Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Kerron heti mistä kähinä alkoi - oli jo "syttynyt" paljon aikaisemmin ennen ravintolakähinää?
Siis kerron heti mistä kähinä alkoi - jos julkisuuteen tulee Härsilän kertomus joka eroaa omastani.
Aika näyttää miten käy....voin kertoa sen myös kuiskaten.
Tässä vaiheessa tiedän vain yhden Härsilän kuulustelupäivämäärän - en sitä mitä on siellä kertonut.
Enkä tiedä sitä onko kuulusteltu vain yhden kerran vaiko useammasti?
Siis kerron heti mistä kähinä alkoi - jos julkisuuteen tulee Härsilän kertomus joka eroaa omastani.
Tässä vaiheessa tiedän vain yhden Härsilän kuulustelupäivämäärän - en sitä mitä on siellä kertonut.
Elikkä et kerro koskaan kun tuskin härsi julkisuuteen kertoo mitään ja eipä sulla tietoo muutenkaan ole.mutta tämä tästä.en sun kirjotuksiin usko ennen kun toisin todistetaan.Gartman69 kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 3:43 pm Kerron heti mistä kähinä alkoi - oli jo "syttynyt" paljon aikaisemmin ennen ravintolakähinää?
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Tä? Mikä oli syttynyt?Gartman69 kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 3:43 pm Kerron heti mistä kähinä alkoi - oli jo "syttynyt" paljon aikaisemmin ennen ravintolakähinää?
Voitko nyt kertoa selkeesti, et mistä ja koska riita alkoi?
Mitä vetoot taas, et kerrot myöhemmin jos Härsiläki kertoo.
Et taida oikeesti tietää yhtään mitään.
Pitäsköhän laittaa tutkinnanjohtajalle Gartin kirjotukset tosta että tietää jotakin mukamas?Amandalooni kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 4:27 pmTä? Mikä oli syttynyt?Gartman69 kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 3:43 pm Kerron heti mistä kähinä alkoi - oli jo "syttynyt" paljon aikaisemmin ennen ravintolakähinää?
Eikö muka tuola lapuanjoessa ole vielä etsintöjä tehty?
Tietääkö paikkakuntalaiset ollaanko sielä oltu naaraamassa?
Truth is the first chapter in the book of wisdom.
-Mozzie
-Mozzie
-
Tirehtoori
- Harjunpää
No mihinkä sitä kiirus olis. Jos se vainajana on niin ei se mihinkään katua.Sherlok kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 4:49 pm Eikö muka tuola lapuanjoessa ole vielä etsintöjä tehty?Tietääkö paikkakuntalaiset ollaanko sielä oltu naaraamassa?
Just vasta jäät lähti. Tuluvaveren takia virtaus on kova ja vesi korkialla. Ehkä ny kuitenkin kannattaa tarkistaa rannat ennen naarausta ku vesi laskoo.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Pääpointti mulla oli se että Härsilän kuuluteluista ei koskaan tule mitään julkisuuteen. Ei edes sitä onko kertonut syytä kärhämään vaiko ei. Ja tutkinta pahoinpitelystä ei enää etene minnekään kun Rasmusta ei voida enää ikinä kuulla.
Toki sitä kautta voi joskus tulla julki keskustelun sisältöä Härsilän näkökulmasta - jos Härsilä myy joskus aiheesta jutun jollekin lehdelle kovaan hintaan tai kirjoituttaa kirjan tapauksesta - vaikka vasta vuosien jälkeen tästä hetkestä?
Toki sitä kautta voi joskus tulla julki keskustelun sisältöä Härsilän näkökulmasta - jos Härsilä myy joskus aiheesta jutun jollekin lehdelle kovaan hintaan tai kirjoituttaa kirjan tapauksesta - vaikka vasta vuosien jälkeen tästä hetkestä?
Lapuan poliisi saattaa hyvinkin uskoa siihen, että jos poika on joessa, ui kohta rantaan ja on vaan pidätellyt talven ajan hengitystään? Tuntuu omasta mielestäni melko epäinhimilliseltä, että jos poliisi todella pitää jokea (en tiedä, pitääkö?) todennäköisimpänä ruumiin olinpaikkana, se kaivelee hammastikulla kynnenalusiaan ja "orottelloo", että kelit olis paremmat. Itse ajattelisin, että poika kotiin, hinnalla millä hyvänsä. Omaisten tähden edes, jos ei muuten.Tirehtoori kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 4:59 pm
No mihinkä sitä kiirus olis. Jos se vainajana on niin ei se mihinkään katua.
