Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Mä en kyllä missään vaiheessa ole tajunnut kuinka pitkään ja miksi voi jatkua tämä poliisin ensisijainen oletusdiagnoosi että ruumis löytyy joesta - koska tämän tien kulkeminen päättyy? Juhannuksena?
Ja mä edelleen odotan löytyykö väärennetyt henkilöpaperit Rasmuksen taskusta - vai kenen paperit sieltä löytyy - jotkuthan siellä on?
Mutta vielä ei tiedetä löytyykö edes "koko" ruumista koskaan mistään?
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Mitään ei oisi sattunut jos Lapualla ei olisi jokea?
Kaikki olis hyvin nyt jos ei ois paskantärkeetä pokea
Selvempi ois juttu myös jos baarinpitäjä ei viittis paskaa hokea.
Vapaalla ollut poliisi saa myös vielä paljon kovia kokea.
Polttamalla uunia kertyy piippuun aina nokea.

Ps. Kukaan "ystävä"/tuttu ei ole täällä vielä osannut tai halunnut vastata oliko Rasmuksella kadotessaan koruja/ketjua/sormuksia?? Minkälainen avainnippu perineen jos oli?
Newintown
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Su Marras 20, 2022 2:15 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Newintown »

Gartman69 kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 10:43 am Mitään ei oisi sattunut jos Lapualla ei olisi jokea?
Kaikki olis hyvin nyt jos ei ois paskantärkeetä pokea
Selvempi ois juttu myös jos baarinpitäjä ei viittis paskaa hokea.
Vapaalla ollut poliisi saa myös vielä paljon kovia kokea.
Polttamalla uunia kertyy piippuun aina nokea.

Ps. Kukaan "ystävä"/tuttu ei ole täällä vielä osannut tai halunnut vastata oliko Rasmuksella kadotessaan koruja/ketjua/sormuksia?? Minkälainen avainnippu perineen jos oli?
Jos sä tiedät jotain niin miksi et kerro? Tästä on sulle tässä ketjussa sanottu lukemattomia kertoja. Etkä koskaan vastaa kun sulle kysymys esitetään. Miksi sinä olet niin varma että joesta löytyy?
Nml84
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2022 10:42 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

ruusumaa kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 9:35 am En mitenkään jaksa uskoa, että 16-vuotias teini pystyy piilottelemaan yli kolme kk.

Käyttämättä esim. pankkitiliään, jolla tiettävästi on rahaa.

Onhan näitä hatkanuoria olemassa, jotka hilluvat kuukausitolkulla ties missä, mutta heistä on aina havaintoja. Jälkiä somessa, hilluttu ostareilla ym.

Kyllä niitä on piilotellut kauemminkin (Rasmus jo 17v)
Jos ei syystä tai toisesta ole rahalle tarve tai tietää että piilottelu loppuu siihen jos pankkitiliä käyttää.

Kyllä se laitospelko saa tekemään melkeimpä mitä vaan, jos on päättänyt ettei sinne aio mennä niin kyllähän sitä vuoden on vaikka missä, tukka lyhyeksi ja luomi piiloon niin kukaan ei häntä tuolla kadulla tunnista
Ghost hunting
Angus MacGyver
Viestit: 6556
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Poliisi on jo vesistön tutkinut, eikä mitään sellasta ollut mikä viittais joen suuntaan.
Zorro7
Jane Marple
Viestit: 1000
Liittynyt: La Helmi 05, 2022 7:14 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Joissain tapauksissa voi uskoa piilotteluun pidemmän aikaa.
Tässä tapauksessa en kuitenkaan sellaiseen usko, kun ottaa huomioon katoamisolosuhteet ja kaikki muu huhu siihen päälle..

Joki on yksi vaihtoehto. En kuitenkaan edelleenkään usko että olisi sinne vahingossa päätynyt. Toinen vaihtoehto voisi olla joku metsä tai muu syrjäinen paikka tai lampi.
Huhua oli myös rannikkokaupungista? Ettei olisi mereen asti kuskattu..?
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Ghost hunting kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 12:21 pm Poliisi on jo vesistön tutkinut, eikä mitään sellasta ollut mikä viittais joen suuntaan.
Kyllä poliisi ainakin odottaa jäiden lähtöä jos löytyisi vaatekappale? - ja Härsilän muija on muuttanut facesta parisuhdepäivitysstatuksensa.
"Ei näytettäviä parisuhdetietoja"
Toivotaan kuitenkin että rakkaus kantaa?

