Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Upponalle
Poliisikoira Rex

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

Hmmmmm...kummasti ilmestyi tänne pari tirehtooris-mielistä ja lapuasidoksista kommentoijaa.
Eipä siinä mittään, pisteet selkokielestä. :lol:
Molo
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Molo »

Tirehtoori kirjoitti: La Huhti 08, 2023 8:10 pm Eli kaikille ravintolassa oleville aikuuusille tuomio? Jokaanen aikuunen on tässä asiassa yhtä kovassa vastuussa kuin vapaalla ollu poliisi.

Vapepaa ei voida käyttää kaupunki alueella yksityisomisteisten tonttien ja talojen etsinnässä.

Täällä ei näytä oikiasti siis aikuusten oikiasti porukalla olevan käryä siitä mitä poliisi on teheny klopin löytämiseksi. Täällä on vaan olettamuksia.

Mutta mitä mä ny aikuusille ihimisille tästä jauhan. Luulis jotta aikuuset osaas asiaa itte ajatella.

Kaikkia mitä netistä lukoo ei kannata uskoa.
Tuosta sinun asenteesta voi päätellä, että olet ollut itse miettimässä etsintäpaikkoja ja tullut tulokseen ei voi mistään etsiä kun "mitään ei tiedetä".
Juottolassa vastuussa olevista muista asiakkaista sanoisin, ettei siellä juuri muiden nähdä käyvän käsiksi niin lapsen kuin tämän juottolan omistajan kimppuun tämä ko. rettelöitsijä ainoa joka videoilta Selvästi näkyy nujakoimassa ja on kännissä teutaroinut valtiollinen järjestyksenvalvoja??? Miksi niputtaa lapsia ja miksi ensin kiertää nuoria kuin kissa kuumaa puuroa niiden selän takana? Istuivat ihan sulassa sovussa keskenään pöydässä kunnes rohjaken tunki seuraan. Miksei ollut omiensa seurassa ja nujakoinut samanveroistensa kanssa? Mitähän oikeen puuhaili niiden "kloppien" nuorten poikien kintereillä joku syyhän siihenkin on olemassa. Käryä ihmisillä on ihan savuksi asti juottolan tapahtumista ennen katoamista. Sitäpä et voi muuksi muuttaa.
Zorro7
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Linkittämääni Suomi24 kommenttiin liittyen Rasmuksen mahdollinen kävely Alakylään päin eli Ideaparkilta länteen.

Siinä olisi kyllä metsää tienvieressä ja menisi ainakin yksi pitkä metsätiekin metsän keskelle jos olisi vaikka autolla sinne kuskattu..
Tie vie ilmeisesti jonkun talolle?
(En saanu kuvaa liitettyä) editoitu
Tirehtoori
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Molo kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 1:43 pm
Tirehtoori kirjoitti: La Huhti 08, 2023 8:10 pm Eli kaikille ravintolassa oleville aikuuusille tuomio? Jokaanen aikuunen on tässä asiassa yhtä kovassa vastuussa kuin vapaalla ollu poliisi.

Vapepaa ei voida käyttää kaupunki alueella yksityisomisteisten tonttien ja talojen etsinnässä.

Täällä ei näytä oikiasti siis aikuusten oikiasti porukalla olevan käryä siitä mitä poliisi on teheny klopin löytämiseksi. Täällä on vaan olettamuksia.

Mutta mitä mä ny aikuusille ihimisille tästä jauhan. Luulis jotta aikuuset osaas asiaa itte ajatella.

Kaikkia mitä netistä lukoo ei kannata uskoa.
Tuosta sinun asenteesta voi päätellä, että olet ollut itse miettimässä etsintäpaikkoja ja tullut tulokseen ei voi mistään etsiä kun "mitään ei tiedetä".
Juottolassa vastuussa olevista muista asiakkaista sanoisin, ettei siellä juuri muiden nähdä käyvän käsiksi niin lapsen kuin tämän juottolan omistajan kimppuun tämä ko. rettelöitsijä ainoa joka videoilta Selvästi näkyy nujakoimassa ja on kännissä teutaroinut valtiollinen järjestyksenvalvoja??? Miksi niputtaa lapsia ja miksi ensin kiertää nuoria kuin kissa kuumaa puuroa niiden selän takana? Istuivat ihan sulassa sovussa keskenään pöydässä kunnes rohjaken tunki seuraan. Miksei ollut omiensa seurassa ja nujakoinut samanveroistensa kanssa? Mitähän oikeen puuhaili niiden "kloppien" nuorten poikien kintereillä joku syyhän siihenkin on olemassa. Käryä ihmisillä on ihan savuksi asti juottolan tapahtumista ennen katoamista. Sitäpä et voi muuksi muuttaa.
Ootko miättiny sitä vaihtoehtoa että poliisi on käyny kloppien takana "kiärtelemäs" ja sanomas että teirän pitääs lähtiä pois kun ootta alaikääsiä.
Siitä Rasmus meni urputtamaan poliisille sen jälkeen ja yritti lyärä sitä.
Siitä seurauksena joutuiki itte hallintaotteeseen ja joutui pihalle.

