Se on just näin. Amandalooni ei tavallaan kuitenkaan eres toristanu ettå on RK:n ja Reinikan kans jutellu. Niin ku joku sanooki jotta olis hyvä ottaa kuvakaappauksia keskustelusta. Muuten se on vaan puhetta iliman faktaa.Sipi kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 5:43 pm.Mehän ei tiedetä ennen kuin tiedetään. Olisi tietysti toivottavaa, että tiedot pitävät paikkaansa, mutta varmaa se ei ole. Toivottavasti poliisilla on nyt oikeat ja ajantasaiset tiedot tapahtuma-ajankohdista. Sehän se nyt kuitenkin kaikkein tärkeintä olisi.varmaa kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 5:39 pm
Siis hetkinen..
Julkitulleet videot ei näytä sitä että Rasmus yrittää takaisin sisään ravintolaa, eli sellaista me emme ole nähneet.
Amandalooni on keskustellut R.K kanssa ja R.K kertoi että perhe ja läheiset ovat nähneet videon missä Rasmus yrittää ravintolaan takaisin sisään, ei päästetä ja hän lähtee siitä mariantallin/kaupan suuntaan.
Toivottavasti mekin vielä tuo video tullaan näkemään.
Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
-
Tirehtoori
- Harjunpää
Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
-
Valtapallo
- Remington Steele
Silloin hetikohta katoamisen alussa äiti kertoi lehtihaastattelussa että heillä on noin 30 henkilön etsintäryhmä Whatsupissa.Sipi kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 5:18 pm ...Mitä ajattelette tämän R.K.:n aktiivisuudesta ja motiiveista? Mietin, että onko hän aidosti perheystävä, joka on jatkuvasti yhteydessä Rasmuksen äitiin...
Vahvasti oletan että R.K. on siinä mukana ja voihan olla että ovat sopineet asian niin että hän keskitetysti julkaisee säännöllisin välein katoamisilmoitukset somessa.
Tämä siis vain oma oletukseni.
Lisäksi tässä vielä se vastaus (hänen omin sanoin) joidenkin mietintöihin mikä yhteys kyseisellä henkilöllä on R:n perheeseen.
"Kyseessä kaverin lapsi ja poikani hyvä ystävä."
Tui kommentti löytyy ensimmäisten katoamisilmoitusten kommenttiosiosta.
Huomaa että kommentoijista suuri osa on lapsia/nuoria.
Kun parin kaverin teinit on olleet hukassa, niin vanhemmilla ei ole kyllä ollut voimavaroja sometiedotuksiin vaan he ovat etsinee nuoria ja kontaktoineet kavereita jne.
Itsekin olen auttanut julkaisemalla heidän lastensa ilmoituksia ajatellen että mitä jos kyseessä olisi omani.
Mitä hittoa jonkun julkaisut tähän liittuvät missä R on.
Kun parin kaverin teinit on olleet hukassa, niin vanhemmilla ei ole kyllä ollut voimavaroja sometiedotuksiin vaan he ovat etsinee nuoria ja kontaktoineet kavereita jne.
Itsekin olen auttanut julkaisemalla heidän lastensa ilmoituksia ajatellen että mitä jos kyseessä olisi omani.
Kiitos kauniista sanoistasi. Lapseksi ei olle luultu enää pitkiin aikoihin, enkä virallisesti teinikään ole ollut enää 25 vuoteen. Mutta onhan se aina mukava olla nuorekas.Tätiliini kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 6:12 pm Huomaa että kommentoijista suuri osa on lapsia/nuoria.
Kysymykseesi siitä, mitä hittoa jonkun julkaisut asiaan liittyvät en valitttavasti osaa vastata. Siksi kysyinkin asiaa täällä. Yhtä hyvin voisimme kysyä, miten huumeet tai raha liittyvät asiaan, miten ravintolatappelu, illan tapahtumat videoilla tai tuijottava mies liittyvät asiaan, miten apteekilta bongatut kolme miestä ja auto liittyvät asiaan, entäpä miten Reinikka, poismuuttanut pariskunta, joen jäätyminen tai puukotus liittyvät asiaan... Jutun juonihan on edelleenkin siinä, että emme tiedä liittyykö yhtään mitenkään.