Ja mitenkäs Lapualla Takaluomien ja Härsilän välit rullaa - morjestavatko toisiaan ku kohtaavat?
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Minä en siis rummuta sitä vaihtoehtoa että joesta löytyy - poliisi ennemmin - paljon ennemmin mua on julkisesti tällä hetkellä sitä mieltä että joesta löytyy!
Ja jo neljäs kerta kun täällä multa aletaan kysyä joko viestillä tai täälä julkisesti kysymyksiä - kun minä kysyn että oliko "kadotessa koruja, ketjuja tai sormuksia"???
Pyydän ihan nätisti että äläkää multa kyselkö jos ei ittellä ole vastauksia - ihan vaan luulin erehdyksessä että täälä edes joku tietää oliko vaiko ei - ja millainen avainnippu perineen jos oli? Ja puhelin - oliko vai ei ja jos oli niin oliko oneplus?

Mulla ei niinku ny mitään muuta kysyttävää ollu?

Ja edelleen painotan sitäkin että mitä sitten spekuloitaisiin ja argumentoitasiin jos keskustan läpi ei virtaisi jokea ollenkaan??
Sitten varmaan odoteltaisiin lumien sulamista aina Simpsiön laskettelurinnettä myöten?
Lumet oli täs hetki sitten jo aika vähissä, mutta taas tuli lisää. Sitten ku lumet on sulannu niin seuraavaksi odotetaan tulvavesien laskua ja sitten sitä ku maajussit pääsee pelloilleen ja sitten sitä ku saviprunnit kuivaa ja sitten sitä ku puimurit pääsee pelloille ja sitten sitä ku Teivaanmäki jää eläkkeelle!
Newintown
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Su Marras 20, 2022 2:15 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Newintown »

Gartman69 kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 1:12 pm Minä en siis rummuta sitä vaihtoehtoa että joesta löytyy - poliisi ennemmin - paljon ennemmin mua on julkisesti tällä hetkellä sitä mieltä että joesta löytyy!
Ja jo neljäs kerta kun täällä multa aletaan kysyä joko viestillä tai täälä julkisesti kysymyksiä - kun minä kysyn että oliko "kadotessa koruja, ketjuja tai sormuksia"???
Pyydän ihan nätisti että äläkää multa kyselkö jos ei ittellä ole vastauksia - ihan vaan luulin erehdyksessä että täälä edes joku tietää oliko vaiko ei - ja millainen avainnippu perineen jos oli? Ja puhelin - oliko vai ei ja jos oli niin oliko oneplus?

Mulla ei niinku ny mitään muuta kysyttävää ollu?

Ja edelleen painotan sitäkin että mitä sitten spekuloitaisiin ja argumentoitasiin jos keskustan läpi ei virtaisi jokea ollenkaan??
Sitten varmaan odoteltaisiin lumien sulamista aina Simpsiön laskettelurinnettä myöten?
Lumet oli täs hetki sitten jo aika vähissä, mutta taas tuli lisää. Sitten ku lumet on sulannu niin seuraavaksi odotetaan tulvavesien laskua ja sitten sitä ku maajussit pääsee pelloilleen ja sitten sitä ku saviprunnit kuivaa ja sitten sitä ku puimurit pääsee pelloille ja sitten sitä ku Teivaanmäki jää eläkkeelle!
Nytkin sä teet vihjailevia kysymyksiä, ihankun sä olisit löytänyt puhelimen tai avainnipun. Mitä muuten vastauksilla tekisit. En tiedä onko sun tarkoitus juurikin vihjailla tietäväsi enemmän kun me täällä, mutta sellaisina osa taitaa sun tekstejä pitää. Missä on ollut että poliisi epäilee olevan joessa? Sä et myöskään koskaan vastaa mitä sulta kysytään. Olisko sama toisinpäin, eli kukaan tie vastauksia. Kuten et ilmeisesti siis sinäkään, kunhan vaan jatkat tuota vihjailua.
Tak
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Syys 30, 2015 3:27 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Tak »

Gartman69!

Nyt on ihan pakko kysyä, miksi sinä tätä samaa kysyt:
"Oliko kadotessa koruja, ketjuja tai sormuksia"???"

Varmasti, jos R sattuu jostain menehtyneenä löytymään niin tunnistetaan ilman mitään helyjäkin. Vai meinasitko kaikkien R:ää muistuttavien ranteita, sormia jne mennä tutkimaan, onko kyseessä R helyjen perusteella?

Sori etten tajua.
Amandalooni
Hetty Wainthropp
Viestit: 472
Liittynyt: La Joulu 10, 2022 4:03 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Nml84 kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 9:20 am Mä jostain syystä uskon myös että on omaehtoisesti kateissa, tuntuu että omaisetkin tähän uskovat, kun vieläkin pyydetään tulemaan kotiin somessa yms. Eikä niin kovasti huudella ja pyydetty mediaakin pitämään matalempaa profiilia.

