Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Työmiehenhymy
Scooby-Doo

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Työmiehenhymy »

Sipi kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 9:36 pm
Topelius kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 2:51 pm
En ole missään sanonutkaan että tutkintanimikkeen muutos vaatisi ruumiin löytymisen! Se vaatii jonkun epäilyksen ja todisteen rikoksesta tms. mitkä siihen oikeasti viittavat. Nyt niitä todisteita ei ole. Vain turhia puheita ja huhuja.
Olet oikeassa, et ole väittänytkään sellaista. Mutta tuo rikosnimikkeen muuttaminen ei ole täysin yksiselittäistä sikäli, että tutkinnanjohtajalla on vahva veto-oikeus asiassa ja hän voi käyttää harkintaansa. Epäily riittää. Mutta mikä sitten herättää epäilyksen, on ilmeisen sattumanvaraista. Itse maallikkona mietin, että jos lapsi on ollut 3 kuukautta kateissa, kyllähän siinä jotain epäilyttävää on. Eli poliisi halutessaan voisi muuttaa rikosnimikettä etsiäkseen todisteita epäilyille. Saisi enemmän resursseja vaikka sitten ampua alas turhia tutkintalinjoja ja näin poissulkumenetelmällä haravoida mahdollisia tapahtumakulkuja. He voisivat esim. saada telekuuntelulupia huumepiireihin (jotka tuskin ovat poliisille täysin vieraita niillä nurkilla), tarkistaa epäilyttäviä ajoneuvoja ja tehdä niihin etsintöjä, hakea ihmisiä kuulusteluihin pakkoperiaatteella, tehdä kotietsintöjä jne. Mitään näistä ei tehdä nyt, koska kyseessä on vain kadonnut henkilö. Ymmärrätkö mitä haen?
Tuleeko tutkintanimikkeen muutoksesta poliisilta julkinen ilmoitus ?
Eli voihan se olla että on telekuuntelut käynnissä viikon pari ennenku "paljastetaan"
mätlokki
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mätlokki »

Äiti siitä kertoi:
IS kirjoitti:Kelan NUOTTI-valmennus saatiin pyörimään ja hän sai kuntoutustuen tililleen juuri päivää ennen katoamista.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009272762.html
mätlokki
Remington Steele

ristweiler kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 10:33 pm Katselin uusimman videon ilman ääniä (oliko niitä edes), mutta karaokehepun mooveista päätellen saattaa olla, että hänen musikaaliset lahjansa vetivät monenkin kuulijan vakavaksi. Epäilemättä tuhdin nousuhumalan syytä :D
Olen tässä tuota kelaillut ees taas ja kun en muuta ole löytänyt, niin koittanut huulilta lukea mikä biisi siellä on karaåkemiehellä menossa. Vielä ei ole osunut. Jotenkin aina päätyy katselemaan sitä "esitystä" :)
Viimeksi muokannut mätlokki, Ke Tammi 25, 2023 10:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työmiehenhymy
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Työmiehenhymy »

mätlokki kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 10:38 pm
ristweiler kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 10:33 pm Katselin uusimman videon ilman ääniä (oliko niitä edes), mutta karaokehepun mooveista päätellen saattaa olla, että hänen musikaaliset lahjansa vetivät monenkin kuulijan vakavaksi. Epäilemättä tuhdin nousuhumalan syytä :D
Olen tässä tuota kelaillut ees taas ja kun en muuta ole löytänyt, niin koittanut huulilta lukea mikä biisi siellä on karaåkemiehellä menossa. Vielä ei ole osunut.
aikuinen nainen mä oon .....
Upponalle
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

Tirehtoori kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 9:41 pm Niin tässä on se että kumpi on torennäköösempää. Onko joutunu rikoksrn uhriksi vai onko joessa yms.