Miten se voidaan verifioida, että löytämiseen johtaneesta vihjeestä todellakin maksetaan se 5K? Joku kommentoi; "pieni summa, että lapsi löytyisi", mutta ei todellakaan ole mikään pieni summa, elleivät R:n vanhemmat ole jtn normityössäkäyviä rikkaampia. Ei ole vissiin ollut puhetta siitä, mitä vanhemmat tekevät elääkseen?
R.K.:lla voi toki olla oma poliittinen agendansa ajaa omaa etuaan (myös), ja tulla sen kautta julkisuuteen.
Tuttavan samanikäinen lapsi "sijoitettiin" johonkin tuetun asumisen yksikköön, ja vrm samantyyppinen olis ollu tässä R:n tapauksessa myös kysymyksessä. Itsenäistä asumista yksikössä; tosin siellä on ehdoton no-no päihteille. Mut olisiko tuon välttäminen riittävä syy piilotella siihen saakka, kun täyttää 18? Ja että jos varmennettu, että 5K saa vihjeestä (vastaahan se jo 100 subunappia) niin en todellakaan usko, että kukaan olisi niin hyvä frendi, että kävisi vuotta piilottelemaan plus tietysti kaikki päihde+ruokakulut sun muut tuon vuoden ajalta...
R.K.:lla voi toki olla oma poliittinen agendansa ajaa omaa etuaan (myös), ja tulla sen kautta julkisuuteen.
Tuttavan samanikäinen lapsi "sijoitettiin" johonkin tuetun asumisen yksikköön, ja vrm samantyyppinen olis ollu tässä R:n tapauksessa myös kysymyksessä. Itsenäistä asumista yksikössä; tosin siellä on ehdoton no-no päihteille. Mut olisiko tuon välttäminen riittävä syy piilotella siihen saakka, kun täyttää 18? Ja että jos varmennettu, että 5K saa vihjeestä (vastaahan se jo 100 subunappia) niin en todellakaan usko, että kukaan olisi niin hyvä frendi, että kävisi vuotta piilottelemaan plus tietysti kaikki päihde+ruokakulut sun muut tuon vuoden ajalta...
MissMatlock kirjoitti: La Tammi 21, 2023 4:19 pm Ja minä vastasin tuohon, että eikös nimimerkki jmk1991 täällä kertonut lähettäneensä tiedot poliisille.
Ja on muuten hävinnyt kommentoimasta hänkin.
Anteeksi että vastaan ihan myöhässä, olen lähettänyt tiedot poliisille jota sain KT:ltä.
En ole ollut enää samanlailla kommentoimassa, vähän kiirettä pitänyt mutta lukenut olen aina kun vain kerennyt.
Tirehtoori kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 6:08 pmSe on just näin. Amandalooni ei tavallaan kuitenkaan eres toristanu ettå on RK:n ja Reinikan kans jutellu. Niin ku joku sanooki jotta olis hyvä ottaa kuvakaappauksia keskustelusta. Muuten se on vaan puhetta iliman faktaa.Sipi kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 5:43 pm.Mehän ei tiedetä ennen kuin tiedetään. Olisi tietysti toivottavaa, että tiedot pitävät paikkaansa, mutta varmaa se ei ole. Toivottavasti poliisilla on nyt oikeat ja ajantasaiset tiedot tapahtuma-ajankohdista. Sehän se nyt kuitenkin kaikkein tärkeintä olisi.varmaa kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 5:39 pm
Siis hetkinen..
Julkitulleet videot ei näytä sitä että Rasmus yrittää takaisin sisään ravintolaa, eli sellaista me emme ole nähneet.
Amandalooni on keskustellut R.K kanssa ja R.K kertoi että perhe ja läheiset ovat nähneet videon missä Rasmus yrittää ravintolaan takaisin sisään, ei päästetä ja hän lähtee siitä mariantallin/kaupan suuntaan.
Toivottavasti mekin vielä tuo video tullaan näkemään.
Anteeksi pitkä lainaus.
Itse en näe syytä miksi etenkään poliisi joka on lehteen Rasmuksen poistumis suunnan kertonut olisi sen "tuulesta" keksinyt. Tämä varmasti on kameroista tarkistettu, miksi ei olisi?
Nyt myös R.K oli kertonut Amandaloonille että perhe ja läheiset/lähipiiri ovat videon nähneet. En jaksa uskoa että Amandalooni täälä omiaa selittelee. Tulihan hänen kertomuksissaan myös alajärven kuskin nimikirjaimet. Täällä sitäkin on mietitty kuka se kuski oli.
