Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Ran-Tan-Plan
Alibin satunnaislukija

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ran-Tan-Plan »

Ei ole vahvistettu, että summat olisivat olleet isoja tai edes että milloin nostot on tehty:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009263132.html

”Hän lähti kohti kotia” – 16-vuotias Rasmus Takaluoma on ollut kateissa yli kuukauden Lapualla

:
Takaluomalla on ollut käytössään pankkikortti. Sitä ei ole kuitenkaan käytetty 11. marraskuuta jälkeen. Tätä edeltävistä nostotapahtumista poliisi on hankkinut valvontakameroiden kuvaa ja varmistanut, että hän on todella tehnyt itse katoamistaan edeltävät käteisnostot.

”On tietenkin erikoista, ettei hän ole käyttänyt korttiaan.”

Tuotu esiin uutisen otsikko linkin takaa ja se tekstin kota missä viitataan pankkikortn käyttöön
-NILS-
Nml84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

Eikös sen rahasumman melkein tuosta voi päätellä että videot nostoista tarkistettu, tuskin minkään viiskymppisen takia tarkistettais onko Rasmus itse käynyt nostamassa. Tai edes satasen
SeitsenpistePirkko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja SeitsenpistePirkko »

Sipuli kirjoitti: Pe Tammi 27, 2023 12:34 pm En mistään palkkiosummasta nyt viestissäni puhunut, vaan siitä huhusta että Rasmus oli viikolla nostanut tililtään isoja summia rahaa.
Ok.Käsitin väärin ja tosiaan ei tiedetä, millaisista summista on kyse.
Abraham Lincoln: "On parempi olla hiljaa ja vaikuttaa hölmöltä – kuin avata suu ja poistaa viimeisinkin epäilys".
Ran-Tan-Plan
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ran-Tan-Plan »

Nml84 kirjoitti: Pe Tammi 27, 2023 12:48 pm Eikös sen rahasumman melkein tuosta voi päätellä että videot nostoista tarkistettu, tuskin minkään viiskymppisen takia tarkistettais onko Rasmus itse käynyt nostamassa. Tai edes satasen
Tai sitten, koska nuorilla kortti on yleensä kännykässä tai jopa kännykkä maksuvälineenä ja kun kännykästä ei tiedä, milloin se on kadonnut, niin miksi tietoja ei tarkistettaisi. Tai jos yksikin nosto on ollut katoamispäivänä, niin on käyty tarkistamassa se ja samalla edeltävät päivät. Ei tuosta vielä voi mitään kyllä summista päätellä.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Jos Rasmus on tehnyt nostoja useammassa erässä ja ajatellaan, että hän olisi tehnyt isompia nostoja omaehtoista katoamistaan silmälläpitäen, ongelmia on kaksi:

-Noin suuria rahasummia ei laittomien myyntibisnesten yhteydessä liikutella tileillä vaan käteisenä tai joissain piireissä kryptoina (siihen en tässä usko)
-Jos nostot olisi tehty useampana päivänä (kuten Tirehtööri huomautti: edes minä aikuisena en pysty nostamaan tililtäni 5000 euroa kerralla, nostoraja) rahat eivät olisi todennäköisesti olleet kaikki Rasmuksen taskussa katoamisiltana. Miksi olisi? Suunniteltu katoaminen, jos siitä olisi kyse, ei mitenkään olisi ajoittunut klo 1 yöllä. Tai jos näin olisikin, Rasmus olisi käyttäytynyt hyvin eri tavalla; ollut jännittynyt ja todennäköisesti selvinpäin.

Joten vaikka nuorten keskuudessa liikkuisikin huhu siitä, että pojalla oli rahaa, mikään pieleen mennyt ryöstä ei tulisi kyseeseen koska taskussaan R ei niitä rahoja illalla kaikkia ainakaan ole kantanut. Tosin se on voinut kyllä suututtaa, että olemassa olevista rahoista on tullut vihiä, ja joku halusi nostaa pojan seinälle siitä syystä, että tämä jemmailee rahoja eikä maksa velkojaan, vaikka rahaa olisi.
Mävaan
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Mävaan »

Nostorajaa pystyy kyllä muuttamaan mobiilipankissa ja se tulee voimaan heti.
altitude
Susikoski

Viesti Kirjoittaja altitude »

Olen itse ajatellut koko ajan alusta saakka että tarkastamalla että nostot on tehty itse, on varmistettu vain sitä että kortti on henkilön hallussa, ja tilin käyttämättömyys ei silloin johdu siitä että kortti olisi jossain/jollain/pöllitty tms. Summa voi olla vaikka kymppi.
Ullis
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Ullis »