Torennäköösempää on että on joes.
Anteeksi herra Johtaja, mutta montako kertaa tässä Rasmus-ketjussa olet eri muodoissa kirjoittanut hänen olevan joessa.
Löytyyskö sulta kotua helemitaulua, notta voisit ihan ittellisesti laskia. :mrgreen:
Tirehtoori
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Upponalle kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 10:42 pm
Tirehtoori kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 9:41 pm Niin tässä on se että kumpi on torennäköösempää. Onko joutunu rikoksrn uhriksi vai onko joessa yms.

Anteeksi herra Johtaja, mutta montako kertaa tässä Rasmus-ketjussa olet eri muodoissa kirjoittanut hänen olevan joessa.
Löytyyskö sulta kotua helemitaulua, notta voisit ihan ittellisesti laskia. :mrgreen:
Varmaan vähemmän kuin sinä oot jauhanu shaidaa asiasta :wink:

No se on mun vankkumatoon miälipire. Jos sua haittaa sen lukeminen niin kannattaa jättää lukematta.

Edit: ei jaksa lasten tai vajairen kans vääntää.
Viimeksi muokannut Tirehtoori, Ke Tammi 25, 2023 10:58 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Upponalle
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

Tirehtoori kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 10:45 pm
Upponalle kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 10:42 pm

Varmaan vähemmän kuin sinä oot jauhanu shaidaa asiasta :wink:

No se on mun vankkumatoon miälipire. Jos sua haittaa sen lukeminen niin kannattaa jättää lukematta.
Ota ny se helemitaulu ja laske, kuinka moni sun 115:sta viästistä koskoo samaa jokijuttua.Kyllä normiaivoonen vähemmästäki uskoo. Mun 68 viestiä ei jauha yhtä ja samaa, eikä oo sun asias niitä arvottaa. Oikeen piti itteksensä nauraa, ku sulta lipsahti oikeen puhurasoppinen "ree". Se vaan sattuu olemahan vääräs sanas, ku meilläpäin jauhetahan shaiBaa.
Viimeksi muokannut Upponalle, Ke Tammi 25, 2023 11:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xbb15
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Xbb15 »

Nml84 kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 7:12 pm Silleen nuo tuijottelijat on mielenkiintoisia kun eivät näy noilla videoilla ollenkaan, missään ei kukaan kuitenkaan ole kertonut että onko ne kuvakaappauksia samaiselta illalta, kuka ne on edes jakanut
Onhan tuijottelijoiden kuvat oltava still-kuvia valvontakameran videolta? Mitä näiden kuvien julkaisulla on haettu, kun ei ole samantien julkaistu videota?
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Jos haluatte auttaa, niin edelleen pyytelisin tarkempia tietoja jossain välissä mainitusta instasta, ja siihen liittyviä nimiä?
Kukaan ei kiinnittänyt huomiota Rasmuksen kuskina olleen nimikirjaimiin, miksi?
Valtapallo
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Valtapallo »

Spekulaatio ja ihmettely poliisin toiminnasta:
Jos Rasmus mahdollisesti olisikin joutunut rikoksen uhriksi ja jos syy siihen oli maksamattomat velat tai vasikointi.
Ajatellen että velat olisi esim syntyneet mahdollisesti Lakaluoman bileiden yhteydessä takavarikoidun tavaran seurauksena ja mahdollinen vasikointi taas olisi voinut tapahtua hätäpäissään asian tiimoilta poliisikuulustelujen yhteydessä, taikka sitten jo aiemmin takavarikoidusta puhelimesta löytyneistä tiedoista.
Jos siis rikoksen uhriksi joutuminen näistä syistä olisi totta, niin eikö poliisi olisi toiminut vähintäänkin oudosti päästäessään vaan pojan jatkamaan normaalia elämäänsä kylille.
Ottaen huomioon, että poliisilla jos kenellä on tiedossa, että huumepiireissä ei jätetä vasikoinutta tai velkaantunutta kaveria ilman seuraamuksia. Näin ajateltuna Rasmushan olisi laitettu ikäänkuin syötiksi tyyliin että katsotaan tapahtuuko jotain..
- No, aivan varmasti poliisilla on omat keinonsa joita ei meidän tavantallaajien tarvitsekaan tietää.
Kuitenkin myös äiti on lehtijutussa kertonut pelkonsa josko Rasmus elikin kaksoiselämää ja oli sekaantunut huumeisiin, niin pistää miettimään kaikenlaisia spekuja.
Kunpa jo pian vyyhti jostain päästä alkaisi purkaantumaan.
AAPELINEN
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja AAPELINEN »