Olet varmasti oikeassa. Olen pitänyt kuitenkin mahdollisuutta avoimena ja kyseenalaistanut sen, että asiasta tunnutaan olevan kovinkin varmoja. Se, mitä poliisiin tulee, heidän videotarkistuksiinsa ja tutkinnan tehokkuuteen ylipäätään, en usko enää yhtään mitään. Lisäksi epävarmuuttani on ehkä ruokkinut se, että poliisi on ollut hyvin vaitonainen vihjeiden pyytämisen suhteen. Olin ajatellut niin, että jos heillä olisi täysin vedenpitävät kellonajat, heiltä olisi voinut odottaa tiedotteita tyyliin "Poliisi kaipaa havaintoja ***- tiellä kello 1.03- 1.16 -välisenä aikana kävelleeltä pariskunnalta" tai "poliisi pyytää ***-kadulla parkissa kello 00.51 olleen Ford-merkkisen auton kuljettajaa ilmoittautumaan" tai edes niin, että "Poliisi pyyttä Lapuahovista katoamisyönä klo 1.10. jälkeen poistunteita henkilöitä ilmoittautumaan" tms. Mutta ei mitään!varmaa kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 7:03 pm
Itse en näe syytä miksi etenkään poliisi joka on lehteen Rasmuksen poistumis suunnan kertonut olisi sen "tuulesta" keksinyt. Tämä varmasti on kameroista tarkistettu, miksi ei olisi?
Nyt myös R.K oli kertonut Amandaloonille että perhe ja läheiset/lähipiiri ovat videon nähneet. En jaksa uskoa että Amandalooni täälä omiaa selittelee. Tulihan hänen kertomuksissaan myös alajärven kuskin nimikirjaimet. Täällä sitäkin on mietitty kuka se kuski oli.
Näiden pyyntöjen puuttuminen on saanut mut epäilemään, että poliisi ei itse asiassa ole kovinkaan perehtynyt videomateriaaleihin, tai ovat olleen niin myöhään liikkeellä, ettei niitä ole enää ollut saatavilla ja siksi sitten luottaneet erilaisiin puheisiin kykenemättä niitä kuitenkaan tarkistamaan.
Toivon todella että olen väärässä ja pojan viimeiset liikkeet on pystytty aukottomasti todentamaan tallenteilta. Itse en pidä Amandaloonia, KT:ta, Tirehtööriä, Buzzeria tai lähtökohtaisesti ketään muutakaan valehtelijana. On aina myös mahdollista, että henkilö kertoo tietonsa hyvässä uskossa ottamatta huomioon, että hänelle on valehdeltu.
Amandalooni kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 1:15 pmPuhuttiin Riitan kanssa tästäkin eilen. Kyllä on ollut yhteydessä, mutta jaetut tiedot eivät olleet "suoraan niin kuin ne oli hänelle kerrottu".mler kirjoitti: La Tammi 21, 2023 11:14 pmVaro ettet joudu provoepäillyksi tämän perusteellaAmandalooni kirjoitti: La Tammi 21, 2023 9:59 pm Mul o 4 sivuu lukemat, mut:
Olen viestitellyt R.K.n kanssa ja hänen luvallaan laitan nämä muutamat oikaisut tänne.
Ei sentään, mutta nythän voisit ehkä kysyä vahvistusta yhteydenpitoketjulle R.K - tutkija - V.A että saataisiin senkin spekulointi päätökseen.
Käsitin, että vääristellyt joitain juttuja.
Sitä en tiedä, oliko edes pyytänyt lupaa jakaa hänelle kerrottuja tietoja.
Mun henkilökohtanen mielipide on, että Riitta ja perhe tekevät paljon töitä löytääkseen Rasmuksen.
On ollut varmaan aika raastavaa lukea ilkeitä kommentteja ja haukkumisia, kaiken muun kauheuden lisäksi!
Lisäksi vielä muistuttaisin, et se Fellin kertoma näköhavainto ei ole virallisesti vahvistettu.
Noniin eli joko nyt voimme todeta että KT ei keksinyt juttujansa, kuten taisin koko ajan täällä monien muiden lailla sanoa että ei tuollaisia noin vain keksitä jostain
Eli näyttäis RK aktiivisesti lukevan tätäkin palstaa vaikka oli niin käärmeissään ja loukkaantunut spekulaatioista.. miksi silti sitten päivystää täällä aiheuttaen itselleen pahaa oloa?Loka? kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 4:28 pm RK on päivittänyt katoamisilmoitustaan löytöpalkkion osalta, se maksetaan edelleen.