Just vasta jäät lähti. Tuluvaveren takia virtaus on kova ja vesi korkialla. Ehkä ny kuitenkin kannattaa tarkistaa rannat ennen naarausta ku vesi laskoo.
Jo syksyllä olisi ollut aikaa tehdä kunnon vesietsinnät ennen joen jäätymistä, koska katoamisesta jäiden tuloon kesti kuitenkin noin kuukauden päivät. Ja sinä aikana oli varmasti paikalliselle Maltille ja Valtillekikn käynyt selväksi, ettei Rasmus ole kyykyssä roskiksen takana vaan jotain muuta on tapahtunut.
Viimeksi muokannut Sipi, Ma Huhti 17, 2023 5:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei. Pääpointti oli se, että riippumatta siitä mitä Härsilä on kertonut, sinä tiedät totuuden mutta et kerro.Gartman69 kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 5:20 pm Pääpointti mulla oli se että Härsilän kuuluteluista ei koskaan tule mitään julkisuuteen. Ei edes sitä onko kertonut syytä kärhämään vaiko ei. Ja tutkinta pahoinpitelystä ei enää etene minnekään kun Rasmusta ei voida enää ikinä kuulla.
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Just näin. Oon muutenki samaa mielt ja yhdyn kaikkeen, mitä oot Sipi kirjottanu.Sipi kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 5:24 pmEi. Pääpointti oli se, että riippumatta siitä mitä Härsilä on kertonut, sinä tiedät totuuden mutta et kerro.Gartman69 kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 5:20 pm Pääpointti mulla oli se että Härsilän kuuluteluista ei koskaan tule mitään julkisuuteen. Ei edes sitä onko kertonut syytä kärhämään vaiko ei. Ja tutkinta pahoinpitelystä ei enää etene minnekään kun Rasmusta ei voida enää ikinä kuulla.
Tekis mieli käyd kuristaas Gartmannii ja Tirehtoorii, et tuleeko ne totuudet pihal perkele! Vai onko pelkkii pas#an puhujii.
Viikon olin reissus enkä lukenut, heti meni hermo noihi wannabee tietäjiin, mitkä vihjailee, mut samaa paskaa kerta toisensa jälkeen, eivätkä kerro oikeesti yhtään mitään.
Knobsterilki ollu selkeesti ikävä mua, ku monesti viitannut muhun. Siinä kolmas vässykkä ku käy vaan aukomas päätään kaikille, eikä tiedä oikeesti mitään Rasmukseen liittyvää.
Reilu viikko sit juttelin Rasmuksen äidin kanssa. Eipä oo poliisit heillekään kertoneet yhtään mitään.
Samana päivänä tein ilmotuksen poliisille tyypistä, joka väitti mulle nähneensä Rasmuksen muutama viikko sitten Tampereen eräässä ravintolassa.
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Pitää. Pistäks?Maximium kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 4:38 pm Pitäsköhän laittaa tutkinnanjohtajalle Gartin kirjotukset tosta että tietää jotakin mukamas?
Lainaustorni lyhennetty
-NILS-
Ymmärrän hyvin ja komppaan Sipin puheita on kyllä turhauttavaa lukea näitä mikä kiirus tässä ny on jne.näkyy todella se hammastikku tänne asti. Minua raivostuttaa se miksi kadonneet ihmiset eivät ole samalla viivalla tässä maassa ja se miksi poliisipiirit etsivät eri tavalla siis huom! aloittavat kunnolla jo heti alusta etsiä kadonnutta ja sitten taas ei kiinnosta etsiä joitain! Se on väärin varsinkin kun on kyse alaikäisestä. Täysikäisiä juhlineitakin on etsitty heti käännetty kivet ja kannot heti alusta alkaen. Kauhistuttaa omaisten ja läheisten puolesta voi vaan kuvitella sen epätoivon ja toivoa voimia heille!Amandalooni kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 6:16 pmJust näin. Oon muutenki samaa mielt ja yhdyn kaikkeen, mitä oot Sipi kirjottanu.Sipi kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 5:24 pmEi. Pääpointti oli se, että riippumatta siitä mitä Härsilä on kertonut, sinä tiedät totuuden mutta et kerro.Gartman69 kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 5:20 pm Pääpointti mulla oli se että Härsilän kuuluteluista ei koskaan tule mitään julkisuuteen. Ei edes sitä onko kertonut syytä kärhämään vaiko ei. Ja tutkinta pahoinpitelystä ei enää etene minnekään kun Rasmusta ei voida enää ikinä kuulla.
