Sinä ymmärrät tuon kaiken harvinaisen hyvin. Valitettavasti varsin monille muille tähän viestiketjuun kirjoittavista noiden asioiden ymmärtäminen ei ole läheskään yhtä helppoa.viltsu kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:11 pm ”Poliisi epäilee pariskuntaa 7.–8. kesäkuuta tapahtuneesta murhasta. Lapsi löytyi elottomana perheen kodista torstaiaamuna 8. kesäkuuta. Hänessä oli huomattava määrä vammoja, joiden epäillään johtuvan ulkoisesta väkivallasta.”
Tossa vangitsemistilaisuudessa on ilmotettu ihan selvästi että 7-8.kesäkuuta on tapahtunu murha, joista sitten näitä kahta epäillään. Vai ymmärränkö jotain tästä väärin?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6497 ... 2169bc71cf
4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta
- Kalle-Ville
- Adrian Monk
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittu
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittu
No hieman erheellisesti ymmärsit. Poliisi EPÄILEE murhan tapahtuneen. Suomessa ei ole systeemiä jossa sama instanssi tutkii, tuomitsee ja täytäntöön panee juttuja.viltsu kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:11 pm ”Poliisi epäilee pariskuntaa 7.–8. kesäkuuta tapahtuneesta murhasta. Lapsi löytyi elottomana perheen kodista torstaiaamuna 8. kesäkuuta. Hänessä oli huomattava määrä vammoja, joiden epäillään johtuvan ulkoisesta väkivallasta.”
Tossa vangitsemistilaisuudessa on ilmotettu ihan selvästi että 7-8.kesäkuuta on tapahtunu murha, joista sitten näitä kahta epäillään. Vai ymmärränkö jotain tästä väärin?
Edit. Eikö yleensä parissa viikossa tule alustava ruuminavaus valmiiksi niin silloin voidaan olla melko varmoja onko kyseessä henkirikos. Sitten on vielä matkaa murhan osoittamiseen.
Viimeksi muokannut Purliini, Ma Kesä 12, 2023 6:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poliisin heti voi hyvinkin olla ylihuomenna, jokatapauksessa tiedotustilaisuutta tuskin on järjestetty ns. tyhjän päälle eli ei mitään uutta kerrottavaa. Spekulaatiot käy tosiaan kuumana ja poliisin tarkoitus on varmaan ainakin osaltaan rauhoittaa tilannetta kertomalla faktoja siinä määrin kuin tutkinta antaa myöten.Elizabeth kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:09 pmKai ne nyt heti asian oikasis ettei spekulaatiot kävis turhan kuumana ja jo sukulaistenkin takia.Sissi kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 5:38 pm Mitäpä jos tässä onkin käynyt niin, että veljen ig-stoori on jotakuinkin totuudenmukainen ja poliisi järjestää tiedotustilaisuuden jonkinlaisena anteeksipyyntönä tai takaisinvetona murhaan liittyen? Vangittuna voivat olla ja pysyä mutta nimikkeet muuttua lievemmäksi, esim. heitteillepano, kuolemantuottamus tms. kun lasta ei ole viety lääkäriin ja jompikumpi tai molemmat huoltajat on olleet huumeiden vaikutuksen alaisena. Ensihoitokin on voinut ylitulkita tilanteen jos lapsessa on mustelmia (+lautumia) jotka voivat näyttää pahalta ja on tulkittu pahoinpitelyksi.![]()
Eiköhän tässä velipoika oo menny kaikki kusetukset uskomaan, shokissa ja kenties omatuntokin soimaa kun ei oo läheisenä huomannut lapsen hätää.
