Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Zorro7
Jack Bauer
Viestit: 997
Liittynyt: La Helmi 05, 2022 7:14 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Tuosta tuijottajan kuvasta tulee eniten minulla mieleen mustalainen.
Yksi huhu oli jostain Alajärven mustalaisista joille olisi ollut velkaa?
Se teoria saattaa olla minulla ykkösvaihtoehtona jos rikos liittyisi.

Spekulaatio
Ruudolf
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 6:44 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ruudolf »

Zorro7 kirjoitti: Su Touko 14, 2023 10:14 pm Tuosta tuijottajan kuvasta tulee eniten minulla mieleen mustalainen.
Yksi huhu oli jostain Alajärven mustalaisista joille olisi ollut velkaa?
Se teoria saattaa olla minulla ykkösvaihtoehtona jos rikos liittyisi.

Spekulaatio
Mutta jos on yöpynyt yhdenyön ja häippäässy, olisko alajärveltä
Vildeee
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Su Marras 17, 2019 11:32 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Vildeee »

Zorro7 kirjoitti: Su Touko 14, 2023 10:14 pm Tuosta tuijottajan kuvasta tulee eniten minulla mieleen mustalainen.
Yksi huhu oli jostain Alajärven mustalaisista joille olisi ollut velkaa?
Se teoria saattaa olla minulla ykkösvaihtoehtona jos rikos liittyisi.

Spekulaatio
Niin kyllähän tuo kieltämättä kanttihousulle näyttää.
Ruudolf
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 6:44 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ruudolf »

Olisko romani? Näyttää pulisongit vastimattomilta!
Ruudolf
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 6:44 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ruudolf »

Valtapallo kirjoitti: Su Touko 14, 2023 6:21 pm
Ruudolf kirjoitti: Su Touko 14, 2023 12:47 pm Voisko joku laittaa niistä jääkaappipakastimen kokosista tuijottelijoista kuvan? Jos helpolla löytyy

https://postimg.cc/WhnR3psq
https://imgur.com/clgk9nk

Tämä ketju, sivu 339.
Kyllähän tos toises kuvas on ihan selvästi rasmus motitettu, toinen takana ja toinen jututtaa, ei tuos mitään niitä näitä jutella.
Ruudolf
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 6:44 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ruudolf »

Täs saanu nyt sellasen kuvan että kaikki paikalliset ehkä kuulusteltu, ja ulkopuolisia tuntemattomia ei haluta edes ettiä/kuulustella.
SamuliS
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2021 10:08 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Ruudolf kirjoitti: Su Touko 14, 2023 10:32 pm Täs saanu nyt sellasen kuvan että kaikki paikalliset ehkä kuulusteltu, ja ulkopuolisia tuntemattomia ei haluta edes ettiä/kuulustella.
Tuskin on kuulusteltu ketään, koska rikostahan ei poliisi epäile...


Tulipa mieleen villi spekulaatio:
Miehillä jäänyt puhuttaminen kesken esimerkiksi, kun tv:stä tuttu poliisi Härsilä saapunut baariin ja ukot lähteneet ulos odottelemaan.
Ehkäpä juuri tämän vuoksi Rasmus hakeutui Härsilää halailemaan, osoittaakseen miehille, että on poliisin tuttavia.
Kun sitten Rasmus heitetty pihalle, Rasmus nähnyt miehet odottelemassa kauempana, josta syystä Rasmus palannut ovelle anelemaan sisällepääsyä. Tämä kun ei enää onnistunut, niin keskustelut jatkuneet ulkona, jonka joku väitti nähneensäkin( Rasmus puheissa parkkipaikalla tuntemattomien miesten kanssa auton luona). Siitä sitten autoon ja kateisiin.

Täysin hatusta vedetty teoria, mutta selittäisi Rasmuksen käyttäytymisen.
Sipi
Theo Kojak
Viestit: 1130
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Ihan kaverin puolesta kyselen, että miksi tästä ketjusta on tullut sellainen, ettei enää mitään spelulaatioita sallita? jos kommentoidaan, että ehkä kyseessä on poliisi, heti tulee tauluun. Tai ruumiin hävittämisestä puhuttaessa heti tulee vastaus, että avaruusoliot.

Ei mene mun jakeluun. Siinä vaiheessa jos totuus joskus selviää, voimme yhteisesti todeta kuka ei ole liittynyt asiaan. Sitä ennen kyseessä voi todellakin olla poliisi, rehumyllyssä jauhaminen, joki, kidnappaus tai vaikka se Aurinkorannikko. Joku ehdotti siis niitä avaruusolioita, jotka itselleni eivät olisi tulleet mieleen, mutta pidetään heidätkin listalla varmuuden vuoksi. Minua se ei vaivaa, vaikka itse en niiden puolesta vetoa lähtisi lyömään.

Tässä on yli 500 sivua puhuttu aiheesta, ja on melko selvää, että jokaisella on mielipide vahvimmasta teoriasta. Itse pidän hiukan näköalattomana ja yksinkertaisena sellaista keskustelutapaa, jossa ei kyetä antamaan mitään vasta-argumenttia vaan torpataan toisten sanomiset joko tyhminä, väärinä tai naurettavina. Tämä tekee ketjusta melko raskaan lukea.
Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Collie »

Monster kirjoitti: La Touko 13, 2023 10:56 am
Collie kirjoitti: La Touko 13, 2023 2:06 am
Maximium kirjoitti: Pe Touko 12, 2023 9:57 pm

Ensimmäinen case missä ei oo selvää kuka on tutkinnanjohtaja 😀
Tämä on siinäkin mielessä täysin poikkeuksellinen juttu että poliisi tutkii tässä omaa mahdollista rikostaan. Tässähän olisi pitänyt heti asettaa syyttäjä tukimaan tätä tapausta. Ihme että ennen niin aktiivinen valtakunnansyyttäjäkin on kuin ei olisi olemassakaan eikä ole ottanut asiaa hoidettavakseen. Entäs eduskunnnan oikeusasiamies? Ei ole ottanut mitään kantaa tähän varsin törkeään lain rikkomiseen ja eturistiriitaan viranomaisen taholta. Suomi on korruptoitunut kehitysmaa jossa rikollisilla on kaikkein helpoimmat oltavat.
No tuota...

Syyttäjä on asetettu tutkimaan näitä pahoinpitely tapauksia, valtakunnansyyttäjä ei varsinaisesti tutki yhtään mitään, ainoastaan ohjeistaa syyttäjiä, eduskunnan oikeusasiamies kyllä ottaa kantaa jos hänelle on tehty kantelu, katoamista ei tutkita tällä hetkellä rikoksena.

Mutta ei anneta faktojen pilata hyvää vouhotusta.

Jatkakaa.
Kuka syyttäjä on tutkinnanjohtaja tässä? Kukaan ei ole väittänyt valtakunnansyyttäjän tutkivan vaan hän on syyttäjien esimies ja voi määrätä heitä tutkinnanjohtajiksi juttuihin:
Finlex kirjoitti:4 §
Valtakunnansyyttäjän toimiston tehtävät

Valtakunnansyyttäjän toimiston tehtävänä on:

1) ohjata ja kehittää Syyttäjälaitosta ja syyttäjäntoimintaa;

2) vastata Syyttäjälaitoksen toiminnan tuloksellisuudesta;

3) valvoa syyttäjien toiminnan laillisuutta ja yhdenmukaisuutta;

4) Syyttäjälaitoksen yleinen hallinto, viestintä ja koulutus;

5) hoitaa toimialaansa kuuluvaa kansallista ja kansainvälistä yhteistyötä;

6) vastata poliisimiehen tekemäksi epäiltyjen rikosten tutkinnanjohtajina toimivien syyttäjien toiminnan järjestämisestä.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190032
Viimeksi muokannut Collie, Su Touko 14, 2023 11:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
ristweiler
Sofia Karppi
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Loka 19, 2015 2:29 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja ristweiler »

SamuliS kirjoitti: Su Touko 14, 2023 9:21 pm Joku mainitsi että on olemassa muitakin tallenteita, kuin nyt julkisuuteen vuodetut.
Onko ne jossain nähtävissä?
Itse kuulin taannoin, että jossain, tiktokissa tms. olisi aiemmin liikkunut videomateriaalia, joka oli kuvattu muutamasta metristä tappelusta läsnäolijoiden luureilla. Niissä kuulemma myös näkyi, kuinka porukka naureskeli tilanteelle ja solvasi Härsilää käskien tätä irrottamaan otteensa Rasmuksesta.

En kyllä ihan niele todenperäisyyttä tästä, sillä olen varma, että jos tällaista olisi olemassa, olisi materiaali linkitetty myös tänne.

Joku julkaisematon tallenne on kuitenkin oltava olemassa, koska IS:n jutussa, jossa aikanaan kerrottiin syyttäjän mukaantulosta, viitattiin "videomateriaaliin, joka vahvistaa poliisin toiminnan tutkimisen veroiseksi", ts. näkyisi, että Rasmusta lyötiin.
It’s all connected
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Joulu 06, 2022 11:35 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja It’s all connected »

Ruudolf kirjoitti: Su Touko 14, 2023 10:32 pm Täs saanu nyt sellasen kuvan että kaikki paikalliset ehkä kuulusteltu, ja ulkopuolisia tuntemattomia ei haluta edes ettiä/kuulustella.
Jos muistamme ne viestit tänne, jotka Kiinnostunut tutkija kirjoitti: poliisi ei ollut kuulustellut edes Rasmuksen LH:ssa ollutta kaveria silloin (olisiko ollut joulukuuta). Toki voimme vain arvuutella, pitikö Kt:n tutkimukset paikkansa ja mihin ”kaikki” hävisi!
Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1660
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Sellastahan se nykykansa on,kännyköillä kuvataan mutta mitään muuta ei uskalleta tehdäkkään,sitten luikitaan pakoon ettei turpiin tule tai saa syytettä kuvaamisesta,kun tarvittais apua tai kuvista tehdä selvyyttä eipä paljon ketää näy...
Monster
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1426
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2018 2:12 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Monster »

Collie kirjoitti: Su Touko 14, 2023 11:35 pm
Monster kirjoitti: La Touko 13, 2023 10:56 am
Collie kirjoitti: La Touko 13, 2023 2:06 am
Tämä on siinäkin mielessä täysin poikkeuksellinen juttu että poliisi tutkii tässä omaa mahdollista rikostaan. Tässähän olisi pitänyt heti asettaa syyttäjä tukimaan tätä tapausta. Ihme että ennen niin aktiivinen valtakunnansyyttäjäkin on kuin ei olisi olemassakaan eikä ole ottanut asiaa hoidettavakseen. Entäs eduskunnnan oikeusasiamies? Ei ole ottanut mitään kantaa tähän varsin törkeään lain rikkomiseen ja eturistiriitaan viranomaisen taholta. Suomi on korruptoitunut kehitysmaa jossa rikollisilla on kaikkein helpoimmat oltavat.
No tuota...

Syyttäjä on asetettu tutkimaan näitä pahoinpitely tapauksia, valtakunnansyyttäjä ei varsinaisesti tutki yhtään mitään, ainoastaan ohjeistaa syyttäjiä, eduskunnan oikeusasiamies kyllä ottaa kantaa jos hänelle on tehty kantelu, katoamista ei tutkita tällä hetkellä rikoksena.

Mutta ei anneta faktojen pilata hyvää vouhotusta.
Kuka syyttäjä on tutkinnanjohtaja tässä? Kukaan ei ole väittänyt valtakunnansyyttäjän tutkivan vaan hän on syyttäjien esimies ja voi määrätä heitä tutkinnanjohtajiksi juttuihin:
Näyttäisi olevan aluesyyttäjä Jonna Ryynänen, jonka valtakunnansyyttäjän virasto on tähän pahoinpitely epäilyyn määrännyt tutkinnanjohtajaksi.

Mutta ei tosiaan anneta faktojen pilata nyt tätä, jatketaan samalla "miksi kukaan ei tee mitään" - linjalla, se on paljon viihdyttävämpää.
Monster
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1426
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2018 2:12 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Monster »

Ruudolf kirjoitti: Su Touko 14, 2023 10:29 pm
Valtapallo kirjoitti: Su Touko 14, 2023 6:21 pm
Ruudolf kirjoitti: Su Touko 14, 2023 12:47 pm Voisko joku laittaa niistä jääkaappipakastimen kokosista tuijottelijoista kuvan? Jos helpolla löytyy

https://postimg.cc/WhnR3psq
https://imgur.com/clgk9nk

Tämä ketju, sivu 339.
Kyllähän tos toises kuvas on ihan selvästi rasmus motitettu, toinen takana ja toinen jututtaa, ei tuos mitään niitä näitä jutella.
Motitettu? Jos tuo on motitus, niin sitten minutkin on motitettu lukemattomia kertoja baaritiskillä. Ja ihan täysin tietämättäni.

Miten muuten tuommoisesta still-kuvasta näkee käydyn keskustelun aiheen? Kaverin puolesta vaan kyselen.
Monster
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1426
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2018 2:12 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Monster »

Sipi kirjoitti: Su Touko 14, 2023 10:51 pm Ihan kaverin puolesta kyselen, että miksi tästä ketjusta on tullut sellainen, ettei enää mitään spelulaatioita sallita? jos kommentoidaan, että ehkä kyseessä on poliisi, heti tulee tauluun. Tai ruumiin hävittämisestä puhuttaessa heti tulee vastaus, että avaruusoliot.

Ei mene mun jakeluun. Siinä vaiheessa jos totuus joskus selviää, voimme yhteisesti todeta kuka ei ole liittynyt asiaan. Sitä ennen kyseessä voi todellakin olla poliisi, rehumyllyssä jauhaminen, joki, kidnappaus tai vaikka se Aurinkorannikko. Joku ehdotti siis niitä avaruusolioita, jotka itselleni eivät olisi tulleet mieleen, mutta pidetään heidätkin listalla varmuuden vuoksi. Minua se ei vaivaa, vaikka itse en niiden puolesta vetoa lähtisi lyömään.

Tässä on yli 500 sivua puhuttu aiheesta, ja on melko selvää, että jokaisella on mielipide vahvimmasta teoriasta. Itse pidän hiukan näköalattomana ja yksinkertaisena sellaista keskustelutapaa, jossa ei kyetä antamaan mitään vasta-argumenttia vaan torpataan toisten sanomiset joko tyhminä, väärinä tai naurettavina. Tämä tekee ketjusta melko raskaan lukea.
Joki on suljettu jo aikoja sitten pois, se on aivan liian tylsä. Minun top 3 spekut on tällä hetkellä ehkä lihamylly, Lapuahovin ullakko ja sieppaus sisäelinten vuoksi.

Eikä siinäkään ole mitään naurettavaa että jonkun mielestä poika roikkuisi keskustan kuusen latvassa hirttäytyneenä puoli vuotta ilman, että kukaan sitä huomaisi. Ennemminkin se olisi kovin surullista.
Vastaa Viestiin