä on homman nimi tämän tapauksen osalta.
Alajärveltä??
Edelliseltä sivulta;

"No jos Rasmuksen huumevelat on totta niin Alajärven reissu ja pukumies voisi hyvinkin liittyä toisiinsa.
Kaksi paikallista kenen kanssa olen jutellut on epäillyt kaljun miehen olevan Alajärveltä."

"Alajärvellä käynnistä on spekuloitu aika vähän ja ei siitä taida paljon olla tietoakaan mutta tuli vaan mieleen että sieleä on pieneksi paikkakunnaksi
toiminut viime vuosina.. mitenkä sanoisi, aktiivisia seurueita.

Ja kuvissa oleva Kalju pukumies muistuttaa erittäin paljon erästä "aktiivista seurueen jäsentä.""
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Jopas on mennyt erikoiseksi tämä keskustelu. Muutaman viimeisen sivun perusteella kokonaiskuva ainakin yhdestä asiasta vahvistuu. Ne kaikki, jotka kertovat tietävänsä, epäilevänsä tai osaavansa jopa nimetä ihmisiä, tapahtumia tai muita tutkinnan kannalta olennaisia tietoja, eivät niitä jaa. Tänne ei tarvitsekaan, mutta ilmeisesti myöskään luottamusta poliisiin ei ole. Miksei?
urpo-anneli
Armas Tammelin

Ullis kirjoitti: La Tammi 21, 2023 4:46 pm
Hyvä herra painuu trollailemaan niihin muihin sivustoille.
Mee vaikka kerää sitä kolehtias miladin kuopalle.
Todista trolliksi? Minun mielestä tuo teoria (tieto?) ei sodi äidin sanomisia, alajärven reissua, velkoja, takaluoman bileiden touhuja (rasmuksen puhelin poliisin tutkinnassa, alaikäisen tytön överit rasmuksen diilaamasta kamasta), mahd vasikoimista ym vastaan ollenkaan. Joskus se vaan on niin vaikka kuinka toivoisi ettei olisi.
urpo-anneli
Armas Tammelin

Sipi kirjoitti: La Tammi 21, 2023 5:23 pm Jopas on mennyt erikoiseksi tämä keskustelu. Muutaman viimeisen sivun perusteella kokonaiskuva ainakin yhdestä asiasta vahvistuu. Ne kaikki, jotka kertovat tietävänsä, epäilevänsä tai osaavansa jopa nimetä ihmisiä, tapahtumia tai muita tutkinnan kannalta olennaisia tietoja, eivät niitä jaa. Tänne ei tarvitsekaan, mutta ilmeisesti myöskään luottamusta poliisiin ei ole. Miksei?
Tarkoituksella sotkevat ketjua.
mler
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mler »

K9Wifey kirjoitti: La Tammi 21, 2023 5:07 pm
mler kirjoitti: La Tammi 21, 2023 2:50 pm Hetkinen. Eikö tuo uusi sulho ole yhtä kuin sama henkilö joka sai Reinikan (ex)mieheltä puukkoa?
Tämän isä on ollut unelmahäät-ohjelmassa.

Näin olen keskusteluista ymmärtänyt että juuri tuota tyyppiä puukotettiin Rasmuksen katoamisyönä. Korjatkaa jos juoru on väärä.
Vähän OT, mut oliko se isä se, joka ei vienyt morsiantaan häävalssiin vaa kaaso sit hoiti homman?
Niinku oon tänne jo aikaisemmin laittanut niin jos ne mökkibileet ja niiden seuraukset (pikkutytön överit, R:n äiti haukkunut kaikki vanhemmat, ja tehny lasut) on totta niin vrm aika monella henkilöllä ollut kaunoja Takaluomia kohtaan... Ja vielä ne velat, 7-9K, jotka ilmeisesti syntyivät takavarikosta plus jotainpitikirjoittaamutunohdinmitä.
Itse olen vain lööpeistä lukenut isän naimatarinaa, en katsonut itse ohjelmaa.