Tuskin nuo kaikki huhut ihan tuulesta temmattuja että 18v saakka ajatteli olla kateissa. Ainoa mikä mättää on se ettei edes äidille olla laitettu viestiä että hengissä ollaan (mistä sitä tietää vaikka oliskin laittanut) voi olla hyvä syy siihen miksi haluaa että oletetaan olevan menehtynyt.
Tarkotitko viimisel lauseel, että äiti haluaa, että oletetaan olevan menehtynyt? Vai tarkotitko kenties, et haluaa, et Rasmuksen juttu vaan unohtuu kaikilta.
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Ok - luovutan. Oletin että Rasmuksella olis edes pari niin hyvää kaveria että olisivat tienneet oliko hänellä kadotessaan koruja, sormuksia, puhelin, avaimia?

En kysy enää - mä ymmärrän jos nää vastakysymysten esittäjät ovat lapualaisia tasapäitä! Muuten en sitten kyllä ymmärrä yhtään.

Ja mä uskon että tatuoinnista ruumiin tunnistaa jos ei muuten - ei siihen helyosastoa tartte?

Ps. Hiihtelin peltoja ja rantoja pitkin padolta Lahanoonlahteen - rauhallista oli!
Viimeksi muokannut Gartman69, Ma Helmi 20, 2023 4:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nml84
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2022 10:42 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

Amandalooni kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 2:30 pm
Nml84 kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 9:20 am Mä jostain syystä uskon myös että on omaehtoisesti kateissa, tuntuu että omaisetkin tähän uskovat, kun vieläkin pyydetään tulemaan kotiin somessa yms. Eikä niin kovasti huudella ja pyydetty mediaakin pitämään matalempaa profiilia.

Tuskin nuo kaikki huhut ihan tuulesta temmattuja että 18v saakka ajatteli olla kateissa. Ainoa mikä mättää on se ettei edes äidille olla laitettu viestiä että hengissä ollaan (mistä sitä tietää vaikka oliskin laittanut) voi olla hyvä syy siihen miksi haluaa että oletetaan olevan menehtynyt.
Tarkotitko viimisel lauseel, että äiti haluaa, että oletetaan olevan menehtynyt? Vai tarkotitko kenties, et haluaa, et Rasmuksen juttu vaan unohtuu kaikilta.
Kirjoitimpas hölmösti, tarkoitin että Rasmuksella voi olla hyvä syy. Toki äidille voi aina kertoa mutta eipä sitä tiedä miksei nuori haluaisi kenenkään tietävän, tai voihan se äitikin toki tietää että on elossa, mutta hyvä syy olla kertomatta, esim vaikka tämä huumemaailma
Nml84
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2022 10:42 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

Gartman69 kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 3:28 pm Ok - luovutan. Oletin että Rasmuksella olis edes pari niin hyvää kaveria että olisivat tienneet oliko hänellä kadotessaan koruja, sormuksia, puhelin, avaimia?

En kysy enää - mä ymmärrän jos nää vastakysymysten esittäjät ovat lapualaisia tasapäitä! Muuten en sitten kyllä ymmärrä yhtään.

Ja mä uskon että tatuoinnista ruumiin tunnistaa jos ei muuten - ei siihen helyosastoa tartte?
Siis mihin nämä korut, puhelin ja avaimet nyt liittyvät?
Meneekö se niin että sinä voit esittää mitä oudoimpia kysymyksiä ja ihmettelet kun sinulta kysytään lisäkysymyksiä aiheeseen liittyen, mutta muut eivät voi sanallakaan ihmetellä mikset koskaan vastaa mihinkään niistä?

Esität tietäväsi vähän sitä sun tätä, mutta näistä asioista ei saa sinulta mitään kysyä. Sinä sitten taas saat kysellä mitä vaan ja alkaa ottaa päähäsi kun kukaan ei vastaa 8) :lol: :shock:
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Ei se mua ota päähän ettei kukaan vastaa jos ja kun on niin ettei kukaan tiedä vastausta.
Onhan Rasmuksen vaatetuskin katoamishetkellä tiedossa (kai) ja se on kuvailtu. Ja kukaan ei kummeksu kun joku kyselee esim. vaatetuksesta? Älkää heittäkö vaaleeta lippistä jokeen ku se vapautuu jäistä - ettei aloiteta turhia etsintöjä suurella voluumilla.
Kai tää mulle on vähä sama ku kysyisin joltakin että paljonko kello on - ja saan siihen vastauksena vain kysymyksen;
"Miks se sua kiinnostaa"?
:lol:
Vastaa Viestiin