Puheenaihe https://www.youtube.com/@puheenaihefi
- Kalle-Ville
- Adrian Monk
VÄÄRIN !! Poliisi TUTKII tietojensa perusteella rikosta murhana, jonka tekemiseen EPÄILTYINÄ ovat lapsen äiti ja äidin miesystävä (jota isäpuoleksikin on kutsuttu). Poliisin tekemän esitutkinnan jälkeen syyttäjä syyttää ja tuomioistuinlaitos tuomitsee jne, sen mukaan, mitä missäkin tapauksessa tarvitaan.Purliini kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:35 pmNo hieman erheellisesti ymmärsit. Poliisi EPÄILEE murhan tapahtuneen. Suomessa ei ole systeemiä jossa sama instanssi tutkii, tuomitsee ja täytäntöön panee juttuja.viltsu kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:11 pm ”Poliisi epäilee pariskuntaa 7.–8. kesäkuuta tapahtuneesta murhasta. Lapsi löytyi elottomana perheen kodista torstaiaamuna 8. kesäkuuta. Hänessä oli huomattava määrä vammoja, joiden epäillään johtuvan ulkoisesta väkivallasta.”
Viimeksi muokannut Kalle-Ville, Ma Kesä 12, 2023 6:49 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - huoltajat vangittu
No ei ookaan, ku siinähän on tukka eikä eikä mikään 'enkelirinkula', hyvänen aika sentään! Se on poikavauvaemojiAmy kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:10 pm
Eihän mitään toista kuolemaa edes ole! Pelkkä emojista vedetty ylitulkinta jota ruvetaan taas toitottaa täällä kuin faktaa! Joillekin ei vaan riitä haaskalla mikään, pitää vetää sivullisetkin mukaan, oksettavaa.
Joo, miks pitää siskokin nyt vetää mukaan tähän... Jotain rajaa sentää.
Tiedän että ei ole Luminalta eikä Piitulta lasta kuollut vaan elossa ovat eli voi rauhoittua sen asian suhteen.Mind Over Matter kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 4:44 pmIhan hyvä huomiohan tuo on. Varsin poikkeuksellista, jos samassa perhepiirissä parikin lähes yhtäaikaista kuolemaa. Joskushan tällaisista havainnoista on lähtenyt tutkintakin käyntiin.Amy kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 12:39 pmEihän hän kuulu tapaukseen mitenkään, mitä ihmettä siskon asiat meille minfolaisille kuuluisi? Jätetään nyt oikeesti ne ulkopuoliset ulkopuolelle, ei oo syytä rääpiä heidän henkilökohtaisia asioita, jotka ei liity tapaukseen mitenkään!Sabine kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 12:21 pm Muusan siskosta kysymys: Facessa hänellä on alkuvuodesta syntyneen pienen vauvan kuva. IG:ssä hänellä on kaikille näkyvissä tiedoissaan lapsen syntymäaika 01/23, mutta vauvakuvana on enkelivauva, eli emoji jolla on siivet ja rinkula pään päällä. Onko tällä emojilla joku muukin merkitys? Ainakin itse olen törmännyt tuohon ihmisillä, kenen lapsi on menehtynyt. Eli siis aivan kamalaa jos siskon vauva on kuollut aiemmin tänä vuonna! Tietääkö joku tästä jotain? Kyseessä kuvan perusteella siis sama ihminen, Piitu R.
-
VastarannanKiiski
- Adrian Monk
Jospa keskiviikoksi on luvattu ruumiinavauksen tulokset. Todennäköisesti epäillyistä on otettu huumeseulat. Jotain lisätietoa tuo tiedotustilaisuus antaa.
Kyllä juurikin noin. Ja jos oikeusasteet toteavat ettei murhaa ole tapahtunut niin murhaa ei ole tapahtunut. Se on aivan sama millä rikosnimikkeellä poliisi(tutkinnanjohtaja/syyttäjä) haluaa epäiltyjä vangittavaksi. Itse toki epäilen että häkki heiluu yhdelle tässä jutussa jos se SINUN olotilaa helpottaa.Kalle-Ville kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:42 pm VÄÄRIN !! Poliisi TUTKII tietojensa perusteella rikosta murhana, jonka tekemiseen EPÄILTYINÄ ovat lapsen äiti ja äidin miesystävä (jota isäpuoleksikin on kutsuttu). Poliisin tekemän esitutkinnan jälkeen syyttäjä syyttää ja tuomioistuinlaitos tuomitsee jne, sen mukaan, mitä missäkin tapauksessa tarvitaan.
