Jostain syystä minun ei ole vaikea tuohon olla uskomatta, etteikö totta. Olihan Rasmuksen äitikin kertonut tämän poliisin käyneen ovella uhkailemassa kunnianloukkaus vai rikosilmoitussyytteillä nujakan jälkeen. Myös jonkun muun ovella oliko kyse niistä videoista vai mistä?Sipi kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 1:52 amJuu, näin se varmaan onkin. Mietin vaan hänen muita edesottamuksiaan, jos on todella käynyt nuorten kimppuun ja sekoillut asian parissa. Ja selkeästi siis Rasmukseen liittyvä sekoilu. Jännä, ettei se kiinnosta poliisia. Mietipä, jos joku siviili toimisi samoin, uhkailisi ja kävisi ihmisiä kuristamassa... vailla mitään seuraamuksia?Xbb15 kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 11:27 pm Jos Härsilä on istunut pubissa illan loppuun ja senkin jälkeen hänellä on alibi?
Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Nii - ei täs ny oikeen tiedä kuinka pitkälle kukin tarvitsee alibin?
Toki jos Rasmuksen katoamishetkeksi määritellään se hetki ja aika kun ei enää näy baarin ulkokamerassa oletetun toisen käynnin jälkeen - niin eihän sitä alibia tarvi kukaan sen piremmälle? Vai tarvisko kaikki alibia kuitenkin vielä vaikka about 3-4 tuntia siitä hetkestä eteenpäin?
Ei mee pitkään ku joessa alakaa tavaraa kellua - mä vaan en tuohon jokiteoriaan usko millään.
Kuulin huhun että Kauppakadulta olisi ollut jollain firmalla tarjolla poliisille ehkä loistavaa kameratallennetta - mutta aikaa oli jo ehtinyt kulua liikaa ja siltä päivää ne ei olleet enää tallessa.En pidä huhua kovin totena - ellei jollakin ole parempaa tietoa asiasta?
Sitä kyllä kummeksun jos ei millään firmalla ole ollut minkäänalaista turvakameratallennetta esim. kauppakadulta katoamisyöltä??
Toki jos Rasmuksen katoamishetkeksi määritellään se hetki ja aika kun ei enää näy baarin ulkokamerassa oletetun toisen käynnin jälkeen - niin eihän sitä alibia tarvi kukaan sen piremmälle? Vai tarvisko kaikki alibia kuitenkin vielä vaikka about 3-4 tuntia siitä hetkestä eteenpäin?
Ei mee pitkään ku joessa alakaa tavaraa kellua - mä vaan en tuohon jokiteoriaan usko millään.
Kuulin huhun että Kauppakadulta olisi ollut jollain firmalla tarjolla poliisille ehkä loistavaa kameratallennetta - mutta aikaa oli jo ehtinyt kulua liikaa ja siltä päivää ne ei olleet enää tallessa.En pidä huhua kovin totena - ellei jollakin ole parempaa tietoa asiasta?
Sitä kyllä kummeksun jos ei millään firmalla ole ollut minkäänalaista turvakameratallennetta esim. kauppakadulta katoamisyöltä??
Olen samaa mieltä. Jonkinlainen sormien läpi katselu tässä näyttää poliisin taholta olevan, eli Härsilä saa enemmän vapauksia touhuta kuin siviili saisi. Se on myös siinä mielessä hämmentävää, että hänellä tuntuu enemmänkin menevän tuo virkaminä ja siviiliminä sekaisin. Aika rajulta kyllä tuntuisi, jos nuoret ovat soittaneet apua ja perhe (?) tullut julkisuuteen kunnianloukkausuhkailun vuoksi, ja siltikään mitään Härsilän toimintaa hillitseviä toimia ei olla tehty. Vaikka hänellä olisikin vedenpitävä alibi katoamisillalle, viimeisimpien tapahtumien valossa ei mielestäni voida enää sanoa, ettei hänellä ole asian kanssa mitään tekemistä. Jos ei olisi, miksi hän sekoilisi uhkailemassa ihmisiä? Jos hän ei oikein tunne koko poikaa eikä asia kosketa häntä mitenkään, miksi hän sitten ottaa noin kovasti lämpöä asiassa ja tekee omia, kyseenalaisia tutkimuksiaan?Molo kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 12:59 pm
Jostain syystä minun ei ole vaikea tuohon olla uskomatta, etteikö totta. Olihan Rasmuksen äitikin kertonut tämän poliisin käyneen ovella uhkailemassa kunnianloukkaus vai rikosilmoitussyytteillä nujakan jälkeen. Myös jonkun muun ovella oliko kyse niistä videoista vai mistä?
