Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Talvi2017
Lauri Hanhivaara

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Talvi2017 »

Xxxx Xxxx on Lapualainen tai Kurikkalainen vai mistä se ajokortti oli saatu

Aiheeseen liittymätön nimi äksätty
-NILS-
Paikalla
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Gartman69 kirjoitti: To Helmi 16, 2023 12:32 pm
Mutta olen pettynyt ku poliisi ei ole infonnut asiasta mitään uutta 15.2 mennessä.
Mistä ihmeen lähteestä olet saanut tuon päivämäärän päähäsi?

Tulee mieleen joku Jehovan todistajien tai Mayojen maailmanlopun odotus; kohistaan asiasta ja kun mitään ei tapahdu, vaihdetaan päivämäärää vähin äänin. Mitään perusteita päivämäärän asettamiselle ei kuitenkaan ole, ei heidän tapauksessaan eikä tässä Rasmuksen tapauksessa.

Itse olen pettynyt siihen, ettei Rasmusta ole löydetty.
LokakuunLapsi
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja LokakuunLapsi »

Sipi kirjoitti: To Helmi 16, 2023 2:23 pm
Gartman69 kirjoitti: To Helmi 16, 2023 12:32 pm
Mutta olen pettynyt ku poliisi ei ole infonnut asiasta mitään uutta 15.2 mennessä.
Mistä ihmeen lähteestä olet saanut tuon päivämäärän päähäsi?
Eikös Gartman itse aikonut julkistaa omia keskustelujaan/viestin vaihtoaan jonkun Lapuahovin henkilökuntaan kuuluvan kanssa, mikäli poliisi ei mitään tiedota tuohon (eiliseen) päivään mennessä?

Eli ymmärsin aikaisemmin niin, että Gartmanilla itsellään on tiedossa sitä "jotain uutta", mutta panttaa tietojaan vielä hetken aikaa odottaen, että poliisi julkistaa ensin jotain näihin hänen tietoihinsa liittyvää. Vai mitenkä se meni?
- Etsivä löytää -
Talvi2017
Lauri Hanhivaara

Olisiko joku luvannut että LapuanHovin tappelun tutkinta olisi valmistuisi 15.02. mennessä. Onko kenelläkään tietoa sen edistymisestä.
Talvi2017
Lauri Hanhivaara

Olisi valmis eli valmistuisi
Zorro7
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Talvi2017 kirjoitti: To Helmi 16, 2023 2:40 pm Olisiko joku luvannut että LapuanHovin tappelun tutkinta olisi valmistuisi 15.02. mennessä. Onko kenelläkään tietoa sen edistymisestä.
Onko sellanen päivämäärä ollut? Olisko sitten tullu viivettä valmistumiseen?

Minua ei ainakaan häiritse jos tämä ketju pysyy ylhäällä, ihan hyvä kai kun poika vielä kateissa ja tämä on mielenkiintoinen tapaus kuitenkin ainaki omasta mielestä.
Paljon on noissa muissakin ketjuissa samaa jauhantaa esim Ison omenan tapaus.
Oliko Ekullakin joku päivämäärä kun julkaisee omia "tietojaan"
Ei varmaan kauaa enää mene kun jäät sulaa jos joesta löytyisi.

Itse pidän myös sitä mahdollisena et Gartmanilla voi hyvinkin olla oikeeta tietoa ainaki jostain asioista.Tänne julkastaeassa joutuu miettimään mitä voi kirjoittaa jos ei halua että siitä tunnistetaan..
Viimeksi muokannut Zorro7, To Helmi 16, 2023 4:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toimintaterapia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Toimintaterapia »

Oon pohdiskellut että mitä etelä-pohjalainen humalassa oleva nuori mies tekee jos/kun se heitetään kahakan jälkeen ravintolasta ulos.

Ei se suinkaan lähde siitä kävelemään lähimmän joen rannalle kuselle ja horjahda jokeen. "Moon oikias, soot vääräs" on perusasenne siinä tilanteessa. Yrittää mahdollisesti kaikin keinoin takaisin ravintolaan tekemään kaikille selväksi että "moon oikias". Jos se ei onnistu niin sitten testosteronit tapissa kustaan jonkun vähänkin asiaan liittyvän ihmisen auton tuulilasille ja tyhjennetään renkaat. Kaadetaan pari roskapönttöä ja haastetaan riitaa heti kun joku riitelyyn vähänkään sopiva sattuu kohdalle.

Eli jotakin älämölöä voinut hyvinkin olla ulkosalla ravintolasta poistamisen jälkeen, ja sen seurauksena mahdollisesti jotain sattunut.
Sveriges sak är vår!
Paikalla
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Zorro7 kirjoitti: To Helmi 16, 2023 4:02 pm

Minua ei ainakaan häiritse jos tämä ketju pysyy ylhäällä, ihan hyvä kai kun poika vielä kateissa ja tämä on mielenkiintoinen tapaus kuitenkin ainaki omasta mielestä.

Itse pidän myös sitä mahdollisena et Gartmanilla voi hyvinkin olla oikeeta tietoa ainaki jostain asioista.Tänne julkastaeassa joutuu miettimään mitä voi kirjoittaa jos ei halua että siitä tunnistetaan..
Samaa mieltä siitä, että asiaa on hyvä pitää ylhäällä.

Ja ongelma ei oikeastaan ole siinä, onko Gartmanilla tietoa vai ei. Joten tästäkin asiasta olen samaa mieltä kanssasi sikäli, että hänen tulisi ennen kuin kirjoittaa tai vihjailee yhtään mitään tiedoistaan pohtia loppuun saakka se, voiko hän todella kirjoittaa mitä on aikonut. Nyt hän heittelee vihjauksia, mutta tarkennuksia kysyttäessä vetäytyy. Tästä ei seuraa kuin ärsytystä ja epäluuloa.