K9Wifey kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:43 pmNo ei ookaan, ku siinähän on tukka eikä eikä mikään 'enkelirinkula', hyvänen aika sentään! Se on poikavauvaemojiAmy kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:10 pm
Eihän mitään toista kuolemaa edes ole! Pelkkä emojista vedetty ylitulkinta jota ruvetaan taas toitottaa täällä kuin faktaa! Joillekin ei vaan riitä haaskalla mikään, pitää vetää sivullisetkin mukaan, oksettavaa.![]()
Joo, miks pitää siskokin nyt vetää mukaan tähän... Jotain rajaa sentää.
Vaihtanut näköjään nyt tuon emojin.. pari päivää sitten tuossa vauvaemojin tilalla oli enkelivauva.
-
JohanPomppas
- Javier Pena
^
Jättäkää nyt jo niiden sisarusten ja muun suvun vauvat yms. rauhaan. Kätkytkuolemia jne. voi olla, muttei ole mitään syytä uskoa tän sisaren vauvan kokeneen sellaista kohtaloa - ja jos on - niin ei sekään mitenkään mihinkään liity. Eiköhän vauvalle olisi tuossa tapauksessa tehty ruumiinavaus, ja saatu poissuljettua mahdollisuus henkirikoksesta... On tää ketju jo tarpeeksi sekava muutenkin, että tarvi tähän enää ton Muusan koko sukua sekoittaa.
Jättäkää nyt jo niiden sisarusten ja muun suvun vauvat yms. rauhaan. Kätkytkuolemia jne. voi olla, muttei ole mitään syytä uskoa tän sisaren vauvan kokeneen sellaista kohtaloa - ja jos on - niin ei sekään mitenkään mihinkään liity. Eiköhän vauvalle olisi tuossa tapauksessa tehty ruumiinavaus, ja saatu poissuljettua mahdollisuus henkirikoksesta... On tää ketju jo tarpeeksi sekava muutenkin, että tarvi tähän enää ton Muusan koko sukua sekoittaa.
Viimeksi muokannut JohanPomppas, Ma Kesä 12, 2023 7:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kalle-Ville
- Adrian Monk
Minä en anna tällaisten asioiden vaikuttaa millään tavalla olotilaani, sillä tänne kirjoittaminen on minulle puhtaasti vain pitkäaikainen harrastus.Purliini kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:58 pm
Itse toki epäilen että häkki heiluu yhdelle tässä jutussa jos se SINUN olotilaa helpottaa.
Se on hyvä asia. Sittenhän sinullekin on selvää ettei poliisi sitä päätä onko tapahtunut murha, toisin kun tällä sivulla väitit.Kalle-Ville kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 7:08 pmMinä en anna tällaisten asioiden vaikuttaa millään tavalla olotilaani, sillä tänne kirjoittaminen on minulle puhtaasti vain pitkäaikainen harrastus.Purliini kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:58 pm
Itse toki epäilen että häkki heiluu yhdelle tässä jutussa jos se SINUN olotilaa helpottaa.