Kyllä minä olen sitä mieltä että lampun takana oleva tuijottelija on tiskillä kokoajan istuva mies mutta kuva otettu aiemmin illalla kun takki vielä kiinni. Selin oleva tuijottelija on tämä ukkeli joka ajassa 2.13 käy siinä karaokemestarin vieressä kattomassa onko kaveri vapaana mutta kun huomaa että hänellä seuraa tiskillä niin päättääkin lähteä ulos. Joten kylänmiehiä kaikki ja ehkä tiesivät Rassen ja ihmettelivät mitä poika baarissa tekee. Joku nörtti voi näitä kuvia suurennella ja kumota tämän... En ota itteeni :)
mätlokki
Remington Steele

AAPELINEN kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 11:21 pm Kyllä minä olen sitä mieltä että lampun takana oleva tuijottelija on tiskillä kokoajan istuva mies mutta kuva otettu aiemmin illalla kun takki vielä kiinni. Selin oleva tuijottelija on tämä ukkeli joka ajassa 2.13 käy siinä karaokemestarin vieressä kattomassa onko kaveri vapaana mutta kun huomaa että hänellä seuraa tiskillä niin päättääkin lähteä ulos. Joten kylänmiehiä kaikki ja ehkä tiesivät Rassen ja ihmettelivät mitä poika baarissa tekee. Joku nörtti voi näitä kuvia suurennella ja kumota tämän... En ota itteeni :)
Kyllä kyllä, 2.13 tuijottelija on se kuuluisa pukumies :)

Tuo lampun takana olevan ukkelin naama on aina tuottanut minulle suuria ongelmia. Aiemminkin jo sanoin, en saa siitä kuvasta muuta irti kuin sellaisen jänismaskin(vappu) :oops:

Olet varmasti oikeassa, sama (lamppu)heppu, lukitaan sekin, niin ei minunkaan tarvitse päätä sillä enää vaivata :)

edit: ja oliko tämä kolmas nyt sitten se "vaalimainoksia jakava torimyyjä" joka lauantaina on s-marketilla?
Viimeksi muokannut mätlokki, Ke Tammi 25, 2023 11:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Buzzer91
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Buzzer91 »

Amandalooni kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 11:08 pm Jos haluatte auttaa, niin edelleen pyytelisin tarkempia tietoja jossain välissä mainitusta instasta, ja siihen liittyviä nimiä?
Kukaan ei kiinnittänyt huomiota Rasmuksen kuskina olleen nimikirjaimiin, miksi?
Koska mitä sitten vaikka ois käyny itse presidentin kanssa aamupäivällä autolla jossain? Nämä nimikirjaimet ei ole oleelliset… vai miksi yrität näitä väkisin tänne tuputtaa koko ajan?
Tätiliini
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Tätiliini »

Jos jätettäis nää unihöpinät foliosaiteille.
Ekkuhan sanoi että 3.12 selviää Rasmuksen kohtalo..juunäino.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Buzzer91 kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 11:41 pm Koska mitä sitten vaikka ois käyny itse presidentin kanssa aamupäivällä autolla jossain? Nämä nimikirjaimet ei ole oleelliset… vai miksi yrität näitä väkisin tänne tuputtaa koko ajan?
Niinpä. On myös mahdollista, että täällä on opittu hiukan lähdekritiikkiä? :lol:
Vastaa Viestiin