Voisko joku r.k:n tms.muiden rapen tuttujenkanssa juttelija ottaa selvää paljonko on nostellut tililtä esim. Samalla viikolla (ma-pe)
Saatais selvyys onko huolta herättävä summa yhteensä mitä ei tavannomaisesti nostelis?🤔

Baaria ennen nosto sinäänsä kiinnostaa myös,voihan toki olla että ennen baaria nostanut rahaa baariin, koska yleensä äitee näkee poikansa tilin ja näkisi jos korttia baarissa käyttäisi niin edellinen nosto selittäisi sen.
Mutta jos puhutaan useammista satkuista niin sitä ei selittäisi.
Leilikki
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Leilikki »

altitude kirjoitti: Pe Tammi 27, 2023 1:44 pm Olen itse ajatellut koko ajan alusta saakka että tarkastamalla että nostot on tehty itse, on varmistettu vain sitä että kortti on henkilön hallussa, ja tilin käyttämättömyys ei silloin johdu siitä että kortti olisi jossain/jollain/pöllitty tms. Summa voi olla vaikka kymppi.

Näin itsekin ajattelisin.

Toisaalta, jos haluaa laittaa foliohatun syvälle päähän niin on melko erikoista, että jos tuo Rasmuksen ennen katoamista nostama summa olisi ollut 5000 € ja sitten muutamia päiviä katoamisen jälkeen äiti tarjoaa samaista summaa löytöpalkkioksi.
Newintown
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Newintown »

Pankkihommat on ihan turkasen tarkkoja ja ainakaan meidän pankissa alaikäisellä ei ole minkäänlaisia oikeuksia tehdä itse muutoksia ja mobiilipankkikin oli tosi typistetty versio. Eli ei olis R kyllä itse pystynyt rajoja muuttamaan. Uskon kaikilla pankeilla olevan suht samat tarkat käytännöt. En myöskään usko kenenkään pimeää kauppaa tekevän ottavan rahoja tilille.
Emelie DeWitt
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Emelie DeWitt »

angel_vm78 kirjoitti: Pe Tammi 27, 2023 8:05 amsuomi24:
Joskus ekan kahden viikon kohdalla oli joku kommentoinut että nosti 100e, ja siinä ihmetteli että kuten joku pärjää 100e kaksi viikkoa
Emelie DeWitt
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Emelie DeWitt »

ToTheMoon kirjoitti: Pe Tammi 27, 2023 10:12 am
angel_vm78 kirjoitti: Pe Tammi 27, 2023 9:54 am HS 14.12.2022:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009263132.html
Heräs muutama ihmettelyn aihe.
Miksi poliisi on tutkinut valvontakamerakuvaa nostoista, ennen katoamista? Oletan nostojen olevan useammalta päivältä, eikä saman päivän aikana. Oliko ne huomattavan suuria nostoja ja sen takia asia haluttiin varmistaa? Ja siksi poliisi uskoo, että olisi omasta tahdosta kateissa. Tuollasella summalla pörrää tuon ikänen hyvän aikaa, ehkä.
Mutta miten tuon ikäsellä olisi tilillään tuollanen summa? Se ihmetyttää eniten.
Jos kelasta tulee kuntoutustukea tms 800e/kk ja on saanut takautuvasti vaikka 6kk rahat? Jos poliisi on varmistellut ettei siellä näy taustalla muita, vaikka automaatti taitaa kasvokuvan vaan ottaa..
mler
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mler »

Tuossa yhdessä jakamassani kuvakaappauksessa kerrotaan että Rasmus jäi OD:sta velkaa. Mikä-mitä on OD?

Sellaista pohdin, jos pojilla on ollut yhteiset bisnekset niin olisiko velat myös yhteiset?

Samaisessa kuvakaappauksessa oli että "samalla kuitattiin osa veloista sekä eliminoitiin riski." Tästä voisi vilkkaalla mielikuvituksella päätellä että hengenlähdöllä kuitattiin osa ja loput on vielä auki, 5000e? Keneltä peritään, vanhemmat vai Rasmuksen bisneskumppani?
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Tää OD on jo täällä aiemmin keskusteltu. Ilmeisesti viittaa siihen väitettyyn overdoseen ja ei nuuskamerkkiin.
Molo
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Molo »

angel_vm78 kirjoitti: Pe Tammi 27, 2023 8:05 amsuomi24:
Valoja päälle...yhdellä kertanostolla saa otosta 400e, että olis pitänyt aika monta kertaa tehdä nostoja tiedä sitten montako nostoa yhdellä kerralla.
Tuo kaikki totta eikä rikosta epäillä? Toisaalta noilla pätäköillä eläisi kyllä jo aika pitkään jossain asunnossa...onhan tossa nyt jo tutkimisen aihetta.
Vastaa Viestiin