Mitä tää nyt on? Kiistellään makuasioista. Julia Robertskin on jonkun tutkimuksen mukaan maailman kaunein ja minusta hän on ruma. Tähän ketjuun tuskin kuuluu epäiltyjen tai heidän läheistensä ulkonäkö. Turhaa palstan täytettä.JohanPomppas kirjoitti: Su Kesä 11, 2023 9:55 pmSä oot itse määritellyt itsesi kauniiksi ja uhriudut nyt täällä... Sen sijaan mä olen näin ulkopuolisena määritellyt ton Muusan kuviensa perusteella varsin kauniiksi naiseksi, enkä varmaan ole ainut... Ettei mene täysin OT:ksi tää, niin voit varmaan itsekin googlata vaikkapa hakusanoilla "physical attractiveness bias in the legal system" ja lukea sieltä. Sen jälkeen vaikka vuodattaa muutaman itsesäälikyyneleen tai nauraa paskaisesti, kun tiedät että tuomiosi tulee olemaan lievempi kuin jollain susirumalla, jos joskus tuomiolle joudut... Se taas sit on siitä kiinni tosin, että määritteleekö sua kukaan muu kauniiksi kuin sä itse.Sootu kirjoitti: Su Kesä 11, 2023 9:44 pm "Onhan se tutkittua tietoa, että kauniille ihmisille suodaan enemmän paskaa käytöstä ja tuomiotkin lievempiä.."
Missä tutkimuksessa?
Kyllä kauniit ihmiset saa ihan tarpeeksi paskaa käytöstä yleensä osakseen pelkästään siksi, että ovat kauniita. Siihen en ota kantaa, onko Muusa kaunis vai ei.![]()
Nyt pieni selvennys, joille on epäselvää:
TYHMÄ ESIMERKKI: Minä voin ampua kaverini poliisilaitoksen pihassa tai jäädä kiinni poliisin puhallutusratsiassa ja puhaltaa 4,5 promillea. Silti poliisi ei minua sillä hetkellä tuomitse vaan olen vaikkapa puolen tunnin päästä teoista vasta EPÄILTYNÄ kyseisistä rikoksista. Näin menee laki.
Minun syyllisyys näissä tilanteissa olisi varmasti täysin varmaa ja saisin myöhemmin tuomioni. Mutta siis tuolla hetkellä ei poliisi SYYTÄ minua rikoksista. Poliisi ei voi syyttä rikoksista vaan olen EPÄILTYNÄ rikoksista.
Rikoksia aletaan tutkimaan tietyillä nimikkeillä. Mitkä voivat muuttua myöhemmin
TYHMÄ ESIMERKKI: Minä voin ampua kaverini poliisilaitoksen pihassa tai jäädä kiinni poliisin puhallutusratsiassa ja puhaltaa 4,5 promillea. Silti poliisi ei minua sillä hetkellä tuomitse vaan olen vaikkapa puolen tunnin päästä teoista vasta EPÄILTYNÄ kyseisistä rikoksista. Näin menee laki.
Minun syyllisyys näissä tilanteissa olisi varmasti täysin varmaa ja saisin myöhemmin tuomioni. Mutta siis tuolla hetkellä ei poliisi SYYTÄ minua rikoksista. Poliisi ei voi syyttä rikoksista vaan olen EPÄILTYNÄ rikoksista.
Rikoksia aletaan tutkimaan tietyillä nimikkeillä. Mitkä voivat muuttua myöhemmin
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
- Kalle-Ville
- Adrian Monk
En väittänyt niin, vaan selostin sinulle tapauksen käsittelyketjua, jonka lopuksi se tuomioistuin päättää sen, mitä on tapahtunut. Sen sijaan poliisi päättää sen, millä tutkintanimikkeellä se mitäkin tekoa tutkii ja tässä se tutkintanimike on nyt murha.Purliini kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 7:17 pmSe on hyvä asia. Sittenhän sinullekin on selvää ettei poliisi sitä päätä onko tapahtunut murha, toisin kun tällä sivulla väitit.Kalle-Ville kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 7:08 pmMinä en anna tällaisten asioiden vaikuttaa millään tavalla olotilaani, sillä tänne kirjoittaminen on minulle puhtaasti vain pitkäaikainen harrastus.Purliini kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 6:58 pm
Viimeksi muokannut Kalle-Ville, Ma Kesä 12, 2023 7:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.