Nuori nainen putosi kuolemaan 7. kerroksesta Vantaan Tikkurilassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
wayward
Alokas

Re: Nuori nainen putosi kuolemaan 7. kerroksesta Vantaan Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja wayward »

inka kirjoitti: To Maalis 09, 2023 5:38 am Typerää kirjoitella että kun oli tuohon aikaan parvekkeella, niin tuskin oli selvinpäin.
Itse en käytä muita päihteitä kuin tupakkaa, mutta monesti olen kipujen takia hereillä milloin mihinkin aikaan yöstä, ja parvekkeella tupakalla.
Mutta vaikka tämän tapauksen tyttö olisikin ollut humalassa, ei nuo lasit kuulu irtoilla vaikka niihin nojailisikin selällään. Istut lattialla ja nojaat selällä lasiin, niin silloin ei koko ihmisen elopaino paina lasiin. Pakko tuossa on olla valmistus/asennnusvirhe.
Miten AINA joku muistaa tulla kertomaan erinäisiin spekulaatioihin, miten "Vaikka asia näin olisi, se ei oikeuta tekoon/tapaturmaan/whatever"? Kukaan ei ole sanonut, että mahdollinen humalassa olo ja kaatuminen/nojailu vapauttaisi asentajan tai valmistajan vastuussa. On vaan mielenkiintoista spekuloida miten näin on päässyt tapahtumaan, kun harvemmin parvekkeen läpi tullaan, yleensä yli.

Olen itse kynnykseen kompastumisen kannalla, koska vauhtia on täytynyt olla, jotta parvekelasi on päätynyt piha-alueen puolelle. Pelkän nojailun seurauksena lasi olisi tippunut suoraan alaspäin.

Täst`eteenpäin täydennetyn otsikon voimin
-NILS-
Matti Ja Maija
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

URSA kirjoitti: Ke Maalis 08, 2023 10:13 pm
dexteri kirjoitti: Ke Maalis 08, 2023 7:35 pm Veikkaan, että tuossa on pelleilty jotain. Roikuttu kaiteessa käsillä ja jalat tuota alaosan lasia vasten. Lasi pettänyt ja siitä on lädetty sitten yhdellä suihkahduksella alas.

Toi, että sä kaadut kynnykseen ja menet läpi ei ole realistista. Avaat oven, astut parvekkeelle niin siinä ei mitenkään saa sählättyääb itseään lasista läpi.
Ovi valmiiksi auki, menee kovalla kiireellä tai kännissä vauhdikkaasti horjahdellen kenties korkokengissä ja kompastuu kynnykseen. Ihan mahdollista.

Onneksi sentään tapahtui keskellä yötä niin ei ollut piha täynnä lapsia.
Näinkö valmistajat ja rakentajat yrittävät luikerrella vastuusta, että ei ollut lasin tai parvekkeen vika, vaan korkokengissä ja humalatilalla. Yleensä rakennetaan ja valmistetaan kestäviä tuotteita. Laadunvarmistuksessa varmaan oijottu, että lasi pettää. Katsokaa se mun youtube video, missä jätkä putosi kuolemaan, kun mineriittilevy petti.
Slava Ukraini! <3

JanitaSlima nauraa joka paikkaan. :D

Bänniä hänelle.
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

wayward kirjoitti: To Maalis 09, 2023 7:13 am
inka kirjoitti: To Maalis 09, 2023 5:38 am Typerää kirjoitella että kun oli tuohon aikaan parvekkeella, niin tuskin oli selvinpäin.
Itse en käytä muita päihteitä kuin tupakkaa, mutta monesti olen kipujen takia hereillä milloin mihinkin aikaan yöstä, ja parvekkeella tupakalla.
Mutta vaikka tämän tapauksen tyttö olisikin ollut humalassa, ei nuo lasit kuulu irtoilla vaikka niihin nojailisikin selällään. Istut lattialla ja nojaat selällä lasiin, niin silloin ei koko ihmisen elopaino paina lasiin. Pakko tuossa on olla valmistus/asennnusvirhe.
Miten AINA joku muistaa tulla kertomaan erinäisiin spekulaatioihin, miten "Vaikka asia näin olisi, se ei oikeuta tekoon/tapaturmaan/whatever"? Kukaan ei ole sanonut, että mahdollinen humalassa olo ja kaatuminen/nojailu vapauttaisi asentajan tai valmistajan vastuussa. On vaan mielenkiintoista spekuloida miten näin on päässyt tapahtumaan, kun harvemmin parvekkeen läpi tullaan, yleensä yli.