Ja tämäpä tämä, jos historia ja maine suvulla (ja Rasmuksella) on mitä on, vaikuttanee se paikallisten "intoon" osallistua pojan etsintään. Ja Härsilän osuus illankulkuun on toinen mikä saattaa laittaa väen ajattelemaan että tähän ei nyt sekaannuta.

Ei voi olla miettimättä... Jos Rasmuksen sijaan Lapuan keskustasta olisi kadonnut samanikäinen tyttölapsi kuin tuhka tuuleen, olisi hänet varmaan löydetty jo siinä vaiheessa kun Rasmuksen kohdalla virkavalta vasta pikkuhiljaa harkitsi perseen nostamista penkistä.
varmaa
Susikoski

Viesti Kirjoittaja varmaa »

Sipi kirjoitti: La Tammi 21, 2023 5:23 pm Jopas on mennyt erikoiseksi tämä keskustelu. Muutaman viimeisen sivun perusteella kokonaiskuva ainakin yhdestä asiasta vahvistuu. Ne kaikki, jotka kertovat tietävänsä, epäilevänsä tai osaavansa jopa nimetä ihmisiä, tapahtumia tai muita tutkinnan kannalta olennaisia tietoja, eivät niitä jaa. Tänne ei tarvitsekaan, mutta ilmeisesti myöskään luottamusta poliisiin ei ole. Miksei?
Ja päättelit tämän mistä? Itse olen kaiken oleellisen laittanut vihjesäpöön, nimiä myöden. Ja tiedän pelkästään omasta tuttavapiiristä muutaman muun tehneen saman. Plus näin on varmasti tehnyt monimoni muukin.
trrska
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja trrska »

urpo-anneli kirjoitti: La Tammi 21, 2023 5:20 pm
varmaa kirjoitti: La Tammi 21, 2023 4:56 pm

Alajärveltä??
Edelliseltä sivulta;

"No jos Rasmuksen huumevelat on totta niin Alajärven reissu ja pukumies voisi hyvinkin liittyä toisiinsa.
Kaksi paikallista kenen kanssa olen jutellut on epäillyt kaljun miehen olevan Alajärveltä."

"Alajärvellä käynnistä on spekuloitu aika vähän ja ei siitä taida paljon olla tietoakaan mutta tuli vaan mieleen että sieleä on pieneksi paikkakunnaksi
toiminut viime vuosina.. mitenkä sanoisi, aktiivisia seurueita.

Ja kuvissa oleva Kalju pukumies muistuttaa erittäin paljon erästä "aktiivista seurueen jäsentä.""
Oon nelisenkymmentä vuotta asunu Alajärvellä enkä kyllä tunnista tai muista nähneeni kyseistä miestä, eikä mieleen tuu juuri isompia mafiaseurueita, lähinnä reppanoita häntäpään käyttäjiä saattaa löytyä. Toki varmaan joku myykin mutta ainakaan kukaan jonka kans jutellu ei tienny ketään isompia myyjiä paikallisista.
mätlokki
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mätlokki »

Tässä ajankuluksi pyöritellyt näitä muutamaa kuvaa ja videota mitä meillä tapauksesta on ja yrittänyt yhdistellä henkilöitä sen mukaan.
Saisiko mahdollisesti tähän vähän apuja kun alkaa pääkoppa olemaan kohtuu sekaisin.

