Siis kuin laajalti näitä käytetään?
En ole varma, mutta itse en ole "livenä" törmännyt useisiin jotka käyttäisivät lääketystä, mutta muutaman ihmisen tiedän ja siinä se. Voihan se tietty olla, että kaikki ei siitä puhu. Mutta läheisistä tiedän muutaman. Netin kautta taas saa tosiaan kuvaa, että monet käyttävät, mutta netissä varmaan tästä puhutaankin avoimemmin.
Itse olen syönyt jonkun aikaa Ciplarex nimistä lääkettä ja sivuvaikutuksia oli ensimmäisen viikon vain oikeastaan. Oli aivan hirmuinen migreeni/päänsärky ja sen takia kaikki oli aika vaikeaa ja ei kärsinyt syödä kunnolla kun oli pahoinvointia ja oksetti kokoajan. Välillä oli vähän kuumeinen olo ja tuntui että olisi hikoillut jotenkin, vaikka näin ei tapahtunutkaan. Nämä meni kumminkin ohi muutamassa päivässä ja viimeisimmät viikon jälkeen. Tuon viikon milloin kärsin päänsärystä mielialani parani jonkun verran kunnes viikon jälkeen se taas laski aika maahan ja ajattelin enemmän itsemurhaa ja muuta josta lääkäri varoittelikin. Sekin meni pikku hiljaa ohitse, mutta en tiedä lopulta ovatko nämä lääkkeet parantaneet elämäni halua tai saaneet masennustani kuriin.
Luultavasti syy on, että en ole syönyt näitä tarpeeksi kauan. Minulle on sattunu lähiaikoina paljon kaikkea pahaa elämässä ja jotenkin kaikki vanha siihen päälle tuntuu ylitsepääsemättömältä ja masennuksesta on kärsitty monia vuosia. Olen huomannut pieniä muutoksia sitten nyt kuin alotin lääketyksen siihen kuin en ollut lääketyksellä ja luultavasti erot ovat positiivisia, mutta aika näyttää. Toivon, että tämä tosiaan auttaa, koska itseltäni ovat keinot aika vähissä ja en haluaisi luovuttaa tätä leikkiä kesken. Elämä nyt vain tällä hetkellä on aika pakko pullaa. "Pakko jaksaa" "Pakko jaksaa.." (kuten oolu sanoi omassa viestissään)
Täytyy se kyllä sanoa, että Suomessa minusta saa aika helposti lääkkeitä ja lääkärit tuputtavat niitä joka tuutista ja keskustelu jää vähälle tai terapian tarjoaminen. Vasta tämä lääkäri jolta viimeksi tätä Cipralex lääkehoitoa pyysin oli sellainen, joka oikeasti keskusteli kanssani ja punnitsimme eri vaihtoehtoja ja hän todella katsoi, että tarvitsenko lääkkeitä vai en. Aikaisemmat ovat vain heti kysyneet haluanko lääkkeet ym ja siinä se. Sillon en ole niitä koskaan suostunut ottamaan vaan halunnut yrittää itse, mutta huonoin tuloksin.
Toivottavasti nämä nyt auttavat. Olen ainakin tyytyväinen, ettei ole ollut mitään muita sivuvaikutuksia sitten ensimmäisen viikon jälkeen ja nuo ajatukset sen jälkeen, että ei kärsi mistään kuukausia kestävistä kauheista oireista.