Se että uhkaileva eksä ei ollut kaksosten isä, kävisi kyllä järkeen ja selittäisi sen, että lasten tapaamisia pystyttiin kyllä hoitamaan. Mutta mustasukkaisella eksällä olisi ollut kyllä paljon suurempi syy elimimoida myös "synnin hedelmä" kuin velipuolilla. Tosin voihan olla, ettei tähän liity ollenkaan yksinkertaista mustasukkaisuusmotiivia vaan monimutkaisempia ja hämäriä bisneskuvioita kuten edellä on pohdittu.Sarina kirjoitti: To Huhti 27, 2023 1:42 pm Olen itse ollut siinä käsityksessä,että uhkailua harrastanut eksä ei ollut kaksosten isä, vaan joku muu eksä. Tämä siis vain oma ajatukseni,jotenkin podissakin viitattiin johonki aikaisempaan suhteeseen,eikä mainittu että olisi lasten isä.
Lisäksi en pääse yli ajatuksesta,että Veikon poika olisi ainoa jolla olisi motiivi huolehtia että myös vauva menehtyy. Kaksoset eivät Veikkoa perisi,koska eivät olleet hänen lapsiaan,mutta vauva olisi perinnönjaossa vienyt siivun.
Ja sitten Veikon pojilla olisi kyllä ollut vihoviimeinen motiivi tappaa isänsä taloudellisista syistä. Veikon kuoltua pojille mätkähtivät jättimäiset takausvelat - olen ymmärtänyt, että he joutuivat maksamaan Veikon puolesta ihan miljoonia tai ainakin huomattavan summan. Eli poikien näkökulmasta isän olisi kannattanut elää vaikka 100-vuotiaaksi ja hoitaa näin omat velkansa.