Juattolan omista tuloo sanomaan että ei ahristella asiakkaita ja poliisi tuuppaa sitä että täällä ei saa alaikääsiä olla poliisilla menöö hermo juattolan omistajan välinpitämättömyyteen.

Voisko olla maharollista vai teheräänkö väkisin poliisista syntipukki?

Ja hei mulla sentäs on monia ettintäreissuja niin vesistössä kuin mettässä ja autiotaloossa.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Tirehtoori kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 2:57 pm Ootko miättiny sitä vaihtoehtoa että poliisi on käyny kloppien takana "kiärtelemäs" ja sanomas että teirän pitääs lähtiä pois kun ootta alaikääsiä.
Siitä Rasmus meni urputtamaan poliisille sen jälkeen ja yritti lyärä sitä.
Siitä seurauksena joutuiki itte hallintaotteeseen ja joutui pihalle.

Juattolan omista tuloo sanomaan että ei ahristella asiakkaita ja poliisi tuuppaa sitä että täällä ei saa alaikääsiä olla poliisilla menöö hermo juattolan omistajan välinpitämättömyyteen.

Voisko olla maharollista vai teheräänkö väkisin poliisista syntipukki?

Ja hei mulla sentäs on monia ettintäreissuja niin vesistössä kuin mettässä ja autiotaloossa.
Tämäpä juuri.

Enpä myöskään ymmärrä miksi täällä porukka hyökkää Tirehtoorin kimppuun sekä uhriutuu ja ottaa itseensä kaiken mitä sanotaan mikä ei sovi omiin spekulaatioihin tai salaliittoihin. Tämä toinen murresankari "vastapuolella" yksi pahimmista :D Koominen ketju vaikka synkästä asiasta kyse.
Upponalle
Poliisikoira Rex

↑↑
Ja sulla sentäs on jne...tuo on niin luettu että. Miettimäsi vaihtoehto juottolan tapahtumista, onko se nyt sitä kuuluisaa faktaa, mitä muilta keskustelijoilta vaadit kerta toisensa jälkeen. Ettet vain nyt syyllisty spekulaatioon ja elokuviin? :roll:

Piiiitkä lainaus korvattu nuoliviittauksilla
-NILS-
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Upponalle kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 3:50 pm Ja sulla sentäs on jne...tuo on niin luettu että. Miettimäsi vaihtoehto juottolan tapahtumista, onko se nyt sitä kuuluisaa faktaa, mitä muilta keskustelijoilta vaadit kerta toisensa jälkeen. Ettet vain nyt syyllisty spekulaatioon ja elokuviin? :roll:
Tämä. Faktaa on nyt se, mitä videolta näkyy. ja siinä ei näy isällisesti rauhoittelevaa, nuoria mukavasti lähestyvää, vapaa-aikaansa viettävää poliisimiestä, joka olisi huolissaan lasten turvallisesta kasvusta ja kehityksestä. Ainakin niillä videoilla, joita olen itse nähnyt näkyy kiihtynyt, aggressiivisesti käyttäytyvä, liiallista voimaa käyttävä keski-ikäinen antisankari, joka tuppautuu uudelleen ja uudelleen nuorison seuraan ja lisäksi kerää niin kovia kierroksia, ettei saa itseään rauhoitettua vaikka tilanne on jo Rasmuksen kanssa ohi. Siinä faktaa.
Katalo
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Katalo »

Upponalle kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 1:08 pm Hmmmmm...kummasti ilmestyi tänne pari tirehtooris-mielistä ja lapuasidoksista kommentoijaa.