Kuva

Punainen: Oletettu Rasmus (edelleen hämää tuo paita) :)
Oranssi: "Pukumies" = nykyisin aktiivinen seuruejäsen Alajärveltä? on sisävideoissa,kun kävelee ulos baarista, terassivideolla ei näy.
Sininen: "Makkaraperunamies" tunnetaan myös kännykkämiehenä. näkyy kaikilla kolmella videolla.
Vihreä: Onko tämä se vaalimainoksia 28.1. s-marketilla jakava torimyyjä? :lol: En löydä häntä mistään videolta.
Pinkki: Tästä en saa mitään irti, aina kun katson kuvaa, ainut mikä tulee mieleen on esim. vappuna käytettävä jänisnaamari :oops:
En saa mitään kasvonpiirteitä tuosta tiskikuvasta hänestä irti :(
Violetti: Kohtuu varma että oikean alakulman kuvassa näkyvä on tämän Lapuan karaoketaivaan kiintotähden lippalakki?
Sinällään merkityksetön? henkilö, mutta tällä koitin yhdistellä näitä kuvia keskenään...

Lähinnä näistä kiinnostaa eniten tuo vihreä ja pinkki, näistä olen eniten hukassa.
Mahtavatkohan istua pukumiehen kanssa samassa pöydässä (yläoikealla uusimmassa videossa, josta V.A. pukumiehen "hakee") ja siksi eivät osu kuvaan?. Tai sitten ovat lähteneet jo pellolle ennen painia.

Tiedetään, turhaa asioiden pyörittelyä, pyydän anteeksi. Mutta kun ei nyt ole hölmöllä tällä hetkellä juuri muutakaan, kun tuntui se "apteekkikolmikkokin" katoavan kuin tuhka tuuleen :roll:
Viimeksi muokannut mätlokki, La Tammi 21, 2023 5:44 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
urpo-anneli
Armas Tammelin

trrska kirjoitti: La Tammi 21, 2023 5:35 pm Oon nelisenkymmentä vuotta asunu Alajärvellä enkä kyllä tunnista tai muista nähneeni kyseistä miestä, eikä mieleen tuu juuri isompia mafiaseurueita, lähinnä reppanoita häntäpään käyttäjiä saattaa löytyä. Toki varmaan joku myykin mutta ainakaan kukaan jonka kans jutellu ei tienny ketään isompia myyjiä paikallisista.
No mites sitten muutama muu tyyppi on tehny eri havaintoja..

Jos olet asunu sielä 40vuotta niin ehket pahemmin nuorten huumeidenkäytöstä ja -myynnistä ym. konnahommista ole niin perillä? Eri piirit kenties?

Lainaustornia lyhennetty
-NILS-
Viimeksi muokannut urpo-anneli, La Tammi 21, 2023 5:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Monster
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Monster »

Ei karaoke-heppu ole lainkaan vähäpätöinen hahmo tässä mysteerissä. Hän on kuitenkin ainoa sälli joka pääsi todistettavasti puristelemaan naisen persettä, muut kollit tyytyivät halailemaan keskenään.
Ullis
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Ullis »

urpo-anneli kirjoitti: La Tammi 21, 2023 5:27 pm
Ullis kirjoitti: La Tammi 21, 2023 4:46 pm
Hyvä herra painuu trollailemaan niihin muihin sivustoille.
Mee vaikka kerää sitä kolehtias miladin kuopalle.
Todista trolliksi? Minun mielestä tuo teoria (tieto?) ei sodi äidin sanomisia, alajärven reissua, velkoja, takaluoman bileiden touhuja (rasmuksen puhelin poliisin tutkinnassa, alaikäisen tytön överit rasmuksen diilaamasta kamasta), mahd vasikoimista ym vastaan ollenkaan. Joskus se vaan on niin vaikka kuinka toivoisi ettei olisi.
Etkö oo lukenut tän ukkelin kommentteja?
(Juuri tsekkasin läpi kommenttihistorian, näen että kommentoinnut luultavammin n.kymmeneen eritapaukseen trollaavasti, multiin haluaa useita toimittaa mm.”sisäpiiritietoa” kuulemma monestakin asiasta.
Aika ärhäkkäästi kommentoi kaikkiin. Myös on kommentoinnut jonkun 12-vuotiaan kadonneen tapaukseen trollaavasti,kun poistettu jopa kommentti trollauksen vuoksi.
Joten eiköhän tuossa ole tarpeeksi todistetta.
Vastaa Viestiin