Varsinkin minfoa lukiessa tulee olo, että todella vähän välitetään toisen ihmisen hengestä, terveydestä ja ihmisarvosta. Kuolleita halvennetaan melkein jokaisessa henkirikos- ja onnettomuusaiheisessa keskustelussa. Se on vastenmielistä, koska kuolleet eivät pysty enää puolustautumaan ja kertomaan omaa puolta asioista.Normitolkku kirjoitti: Pe Helmi 10, 2023 3:51 pmSuosittelen lämpimästi nousemaan takaisin hevosen selkään niin sanotusti, ettei ihan mökkihöperöksi tule.poliisikoiran pentu kirjoitti: Pe Helmi 10, 2023 3:14 pm
Olen miettinyt, miten Suomi on muuttunut, minkälaisista arvoista tämä kertoo. Itse en ole halunnut enkä pystynyt käymään yhdessäkään kauppakeskuksessa 7.1. jälkeen.
Itse tapaukseen ja myös jälkipyykkiin liittyy misogyniaa. Siinäpä olisi jonkin opinahjon tutkijalle selvittämistä.
Järjestyksenvalvontaa on ehtinyt olla kauppakeskuksissa, mitä ehkä parikymmentä vuotta (?) ennen tätä yksittäistapausta. Voisiko muuten olla, että tulkitset tasapuolisuuteen pyrkivät kommentit misogyniaksi? Tässä ketjussa korostuu ennemminkin niin kovin ajan hengen mukainen misandria.
Itselleni ei ole ongelma hyväksyä normivirrasta erilaisia ihmisiä. Jos ja kun uhrilla oli joku sairaus tai vamma jonka seurauksena hänellä oli ominaista mm. tilannetajun puute, niin ei se tosiaan oikeuttanut järjestyksenvalvojia tappamaan. Jos tällainen toiminta jollain tasolla hyväksytään, edes hiljaisesti, niin mitä seuraavaksi - aletaanko rakentamaan kaasukammioita ja uuneja?