Itselläni on ollut pariinkin Minfon caseen tietoja, joita en ole voinut jakaa yksityishenkilöiden suojelemiseksi. Siispä olen tyytynyt seuraamaan ketjua, puistelemaan välillä päätäni ja toivonut, että joku (poliisi?) keksii totuuden. Se, mitä en ole tehnyt on, että olisin mennyt ketjuun kertomaan kaikkien olevan hakoteillä, tietäväni vastaukset ja näin hakennut itselleni jotain vartin julkisuutta jättäen kuitenkin tietoni jakamatta. SEllainen käytös on mielestäni asiatonta ja kuuluu ylilaudalle.
Maximium
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Maximium »

https://yle.fi/a/74-20018403

Lapualta marraskuun puolivälissä kadonnut Rasmus Takaluoma on ollut kateissa jo kolme kuukautta.

Poliisin saamat noin 500 vihjettä eivät ole tuoneet lisävalaistusta tapaukseen. Huhujen perusteella poliisi ei voi asiaa tutkia, muistuttaa tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Harri Teivaanmäki.

– Tämäntyyppiset tapaukset selviävät niin, että kadonneet löytyvät.

Poliisi on tehnyt katoamistapauksessa yhteistyötä läheisten kanssa. Mikäli kadonneesta löytyisi keväällä esimerkiksi vaatekappale, poliisi voisi aloittaa naaraukset uudestaan.

– Silloin voidaan kohdistaa etsintöjä jonnekin, Teivaanmäki toteaa.

Niin sanotut ”pimeät” ja avoinna olevat tapaukset säilyvät poliisin listoilla kuitenkin, eikä niitä unohdeta, hän korostaa.

Että kyllä Gartman tiesi.
Gartman69
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Gartman69 kirjoitti: To Helmi 16, 2023 12:32 pm Palasin päivän bannista - jonka syytä en tajua mitenkään? Aikaisemmat bannit ymmärsin kun en osannut enkä ymmärtänyt "lainausten käyttöä" jne - enkä tosin ymmärrä niitä vieläkään ihan kunnolla.

Mutta yllätys oli ettei poliisi tuonut julki mitä tähän saakka tutkimuksissaan ovat selvittäneet ja mitä on selvinnyt.
Nyt sitten vain odotellaan päivää että Lapuan joen osuus poistuu vaihtoehdoista - ja eiköhän tämä sitten viimeistään Vappuna tapahdu? Mutta huutakaa hep jos poliisi antaa tai poliisilta ongitaan uutta tietoa tapauksesta.

Edelleen psykologiselta kantilta mietin myös sitä kumpi Härsilän mieleen olisi rauhoittavampi vaihtoehto - se että Rasmus olisi esim. horjahtanut itsekseen jokeen - vaiko se että Rasmus olisi joutunut henkirikoksen uhriksi?
Heidän kahinan vuoksi kuitenkin Rasmus nakattiin pihalle - ellei alaikäisyydellä siinä vaiheessa ollut myös merkitystä?

Toivotaan että poliisi on kuulusteluissa törmännyt ristiriitaisuuksiin - se auttaa tutkintaa paremmin ku se ettei ristiriitaisuuksiin törmää ollenkaan.

No kiitos Yle väliaikatiedoista poliisin suunnalta - pyydän anteeksi sitä että ennakkoilmoitukseni asian suhteen meni päivällä ohitte.
Ei siinä toki mitään uutta poliisilta tullut! Mutta ennenkuin Vapunpäivä koittaa - niin jotain uutta on tapahtunut.
Kaikki odottaa nyt vaan "vaatekappaleen löytymistä" - Mä odotan löytyykö väärennetyt henkilöpaperit Rasmuksen taskusta?

Lainaus korjattu
-NILS-
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

Huhujen perusteella poliisi ei voi asiaa tutkia, muistuttaa tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Harri Teivaanmäki.

Mitäs tämä tarkoittaa? ??
Yksinkö tutkinnonjohtaja juttua tutkii???
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Valtapallo
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Valtapallo »

HKV kirjoitti: To Helmi 16, 2023 7:51 pm Huhujen perusteella poliisi ei voi asiaa tutkia, muistuttaa tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Harri Teivaanmäki.

Mitäs tämä tarkoittaa? ??
Yksinkö tutkinnonjohtaja juttua tutkii???
Eikö se tarkoita nimenomaan tuota, että pelkän huhupuheen perusteella ei lähdetä tutkimaan/ tehdä uutta tutkintalinjaa.
Muutenhan tilanne olisi kestämätön, jos jokainen kansalaisten kertoma 'mutu' ja huhu olisi peruste uusille tutkimuksille.
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Talvi2017 kirjoitti: To Helmi 16, 2023 1:26 pm Xxxxxxn Xxxxxxxx on Lapualainen tai Kurikkalainen vai mistä se ajokortti oli saatu
Kuka on Xxxxxx Xxxxxxx Ja mitä toi tarkottaa, ei iha aukee?

Ketjuun liittymätön nimi äksätty
-NILS-
Vatulaatio

Viesti Kirjoittaja Vatulaatio »

Vanhojen instatilien seuraajamäärissä- mutta myös seurattavissa on tapahtunut muutoksia viime aikoina. Toki seurattavat saattavat itse poistaa henkilön seurattavistaan? Myös arjehudifanpage vaihtanut taas nimeään, oltuaan hetken aikaa jälleen xdrasse. Entä kuka on karhu_65, sama profiilikuva kuin somakersalla.
Vatulaatio

Viesti Kirjoittaja Vatulaatio »

Kiusattiinko R:ää pienempänä, esim.netissä?
Vastaa Viestiin