Olen itse kynnykseen kompastumisen kannalla, koska vauhtia on täytynyt olla, jotta parvekelasi on päätynyt piha-alueen puolelle. Pelkän nojailun seurauksena lasi olisi tippunut suoraan alaspäin.
Hei vaan yhden viestin ihme :) Koitapa nyt lukee tuo viestini oikein ajatuksen kanssa, Pointti siinä taisi olla lähinnä se että siellä parvekkeella voi olla yöllä muutenkin kuin tuhannen päissään...
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
lumiaura
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja lumiaura »

Kaiteille kun saadaan standardoitu tönäisykoe joka tehtävä joka parvekkeelle niin saadaan useampi toimittaja konkkaan. Kun eihän noita laseja normaalisti tönitä, niin voivat vuosikymmenet keikkua miten sattuu paikoillaan.
Musta-Pekka2016
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Musta-Pekka2016 »

Aidan päälle tipahtanut joten onkohan tullut poikittain päälle ja mennyt kroppa kahtia? Eipä taida kuvamateriaalia löytyä mistään, tuohon aikaan melko hiljaista pihalla. Ihmeen vähän tietoa itse tapahtumasta joka viittaa mielestäni siihen, että kyseessä voi olla riitatilanne jossa toinen tönäissyt lasia päin ja halkaissut tämän naisen. Kuolemantuottamus, ei tappona millään voisi mennä.
wayward
Alokas

Viesti Kirjoittaja wayward »

inka kirjoitti: To Maalis 09, 2023 7:46 am Hei vaan yhden viestin ihme :) Koitapa nyt lukee tuo viestini oikein ajatuksen kanssa, Pointti siinä taisi olla lähinnä se että siellä parvekkeella voi olla yöllä muutenkin kuin tuhannen päissään...
Se, että sinä olet melkein tuhannen viestin edestä heittänyt liirunlaarumia ja esimerkiksi arvostellut miten tyhmää on olettaa, että nuori ihminen olisi kahden aikaa yöllä humalassa parvekkeella tupakalla (mikä on mielestäni erittäin looginen oletus), ei korosta sinun mielipiteidesi paremmuutta. Jo pelkästään se, että tartuit heti kättelyssä oman profiilini ikään ja viestien määrään, kertoo enemmän sinusta keskustelijana.

Kävin vielä viestisi läpi ajatuksen kanssa, niinkuin pyysit, enkä silti löytänyt siitä muuta sisältöä, kuin että sinun mielestäsi on tyhmää olettaa naisen olleen humalassa keskellä yötä ja vaikka oliskin ollut, ei näin olisi kuulunut tapahtuvan. Jälkimmäisesti kaikki olemme varmaan samaa mieltä, oli tajunnan taso mikä tahansa. Vertasit vielä itseäsi, melkein 50-vuotiasta kipuinesi, nuoreen naiseen. Onko loogisempaa olettaa, että kyseessä on krooninen kipupotilas, kuin humalainen nuori. Kumpaankin olettamaan löytyy ihan yhtä paljon taustatietoa. Miksi sinun mielipiteesi on vähemmän tyhmä kuin toisen?
135piispa
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja 135piispa »

dlf kirjoitti: Ke Maalis 08, 2023 6:20 pm Pari Vuokraovesta lainattua kuvaa ko. talosta (ei samasta asunnosta kuitenkaan):

167783472187758_original.jpg
167783472187758_original.jpg (160.92 KiB) Katsottu 3110 kertaa
167783472264059_original.jpg
167783472264059_original.jpg (144.65 KiB) Katsottu 3110 kertaa
Kiitos dlf hyvästä kuvasta, se selventää. 2000-luvun alkupuolella parvekelasitukset tehtiin toisin. Minullekin oli yllätys, että lasit ovat tässä pystytolpan ulkopuolella. Aikaisemmin, ainakin minun laseissa, lasit ovat tolpan suhteen parvekkeen sisäpuolella ja tukeutuivat siten kannatintolppaan. Toiseksi, lasitusta kiertää ulkoa tukiraudat. Kustannuksia on nyt onnistuneesti karsittu.
Jeebutnoubat
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Jeebutnoubat »