Ilmestyi? Itse oon ollut rekisteröitynyt vuodesta 2017, ei vaan ole ollut mitään tarvetta kommentoida, vaikka palstaa on tullutkin selailtua.
Tässäkin keskustelussa oon välillä mm. koittanut oikoa vääriä käsityksiä ja kommentoinut niitä pöljiä olettamuksia, että Lapua olisi jotenkin kummallinen umpimielisten kylä, jossa yksissä tuumin salaillaan jotain. Näinhän sen täytyy olla, kun kerran kukaan paikallinen ei ole tehnyt mitään suuria paljastuksia täällä, vai? Tosiasiassa kukaan paikallinen, jonka kanssa olen asiasta puhunut, ei ole tiennyt asiasta sen enempää kuin täälläkään.

Mitä tuohon kieleen tulee, niin joku oli taas innokkaana ristimässä Tirehtooria Härsiläksi ihan vain murteen vuoksi. Se on aika laiha yhteys, kun Etelä-Pohjanmaalla samalla lailla puhuu aika moni muukin. Vaikka se kuinka teidän korvaan kuulostaisi oudolta.

Itse pidän edelleen itsemurhaa hyvinkin mahdollisena tässä keississä. Rasmuksella ei todella vaikuttanut kaikki olevan ihan kunnossa ja sitten vielä illan toilailut saattoivat lisätä epätoivoa. Tiedän tapauksia, missä on otettu itseltä henki hetken mielijohteesta kevyimminkin perustein. Eikä koskaan edes tiedetä, mitä toisen henkilön mielessä liilkuu ja miten pitkään, usein se tulee läheisillekin yllätyksenä.
Upponalle
Poliisikoira Rex

Katalo kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 8:17 pm
Upponalle kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 1:08 pm Hmmmmm...kummasti ilmestyi tänne pari tirehtooris-mielistä ja lapuasidoksista kommentoijaa.

Ilmestyi? Itse oon ollut rekisteröitynyt vuodesta 2017, ei vaan ole ollut mitään tarvetta kommentoida, vaikka palstaa on tullutkin selailtua.
Tässäkin keskustelussa oon välillä mm. koittanut oikoa vääriä käsityksiä ja kommentoinut niitä pöljiä olettamuksia, että Lapua olisi jotenkin kummallinen umpimielisten kylä, jossa yksissä tuumin salaillaan jotain. Näinhän sen täytyy olla, kun kerran kukaan paikallinen ei ole tehnyt mitään suuria paljastuksia täällä, vai? Tosiasiassa kukaan paikallinen, jonka kanssa olen asiasta puhunut, ei ole tiennyt asiasta sen enempää kuin täälläkään.

Mitä tuohon kieleen tulee, niin joku oli taas innokkaana ristimässä Tirehtooria Härsiläksi ihan vain murteen vuoksi. Se on aika laiha yhteys, kun Etelä-Pohjanmaalla samalla lailla puhuu aika moni muukin. Vaikka se kuinka teidän korvaan kuulostaisi oudolta.

Itse pidän edelleen itsemurhaa hyvinkin mahdollisena tässä keississä. Rasmuksella ei todella vaikuttanut kaikki olevan ihan kunnossa ja sitten vielä illan toilailut saattoivat lisätä epätoivoa. Tiedän tapauksia, missä on otettu itseltä henki hetken mielijohteesta kevyimminkin perustein. Eikä koskaan edes tiedetä, mitä toisen henkilön mielessä liilkuu ja miten pitkään, usein se tulee läheisillekin yllätyksenä.
Onnistuneesti olet lukenut kuin piru raamattua, laitahan sarven tyngät sivuun ja lue uudelleen.

*poistettu arvioita toisesta nimimerkistä. Sellainen kuuluu Lautamiehiin*tm
Katalo
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Katalo »

Upponalle kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 8:59 pm Onnistuneesti olet lukenut kuin piru raamattua, laitahan sarven tyngät sivuun ja lue uudelleen.
No selitä toki, mitä kommentillasi tarkoitit. Itse en osaa tulkita sitä muuten kuin epäilyksenä siitä, että joku "tirehtoorismielinen" olisi hänen tuttunsa tai jopa Tirehtoori. Muu osa omasta vastauksestanihan ei taas ollut sinulle suunnattu, vaan on yhdistetty ajatulset useammasta asiasta tässä keskustelussa.
Valtapallo
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Valtapallo »

Jos Rasmus on vesistössä, niin kohta alkaa olla käsillä ajat, kun voisi alkaa löytymään.