Jokaiselle suotakoon mielipiteensä, itse näen että täällä on eri ikäluokkien väkeä aktiivisena ja hyvä niin, saadaan näkökantaa pohdintoihin monesta vinkkelistä.Tätiliini kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 6:12 pm Huomaa että kommentoijista suuri osa on lapsia/nuoria.
Tiedän useamman hatkatapauksen ja jokainen tapaus on omanlaisensa tarina. On laitoskarkureita, kotoa poistuneita. Viikonloppu venähtää ja rangaistuksen pelossa jäädään notkumaan kavereiden nurkkiin. On niitä joita etsii koko suku somepostausten kera ja niitä joiden perään ei moni kaipaile tai ei kehdata tuoda julki että oma lapsi on karkuteillä. On niitä joita uhkaa laitos ja sitä pyritään välttelemään kaikin tavoin.
Laitokseen joutuminen ei ajatuksena ole kamala ainoastaan vapautta rakastavalle nuorelle, monesti oman lapsen sijoittaminen kotoa pois on myös vanhemmille kova paikka. Joskus tunteet meneekin järjen edelle ja silloin saatetaan sortua myötämahdollistamaan lapsen piilossa pysyminen.
Ja jokainen varmasti voi arvailla mitä siitä seuraa jos huoltaja jää kiinni huostapäätöksen saaneen lapsen piilottelusta. Tällöin näytellään sujuvasti että huoli on suuri ja lasta olevinaan "etsitään" jopa somen voimalla. Lapsi on sukulaisella tai kaverin perheessä joka on juonessa mukana ja rahaa ja vaihtovaatteita liikutellaan erinäisiä konsteja käyttäen. Toinen "hyvä syy" lapsen piilottelun mahdollistamiseen on keino pitää lapsi pois väärästä porukasta, esimerkkinä väkivallan tai narkkaamisen uhka.
Rasmuksen katoaminen on saanut paljon julkisuutta. Kansa janoaa vihjeitä ja vastauksia. Miten nuori poika voi kadota kuin pieru saharaan? Tässä sopassa on niin monta keittäjää että on täysin inhimillistä kyseenalaistaa lähes kaikki puheet ja juorut joille ei ole tarjolla vedenpitävää todistetta. R.K on tarjoillut jutunjuurta tänne palstalle mutta itse kaipaisin jo ajantasaista tietoa ja ajatuksia suoraan vanhempien suulla kerrottuna enkä monen sanansaattajan siivittämänä.
Ja Tirehtööri täällä on manannu että sen ja sen tiedot olleet valetta koska vanhemmat ja muut kyllä tienneet kaikkien paikalla olleiden nimet eikä he todellisuudessa vieläkään edes tiedä kaikkien nimiä. Tirehtööri täällä on isoon ääneen mainostanu että tuntee kaikki videolta kotiosotteita myöden niin ole hyvä ja auta perhettä menemällä kertomaan nämä heilleAmandalooni kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 4:59 pmNo en vittu kysyny. Kysy itte jos häirittee. Mää kysyi kumminki siit asiast, mitä tääl enite o mietitty. Eli siit, et videotallennus nähty, kun Rasmus käy uusiks ovella, pyytelee anteeks, ja lähtee yksin kun ei päästetty enää sisälle. Voin sanoo, et itku tuli ku luin ton. Toi on vanhempien ja muiden läheisten viiminen näky Rasmuksesta! Eivät tiedä ihan kaikkien videoilla olleiden nimiä ja lupasin niitä kysellä.Tirehtoori kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 4:42 pmRK sanoo sulle että tiarot oli erit mitä tänne on kirjootettu, mutta et tiärä mitä ne riarot on?
Opettel kirjoottamaha oikei ja lopehtat vittuulemast.