135piispa kirjoitti: To Maalis 09, 2023 9:47 am
Kiitos dlf hyvästä kuvasta, se selventää. 2000-luvun alkupuolella parvekelasitukset tehtiin toisin. Minullekin oli yllätys, että lasit ovat tässä pystytolpan ulkopuolella. Aikaisemmin, ainakin minun laseissa, lasit ovat tolpan suhteen parvekkeen sisäpuolella ja tukeutuivat siten kannatintolppaan. Toiseksi, lasitusta kiertää ulkoa tukiraudat. Kustannuksia on nyt onnistuneesti karsittu.
Kustannusten karsimisesta en tiedä, mutta onhan tuo rakenteena käytön kannalta parempi kun puhtaanapito on helpompaa.
135piispa
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja 135piispa »

Jeebutnoubat kirjoitti: To Maalis 09, 2023 9:59 am
135piispa kirjoitti: To Maalis 09, 2023 9:47 am
Kustannusten karsimisesta en tiedä, mutta onhan tuo rakenteena käytön kannalta parempi kun puhtaanapito on helpompaa.
No jaa, jos itse yrittää pestä lasia ulkopuolelta, siinäkin voi tippua. Savulasi olisi parempi, ei tarvi pestä. Mutta kyllä maiseman näkeminenkin on ilo.
Don MC

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Jos nuo lasit asennetaan niinkuin täällä on kerrottu, että ensin lasi nostetaan ylähahloon ja sitten lasketaan alahahloon, niin sehän on voinut mennä sillä tavalla, että henkilö on istunut kyykyssä ja nojaillut siihen lasiin. Sitten jostain syystä on korjannut asentoaan ja noussut ylöspäin (ehkä noustakseen seisomaan), jolloin lasi on noussut pois siitä alahahlosta ja kääntynyt ulospäin. Joku nahkatakki tms. päällä voi kitka selän ja lasin välillä olla niin suuri, että lasi nousee mukana kun itse nousee ylöspäin.
Jos näin on, niin on ne varmistuspalat jääneet asentamatta lasin yläreunasta.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Matti Ja Maija kirjoitti: To Maalis 09, 2023 7:19 am
URSA kirjoitti: Ke Maalis 08, 2023 10:13 pm
dexteri kirjoitti: Ke Maalis 08, 2023 7:35 pm Veikkaan, että tuossa on pelleilty jotain. Roikuttu kaiteessa käsillä ja jalat tuota alaosan lasia vasten. Lasi pettänyt ja siitä on lädetty sitten yhdellä suihkahduksella alas.

Toi, että sä kaadut kynnykseen ja menet läpi ei ole realistista. Avaat oven, astut parvekkeelle niin siinä ei mitenkään saa sählättyääb itseään lasista läpi.
Ovi valmiiksi auki, menee kovalla kiireellä tai kännissä vauhdikkaasti horjahdellen kenties korkokengissä ja kompastuu kynnykseen. Ihan mahdollista.

Onneksi sentään tapahtui keskellä yötä niin ei ollut piha täynnä lapsia.
Näinkö valmistajat ja rakentajat yrittävät luikerrella vastuusta, että ei ollut lasin tai parvekkeen vika, vaan korkokengissä ja humalatilalla. Yleensä rakennetaan ja valmistetaan kestäviä tuotteita. Laadunvarmistuksessa varmaan oijottu, että lasi pettää. Katsokaa se mun youtube video, missä jätkä putosi kuolemaan, kun mineriittilevy petti.
Ei tässä ollut kyse mistään vastuusta vaan siitä kuinka onnettomuus on voinut tapahtua. Itselläni on vastaavan mallinen parveke joten asia kiinnostaa.