Somerolla vuodenvaihteessa kadonnut mies löytyi pari päivää sitten katoamispaikan läheltä joesta ja tänään löytyi ruumis merestä rannan tuntumasta Tammisaaressa. Uhri on todennäköisesti tammikuussa kadonnut 30 v mies.

Vertailun vuoksi Rasmuksen tapaukseen, niin ainakin Someron tapauksessa oli Vapepa, sukeltajat ja koirapoliisi etsinnöissä mukana heti jo parin päivän kuluttua katoamisesta.
Ellen väärin muista, niin taisi Tammisaarenkin tapauksessa olla aika massiiviset etsinnät välittömästi.
Knobster
Adrian Monk

Valtapallo kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 10:51 pm Jos Rasmus on vesistössä, niin kohta alkaa olla käsillä ajat, kun voisi alkaa löytymään.

Somerolla vuodenvaihteessa kadonnut mies löytyi pari päivää sitten katoamispaikan läheltä joesta ja tänään löytyi ruumis merestä rannan tuntumasta Tammisaaressa. Uhri on todennäköisesti tammikuussa kadonnut 30 v mies.

Vertailun vuoksi Rasmuksen tapaukseen, niin ainakin Someron tapauksessa oli Vapepa, sukeltajat ja koirapoliisi etsinnöissä mukana heti jo parin päivän kuluttua katoamisesta.
Ellen väärin muista, niin taisi Tammisaarenkin tapauksessa olla aika massiiviset etsinnät välittömästi.
Tiedettiin varmaan mistä etsiä? Eiköhän "Rasse" kesän aikana löydy kalmona jostain (sattumalta).
Valtapallo
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Valtapallo »

Knobster kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 11:24 pm Tiedettiin varmaan mistä etsiä? Eiköhän "Rasse" kesän aikana löydy kalmona jostain (sattumalta).
Molemmissa noissa mainitsemissani tapauksissa löydön teki sivullinen ulkoilija.
Lagertha
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Lagertha »

Sipi kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 6:34 pm
Upponalle kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 3:50 pm Ja sulla sentäs on jne...tuo on niin luettu että. Miettimäsi vaihtoehto juottolan tapahtumista, onko se nyt sitä kuuluisaa faktaa, mitä muilta keskustelijoilta vaadit kerta toisensa jälkeen. Ettet vain nyt syyllisty spekulaatioon ja elokuviin? :roll:
Tämä. Faktaa on nyt se, mitä videolta näkyy. ja siinä ei näy isällisesti rauhoittelevaa, nuoria mukavasti lähestyvää, vapaa-aikaansa viettävää poliisimiestä, joka olisi huolissaan lasten turvallisesta kasvusta ja kehityksestä. Ainakin niillä videoilla, joita olen itse nähnyt näkyy kiihtynyt, aggressiivisesti käyttäytyvä, liiallista voimaa käyttävä keski-ikäinen antisankari, joka tuppautuu uudelleen ja uudelleen nuorison seuraan ja lisäksi kerää niin kovia kierroksia, ettei saa itseään rauhoitettua vaikka tilanne on jo Rasmuksen kanssa ohi. Siinä faktaa.

Kiitos, tämän paremmin ei voisi tulkintaa tuosta videosta ja tilanteista tehdä / sanoittaa! Tämähän on juurikin sitä faktaa, mitä niin kovasti penätään - se näkyy näistä videoista täysin kiistattomasti. Ei todellakaan edes tarvita mitään kehonkielen asiantuntijaa (joita poliisilla halutessaan käytössä); kyseisen poliisimiehen liikkeet ja kontaktit täytyy tutkia tarkoin ja lopettaa tuo hokema ”löytyy joesta” ainoana ns.totuutena. Jos löytyy sieltä, asia selvä, mutta muitakin tutkintahaaroja pitää olla - vaikka joukossa olisikin oma mätä omena.
Knobster
Adrian Monk

Valtapallo kirjoitti: Ke Huhti 12, 2023 12:09 am
Knobster kirjoitti: Ti Huhti 11, 2023 11:24 pm Tiedettiin varmaan mistä etsiä? Eiköhän "Rasse" kesän aikana löydy kalmona jostain (sattumalta).
Molemmissa noissa mainitsemissani tapauksissa löydön teki sivullinen ulkoilija.
Niin kuin usein käy. Silti varmaan tiedettiin mistä yrittää etsiä mutta ei vain löytynyt kuten ei Kestiäkään ja sitä toista tyttöä jotka aivan vieressä olivat. Useinhan nuo ovat.
Vastaa Viestiin