Vertailun vuoksi minä voisin nyt hypätä autoon, ajaa Lapualle ja alkaa kovistella ihmisiä mututuntumalla. Joutuisin koppiin ja saisin varmaankin jonkun diagnoosin.
En täysin usko siihen porukkaa ketä h kävi kovistelemassa ettei olis rasmusta muka tuntenu.Kyllä h sen verran tietää lapuan menoa.Mitäs jos kyseessä olikin ne ketkä teki äkkilähön muualle lapualta?
Tai mitäpä jos tällaista kovistelua/kuristamista ei oo laisinkaan tapahtunut? Netti on täynnä tällaisia vastaavia huhuja, kuka vaan voi kirjoittaa tuollaisenkin ilman minkäänlaista todistelua, poliisilla ei ole mitään velvoitetta todistella väitettä vääräksi
No totta helvetissä siellä nyt on takaovi ja lastauslaituri. Ei sinne keittiölle ja baariin tavaraa etuovesta toimiteta.Gartman69 kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 8:19 am Vain poliisi, poke,baarinpitäjä ja ehkä muutama muu tietävät koska Härsilä on poistunut baarista, vaikka se ois tapahtunut vasta seuraavana aamuna? - siitäkään ei kukaan tule näkemään videota koskaan. Tai en mä toki varma oo tietääkö poliisi sen koska Härsilä on poistunut ja mitä on touhunnut loppuillan, mutta luulen että poliisi on kelaillut baarin videoita ikkunattomassa huoneessa? Mua niin harmittaa ettei videoilla ole ääntä.
Ja muuten eikös Lapuahovissa oo takaovi, mutta sieltä keittiön kautta kulku. Mä muistaakseni sitä kautta ainakin joskus menin ja tulin - ku oli lupa ja syy mennä! Vai pettääkö mun muisti ny kuitenkin vähä?
-
Amandalooni
- Olivia Benson
No täs ny varmaa pointtin oli, et voiko sieltä kulkea muutkin ku tavaran roudarit. Eli asiakkaat tarkemmin sanoen.Monster kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 6:08 pmNo totta helvetissä siellä nyt on takaovi ja lastauslaituri. Ei sinne keittiölle ja baariin tavaraa etuovesta toimiteta.Gartman69 kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 8:19 am Vain poliisi, poke,baarinpitäjä ja ehkä muutama muu tietävät koska Härsilä on poistunut baarista, vaikka se ois tapahtunut vasta seuraavana aamuna? - siitäkään ei kukaan tule näkemään videota koskaan. Tai en mä toki varma oo tietääkö poliisi sen koska Härsilä on poistunut ja mitä on touhunnut loppuillan, mutta luulen että poliisi on kelaillut baarin videoita ikkunattomassa huoneessa? Mua niin harmittaa ettei videoilla ole ääntä.
Ja muuten eikös Lapuahovissa oo takaovi, mutta sieltä keittiön kautta kulku. Mä muistaakseni sitä kautta ainakin joskus menin ja tulin - ku oli lupa ja syy mennä! Vai pettääkö mun muisti ny kuitenkin vähä?
Katso kuva lastauslaiturista sivulta 393. Minä en usko yhdenkään asiakkaan koskaan kulkeneen sen kautta. Keittöönkään ei normaalilla asiakkaalla ole mitään asiaa.Amandalooni kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 8:27 pmNo täs ny varmaa pointtin oli, et voiko sieltä kulkea muutkin ku tavaran roudarit. Eli asiakkaat tarkemmin sanoen.Monster kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 6:08 pmNo totta helvetissä siellä nyt on takaovi ja lastauslaituri. Ei sinne keittiölle ja baariin tavaraa etuovesta toimiteta.Gartman69 kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 8:19 am Vain poliisi, poke,baarinpitäjä ja ehkä muutama muu tietävät koska Härsilä on poistunut baarista, vaikka se ois tapahtunut vasta seuraavana aamuna? - siitäkään ei kukaan tule näkemään videota koskaan. Tai en mä toki varma oo tietääkö poliisi sen koska Härsilä on poistunut ja mitä on touhunnut loppuillan, mutta luulen että poliisi on kelaillut baarin videoita ikkunattomassa huoneessa? Mua niin harmittaa ettei videoilla ole ääntä.
Jos tällainen kovistelu ylipäätään on tapahtunut ja jos eivät tunteneet omaa ikäluokkaa olevaa Rasmusta, niin eivät kai tunteneet Härsilääkään? Kaikki eivät seuraa poliisi-tv:tä. Moiset sankaritarinat eivät liene alamaailman suosikkeja. Joku on siis väittänyt olevansa poliisi ja siitä johtopäätös, että se oli Härsilä?Maximium kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 3:40 pm En täysin usko siihen porukkaa ketä h kävi kovistelemassa ettei olis rasmusta muka tuntenu.Kyllä h sen verran tietää lapuan menoa.Mitäs jos kyseessä olikin ne ketkä teki äkkilähön muualle lapualta?
Väitetystä puhelusta pitäisi saada kuulla häken tallenne.
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Mitäs, jos nää huhun mukaan paikalla olleet mustalaiset on päästetty takaovesta?
Oisko R:n puhelin tilaisuuden tullessa otettu pöytäseurueen toimesta talteen? Tajunneet myöhemmin, et siel voi ol jotain heihin liittyvää ja siks ovat hiljaa siittä?
Oisko R:n puhelin tilaisuuden tullessa otettu pöytäseurueen toimesta talteen? Tajunneet myöhemmin, et siel voi ol jotain heihin liittyvää ja siks ovat hiljaa siittä?
-
Jaakko Terävä
- Sofia Karppi
Kuka tahansahan voidaan päästää takaovesta pihalle millloin tahansa. Tämä on kyllä yksi kummallisimmista tapahtumista maassamme viime kuukausien aikana. Tämä keissi haisee. Rasmuksen asioista ja liikkeistä on kyllä ymmärtääkseni melko moni tiennyt. Hämärämiehiä on "Hoviin" mitä luultavimmin kulkeutunut/kulkenut melko monta sinä iltana kun Rasmus...Amandalooni kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 10:59 pm Mitäs, jos nää huhun mukaan paikalla olleet mustalaiset on päästetty takaovesta?
Elämässä on mielenkiintoisia asioita enemmän kuin mitä on aikaa niihin perehtymiseen
Onko näistä Lapuahovissa olleista "hämärämiehistä" olemassa yhtään mitään faktaa, vai perustuuko tämäkin pelkkiin oletuksiin?Jaakko Terävä kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 11:06 pmKuka tahansahan voidaan päästää takaovesta pihalle millloin tahansa. Tämä on kyllä yksi kummallisimmista tapahtumista maassamme viime kuukausien aikana. Tämä keissi haisee. Rasmuksen asioista ja liikkeistä on kyllä ymmärtääkseni melko moni tiennyt. Hämärämiehiä on "Hoviin" mitä luultavimmin kulkeutunut/kulkenut melko monta sinä iltana kun Rasmus...Amandalooni kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 10:59 pm Mitäs, jos nää huhun mukaan paikalla olleet mustalaiset on päästetty takaovesta?
Miksi mustalaiset olisi päästetty kulkemaan keittiön läpi takaovesta lastauslaiturin kautta ulos ja kenen toimesta näin olisi toimittu? Onko siellä ollut edes mustalaisia, julkaistuilla videoilla ei ainakaan näy.Amandalooni kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 10:59 pm Mitäs, jos nää huhun mukaan paikalla olleet mustalaiset on päästetty takaovesta?
Alkaa jälleen kerran salaliittoteoriat olemaan suunnilleen tasoa 5G-siru rokotteessa.
Mistä ihmeen puhelusta pitäs kuulla? Voiko puhelmen kautta kuristaa? Voi kyllä olla keksitty juttukin kokonaan.Xbb15 kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 10:32 pmJos tällainen kovistelu ylipäätään on tapahtunut ja jos eivät tunteneet omaa ikäluokkaa olevaa Rasmusta, niin eivät kai tunteneet Härsilääkään? Kaikki eivät seuraa poliisi-tv:tä. Moiset sankaritarinat eivät liene alamaailman suosikkeja. Joku on siis väittänyt olevansa poliisi ja siitä johtopäätös, että se oli Härsilä?Maximium kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 3:40 pm En täysin usko siihen porukkaa ketä h kävi kovistelemassa ettei olis rasmusta muka tuntenu.Kyllä h sen verran tietää lapuan menoa.Mitäs jos kyseessä olikin ne ketkä teki äkkilähön muualle lapualta?
Väitetystä puhelusta pitäisi saada kuulla häken tallenne.
Baarin takaovella ei varmaan ol
e merkitystä mihinkään?
Mutta kun minäkin olen aikoinani sieltä kulkenut - niin lähden edelleen siitä että moni muukin voi sieltä kulkea - ei tietenkään kaikki joka päivä? Joskus kähinänkin sattuessa on toinen heitetty etuovesta pihalle ja jos se on jäänyt siihen väijymään niin toinen/syytön osapuoli on ohjattu turvallisesti takaovesta jne. (Härsilää ei kai sitä kautta ohjattu ulos)?
Itte oon ruodannu niistä ovista joskus - tavaraa ja muutaman Fenderin.

Ps. Poliisi aikoo keväällä aloittaa etsinnät joesta - Lapuan Alajoella vaiko Uudessakaarlepyyssä??
Älkää heitelkö vaatekappaleita mihinkään - ei maallakaan - ei raviradan suuntaan eikä muillekaan nevoille!
Mä uskon että poliisi löytää joesta ennemmin 17 fillaria ku Rasmuksen ruumiin?
Jos löytyy oranssi Poni-merkkinen fillari niin se saattaa olla mun?
e merkitystä mihinkään?
Mutta kun minäkin olen aikoinani sieltä kulkenut - niin lähden edelleen siitä että moni muukin voi sieltä kulkea - ei tietenkään kaikki joka päivä? Joskus kähinänkin sattuessa on toinen heitetty etuovesta pihalle ja jos se on jäänyt siihen väijymään niin toinen/syytön osapuoli on ohjattu turvallisesti takaovesta jne. (Härsilää ei kai sitä kautta ohjattu ulos)?
Itte oon ruodannu niistä ovista joskus - tavaraa ja muutaman Fenderin.
Ps. Poliisi aikoo keväällä aloittaa etsinnät joesta - Lapuan Alajoella vaiko Uudessakaarlepyyssä??
Älkää heitelkö vaatekappaleita mihinkään - ei maallakaan - ei raviradan suuntaan eikä muillekaan nevoille!
Mä uskon että poliisi löytää joesta ennemmin 17 fillaria ku Rasmuksen ruumiin?
Jos löytyy oranssi Poni-merkkinen fillari niin se saattaa olla mun?