^Tuo kuulostaisi loogiselta. Murtuneen aidan perusteella kuvittelisin uhrin pudonneen selkä edellä aidan päälle. En aiemmin uskonut teoriaan lasiin nojailusta mutta jos lasi on irronnut samalla kun siitä on noussut ylös, onnettomuus selittyisi helpommin.
deadpan
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja deadpan »

En ikimaailmassa uskaltaisi lattialla istuessa nojata lasiseinään!
Mitenkähän noissa laseissa/kiinnityksissä on määritelty kestävyys eli kuinka paljon ottavat painetta vastaan?
I got the devil in my blood
Tellin' me what to do
(And I'm all ears).
AC/DC - Rock 'N' Roll Singer
canis lupus
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

deadpan kirjoitti: To Maalis 09, 2023 11:48 am En ikimaailmassa uskaltaisi lattialla istuessa nojata lasiseinään!
Mitenkähän noissa laseissa/kiinnityksissä on määritelty kestävyys eli kuinka paljon ottavat painetta vastaan?
Mun sukupolven ihmiset jo ihan kokemusperäisesti tietää että pesäpallomailalla ei pidä lyödä päähän.

1600kN tasaista painetta, 200kN per nelisentti. Sitähän sä kysyit?
Mens malus in corpore sano
H.Moilanen
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Don MC kirjoitti: To Maalis 09, 2023 10:30 am Jos nuo lasit asennetaan niinkuin täällä on kerrottu, että ensin lasi nostetaan ylähahloon ja sitten lasketaan alahahloon, niin sehän on voinut mennä sillä tavalla, että henkilö on istunut kyykyssä ja nojaillut siihen lasiin. Sitten jostain syystä on korjannut asentoaan ja noussut ylöspäin (ehkä noustakseen seisomaan), jolloin lasi on noussut pois siitä alahahlosta ja kääntynyt ulospäin. Joku nahkatakki tms. päällä voi kitka selän ja lasin välillä olla niin suuri, että lasi nousee mukana kun itse nousee ylöspäin.
Jos näin on, niin on ne varmistuspalat jääneet asentamatta lasin yläreunasta.
Jos lasi irtoaisi noin helposti, niin eikös se sitten voisi olla myös omin käsin irrotettu. Ihan vain sen vuoksi mietin, että minulla on alusta lähtien ollut voimakas fiilis itsemurhasta tämän keissin osalta. Helpompihan tuosta kaiteen alapuolelta olisi tiputtautua kuin kaiteen yläpuolelta. Se olisi myös naisellisempi tyyli ja varsinkin lyhyelle ihmiselle helpompi tapa. En tosin tiedä, minkä pituisesta ihmisestä on kyse.

Jos kyseessä on itsemurha, niin olisikohan henkilö jopa voinut suunnitella tekonsa sellaiseksi, ettei ole aivan helppo saada selville, oliko kyseessä itsemurha vai tapaturma... 🤔 Ja miksiköhän minulla muuten on koko ajan mielessä maahanmuuttajataustainen henkilö (Aasia, Venäjä tms).

Onko siitä tietoa, oliko nainen eli vainaja asunnossa yksin vai oliko siellä muitakin? Ketjussa on puhuttu kimppatupakoinnista (mikä olisi selittänyt lattialla istumisen) ja spekuloitu, että joku ehkä tyrkkäsi naisen parvekkeelta alas. Mutta oliko siellä edes muita ihmisiä paikalla?
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
strömmingen
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

No nyt on kaukaa haettu ajatus. Mielikuvituksellisempia itsemurhan peittelytapoja voi löytyä vain Mauri Sariolan romaaneista. Että tyttö haluaa päättää päivänsä muttei jaksa kiivetä kaiteen yli. Ei viitsi hakea keittiöjakkaraa vaan nakertaa lasin irti ja heittäytyy perään selälleen. Tästä saisi hienon kohtauksen elokuvaan, putousosassa Pilvi Hämäläinen ja tutkivana journalistina kuka tahansa Kuustonen.

Järkeenkäyvin selitys on slaavikyykky alaikkunaan nojaten ja tupakoiden.

Se ei käy järkeen että parvekkeesta rakennetaan tuollainen akvaario. En ymmärrä tuota villitystä ollenkaan. Parvekkeen rakenteet kuuluu olla mahdollisimman järeää betoniseinää. Se on paitsi kaunista, myös käytännöllistä, turvallista ja kestävää.

Lainaukset korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Vastaa Viestiin