Tekis mieli käyd kuristaas Gartmannii ja Tirehtoorii, et tuleeko ne totuudet pihal perkele! Vai onko pelkkii pas#an puhujii.
Viikon olin reissus enkä lukenut, heti meni hermo noihi wannabee tietäjiin, mitkä vihjailee, mut samaa paskaa kerta toisensa jälkeen, eivätkä kerro oikeesti yhtään mitään.
Knobsterilki ollu selkeesti ikävä mua, ku monesti viitannut muhun. Siinä kolmas vässykkä ku käy vaan aukomas päätään kaikille, eikä tiedä oikeesti mitään Rasmukseen liittyvää.
Reilu viikko sit juttelin Rasmuksen äidin kanssa. Eipä oo poliisit heillekään kertoneet yhtään mitään.
Samana päivänä tein ilmotuksen poliisille tyypistä, joka väitti mulle nähneensä Rasmuksen muutama viikko sitten Tampereen eräässä ravintolassa.
Syttynyt jotain muuta kuin ystävyys, esimerkiksi mökkibileiden yhteydessä?Amandalooni kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 4:27 pmTä? Mikä oli syttynyt?Gartman69 kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 3:43 pm Kerron heti mistä kähinä alkoi - oli jo "syttynyt" paljon aikaisemmin ennen ravintolakähinää?
Kyllä mä toisaalta ymmärrän että helpompi se ruumis on löytää kun nousee pintaan, vs naaraata jollain monta päivää pohjaa myöten eikä mitenkään varmaa että löytyy edes kun ei tarkkaa kohtaa tiedossa.
Jos nyt siis joessa on...
Että jos on niin kyllä varmaan muutaman kuukauden sisällä nousee ruumis pintaan ja helpommin havaittavissa.
Maastosta onkin sitten vaikeampi löytää jos ei mitään tietoa missäpäin olisi. Ruumiskoirasta nyt edes vähän on apua kun haistaa hyvin
(Kuolinsyyn selvitykseen ehkä voi kuitenkin vaikuttaa jos on ruumis ehtinyt vedessä pidempään hajoamaan? Edit.)
Jos nyt siis joessa on...
Että jos on niin kyllä varmaan muutaman kuukauden sisällä nousee ruumis pintaan ja helpommin havaittavissa.
Maastosta onkin sitten vaikeampi löytää jos ei mitään tietoa missäpäin olisi. Ruumiskoirasta nyt edes vähän on apua kun haistaa hyvin
(Kuolinsyyn selvitykseen ehkä voi kuitenkin vaikuttaa jos on ruumis ehtinyt vedessä pidempään hajoamaan? Edit.)
Hmm.. tästä aiheesta oli ihan asiantuntevaakin keskustelua tässä ketjussa noin kolme sataa sivua sitten. Mutta olenko ymmärtänyt oikein, että talven yli vesistössä olleet ruumiit ovat keväällä pohjassa? Ensinhän ne nousevat, mutta vajoavat uudelleen? Vai olenko ymmärtänyt väärin? Olen jotenkin siinä kuvitelmassa, että naaraaminen on ainoa mahdollisuus löytää ruumis keväällä. Korjatkaa, jos olen väärässä.Zorro7 kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 7:49 pm Kyllä mä toisaalta ymmärrän että helpompi se ruumis on löytää kun nousee pintaan, vs naaraata jollain monta päivää pohjaa myöten eikä mitenkään varmaa että löytyy edes kun ei tarkkaa kohtaa tiedossa.
Tuohon maastoetsintään sen verran, että jos poika on tapettu ja haudattu, ilman koiriahan häntä ei löydetä. Kuinka pitkän ajan jälkeen koira pystyy haistamaan haudatun kropan? Pitääkö olla pehmytkudosta vielä jäljellä vai haistaako koira luutkin? Tuli vaan mieleen, että sekoaakohan nuo ruumiskoirat ihan täysin esim. hautausmaalla....