Ymmärrän kyllä kantasi.Sipi kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 7:23 pm
Olet varmasti oikeassa. Olen pitänyt kuitenkin mahdollisuutta avoimena ja kyseenalaistanut sen, että asiasta tunnutaan olevan kovinkin varmoja. Se, mitä poliisiin tulee, heidän videotarkistuksiinsa ja tutkinnan tehokkuuteen ylipäätään, en usko enää yhtään mitään. Lisäksi epävarmuuttani on ehkä ruokkinut se, että poliisi on ollut hyvin vaitonainen vihjeiden pyytämisen suhteen. Olin ajatellut niin, että jos heillä olisi täysin vedenpitävät kellonajat, heiltä olisi voinut odottaa tiedotteita tyyliin "Poliisi kaipaa havaintoja ***- tiellä kello 1.03- 1.16 -välisenä aikana kävelleeltä pariskunnalta" tai "poliisi pyytää ***-kadulla parkissa kello 00.51 olleen Ford-merkkisen auton kuljettajaa ilmoittautumaan" tai edes niin, että "Poliisi pyyttä Lapuahovista katoamisyönä klo 1.10. jälkeen poistunteita henkilöitä ilmoittautumaan" tms. Mutta ei mitään!
Näiden pyyntöjen puuttuminen on saanut mut epäilemään, että poliisi ei itse asiassa ole kovinkaan perehtynyt videomateriaaleihin, tai ovat olleen niin myöhään liikkeellä, ettei niitä ole enää ollut saatavilla ja siksi sitten luottaneet erilaisiin puheisiin kykenemättä niitä kuitenkaan tarkistamaan.
Toivon todella että olen väärässä ja pojan viimeiset liikkeet on pystytty aukottomasti todentamaan tallenteilta. Itse en pidä Amandaloonia, KT:ta, Tirehtööriä, Buzzeria tai lähtökohtaisesti ketään muutakaan valehtelijana. On aina myös mahdollista, että henkilö kertoo tietonsa hyvässä uskossa ottamatta huomioon, että hänelle on valehdeltu.
Totta on että poliisi on ollut hyvin vaitonainen. Mutta jos ei ole pystytty varmentamaan mitään uutta/mikään vihje ei ole johtanut mihinkää, niin silloin ei paljon kerrottavaa/kysyttävää ole. Haluan uskoa poliisiin (nyt myös läheisiin) tässä poistumissuunnassa, luulisi että näin monen viikon jälkeen asia olisi korjattu mikäli tieto olisi väärä. Etenkin perhe on varmasti tarkkaan tutkinut kaikki videot/kellonajat ja mahdollisen muun millä pystytään varmistamaan ajat jne. (Niin ainakin itse toimisin)
Äiti on myös poliisin toimintaa moittinut lehdissä. Hän varmasti olisi tuonut asian ilmi, mikäli olisi heidän kanssaan poistumissuunnasta/ajasta erimieltä.
-
Valtapallo
- Remington Steele
... on ollut yhteydessä, mutta jaetut tiedot eivät olleet "suoraan niin kuin ne oli hänelle kerrottu".
Käsitin, että vääristellyt joitain juttuja.
Sitä en tiedä, oliko edes pyytänyt lupaa jakaa...
Minua edelleen häiritsee tässä seikka, että miksi on pitänyt käyttää välikäsiä?Noniin eli joko nyt voimme todeta että KT ei keksinyt juttujansa, kuten taisin koko ajan täällä monien muiden lailla sanoa että ei tuollaisia noin vain keksitä jostainToivottavasti Tirehtööri huomasit nyt tämän
Nimittäin sekä R.K. että Rasmuksen vanhemmat yhtälailla olisivat voineet -tai ehkä todennäköisesti olivatkin jo- jutelleet V.A. kanssa ja kyselleet kaikki illan tapahtumat tarkkaan läpi. Miksi eivät olisi jo niin tehneet? Koska siis tiesivät että R oli V.A:n kanssa sinä iltana Lapuahovissa. Ja V.A. julkisesti omalla nimellään kertoi R.K:n päivityksen yhteydessä, että hän oli siellä R kanssa ja tietää koko illan tapahtumat.
En jaksa uskoa että R.K. ja vanhemmat olisivat sivuuttaneet noin tärkeän yksityiskohdan ja tiedonlähteenä.
Lainaukset korjattu
-NILS-
-
Tirehtoori
- Harjunpää
Ei mene munkaan jakeluun että miksi jos VA ja Rasmus on kavereita tarvitaan välikäsiä juttelemaan VA:n kanssa. En nää erelleenkään miksi KT olis välikätenä jos VA:n äiti ja Rasmuksen äiti on ystäviä. Luulis että VA kin tuntoo Rasmuksen äidin niin että vois puhua suaraan sille.
En vaan usko. Mutta en jauha tästä enempää vaikkakaan en pääse ajatuksesta eroon.
En vaan usko. Mutta en jauha tästä enempää vaikkakaan en pääse ajatuksesta eroon.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON