Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Eaglegoat
Poliisikoira Rex

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Eaglegoat »

riihitonttu kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 11:02 am
Eaglegoat kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 10:26 am IMO sen lisäksi että tällainen väite perhesuhteista on elänyt paikallisessa folkloressa näin vahvasti mutta kuitenkaan faktoja pöydälle sen takana ei löydy, on myös erikoista ettei niitä ole kukaan myöskään korjannut. Tämä henkilö ja hänen väitetty perheensä on tasasin väliajoin eri foorumeilla (minfo, vauva, suomi24, isot fb ryhmät yms.) noussut keskusteluihin jo vuosia. Kuvittelisi että joko perheen jäsen tai joku muuten parempaa tietoa(tm) omaava olisi edes johonkin käynyt väitteitä korjaamassa.
JasseHames (kategoria:joku muu) kaivoi tietoa, että perheessä on kolme lasta erinäisten lähteiden perusteella neljän sijasta.
Mä meinasinkin enemmän jotain henkilöä jolla on henkilökohtainen kontakti sukuun, ja jo sillain että olisi alkuunsa nämä huhut katkaistu kun ensimmäiset pitkät ketjut aiheesta tullut. Mutta joo kyllähän tässä JasseHames on tärkeän löydön tehnyt. :)
Ei mitään hajua
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Ei mitään hajua »

Jos täällä siis jatketaan ilman nimiä, niin onko tuo "kirkkoherran poika" vain kansan suussa liikkunut "fakta"? Samalla paikkakunnallahan tai ainakin lähistöllä asui kirkkoherran kanssa saman sukunimen omaava kirkkoherran veli, jolla oli viisi lasta.... en tiedä, kuinka monta poikaa.

Mutta siis jos tuo kirkkoherran poika on vain ns. "faktaa", niin voisihan se Korppis olla tämän kirkkoherran veljenpoika.
Puliukko
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Korppis on täällä kerrottujen tietojen mukaan alkoholisti, eikä voi sulkea periaatteessa pois, etteikö hän olisi käyttänyt lääkkeitä/huumeita. Ehkä hänestä löytyisi tietoa paikallisista juoppo/sekakäyttöpiireistä.

Onko mitenkään mahdollista saada haltuunsa vanhoja pöytäkirjoja 80-luvun- ja 90-luvun alkupuolen välissä tehdyistä, hänen äidinsä ikäisiin naisiin kohdistuneista pahoinpitelyistä tai vastaavista. Hänenhän on kerrottu tehneen "jotain" äidilleen. Tietysti voi olla, että asiaa ei koskaan perheen toimesta viety virkavallalle, häpeän tms. takia ja sopivaksi "tuomioksi" on katsottu ongelmapojan sulkeminen suvusta.

Kun katsoo tuota Kadonneet-sarjaa, niin siinä on mielenkiintoinen yksityiskohta liittyen siihen, että haastateltava poliisi ensin kyllä sanoo, että "me lähdemme siitä, että henkilö elää ja asuu näin", mutta myöhemmässä juontajan kertomassa kohdassa sanotaan, että "tämä kaikki saattaa olla kuitenkin hämäystä".

Toki tuo voi hyvinkin olla pelkkää juontajan omaa spekulaatiota, mutta se voi olla myös poliisin tarkoituksella syöttämää tietoa. Tällöin tuo "hämäyslinja" viittaisi ehkä Korppikseen ja päälinja ehkä rallimieheen, perusteena se, että molempiahan tutkittiin Hautalan aikana ja ohjelmassa haastateltu poliisi oli juurikin hän.

Jos tuo Suomi24:sta bongattu juttu on totta, että Korppiksen etunimi alkaa V:llä ja on kaksiosainen, niin jälkimmäinen nimi saattaisi olla sama, kuin tuolla kirkkoherralla, jota hänen isäkseen on epäilty. Sama nimi esiintyy myös juttuun varmuudella liittymättömän kirkkoherran tiedossa olevan pojan nimen jälkimmäisessä osassa.
riihitonttu
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

Puliukko kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 7:51 pm Kun katsoo tuota Kadonneet-sarjaa, niin siinä on mielenkiintoinen yksityiskohta liittyen siihen, että haastateltava poliisi ensin kyllä sanoo, että "me lähdemme siitä, että henkilö elää ja asuu näin", mutta myöhemmässä juontajan kertomassa kohdassa sanotaan, että "tämä kaikki saattaa olla kuitenkin hämäystä".
Itse olen tulkinnut asian niin, että "me lähdemme siitä, että henkilö elää ja asuu näin" tarkoittaa sitä, että poliisin päätutkintalinjan lähtöoletus on silloin ollut se, että Meriläisen tekemät havainnot pohjautuvat todellisuuteen eikä tekijä esim. ole lavastanut jotain osaa harhautustarkoituksessa tai syöttänyt väärää tietoa esim. vaimosta ja lapsesta.
Viimeksi muokannut riihitonttu, Ti Helmi 21, 2023 9:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
dazu
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Minä uskon, että se liittyy siihen, että tekijä on järjestäytynyt himomurhaaja ja myös siihen, että tekojen välit ovat suht pitkiä. Puhutaan siis henkilöstä, joka etenkin ikä huomioon ottaen olisi todennäköisesti parisuhteessa ja, jolla on autossaan turvaistuin.
Kerrotun perusteella "korppis" kuulostaa enemmän epäjärjestäytyneen himomurhaajan kaltaiselta tyypiltä.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
riihitonttu
Roger Murtaugh

Eaglegoat kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 10:26 am Tämä henkilö ja hänen väitetty perheensä on tasasin väliajoin eri foorumeilla (minfo, vauva, suomi24, isot fb ryhmät yms.) noussut keskusteluihin jo vuosia. Kuvittelisi että joko perheen jäsen tai joku muuten parempaa tietoa(tm) omaava olisi edes johonkin käynyt väitteitä korjaamassa.
Sitä voi jälkikäteen olla vaikea todentaa onko jossain yritetty korjata väitteitä, koska sellaisessa yhteydessä komentteja / tai ketjuja voidaan poistaa. Ajatus siitä, että anonyymipalstoille (ja edes fb:n) anonyymisti heitetty väite saa totuusarvoa siitä, että väitteen kohde ei käy sitä korjaamassa tai korjaamisesta ei ole löydettävissä todisteita poistosta johtuen ei välttämättä ole kovin kestävällä pohjalle. Ensinnäkin pitäisi olla tietoinen väitteistä ja senkin jälkeen joutuisi altistamaan itsensä asymmetriseen kommunikaatioon käyden korjaamassa usealla anonyymipalstalla itseen kohdistuvia anonyymejä väitteitä.

Käytännön vaihtoehdot tälläisessä tilanteissa on juurikin ignoorata kirjoittelu mikäli on resilienssiä siihen. Jos ei, niin matalankynnyksen vaihtoehto on toimittaa sivustojen ylläpitäjille poistopyyntö, johon ei tosin välttämättä reakoida. Korkeamman kynnyksen vaihtoehto on tehdä rikosilmoitus jos kokee, että esimerkiksi omaa kunniaa on loukattu. Kunnianloukkaus vaatii sen, että henkilöstä esitetyt väitteet tai vihjeet perustuvat valheelliseen tietoon ja muutoin täyttävät kunnianloukkauksen kriteeristön ja kohdehenkilö on väitteistä tunnistettavissa. Rikosilmoituksen voi nostaa myös jos on levitetty yksityiselämää loukkaavaa tietoa ja kohdehenkilö on tunnistettavissa. Poliisi sitten tutkii asianomaisen nostaman rikosilmoituksen jälkeen täyttyvätkö kyseisten rikosten tunnusmerkistö ja jos täyttyy pyrkii selvittämään nimimerkin takana olevan henkilön, joka väittäitä on esittänyt. Tämä ei välttämättä onnistu mikäli henkilö on huolellisesti suojannut yhteytensä ja/tai sivustojen ylläpitäjä ei tee yhteistyötä. Tällä keinolla voi kuitenkin saada vähintään ketjut siivotuksi vaikka kirjoitusten takana ollutta henkilöä ei saisi selville, mutta prosessina se voi olla aika työläs/raskas. Suurimmalla osalla ihmisistä on kuitenkin muutakin aktiviteettiä kuin tutkia mitä netissä itsestä kirjoitellaan ja nostaa niistä rikosilmoituksia, joten epäilen ettei tälläiseen prosessiin keskiverto ihminen lähde matalalla kynnyksellä.
Riihitonttu
Puliukko
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

riihitonttu kirjoitti: Ke Helmi 22, 2023 5:39 am
Eaglegoat kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 10:26 am Tämä henkilö ja hänen väitetty perheensä on tasasin väliajoin eri foorumeilla (minfo, vauva, suomi24, isot fb ryhmät yms.) noussut keskusteluihin jo vuosia. Kuvittelisi että joko perheen jäsen tai joku muuten parempaa tietoa(tm) omaava olisi edes johonkin käynyt väitteitä korjaamassa.
Sitä voi jälkikäteen olla vaikea todentaa onko jossain yritetty korjata väitteitä, koska sellaisessa yhteydessä komentteja / tai ketjuja voidaan poistaa. Ajatus siitä, että anonyymipalstoille (ja edes fb:n) anonyymisti heitetty väite saa totuusarvoa siitä, että väitteen kohde ei käy sitä korjaamassa tai korjaamisesta ei ole löydettävissä todisteita poistosta johtuen ei välttämättä ole kovin kestävällä pohjalle. Ensinnäkin pitäisi olla tietoinen väitteistä ja senkin jälkeen joutuisi altistamaan itsensä asymmetriseen kommunikaatioon käyden korjaamassa usealla anonyymipalstalla itseen kohdistuvia anonyymejä väitteitä.

Käytännön vaihtoehdot tälläisessä tilanteissa on juurikin ignoorata kirjoittelu mikäli on resilienssiä siihen. Jos ei, niin matalankynnyksen vaihtoehto on toimittaa sivustojen ylläpitäjille poistopyyntö, johon ei tosin välttämättä reakoida. Korkeamman kynnyksen vaihtoehto on tehdä rikosilmoitus jos kokee, että esimerkiksi omaa kunniaa on loukattu. Kunnianloukkaus vaatii sen, että henkilöstä esitetyt väitteet tai vihjeet perustuvat valheelliseen tietoon ja muutoin täyttävät kunnianloukkauksen kriteeristön ja kohdehenkilö on väitteistä tunnistettavissa. Rikosilmoituksen voi nostaa myös jos on levitetty yksityiselämää loukkaavaa tietoa ja kohdehenkilö on tunnistettavissa. Poliisi sitten tutkii asianomaisen nostaman rikosilmoituksen jälkeen täyttyvätkö kyseisten rikosten tunnusmerkistö ja jos täyttyy pyrkii selvittämään nimimerkin takana olevan henkilön, joka väittäitä on esittänyt. Tämä ei välttämättä onnistu mikäli henkilö on huolellisesti suojannut yhteytensä ja/tai sivustojen ylläpitäjä ei tee yhteistyötä. Tällä keinolla voi kuitenkin saada vähintään ketjut siivotuksi vaikka kirjoitusten takana ollutta henkilöä ei saisi selville, mutta prosessina se voi olla aika työläs/raskas. Suurimmalla osalla ihmisistä on kuitenkin muutakin aktiviteettiä kuin tutkia mitä netissä itsestä kirjoitellaan ja nostaa niistä rikosilmoituksia, joten epäilen ettei tälläiseen prosessiin keskiverto ihminen lähde matalalla kynnyksellä.
Ja jos kyseessä on käytöksensä vuoksi suvusta pois potkittu ottolapsi, jonka kanssa ei olla oltu pariinkymmeneen vuoteen tekemisissä, niin keskustelu hänestä ei välttämättä tämän perhettä edes kiinnosta ja koko asia halutaan vain unohtaa. Tosin ketjuja ainakin Vauva.fi:stä ja Suomi24:stä on poistettu, joissa hänestä on keskusteltu ja syyksi on epäilty sitä, että keskustelu on ärsyttänyt tätä perhettä.
dazu
Ainesta Watsoniksi

riihitonttu kirjoitti: Ke Helmi 22, 2023 5:39 amKorkeamman kynnyksen vaihtoehto on tehdä rikosilmoitus jos kokee, että esimerkiksi omaa kunniaa on loukattu. Kunnianloukkaus vaatii sen, että henkilöstä esitetyt väitteet tai vihjeet perustuvat valheelliseen tietoon ja muutoin täyttävät kunnianloukkauksen kriteeristön ja kohdehenkilö on väitteistä tunnistettavissa. Rikosilmoituksen voi nostaa myös jos on levitetty yksityiselämää loukkaavaa tietoa ja kohdehenkilö on tunnistettavissa. Poliisi sitten tutkii asianomaisen nostaman rikosilmoituksen jälkeen täyttyvätkö kyseisten rikosten tunnusmerkistö ja jos täyttyy pyrkii selvittämään nimimerkin takana olevan henkilön, joka väittäitä on esittänyt. Tämä ei välttämättä onnistu mikäli henkilö on huolellisesti suojannut yhteytensä ja/tai sivustojen ylläpitäjä ei tee yhteistyötä. Tällä keinolla voi kuitenkin saada vähintään ketjut siivotuksi vaikka kirjoitusten takana ollutta henkilöä ei saisi selville, mutta prosessina se voi olla aika työläs/raskas. Suurimmalla osalla ihmisistä on kuitenkin muutakin aktiviteettiä kuin tutkia mitä netissä itsestä kirjoitellaan ja nostaa niistä rikosilmoituksia, joten epäilen ettei tälläiseen prosessiin keskiverto ihminen lähde matalalla kynnyksellä.
Tässä on nyt hiukan väärää tietoa... Oma kokemus on se, että nettikirjoittelusta on käytännössä mahdotonta saada ketään vastuuseen oikeudessa. Omassa tapauksessani tutustuin verkosta naiseen, joka pyöritti useampaa miestä. Nainen osoittautui myös naimisissa olevaksi. Olimme jossain määrin identifioituneet pariksi anonyymilla sosiaalisen median sivustolla. Nainen oli samaan aikaan suhteessa samalta sivustolta tapaamaansa virolaiseen mieheen. Tämä mies sitten huumasi naisen heidän neljännellä tapaamisella ja nainen sidottiin ja hän oli koko päivän tämän miehen ja miehen kaverin raiskattavana ja hakattavana. Tilanteessa myös rajoitettiin naisen hengitystä. Ennen raiskausta mies oli lähettänyt minulle anonyymisti kryptisiä viestejä, joissa hän mm. siteerasi Nietzscheä. Myös miehen tamperelainen nuorempi naisystävä kirjoitteli minulle viestejä, joista voidaan päätellä, että hän mahdollisesti tiesi raiskauksesta etukäteen.
Teon jälkeen naisystäväni pyysi minua yllättäen syömään, vaikka hänen ei pitänyt olla tuolloin Tampereella. Ruokapaikkaan nainen tuli autolla, mutta oli selvästi jonkin päihteen vaikutuksen alainen(vaikka ei käyttänyt lainkaan päihteitä) ja käyttäytyi sekavasti, eikä pystynyt kunnolla kävelemään itse, vaan tukeutui minuun. Olimme ruokapaikassa jonkin aikaa ja sinä aikana nainen tuntui selviävän ja, kun hän lähti ajamaan kotiinsa, päätin olla soittamatta poliiseja, koska en halunnut vaikuttaa hänen perhe-elämäänsä.
Jälkeenpäin tekijät lähettelivät runsaasti käsittämättömiä viestejä sosiaaliseen mediaan. Nainen kertoi minulle vasta kuukausia myöhemmin, mitä oli tapahtunut. Tämän jälkeen käsitin, että tekijät olivat vittuilleet uhrille ja kerskailleet raiskauksella ja uhkailleet myös lähisukulaisiani raiskauksella. Virolainen tekijä oli myös ehdotellut teon jälkeen naiselle jatkotreffejä ja esittänyt siihen liittyviä seksivaatimuksia.
Uhriksi joutunut naisystäväni ei halunnut tehdä teosta rikosilmoitusta, koska hänet oltiin raiskattu kerran aiemmin ja tapauksessa oli ollut tekijänä mies, joka oli jo kahdesti aiemmin ollut syytettynä raiskauksesta, mutta ei koskaan saanut tuomiota, eikä saanut tuollakaan kertaa. Nainen kertoi myös oikeudenkäynnin olleen tuolloin erittäin raskas. Lisäksi nainen piti selvänä, että tieto hänen sivusuhteistaan menisi hänen aviomiehelleen, jos hän tekisi rikosilmoituksen.
Itse yritin tehdä asiasta rikosilmoituksen poliisille, mutta poliisi neuvoi minua jättämään asian siihen ja sanoi, että se on naisen asia tehdä se rikosilmoitus ja, että minun ei kannata asiaa murehtia.

Tästä meni kuukausia, niin minuun otti saman sivuston kautta yhteyttä oululainen, politiikassa mukana oleva nainen ja pyysi minua treffeille. Hän tuli Tampereelle tapaamaan minua. Treffit menivät hyvin ja meillä oli mielestäni hauskaa, kunnes nainen humalassa puhui ohi suunsa kerrottuani hänelle raiskauksesta ja minulle valkeni, että nainen tunsi virolaisen miehen. Tapaamisen jälkeen naisen entisestä miesystävästä alettiin levittämään nimellä ja kuvalla pedofiilijuttuja verkossa ja levittäjät uhkailivat seuraavaksi aloittavansa saman kamppanjan minusta. Nainen oli antanut henkilötietoni raiskaajille, sekä kolmannelle miehelle.
Myöhemmin raiskatun exäni aviomies löysi tiensä sivustolle luettuaan naisen sähköpostit ja tämän jälkeen nimeni paljastettiin tälle aviomiehelle netissä ja siitä alkoi 4,5 vuotta kestänyt paskanlevityskamppanja, jossa minusta levitettiin pedofiilijuttuja nimellä ja kuvilla ja väitettiin jotain paskaa, kuinka kohtelen naisia väärin. Lisäksi tämän nimen paljastamisen aikoihin eräs aiemmin samalta sivustolta tapaamani nainen joutui samojen tekijöiden raiskaamaksi ja raiskauksen jälkeen alettiin levittämään minusta nimellä, että minut on raiskattu, koska esiinnyin naisena internetissä. Väitettiin, että molemmat raiskatut naiset olisin ollut minä ja, että "tosimiehet" olivat raiskanneet minut jo kahdesti.
Myöskään tämä toinen nainen ei tehnyt rikosilmoitusta raiskauksesta.

Tälle paskan levittämiselle ei oikein mahtanut mitään, koska joko jompikumpi tekijöistä, tai joku heidän kaverinsa toimi sivuston ylläpidossa. Jos tekijöistä kirjoitettiin tuonne jotain pelkkään nimimerkkiin viitaten, tai yritin laittaa sinne jotain tietoja, mitä oli tapahtunut, niin viestini poistettiin aina viidessä minuutissa ja päälle tuli ryöpsäys paskaa minusta nimellä ja kuvalla. Entinen naisystäväni ertoi minulle, että hänellä oli käsitys, että virolainen mies toimi sivuston ylläpidossa.
Tein asiasta poliisille rikosilmoituksen ja kerroin raiskauksista, niin sieltä tuli vastaukseksi vain, että ip-osoite ei ole henkilö, että poliisi ei pysty näitä juttuja tutkimaan ja, että he eivät ala tutkimaan raiskauksia, ellei jompikumpi naisista tule asemalle itse tekemään rikosilmoitusta.
Tämä "ip-osoite" ei ole henkilö, tarkoittaa siis sitä, että ip-osoitetta ei voida syyttää oikeudessa, vaan täytyy olla todiste, että tietty henkilö on käyttänyt tuota ip-osoitetta. Poliisi sanoi minulle suoraan, että mulla täytyy olla jotain, että voin todistaa, että kyseiset henkilöt ovat kirjoittaneet nämä viestit, että pitää olla esim. ollut vieressä näkemässä, kun viestit on kirjoitettu. Että sillain.

Olin yhteydessä myös kolmeen eri asianajajaan ja nettipoliisi Marko "fobba" Forbergiin. Kaikki huusivat "ei oota". Tämä fobbakaan ei kuulemma mahtanut tilanteelle yhtään mitään. Se oli ilmeisesti hänen turha mennä puhuttelemaan jotain päihdeongelmaista sarjaraiskaajaa ja sanoa, että "soo soo", että teineihin hänen jutut tehoaa, mutta ei ammattirikollisiin.
Kun olin yhteydessä oululaisen naisen pedofiiliksi verkossa leimattuun exään, joka oli ammatiltaan pappi, niin hän kertoi, että hänellä oli tullut sama tilanne vastaan, että poliisit sanoivat, että "ip-osoite ei ole henkilö, ei voida syyttää". Miehelle oli tullut myös ongelmia ammatissaan, koska lasten vanhemmat eivät halunneet antaa lapsiaan "pedofiilipapin" kanssa tekemisiin.

Olen löytänyt pedofiilijutuille jonkinnäköisen selityksen, sillä herjaamiseen osallistunut kolmas mies, joka ei ollut osallisena raiskauksissa, on omilla sosiaalisen median sivustoillaan jakanut avoimesti kuvia Filippiinien ja Meksikon matkoiltaan ja hän on kuvissa ehkä 12-14-vuotiaiden tyttöjen kanssa ja kuvatekstit viittaavat seksinharrastamiseen näiden tyttöjen kanssa. Kyseessä lienee siis ns. putinprojektio, eli syytetään toisia siitä, mitä itse tekee. Tämä kolmas mies on tässä kuviossa myös sikäli mielenkiintoinen, että Turusta 2009 kadonnut ja 2012 kuolleena metsäalueelta Turun kehätien varresta löytynyt Jonna Jokiranta asui tämän miehen naapurissa.

Olen saanut selvitettyä myös tämän virolaisen miehen henkilöllisyyden. Lisäksi tiedän raiskauksesta etukäteen tienneen tamperelaisen naisen henkilöllisyyden. Piemeänä on vielä toisen raiskauksiin osallistuneen, kantasuomalaisen narkomaanin henkilöllisyys. Tästä miehestä on kuitenkin tiedossa, että hän oli ollut saman sivuston kautta sukupuolisuhteessa kahden naisen kanssa, joille hän ei ollut kertonut C-hepatiitistaan, mutta oli harrastanut naisten kanssa suojaamatonta seksiä. Näistä naisista kuitenkaan kumpikaan ei suostunut paljastamaan miehen henkilöllisyyttä.

Tähän mennessä minulle on tullut tietooni kuusi raiskausta, joissa on samat tekijät. Viimeinen on tapahtunut ennen koronaa ja siitä on tehty rikosilmoitus, mutta tapaus on pimeänä. Ensimmäinen keissi on tapahtunut vuosi ennen naisystäväni raiskausta ja tässä oli kyseessä samalta sivustolta ollut naimisissa ollut nainen, jonka kanssa olin viestitellyt kahden kuukauden ajan.
Virolainen tekijä on omien sanojensa mukaan "ylemmän tason mies" ja minä olen kuulemma "alemman tason mies" ja hän on verrannut itseään useasti John Lennoniin ja minua John Lennonin murhaajaan. Miehen ympärillä liikkuu pari-kolmekymmentä naista, jotka pitävät miehen puolia verkossa. Miehellä oli tapana uudelleennimetä naisensa musiikkikappaleiden mukaan.
Minua on nyt 2021-2022 ahdistellut verkossa terveydenhoitoalalla toimiva nainen, joka on räyhännyt jotain, että he pystyvät lähettämään minut mielisairaalaan, enkä mahda sille yhtään mitään.

Puliukko kirjoitti: Ke Helmi 22, 2023 8:16 amJa jos kyseessä on käytöksensä vuoksi suvusta pois potkittu ottolapsi, jonka kanssa ei olla oltu pariinkymmeneen vuoteen tekemisissä, niin keskustelu hänestä ei välttämättä tämän perhettä edes kiinnosta ja koko asia halutaan vain unohtaa. Tosin ketjuja ainakin Vauva.fi:stä ja Suomi24:stä on poistettu, joissa hänestä on keskusteltu ja syyksi on epäilty sitä, että keskustelu on ärsyttänyt tätä perhettä.
Luulen, että vauvan vanhan ketjun poisti joku trolli. Siellähän oli jotain juttua, että "jaaha, nyt tulee liian lennokasta juttua, laitetaaan ketju poistoon".
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
riihitonttu
Roger Murtaugh

dazu kirjoitti: Ke Helmi 22, 2023 12:27 pm
riihitonttu kirjoitti: Ke Helmi 22, 2023 5:39 amKorkeamman kynnyksen vaihtoehto on tehdä rikosilmoitus jos kokee, että esimerkiksi omaa kunniaa on loukattu. Kunnianloukkaus vaatii sen, että henkilöstä esitetyt väitteet tai vihjeet perustuvat valheelliseen tietoon ja muutoin täyttävät kunnianloukkauksen kriteeristön ja kohdehenkilö on väitteistä tunnistettavissa. Rikosilmoituksen voi nostaa myös jos on levitetty yksityiselämää loukkaavaa tietoa ja kohdehenkilö on tunnistettavissa. Poliisi sitten tutkii asianomaisen nostaman rikosilmoituksen jälkeen täyttyvätkö kyseisten rikosten tunnusmerkistö ja jos täyttyy pyrkii selvittämään nimimerkin takana olevan henkilön, joka väittäitä on esittänyt. Tämä ei välttämättä onnistu mikäli henkilö on huolellisesti suojannut yhteytensä ja/tai sivustojen ylläpitäjä ei tee yhteistyötä. Tällä keinolla voi kuitenkin saada vähintään ketjut siivotuksi vaikka kirjoitusten takana ollutta henkilöä ei saisi selville, mutta prosessina se voi olla aika työläs/raskas. Suurimmalla osalla ihmisistä on kuitenkin muutakin aktiviteettiä kuin tutkia mitä netissä itsestä kirjoitellaan ja nostaa niistä rikosilmoituksia, joten epäilen ettei tälläiseen prosessiin keskiverto ihminen lähde matalalla kynnyksellä.
Tässä on nyt hiukan väärää tietoa... Oma kokemus on se, että nettikirjoittelusta on käytännössä mahdotonta saada ketään vastuuseen oikeudessa.
Tässä ei ollut mitään väärää tietoa. Ylivoimainen haaste voi kyllä olla selvittää kirjoittajan alkuperä, jos he osaavat suojata yhteytensä ja/tai käytetty palvelin sijaitsee maassa jonne Suomen lainsäädäntö ei päde ja poliisin toimivaltuudet eivät riitä.
Riihitonttu
dazu
Ainesta Watsoniksi

^Eli mielestäsi poliisit alkavat tutkimaan ip-osoitteen takaa lähetettyä materiaalia? Mielestäni eivät ala. Ongelma ei ole ip-osoitteen selvittäminen, vaan ip-osoitteen yhdistäminen johonkin ihmiseen. Kuten poliisi ja kolme asianajajaa minulle sanoivat, niin ip-osoitetta ei voida syyttää. Vain henkilöä voidaan syyttää. Teoriassa kuka vain on voinut lähettää viestit tuolta tietokoneelta ja siitä ip-osoitteesta. Tarvitaan näyttöä siitä, että joku nimenomainen henkilö on ne viestit lähettänyt ja poliisi ei ala käyttämään resursseja näin vaativaan tutkintaan, kun kyseessä on kunnianloukkauksen kaltainen vähäpätöinen rikos.
riihitonttu
Roger Murtaugh

dazu kirjoitti: Ke Helmi 22, 2023 1:05 pm ^Eli mielestäsi poliisit alkavat tutkimaan ip-osoitteen takaa lähetettyä materiaalia? Mielestäni eivät ala. Ongelma ei ole ip-osoitteen selvittäminen, vaan ip-osoitteen yhdistäminen johonkin ihmiseen. Kuten poliisi ja kolme asianajajaa minulle sanoivat, niin ip-osoitetta ei voida syyttää. Vain henkilöä voidaan syyttää. Teoriassa kuka vain on voinut lähettää viestit tuolta tietokoneelta ja siitä ip-osoitteesta. Tarvitaan näyttöä siitä, että joku nimenomainen henkilö on ne viestit lähettänyt ja poliisi ei ala käyttämään resursseja näin vaativaan tutkintaan, kun kyseessä on kunnianloukkauksen kaltainen vähäpätöinen rikos.
Kyllä näitä tutkintoja on tehty ja tehdään. Se, että saadaanko syytekynnyksen ylittämäisiin tai tuomioon näyttöä on toinen seikka. Toki poliisi tekee resurssien perusteella päätöksiä mitä kannattaa tutkia ja kuinka paljon. Edes tämän ketjun nimikkojuttu ei ole enää päivittäistutkinnassa vaikka kyseessä on murhatutkinta vaan henkirikostutkintaa suunnataan uusimpiin juttuihin ja tätä tutkitaan, kun aikaa jää tai uutta tutkittavaa ilmenee.

Ylilaudalta löytyy tälläinen käsittääkseni minfoon viittaava kirjoitus-capture joka päiväytyy vuoteen 2007. Aitoutta en ole varmistanut.

https://ylilauta.org/rikokset/129593182
viesti.jpg
viesti.jpg (202.31 KiB) Katsottu 1362 kertaa
Riihitonttu
Satanolla
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Satanolla »

Laittelin tuossa vihjettä menemään, olin kokonaan tämän asian jo unohtanut. Hikiä paikkakuntana erittäin tuttu, noihin aikoihin eräs kaveri sahasi menemään hikiän ja järvenpään väliä, tuomittiin seksuaali rikoksista, ikä yms kaikki täsmää. Peukut pystyyn että asia voisi jopa ratketa :lol:
Ciccarelli
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Ciccarelli »

Satanolla kirjoitti: To Helmi 23, 2023 2:06 pm Laittelin tuossa vihjettä menemään, olin kokonaan tämän asian jo unohtanut. Hikiä paikkakuntana erittäin tuttu, noihin aikoihin eräs kaveri sahasi menemään hikiän ja järvenpään väliä, tuomittiin seksuaali rikoksista, ikä yms kaikki täsmää. Peukut pystyyn että asia voisi jopa ratketa :lol:
Kerrotko hiukan lisää. Milloin on tuomittu seksuaalirikoksista jne.
Tairetahan olla Härmän asemalla, kunoon verta seinäs!
Eaglegoat
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Eaglegoat »

Satanolla kirjoitti: To Helmi 23, 2023 2:06 pm Laittelin tuossa vihjettä menemään, olin kokonaan tämän asian jo unohtanut. Hikiä paikkakuntana erittäin tuttu, noihin aikoihin eräs kaveri sahasi menemään hikiän ja järvenpään väliä, tuomittiin seksuaali rikoksista, ikä yms kaikki täsmää. Peukut pystyyn että asia voisi jopa ratketa :lol:
Kiinnostaisi kanssa jos voisit avata vähän lisää! Mitkä asiat liikutti henkilöä tällä välillä aktiivisesti ja mitkä kaikki tuntomerkit mielestäsi täsmäävät?
Satanolla
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Satanolla »

Asuin itsekin aikoinaan Hausjärvellä ja tämä kyseinen "herra" asui melkein naapurissa. Siis Hausjärven hikiällä. Tämä kaveri jota epäilen tässä, oli tuolloin 90-luvun alussa kolmenkympin kieppeillä iältään, en muista tarkkaa ikää mutta varmuudella syntynyt 60-luvulla. Lyhyt mies, alle 170cm, luonnonkiharat hiukset, ristiverinen. Löysi naisystävän noihin aikoihin joka asui Järvenpäässä, naisella pieni alta kouluikäinen tytär. Eli Järvenpää-Hikiä akselia kulki. Perhe kotoisin lapista, voisi täsmää tuon eläimen anatomian kanssa, kaikkihan ne porotalouden tuntee. Harmittaa etten muista millaisella autolla kulki, henkilöauto se kuitenkin oli, ihan perus sellainen. Tosiaan jäi tämä mietityttää, varsinkin kun kaveri raiskasi useamman naisen noihin aikoihin samalla seudulla, kaikki tuntomerkit täsmää.
Vastaa Viestiin